Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 23 August 2011

Eksklusif : Siapa Kakitangan Kastam Yang Mengeluarkan Dokumen Mengenai Cincin Rosmah

Baru-baru ini akhbar utama Indonesia Akhbar Kompas memohon maaf secara terbuka mengenai laporan Kompas yang tidak tepat terutama mengenai isu cincin kononnya milik Datin Seri Rosmah Mansur bernilai US$24m (Klik Sini). Kesannya, isu ini telah dimanupulasi dengan buruknya oleh pembangkang terutama bekas calon Ketua Angkatan Muda (AMK) Keadilan, Cikgu Bard yang secara terangnya menimbulkan fitnah dalam ceramahnya. Kali ini Kulaan tidak berminat untuk membincang isu fitnah Cikgu Bard tetapi kenyataan beliau dalam ceramahnya (rujuk minit ke 2.22) bagaimana beliau mengemukakan kenyataan bahawa berkaitan isu cincin Rosmah ini beliau mendapatkan salinan dokumen daripada rakan yang bertugas sebagai Kastam.

Inilah petikan kata-kata beliau di minit 2.22 "Tadi saya dapat sedara... tiba-tiba ada kawan daripada kastam datang bagi... dia print screen nak tunjuk bukti sedara... nak tunjuk bukti dia print skrin sistem maklumat kastam JKED sedara... barang masuk daripada KLIA, saya pun tengok apa barang ni yang dok kalut sangat print ... barang daripada... ada 4 helai dokumen..."


Ini dengan jelas sekali lagi membuktikan bahawa terdapatnya kakitangan Kastam yang membocorkan maklumat rahsia jabatan kepada pihak yang tidak berkenaan. Siapakah kakitangan Kastam tersebut hendaklah disiasat oleh pihak Jabatan Kastam Diraja Malaysia. Jika perkara ini masih dibiarkan, Kulaan pasti perkara yang sama akan berlaku kembali apabila ada kakitangan kastam yang bersifat "Musang Berbulu Ayam" walaupun setelah menandatangani "Aku Janji". Beberapa minggu lalu timbul isu Mismah yang melibatkan kakitangan JPN yang membocorkan maklumat yang tidak benar kepada Malaysiakini sehingga isu tersebut menjadi isu nasional.

Kulaan berharap pihak berwajib dan jabatan yang berkaitan dengan perkara ini mengambil tindakan proaktif mengesan siapa sebenarnya "Kawan Kastam" Cikgu Bard ini. Jika individu tersebut dapat dikesan dan terbukti beliau bersalah, seharusnya tindakan tatatertib yang keras patut dijatuhkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers