Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Sunday 10 March 2013

[GAMBAR]: Bukti Kekejaman Penceroboh Sulu Terhadap Wira-Wira Kita Di Sabah!!!...



Sebenarnya gambar-gambar ini telah disiarkan dalam Utusan Malaysia.

Namun kami ingin anda melihat kembali gambar-gambar ini, bukan kerana hendak mengaibkan, tetapi hendak menunjukkan betapa kejam dan tidak berperikemanusiaannya bangsat yang bernama penceroboh Sulu ini.

Mereka bukan main lagi melaungkan kalimah Allahu Akbar, mengadakan solat hajat di tempat mereka, memohon pada Allah akan kemenangan di pihak mereka, sebaliknya dalam realiti, mereka adalah SYAITAN DAN IBLIS !

Mereka seksa anggota polis kita, mereka robek tubuh pegawai dan anggota yang tak bersalah ini…sampai satu peringkat, mereka PENGGAL KEPALA pegawai pasukan keselamatan kita hanya disebabkan ingin mendapatkan kembali tanah yang didakwa milik nenek moyang mereka.

Mereka sengaja menggunakan nama Islam dalam perjuangan mereka dengan harapan ia mendapat simpati daripada penganut agama yang suci ini.

Tetapi mereka lupa keindahan dan apa yang terkandung dalam agama berkenaan.

Dalam ajaran Islam, kita sama sekali tidak boleh merosak segala rumah-rumah, kawasan pertanian atau mana-mana hak termasuk membakar apa yang tidak patut.

Nabi Muhammad s.a.w sendiri amat menghormati utusan musuhnya.

"Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangimu (tetapi) janganlah kamu melampaui batas, kerana sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas" (Al-Baqarah : 190)

Islam menetapkan etika peperangan tidak boleh memerangi orang yang sudah menyerah atau kafir zimmi atau mereka yang sudah mengikat perjanjian damai serta mengaku taat setia kepada pemerintah Islam.

Islam melarang sebarang perbuatan yang boleh mengaibkan musuh, antaranya ialah seperti tentera Islam tidak boleh mencincang mayat atau musuh yang sudah terbunuh.

Dalam Islam, tawanan perang mesti dilayan dengan baik.

Ia merupakan salah satu kaedah berdakwah yang diajar oleh Rasulullah.

Dalam Perang Badar, Baginda menggunakan kaedah diplomasi, iaitu tawanan perang harus menebus diri dengan ilmu pengetahuan serta sejumlah wang tertentu.

Mana-mana tawanan perang kafir Quraisy yang dapat mengajarkan 10 orang kanak-kanak Islam membaca dan menulis akan dibebaskan tanpa syarat.

Cara pengagihan harta rampasan perang. Harta-harta yang diperolehi melalui perang bukan dibolot oleh Rasulullah sebaliknya diagihkan secara sama rata di kalangan para pejuang.

Selepas kewujudan Baitulmal, harta-harta berkenaan diuruskan dengan lebih baik dan digunakan untuk pembangunan negara khususnya pada zaman pemerintahan khalifah Umar al-Khattab.

Jelas, dengan apa yang dilakukan oleh penceroboh Sulu ini, ternyata mereka bukan berperang atas nama Islam, tetapi kerana kerakusan dan ketamakan kuasa semata-mata.

Semoga Allah membalas kekejaman tentera penceroboh Sulu ini dengan kemenangan ke atas pasukan keselamatan kita, Insha Allah.

Allahu Akbar! -Mynewshub.my
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers