Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 16 October 2013

[Video]: Kenapa Hudud Tidak Sesuai Dilaksanakan!!!





Syaikhona Syaikh Ali Goma'ah - Penjelasan mengapa di Zaman ini tidak dapat Laksanakan Hudud
(dan sedikit sedutan wawancara bersama Syaikh Yusuf Al-Qordhowi)

Lihat video di atas bagaimana di Mesir juga rakyat menuduh Hosni Mubarak dan pihak kerajaan ketika itu dengan menolak ISLAM atas alasan tidak melaksanakan Hudud. Siap bagi amaran kepada pihak Masyaikh Al-Azhar As-Syarif supaya bertanggungjawab di hadapan ALLOH akhirat kelak.Lalu Syaikh Ali Goma'ah menerangkan dengan penuh Ilmiah.

Dan anda perlu tahu bahawa Syaikh Ali Goma'ah dan pihak Masyaikh Al-Azhar dan Darul Ifta' Mesir sudah biasa di tuduh "Syaiton Bisu" "Mufti Mubarok" Al-Fadhihatul Munafiq" dan pelbagai lagi gelaran dan cemuhan yang di lempar terhadap para Masyaikh terutama Sayyidina Syaikh DR Ali Goma'ah apabila fatwa, penerangan dan pendapat yg di berikan tidak bertepatan dengan Nafsu puak-puak mereka. Suasana nya sama sahaja di Malaysia. ALLOHuakbar!!!!

Anda Tidak percaya???????!!!! Taip sahaja : " فضحة المنافق علي جمعة" di Youtube . mesti anda akan lihat puak-puak pelampau ini mengUplod video2 Jahat seperti ini :



1. http://www.youtube.com/watch?v=RlEVuU... dengan Tajuk Jahat seperti ini : المنافق المفتى على جمعه

atau video jahat seperti ini :

2. http://www.youtube.com/watch?v=vb84WV... dengan Tajuk jahat seperti ini :
فضيحة المنافق علي جمعة مع حسني مبارك


atau video jahat seperti ini :

3. http://www.youtube.com/watch?v=So9cKw... dengan Tajuk Jahat seperti ini :

المنافقين أحمد الطيب شيخ الأزهر ومفتي الجمهورية علي جمعة وموقفهم من الثورة ودفاعهم عن حسني مبارك إلى آخر نفس



Sebab itu lah Al-Faqir tidak rasa apa2 kalau orang nak HINA, EJEK, TUDUH,UMPAT,KEJI terhadap Al-Faqir di atas sebab kerana Al-Faqir mengikut apa yg Al-Faqir belajar dengan Para Masyaikh Al-Azhar As-Syarif ini . Lagi pun Sayyidina Nabi S.A.W pun ada bagitau :


إذ قيل كم مزيف صحيحا لأجل كون فهمه قبيحا

"Ramai sungguh orang yg menentang sesuatu kebenaran itu , Dari kerana keadaan ilmu dan kefahaman mereka itu Buruk (Cetek) "



Kata Syaikh Ali Goma'ah HafizohuLLOH :" Ini zaman , zaman yg tidak ada padanya Saksi yang Adil"

http://ustazsyedfaiz.blogspot.com/201...

http://ustazsyedfaiz.blogspot.com/201...

Asal Teks arab : http://www.onislam.net/arabic/madarik...

Ini antara Fatwa Sayyidi Syaikh Ali Goma'ah Bab Hudud Teks Arabnya

SEJAK beberapa tahun lalu, sebuah parti yang menjadikan Islam sebagai nama mereka di negara ini mencemuh kerajaan dengan pelbagai tuduhan kerana kerajaan Barisan Nasional pimpinan UMNO enggan melaksanakan hukum hudud di Malaysia.

Antara tuduhannya ialah para pemimpin terdahulu antaranya bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut dituduh menolak hukum Allah dan juga digelar kafir oleh para pempimpin parti berkenaan.

Penulis menemui satu video dikongsikan rakan Facebook yang mungkin boleh digunakan sebagai salah satu panduan kepada kita tentang kenapa hukum hudud itu tidak boleh lagi dilaksanakan di negara kita atau pada zaman ini.

Video menunjukkan Mufti Besar Mesir Syaikh Ali Goma’ah yang merupakan Mufti Besar Mesir ke-lapan di zaman pemerintahan Presiden Hosni Mubarak.

Pada ketika Syaikh Ali sebagai Mufti lah pihaknya telah menemui presiden Mubarak dan sejak itu secara rasmi Mesir adalah sebuah negara Islam menurut perlembagaannya.

Dalam video selama 7 minit 41 saat itu, Syaikh Ali menjawab soalan dari para hadirin berkenaan adakah orang yang enggan melaksanakan hukum hudud dianggap menolak hukum Allah?

Soalan berbunyi “Bilakah boleh dilaksanakan Hudud? Kami rakyat meminta kamu kerajaan bertanggungjawab dan akan disoal oleh Allah kerana tidak melaksanakan Hudud?”

Menurut Syaikh Ali, manusia pada zaman ini tergopoh-gapah hendak melaksanakan dan kemudian sesuka hati menuduh dan mengatakan para pemimpin menolak hukum Allah itu.

“Apa lagi yang kamu hendak laksanakan? Tidak cukupkah negara ini dikenali sebagai sebuah negara Islam (Mesir). Dulu perlembagaan kita pada tahun 1923 tidak termaktub di dalamnya Islam adalah sebuah agama bagi Mesir.

“Pada tahun 1970, saya dan Syeikhul Azhar, pergi menemui Presiden Mesir dan menyuruhnya memasukkan Islam sebagai agama negara Mesir dalam Perlembagaan.

Menurut Syaikh Ali, pada ketika itu Presiden Mubarak bersetuju.

“Kami juga menyuruh syariat Islam akan menjadi syariat utama di Mesir, dan Presiden juga bersetuju,” katanya.

Beliau berkata di dalam perlembagaan Mesir, telah disyaratkan bahawa presidennya mesti Islam dan juga Menteri Pertahanan yang mengawal angkatan tenteranya juga mesti Muslim.

Pada ketika itu ada rakyat yang mempersoalkan kepimpinan presiden Mubarak kerana enggan melaksanakan hukum hudud dan presiden memanggil Syaikh Ali dan berkata padanya.

“Sebagai contoh kes zina, untuk mensabitkan perbuatan zina itu perlu ada empat orang saksi yang adil yang menyaksikan perbuatan zina itu betul-betul berlaku dengan mata kepala mereka.. Jadi Syaikh, tolong beritahu aku (Mubarak) di mana kita mahu mencari empat orang saksi yang adil pada zaman ini? Adakah si penzina itu berzina di tengah jalan raya? Jadi Bagaimana?,” kata Syaikh Ali menceritakan semula detik pertemuan dengan Presiden.

Syaikh Ali berkata sebab itu lah di Mesir tidak ada seorang penzina pun dihukum rejam sehingga hari ini, begitu juga di dalam sejarah pemerintahan Islam.

Mufti Besar Mesir itu mengambil contoh kemudiannya kisah seorang pemuda bernama Ma’iz ketika zaman Nabi Muhammad S.A.W masih hidup pada ketika itu Ma’iz mengaku di hadapan baginda Rasulullah bahawa dia sudah melakukan zina.

“Baginda tidak menerima pengakuan itu, sehingga empat kali Ma’iz berulang-alik pergi bertemu Rasulullah mengaku bahawa dia berzina, Sehingga baginda bertanya kepada Ma’iz adakah kamu gila wahai Ma’iz?

“Ma’iz menjawab tidak, baginda kemudian keluar berjumpa orang ramai dengan harapan ada orang yang akan mengatakan Ma’iz gila seraya bersabda, Adakah Ma’iz ini gila? Mereka menjawab Tidak Ya Rasulullah. Bahkan Ma’iz ini adalah orang yang sangat bijak malahan lebih bijak daripada kami,” katanya.

Syaikh Ali berkata oleh kerana itu, baginda terpaksa menghukum Ma’iz dengan hukuman rejam.

Menurut beliau, ketika Ma’iz mula direjam dan batu pertama terkena muka Ma’iz lantas Ma’iz lari lintang pukang.

“Para sahabat cuba menangkapnya tetapi baginda Rasulullah menegah dan berkata “Lepaskan sahaja dia,” dengan nada kasihan belas,” kata Syaikh Ali.

Banyak lagi penjelasan Syaikh Ali yang dikongsikan dalam video ini. Beliau merupakan pakar dalam pengetahuan undang-undang Islam.

Elok kita jadikan panduan bukan untuk mengatakan ia tidak perlu dilaksanakan tetapi, eloklah kita kuatkan amalan Islam kita yang wajib terlebih dahulu sebelum kita memandai-mandai bersuara lantang minta kerajaan laksanakan Hudud.

Kita ni solat pun kadang-kadang tertinggal. Ingat kalau mencuri kertas di pejabat serta alat tulis di pejabat pun boleh hukum potong tangan tau kalau cukup empat orang saksi yang adil.

Anda rasa anda terpelihara sangat ke dari dikenakan hukum hudud?

2 comments:

  1. itu la yg ramai tak tahu..asal islam aje mesti ada hudud...

    -smh-

    ReplyDelete
  2. "Kita ni solat pun kadang-kadang tertinggal. Ingat kalau mencuri kertas di pejabat serta alat tulis di pejabat pun boleh hukum potong tangan tau kalau cukup empat orang saksi yang adil."
    Untuk kes mencuri, mencukupi 2 orang saksi dari kalangan lelaki yang adil atau 1 lelaki dan 2 wanita... Untuk memotong tangan si pelaku bukanlah semudah yang disangkakan... Barang curian mestilah mencukupi nisab iaitu jumhur ulama' mengatakan 3 dirham iaitu lebih kurang bersamaan RM 160

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers