Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 14 September 2011

Akhirnya Lans Koperal Polis Naik Pangkat Juga Jadi Koperal

NSTP 14/09/2011
Berita baik ini bakal disambut dengan senyum lebar oleh anggota polis berpangkat Lans Koperal terutama yang telah lama menjadi Lans Koperal tapi tak naik-naik pangkat.

Semalam Penolong Ketua Sekreteriat (Perhubungan Awam) KPN, ACP Ramli Mohamed Yoosuf memaklumkan kepada media bahawa anggota polis berpangkat Lans Koperal akan dinaikkan pangkat secara automatik "time-based promotion" setelah berkhidmat paling kurang lima tahun dengan pangkat yang disandang yang telah diilhamkan oleh PM Datuk Seri Najib Razak.
Menurut beliau lagi, fasa pertama telah dilaksanakan pada 15 Julai tahun ini dengan 1,294 anggota berpangkat Lans Koperal dinaikkan pangkat setelah berkhidmat sebagai Lans Koperal lebih 20 tahun. Baki 14,716 anggota terlibat akan juga dinaikkan pangkat secara berperingkat bergantung kepada kekananan "seniority" berdasarkan telah memegang jawatan lebih 15 tahun, 10 tahun atau kurang. Hanya cuma 9,609 anggota polis berpangkat Lans Koperal yang telah memegang jawatan ini tidak akan dinaikkan pangkat dan terlibat dengan program kenaikan ini kerana mereka tidak lulus ujian undang-undang. Kenaikan ini dikira bermula daripada lantikan sebagai Lans Koperal bukan daripada mereka mula berkhidmat.
Dengan program kenaikan pangkat ini kelak Kulaan berharap bukan sahaja anggota polis yang terlibat malah semua anggota polis agar dapat menaikkan semangat bekerja dan berkhidmat dengan baik tanpa mengamalkan rasuah. Bila pangkat telah naik secara tidak langsung gaji juga akan naik walaupun ada yang mengatakan ianya tidak cukup kerana manusia memang tidak akan pernah merasa cukup.
Sekurang-kurangnya segala yang pengorbanan mereka dihargai dan Kulaan berharap mereka akan bekerja keras. Tapi janganlah pula nanti pangkat sahaja yang naik, kerja pula bertambah tapi gaji masih ditahap itu tidak berubah dan berbaloi dengan pekerjaan yang terpaksa dilakukan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers