Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 7 April 2014

Panas!!! Ada Pemimpin Belia Negeri Maki "Sial" Kat Anak Muda Kelab Gabungan Majlis Belia????


Panas!!! Memang panas.... cerita terbaru yang gua dengar pasal seorang pemimpin dalam Majlis Belia Negeri  (tak perlu gua dedahkan Majlis Belia dari negeri mana buat masa ni) yang maki anak muda yang hadir dalam mesyuarat dengan perkataan "sial" serta menggunakan nada yang kurang menyenangkan hanya kerana anak muda kelab gabungan itu tidak bersependapat dengan pemimpin Majlis Belia Negeri tersebut. 

Insiden ini berlaku dengarnya ketika dalam meeting baru-baru ini, kira-kira dalam minggu dua lepas. Dengar cerita Majlis Belia Negeri tersebut berebut "event" yang dianjurkan oleh sekumpulan kecil anak muda. Dengar kata pemimpin Majlis Belia Negeri ni dah kemaruk dengan peruntukan RM20,000 yang telah diberikan oleh kerajaan kepada anak muda Kelab Gabungan atas inisiatif anak muda ini membuat "event" yang lain dari yang lain. Berdasarkan maklumat sahih ketika dalam mesyuarat tersebut, pemimpin Majlis Belia yang juga seorang pegawai khas kepada pegawai khas menteri telah mengeluarkan kata-kata kesat hanya kerana kemahuan beliau tidak dapat dipenuhi oleh anak muda Kelab Gabungan ini.

Gua ada bukti kukuh dalam bentuk audio tapi gua rasa tak perlulah gua gua kongsikan ketika ini sekadar memberi amaran jangan rasa diri tu dah cukup besar sebesar jawatan anda. Nanti bila keadaan sesuai gua akan kongsikan dengan pembaca. 

Jadi, kepada "siapa yang makan cili akan rasa pedasnya" ini amaran dari gua. Jika anda masih besar kepala fikir anda sudah cukup "power" baru duduk kerusi "Pengerusi Majlis Belia Negeri" dah rasa bongkak dan takbur, tunggulah masa anda telah tiba. Baru duduk kerusi Pengerusi Majlis Belia Negeri bukan jadi Perdana Menteri atau menteri pun dah berlagak bodoh sombong. Inikah ciri-ciri seorang pemimpin belia yang boleh dijadikan contoh teladan kepada anak muda dan belia. Elok ler kepimpinanan macam ni ditukarkan dengan orang yang lebih berkaliber.

p/s : jangan lupa belajar-belajar la mintak maaf kalo dah buat salah... jangan besar kepala sangat baru duduk kerusi tak tinggi mana... macam ni ker contoh yang baik kepada anak muda dan belia...


1 comment:

  1. Portal Sukan Ragbi Malaysia | Berita | Kalendar Acara Ragbi | Foto Kejohanan | Video - www.sukandaily.com.my

    Keputusan Kejohanan Liga Super Kesatuan Ragbi Malaysia 2014
    Minggu Ke-5: 22 & 23 Mac 2014
    UITM LIONS vs NS Wanderers 31-05
    ATM JLJ vs POLITEKNIK MERLIMAU 29-03
    ASAS vs RMP PERAK 20-07
    SSTMI vs KERIS CONLAY 13-05
    SERDANG ANGELS vs RSC DOG 28-00
    Klik Disini>>Keputusan Sepenuhnya




    Foto-Foto Kejohanan Ragbi Malaysia

    Kejohanan Ragbi Liga Super KRM 2014

    Kejohanan Ragbi Piala Agong 2013

    Kejohanan Ragbi Liga Super KRM 2013

    Klik Disini>>Lain-lain foto sepenuhnya





    Video Kejohanan Ragbi Malaysia

    HSBC Asian Rugby Sevens Series: Malaysia Sevens 2013 - Malaysia vs Thailand

    HSBC Asian 5 Nations 2013 - Akhir: Malaysia vs Singapura

    Liga Super Kesatuan Ragbi Malaysia 2013: Akhir Cup - Keris Conlay vs UiTM Lions

    Klik Disini>>Lain-lain video sepenuhnya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers