Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 25 August 2011

AC Di Mana??? AC Mizal Di Lorong Haji Taib...

Malam kelmarin telah berlangsung satu program anjuran Sekretariat Hal Ehwal Bandar (SHEB), Pemuda Umno Malaysia bertemakan "Jom Singgah Sahur dan Pendampingan Ke Arah Kehidupan Positif" di CCSC Chow Kit bertempat di Lorong Haji Taib 3, Kuala Lumpur.

"Jom Singgah Sahur"
CCSC Lorong Haji Taib, Chow Kit, KL
Lebih mengejutkan lagi dengan kehadiran selebriti terkenal tanah air dan pelawak tersohor AC Mizal yang turut sama turun padang menjayakan program ini. Sambutan yang diterima sangat menggalakkan bila ramai penagih dadah tegar, orang gelandangan dan mereka yang mendiami Lorong Haji Taib dan sekitar Chow Kit keluar untuk menerima juadah bersahur.

kehadiran AC Mizal disambut meriah orang ramai...
sebahagian daripada orang ramai yang terkejut
melihat AC Mizal turun
Lorong Haji Taib
pagi-pagi buta... betul ker dia ni??
AC Mizal sedang beramah mesra dengan
sukarelawan-sukarelawan yang datang
membantu mengagihkan juadah bersahur...
Siapa yang tidak merasa teruja apabila artis atau selebriti datang ke tempat kita. Artis pujaan dan pelakon terkenal lain juga diharapkan dapat melakukan perkara yang sama. Kerja sukarela ini amat dituntut oleh Islam. Hadith :

"Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Tangan yang menghulur lebih baik daripada tangan yang menerima, mulakanlah dengan mereka yang di bawah tanggunganmu. Sebaik-baik sedekah itu adalah yang tidak mengorbankan keperluannya atau keluarganya, sesiapa yang menahan daripada meminta sedekah dia akan dijaga oleh Allah S.W.T, sesiapa yang merasa berpada-pada maka diberikan Allah S.W.T kelegaan kepadanya.”

kesempatan yang diambil anak-anak Lorong Haji Taib bergambar dengan selebriti pujaan...
AC Mizal turut sama memberi juadah bersahur
kepada komuniti Lorong Haji Taib...
Kesempatan ini diambil oleh mereka untuk bergambar dan melihat selebriti ini secara "face to face" yang selama ini mungkin mereka hanya dapat melihat di kaca television sahaja.

penagih tegar, kanak-kakak, orang gelandangan,
golongan maknyah dan komuniti yang mendiami
Lorong Haji Taib diberikan juadah bersahur
kepada mereka...
sebahagian daripada Exco Pemuda
Umno Malaysia yang turut sama memberi
juadah bersahur bersama AC Mizal...
Inilah antara amalan yang mulia sempena dengan kehadiran ramadan kali ini. Amalan bersedekah dan memberi makan fakir miskin dan orang yang memerlukan bersesuaian dengan ayat Al-Quran.
Kelebihan Bersedekah Menurut Keterangan al-Qur'an:
Kelebihan bersedekah secara umum digambarkan dengan indahnya di dalam al-Qur'an. Banyak sekali ayat-ayat suci yang menerangkan.  Di antaranya seperti berikut:
مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ.
"Bandingan (pemberian) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah,  sama seperti sebiji benih yang tumbuh mengeluarkan tujuh tangkai, tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji.  Dan (ingatlah), Allah akan melimpat-gandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendaki-Nya dan Allah Maha Luas (rahmat) kurnia-Nya, lagi meliputi ilmu pengetahuan-Nya."(2)
 
bersantai setelah penat memberi juadah bersahur...
sambil berbincang program yang sesuai akan datang...
AC di mana? AC di sini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers