Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 12 June 2012

Apa Ka Gile Pas Ni Nak Suruh Tangguh Ahli Pegi Haji!!!...



Pas sudah semakin menggila dengan fatwa-fatwa songsang mana la puak-puak ni dok pakai. Entah-entah fatwa Tok Guru Nik Ajis lagi. Makin teruk, lagi teruk daripada kes Ayah Pin dah Nik Ajis dan ahli-ahli Pas la ni.

Tuan Ibrahim, Ketua Penerangan Pas menyeru ahli Pas yang nak bakal menunaikan haji tahun ini agar menangguhkan Ibadat Haji untuk memberi tumpuan kepada gerak kerja pilihanraya. Pilihanraya lebih penting dari ibadat haji.

5 JUN : PAS hari ini meminta kesemua ahlinya yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya untuk menangguh ibadah haji bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). Ini kerana menurut Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, PAS menjangka PRU-13 bakal berlangsung semasa musim haji iaitu selepas bulan Ramadan, antara September hingga Oktober.
Katanya, penangguhan ibadah haji itu dianggap wajar kerana PAS memerlukan jentera parti untuk melaksanakan gerak kerja semasa pilihan raya nanti. “Inilah masalah yang dihadapi negara kita berhubung tarikh pilihan raya menyebabkan rakyat susah untuk membuat perancangan. “Kalau ikut pemantauan kita, memang dijangkakan pilihan raya bakal diadakan pada musim haji tahun ini iaitu jemaah haji bertolak ke Makkah.
“Kalau berlaku demikian, kita minta ahli PAS yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya sama ada sebagai calon atau wakil calon atau agen parti untuk menangguh ibadah haji ke tahun hadapan,” katanya. Tuan Ibrahim juga berkata, jika pilihanraya diadakan pada musim haji ia akan mendatangkan kesukaran bagi pengundi yang dipilih untuk pergi ke Makkah.
“Kita melahirkan rasa dukacita terhadap perkara ini. Takkan kita nak salahkan orang ramai untuk menunaikan ibadah haji? Kerajaan sepatutnya lebih awal tetapkan tarikh, supaya tidak mengganggu perkara-perkara lain,” ujarnya.

Apa ka bengong puak-puak Pas ni dok pikir. Takkan la PM bodoh sangat macam Nik Ajis nak buat pilihanraya masa musin haji. Wei puak-puak Pas ooooooi!!!. Bukan ahli Pas jer yang nak pegi buat haji la. Apa orang lain tak pi buat haji sama ka. Ramai lagi rakyat biasa sama ada berparti atau penyokong atas pagar yang pegi buat haji sebab itu rukun Islam yang kelima.

PAS hanya pentingkan Politik dari Agama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers