Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 17 October 2012

Laporan Audit 2011 Mengarut????....


SEKALI pandang laporan audit 2011 oleh Ketua Audit Negara ini nampak adil dan menyebelahi semua pihak. Begitu juga bila dilihat dari kelemahan pengurusan kewangan beberapa kementerian (terutama Kementerian Pertahanan) seperti dipetik Malaysiakini terutamanya semalam, semuanya menampakkan seolah-olah laporan ini adil dan tidak berat sebelah.

Tapi bila perhatian yang lebih teliti dibuat, terutama dalam laporan audit di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat, penulis melihat seolah ada yang tidak kena dengan cara audit tersebut dibuat dan dibentangkan.

Seperti yang dijangka, Selangor mengambil tempat sebagai negeri yang paling banyak menerima komen yang tidak begitu baik daripada Audit berhubung beberapa dakwaan kerugian dan kemerosotan hasil agensi dibawah kendaliannya, antaranya Universiti Selangor (UNISEL).

UNISEL dalam laporan audit yang dibentangkan semalam dilaporkan mencatat kerugian sebanyak RM 37.68 juta, meningkat dari tahun sebelumnya sebanyak RM 12.62 juta!!! Ini nampak tidak masuk akal.

Rugi itu satu hal, meningkat pula kerugiannya itu, satu hal yang lain….

Selanjutnya baca di sini :

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers