Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 4 December 2012

Tun M & Tun Siti Hasmah Buat Kejutan Di #TeaterTunSitiHasmah????... @Erma_Fatima @UmieAida @lisasurihani @tunfaisal






Semalam bertempat di Istana Budaya KL telah berlangsungnya persembahan hari terakhir pementasan teater Tun Siti Hasmah.

Teater yang dibarisi pelakon-pelakon hebat tanahair seperti Eja, Lisa Surihani, Esma Daniel, Nazim Othman, Azizah Mahzan, Syanie, Mahmud, Ali Basha, Radhi Khalid dan dibantu oleh krew-krew yang berpengalaman menjadikan teater ini antara teater mesti tengok serta amat bermakna buat rakyat Malaysia.

Teater ini diarahkan oleh pengarah terkenal tanahair, Erma Fatima yang amat mengagumi ketabahan dan kekuatan seorang insan bergelar isteri Perdana Menteri ke-4 Malaysia.

Melalui pementasan teater ini kita dapat mengenali siapa Tun Siti Hasmah sebenarnya. Bermula dari saat mereka berjumpa, bercinta, menempuh saat suka duku ketika Tun M dipecat daripada UMNO, masuk semula UMNO, menjadi Menteri seterusnya menjadi Perdana Menteri. Betapa tabahnya hati seorang isteri mengharungi hidup sebagai ibu dan isteri kepada seorang pemimpin utama negara.

Bagaimana 'struggle' dan komitednya beliau terhadap usaha-usaha kemanusiaan terutama scene beliau pergi ke Iraq yang selama ini tidak semua ketahui. Scene yang amat mengejutkan ketika beliau diminta berjumpa Presiden Iraq, Saddam Hussein ketika beliau menjalankan misi kemanusiaan di Iraq.

Benarlah kata pepatah inggeris "in every mans back is a women". Jika sebelum ini kita mengagumi Tun M sebagai 'Bapa Pemodenan Malaysia', tapi kini Tun Siti Hasmah layak digelar Srikandi Malaya.

Amatlah diharapkan agar pementasan teater ini dapat diperluaskan lagi keseluruh negara agar mesej dan tauladan baik ini dapat diambil seterusnya dikutip oleh orang lain sebagai pedoman hidup.

Kak Erma Fatima selaku pengarah teater ini harus membawa mesej teater ini ke seluruh negara agar rakyat Malaysia mengetahui siapa sebenarnya TUN SITI HASMAH...

Selamat ulang tahun ke-57 perkahwinan Tun Mahathir (Che Deq) dan Tun Siti Hasmah (Mah) daripada Kulaan Niring...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers