Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 27 January 2014

Sebab Kebodohan Hafarizam Jenuh Ahli Umno Bersilat Tepis Tohmahan PR!!! @NajibRazak



Sapa ahli Umno yang tak kenal dengan peguam Umno merangkap punaisihat kepada parti keramat ni. Bukan senang oooooo nak jadi peguam atau lawyer dala bahasa penjajah ni. Kena belajar tinggi sampai lulus universiti tahap tinggi baru boleh nak jadi lawyer ni. Tambahan plak nak jadi la lawyer kepada sebuat parti terbesar si Malaysia. Individu yang bertuah itu ialah Datuk Hafarizam Harun. Tapi sayang bila Umno mengambil lawyer "tak berapa cerdik" jadi lawyer parti.

Klimaks kebodohan Hafarizam makin terserlah bila beliau mewakili parti Umno menarik balik saman terhadap Tian Chua. Kenapa gua kata macam tu walaupun gua tau kat luar sana pasti ada yang tidak bersetuju dengan pandangan gua.

Alasan pertama gua ialah Umno melantik Hafarizam sebagai lawyer sebagai parti dalam kes mahkamah jika melibatkan kepentingan parti. Sudah tentu lawyer akan melawan bermati-matian di Mahkamah kerana beliau mewakili kepentingan Umno.

Yang kedua, beliau sebagai lawyer Umno mestilah memberi nasihat berkaitan undang-undang dan perundangan kepada pucuk pimpinan tertinggi Umno mengenai apakah yang harus Umno lakukan jika timbul perkara berkaitan mahkamah. Senang cakap penasihat undang-undang la sebab itu pucuk pimpinan tertinggi Umno akan merujuk kepada beliau, ala "seek for the advise" la kata orang putih. 

Sebab itu gua tak boleh terima pandangan jika ada blogger atau pengamal media sosial memberi alasan tak masuk dek akal bagi menjustifikasikan tindakan Hafarizam ni dengan mengatakan tindakan beliau hanya menurut arahan parti dan pucuk pimpinan tertinggi. Takkan PM, TPM dan jemaah menteri pakar bab undang-undang. Sudah tentu pandangan dan nasihat lawyer Umno yang akan dirujuk. Kalo PM, TPM dan jemaah menteri terer bab undang-undang, dah tentu tak lantik Hafarizam jadi lawyer Umno. Entah-entah dia dok meniaga goreng pisang jer. 

Akibat dari "KEBODOHAN" Hafarizam inilah menasihat parti dan pemimpin tertinggi Umno menyebabkan "jenuh" ahli Umno diperingkat alar umbi dan penyokong BN yang bukan ahli bersilat menepis tohmahan PR mengenai "penarikan saman" ini seolah-olah seperti "something fishy is going on..."

Bukan itu saja, disebabkan "KEBODOHAN" kes ini jugalah "jenuh" penyokong dan cybertroopers Umno bersilat dalam media sosial seperti blog, facebook dan twitter mengenai kebaculan dan kekecilan telor Umno dengan Tian Chua sehingga bersetuju selesaikan kea luar mahkamah. Tak pasal-pasal cytro yang sayangkan Umno terpaksa berdentum-dentam berperang dengan menangkis segala tohmahan dan fitnah macai-macai PR dek tindakan "BODOH" seorang lawyer yang tak cerdik.

Atas faktor-faktor inilah elok sahaja ditukarkan lawyer Umno ni dengan lawyer yang lebih cerdik skit dari Hafarizam ni. Biar lawyer baru ni nanti lebih berani dengan tindakan saman ke atas individu atau pemimpin pembangkang yang seringkali memfitnah dan membuat tohmahan kepada parti Umno.

p/s : pssssssst... elok tukar jer lawyer "buruk" nie dengan lawyer "baru"... takde susahkan Umno......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers