Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 22 September 2012

Adakah Pemimpin-pemimpin Pembangkang Layak Menerajui Negara???...


Saya tak fikir hudud akan menjadi tajuk perbahasan dalam parlimen nanti sebab kita secara umumnya tahu bahawa, hudud hanyalah retorik PAS untuk dapat simpati rakyat, dan hanya Allah sahaja yang tahu kalau benar-benar mereka ni takut pada Allah, kerana ada juga pemimpin-pemimpin PAS yang terlibat dalam skandal-skandal seks dan salah guna kuasa (ie Tabung Mamali dan Kohilal) yang lesap. Sama juga dalam UMNO, ada pemimpin hu ha dan ada juga pemimpin yang tak pernah tinggal solat langsung.

Apa yang merunsingkan dan yang akan diperjudikan sekarang ialah, kelayakan pemimpin-pemimpin yang bakal menerajui negara nanti. DAP mungkin ok lah sebab kita tau cina waktu dah mati pun dia buat bisnes. Yang PKR dan PAS macam mana? Harap Anwar je la yang ada pengalaman walaupun taraf pendidikannya, langsung la tak boleh pakai (sastera melayu).

Adakah kita nak sandarkan pada Azmin? Dia pun takde pengalaman dalam pentadbiran negeri cuma ada pengalaman makan aiskrim dalam tandas. Siapa lagi? Nurul Izzah? amat muda pengalaman takde. Azizah, kita pun tau dia mak turut je yang tak boleh bersuara kerana takut pada Anwar yang abusive. Kalau PKR menang, maka kita ada raja tambahan sebab dalam PKR semuanya anak beranak Anwar dan ini akan membuatkan negara kita menuju ke arah negara autokratik. Dan kita tau, Anggota Lembaga Disiplin PKR semuanya bukan orang Islam dan PKR ini bukan parti Islam, ianya hanyalah parti Cina yang bertopengkan orang melayu. itu sahaja.


Mari kita tengok PAS, Siapa yang boleh memerintah? Nik Aziz, kelantan pun dia tak boleh jaga, masalah sosial kat kelantan kita boleh baca selang muka surat dalam surat khabar. Hadi? Dia cakap melayu dan cakap arab pun ada slang ganu. Dia mungkin pakai kopiah, tapi realitinya, dia tak reti pun memerintah, takde ape perbezaan pun waktu dia perintah ganu dulu. Mahfuz Omar, sekolah tak pernah habis (SRP/PMR), Mat Sabu? gile ape, dia lagi la tak layak dan takde apa-apa kemahiran melainkan mulut busuk dan nafsu kuda dia tu. Salahuddin Ayub, what the hell? kalau bukan sebab PAS kuat kat kelantan, takde sape pun nak pilih dia.

BN dah lama memerintah dan lebih 50 tahun kita nampak hasilnya, Nik Aziz yang dulunya naik basikal, sekarang dah ada Mercedes siap drebar. Orang sekolah pondok pun dah boleh pakai Ferrari sekarang ni.

Inilah realitinya, kemenangan PR sebenarnya tidak akan mengubah apa-apa nasib orang melayu Islam sebenarnya. Orang Melayu hanya akan hilang kuasa sahaja kalau PR menang, itulah mantik (logik)nya. Ada akal, pikir sendiri....

1 comment:

  1. MMG SETUJU SGT2 DGN ADMIN..TIADA SATU PUN DARI PMIMPIN PEMBANGKANG LAYAK JD PENERAJU NEGARA, SEMUA KEPALA X BOLIH PAKAI..TIADA IDEA UTK MEMAJUKAN NEGARA..MEMENUHKAN POKET SENDIRI ADALAH..TAMBAH BINI LG ADALAH...INI MMG KENYATAAN..MMG SERBAN LILIT KEPALA..TAPI NAFSU MENGATASI SEGALA...JGN CUBA2 LAH KITA NAK MEMPERJUDIKAN NASIB KITA KEPADA MEREKA2 YG TIDAK BERUPAYA.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers