Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 9 May 2012

Hadi Bila Tang Geng Dia 4 Saksi, Bila Tang Polis Masa #Bersih Video Adalah Bukti Segala-galanya...


Kalo lu orang nak tau gua dah agak dah apa jawapan pemimpin-pemimpin Pas pasai gambar dan video jamban Azmin yang tersebar luas melalui blog-blog semenjak dua menjak ni terutama Hadi Awang ni. Jawapan retorik Hadi mesti ada kait mengait dengan Islam terutama bab-bab kena bawak saksi. bab cerita Azmin nih gua malas nak ulas panjang pasal bersepah blog lain dok main citer nie.

Lepas perhimpunan Bersih 3.0 yang lepas bila tengah panas kuar video kononnya SB yang menyamar sebagai perusuh dan pendemo yang memulakan dulu provokasi terhadap pihak polis sehingga membawa kepada tragedi polis dan wartawan diserang, ditumbuk, dipukul dan dibelasah oleh perusuh serta pendemo Perhimpunan Bersih 3.0. 

Lu orang tau apa kata dia, memang benar apa yang ditayangkan dalam YouTube adalah polis yang membelasah pendemo. Persoalan gua kat Hadi, mana 4 orang saksi???... Kalo ada bawak la pi mahkamah ka buat laporan polis dengan bawak 4 orang saksi tuh.

Nie la masalah dengan pemimpin Pas dan pengikut-pengikut totok Pas, bila benda kat batang hidung sendiri kena pakai cara Islam, mesti bawak 4 orang saksi kalo tak video tuh tak sah. Tapi kalo bab polis kononnya belasah pendemo bangang tuh dan-dan takyah pakai 4 saksi, cukup dengan bukti video...
KUALA TERENGGANU - Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berharap semua pihak termasuk media memberi peluang kepada timbalan presiden PKR Azmin Ali membersihkan nama berhubung rakaman video panas yang didakwa mirip dirinya (Azmin).
"Saya tak ada hak untuk bercakap tentang itu, biar dia sendiri yang cakap secara langsung....beri peluang (kepada Azmin membersihkan namanya)," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita semasa diminta mengulas rakaman video panas yang didakwa mirip Azmin bersama seorang wanita yang tersebar baru-baru ini, selepas menyampaikan ceramah umum bersama bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir di Bukit Tok Beng, Batu Rakit, di Kuala Terengganu, hari ini.
Ketika diminta mengulas kenyataan Anggota Parlimen Kulim-Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin yang mendakwa rakaman video berkenaan dibuat oleh orang dalam parti PKR sendiri, Abdul Hadi berkata beliau tidak mahu mengulas berdasarkan andaian atau dakwaan.
"Saya tak nak komen sebab ia dakwaan sahaja, satu andaian... buat andaian memang tak boleh. Kita (PAS) berpegang kepada ajaran Islam, adat Islam kena ada empat saksi, saksi yang adil, ikhlas dan bersopan dan mahkamah yang bebas.
"(Yang penting) beri peluang Azmin bela diri, termasuk yang menuduh itu pun kena diambil tindakan, mana boleh menuduh saja-saja," katanya.
Mengenai ura-ura beberapa lagi video panas yang didakwa membabitkan pemimpin pembangkang yang lain akan didedahkan, Abdul Hadi berkata pihak yang mendakwa mempunyai rakaman berkenaan sepatutnya membawa kes berkenaan ke mahkamah.
"Berdosa, kalau tuduh orang, betul sekali pun tapi tak ada saksi dan tak ada bukti tetap berdosa, apatah lagi benda salah, Islam tak benar begitu," katanya



So, jawapan gua kepada kesahihan video ini adalah : tidak boleh dijadikan bukti sebab tak ada 4 orang saksi mengikut cara Islam. Apa lagi, pengikut PR yang totok xda akai mesti tak setujukan dengan statement gua. Ada gua kesah...

2 comments:

  1. padan muka...ko ingat polis msia pondan, kaki bontot macam anwar....hahahaha...mati tak nak hidup nyusahkan org lain...

    ReplyDelete
  2. Yang buat aku tergelak bila si tua tu kata '"Berdosa, kalau tuduh orang, betul sekali pun tapi tak ada saksi dan tak ada bukti tetap berdosa, apatah lagi benda salah, Islam tak benar begitu," katanya..

    Betul ke si TUA nie tahu dan faham hakikat DOSA..

    attiq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers