Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 9 June 2016

Calon BN Sungai Besar @BudimanZohdi Tiada Isu Hingga PAN & DAP Terpaksa Serang @JamalYunus!!! #SCS93 #PRKSgBesar @yuseriyusoff


1. Hari ketiga kempen PRK Sungai Besar nampaknya dicemari dengan billboard provokasi yang bersifat perkauman yang dinaikkan oleh parti PAN kuda tunggangan DAP.

2. Billboard yang memaparkan gambar Dato Jamal Yunos beserta caption "Cina Babi" merupakan tindakan terdesak PAN dan DAP.

3. Disebabkan calon BN, Budiman Mohd Zohdi tiada isu kontroversi PAN dan DAP nampaknya beralih serangan ke arah Pengerusi BN Sungai Besar, Dato Jamal Md Yunos untuk meraih sokongan pengundi Cina yang merupakan golongan majoriti di Sekinchan.

4. Malangnya, tindakan tersebut dilihat seperti makan tuan apabila SPR mengarahkan billboard berkenaan diturunkan selain satu laporan polis turut dibuat oleh Dato Jamal Md Yunos.

5. Mungkin PAN dan DAP tidak tahu bahawa pengundi Cina di Sekinchan lebih mengenali Dato Jamal Md Yunos berbanding ADUN Sekinchan, Ng Suee Lin.

6. Sebelum ini pada 11 Mac 2016, Dato Jamal Md Yunos turut mengambil seorang anak angkat, Heng Yu Chuan, 5 tahun yang mengalami kesukaran hidup selepas bapanya ditahan oleh penguatkuasa Indonesia ketika keluar menangkap ikan.

7. Selain itu, pada 27 April 2016, Dato Jamal Md Yunos bertindak membawa dua keluarga nelayan tersebut ke Indonesia untuk bertemu dengan bapa mereka.

8. Malah masyarakat Cina di sekitar Sekinchan lebih menghargai Dato Jamal Md Yunos berbanding ADUN DAP, Ng Suee Lin yang tak pernah nampak muka selepas memenangi kerusi DUN Sekinchan.

#PRKSungaiBesar
#InilahBudiman

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers