Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 20 September 2011

Siri 1 : Hassan Ali Sokong Tauliah Penceramah Sebar Fitnah Politik Ditarik Balik!!!



Hassan Ali bersetuju dan akan cuba berbincang dengan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dengan isu penceramah yang diberi tauliah berceramah di Selangor agar menarik balik tauliah kepada penceramah bertauliah yang menyalahgunakan tauliah jika berceramah bukan mengenai agama Islam tetapi menyebarkan fitnah politik dan mengelirukan jemaah yang hadir ke surau-surau atau masjid-masjid.

Sekarang ini Kulaan perhatikan penceramah atau guru agama ada yang menyalahgunakan Institusi Agama dengan menyebarkan fahaman politik dan menabur fitnah politik berbanding dengan mengajar agama kepada jemaah yang hadir.


Hasrat jemaah yang hadir ke masjid bertujuan untuk mendalami hal agama, tetapi mereka keliru, marah dan tertipu dengan ceramah sedemikian. Benarlah kata Rasullullah s.a.w, pada akhir zaman, orang berilmu agama dipandang rendah dan orang kurang beragama disanjung. Ini disebabkan mereka meletakkan martabat pada tempat hina, tiada disiplin ilmu, menyindir dan mengumpat di rumah Allah s.w.t.

Komunis tetap dengan ideologinya iaitu negara Republik, menindas agama dan berpegang kepada fahaman agama adalah candu masyarakat, walaupun dari segi ekonomi mereka beralih ke sistem kapitalis.

Antara masjid yang dikesan penceramah atau guru agama menyalahgunakan masjid ialah masjid Keramat sebuah masjid terkenal dalam daerah Gombak. Sumber memberitahu ada seorang ustaz veteran bekas pegawai kerajaan menyibarkan fitnah dan kecaman terhadap Kerajaan Pusat yang suatu ketika dulu adalah tempat beliau mencari rezeki untuk keluarga.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers