Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 6 December 2013

NKP @AzwanBro Pun Bayar Jentera Blogger Buat Promosi La @ibdil??? @NajibRazak @KhairyKJ #Lifestyle #tanyaibdil #wanberuk


Geli ketiak gua bila Pengerusi MBM baru, Ibdil Insta kata satu perbuatan sia-sia memberi bayaran kepada blogger-blogger untuk membuat sesuatu tugasan atau nak defend kerajaan. Beliau lebih menitik beratkan kepada blogger sukarelawan berbanding membayar kepada blogger-blogger ini.

Cuba la Ibdil ni bukak mata skit dan tanya kepada orang lain ada tak pemimpin yang bayar kepada blogger atas perkhidmatan yang mereka berikan. Kalo la dah bengap dan bangang sangat tak ada contoh, gua bagi satu contoh. Cuba tanya kat 2nd bos dia Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, si wanbro tu ada tak dia pernah bayar mana-mana blogger untuk berkhidmat menjadi jentera.

Gua takkan bagi jawapan biar dia si ibdil obbese ni pi tanya sendiri kat si wanberuk ni sama ada gua memfitnah beliau atau ini satu fakta. Gua ada banyak bukti dan saksi yang dia pun menggunakan khidmat blogger sebagai jentera maya semasa pemilihan tak kisah la sama ada untuk mempertahankan beliau dari dibalun ataupun mempromosikan beliau sampai nak bayar hutang pun tak mampu.

Yang pasti blogger juga seperti tenaga kerja yang lain yang mengeluarkan peluh dan menggunakan tulang empat kerat untuk memberi perkhidmatan kepada "pay master" dan seharusnya selesai tugas harus dibayar. Adakah ini juga salah jika itu yang dimaksudkan oleh Ibdil the obesse.

Jika NKP UMNO sendiri pun membayar kepada blogger-blogger atas kerja dan tugasan mereka, ini sudah tentu sesuatu yang amat bertentangan dengan apa yang disarankan oleh Pengerusi BMB yang "so called" datang dari "urban area" dan tidak mustahil mungkin jua jika pernah ada kata "she's from rural area and she's not familiar with urban food" ye tak.

p/s : kepada wanberuk lu ada team blogger lu sendiri kan... suruh la depa defend lu bro... tapi tak payah bayar macam saranan ibdil the obesse... SUKARELA... agak-agak berapa ramai nak bantu ye...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. Lu sembang je lebih bro, bg link blogger yg wanbro bayar. Hahaha. Sembang!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers