Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 24 July 2014

Gempar??? Sudah Tiga Hari Rosmah Tak Bercakap Dengan PM @NajibRazak Kerana Insiden #MH17??? #Pray4MH17

 

"Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul" mungkin itulah pepatah yang paling tepat bagi menggambarkan tentang situasi dan keadaan Datin Seri Rosmah sebagai seorang isteri kepada seorang insan yang bergelar "Perdana Menteri Malaysia" dalam memahami tugas suaminya yang terpaksa menguruskan negara dan rakyat terutama ketika situasi getir insiden pesawat MH17 milik MAS yang ditembak jatuh di Ukhraine. Inilah antara pengorbanan yang terpaksa dilakukan oleh wanita yang bergelar isteri Perdana Menteri Malaysia yang terpaksa melakukan pengorbanan besar terhadap suaminya kerana memahami suaminya bukan milik dirinya sahaja bahkan terpaksa berkongsi dengan 35 juta rakyat Malaysia.

Demi memahami tanggungjawab yang terpaksa dipikul oleh Datuk Seri Najib terutama dalam situasi getir untuk menyelesaikan masalah insiden MH17 yang semakin kompleks, Datin Seri Rosmah rela tidak menghubungi Datuk Seri Najib selama tiga hari semata-mata tidak mahu mengganggu tumpuan PM menguruskan malapetaka insiden MH17. Mungkin di luar sana isteri-isteri yang mempunyai suami yang terpaksa bertugas tanpa mengira masa dan tempat akan memahami apa yang dirasai oleh Datin Seri Rosmah ini seperti isteri tentera, polis dan anggota beruniform lain yang terpaksa meninggalkan isteri, rumah dan keluarga demi melaksanakan amanah tugas dan tanggungjawab.

Ya! kita mudah untuk bercakap tapi belum tentu kita mampu melakukan seperti apa yang orang yang kita cakapkan itu lakukan. Berkata memang mudah, melakukannya belum tentu.
I haven't spoken to my husband for three days - Rosmah

Prime Minister's wife, Datin Seri Rosmah Mansor has not spoken to her husband Datuk Seri Najib Razak for three days since the MH17 tragedy happened.
She said it was not due to any misunderstanding but rather because the Prime Minister does not want to be disturbed while handling the crisis.
"He doesn't even greet me even when he walks past me but its okay because it is not easy to become a leader.
A lot of people say to me that God will not test his servant with something that he cannot bear.
I'm not saying this because I'm the Prime Minister's wife but rather from a woman's point of view."
She said this in her speech while giving away Hari Raya contributions to the Malaysian army at the Defence Ministry here.
Sharing her MH17 experience, Rosmah said at first she didn't believe with what she was hearing.
"Oh no, not Malaysia Airlines again but when I saw the news, I knew it was true. I visited the victims recently and it is so tragic with so many lives were lost, of which some have not come home for 30 years and a 10 year old hoped that his mother's body can be brought home. -- MalaysiaGazette
Sumber : MalaysiaGazette

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers