Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 6 January 2014

Pemuda Belia Bersemuka Dgn @TanSriAseh Presiden @Putrajayacorp Pasal #HardRockCafe!!! @TengkuAdnanReal @MBKPutrajaya




Pagi tadi sekitar jam 11 pagi bertempat di Pejabat Presiden Perbadanan Putrajaya di Bangunan Perbadanan Putrajaya, wakil dari Pemuda UMNO Putrajaya yang diwakili oleh sdr Tom dan wakil Majlis Belia Kawasan (MBK) Putrajaya yang diwakili oleh sdr nasru bersama wakil NGO Putrajaya, En. Sufian telah mengadakan pertemuan empat mata bersemuka sendiri dengan Tan Sri Aseh berkenaan dengan isu panas di Putrajaya iaitu pembukaan HardRock Cafe di Putrajaya.

Kehadiran wakil-wakil ini adalah bagi menghantar memorundum bantahan terhadap cadangan membuka cawangan HardRock Cafe Putrajaya. Namun begitu, majlis penyerahan memo ini bertukar menjadi sesi penerangan apabila malam tadi Tan Sri Aseh menulis di wall facebooknya bahawa Perbadanan Putrajaya tidak akan membuka cawangan HardRock Cafe di Putrajaya sejajar dengan hasrat mahu mengekalkan Putrajaya terutama di kawasan kompleks pentadbiran dengan premis yang menjual arak dan minuman beralkohol.

Keputusan ini mungkin diambil oleh Tan Sri Aseh setelah menerima tekanan dan asakan dari penduduk Putrajaya sendiri dan rakyat Malaysia yang melahirkan rasa kecewa dengan hasrat tersebut sehingga ada facebook group dinamakan sebagai "Rakyat Malaysia Menentang HardRock Cafe Dan Kelab Malam di Putrajaya" yang mendapat lebih 7 ribu likes.

Itu la Tan Sri, lain kali kalo nak bercakap fikir dulu 18 kali sebelum nak mengeluarkan kenyataan terutama kenyataan bangang macam nie. Kenyataan pertama yang keluar paper kata dah dipersetujui dibuka HardRock Cafe selewat-lewatnya dalam tahun 2014 juga.


Tiba-tiba ubah kenyataan kata baru mendapat tawaran dan masih dalam peringkat cadangan belum diputuskan. Malam tadi keluar plak kata tak jadi. Kan dah berbelit-belit cakap macam keling. Dah la tu ada pulak segelintir penduduk menyokong pembukaan HardRock ni dari kalangan penyokong kuat anak beliau sendiri hingga menyalahkan Ketua Pemuda Putrajaya kenapa pi hantar memo bantahan tapi tidak pasal isu kenaikan cukai pintu.

Hello brader... Lu orang ni bebal ker bengap. Kan isu tu dua isu yang bebeza dan melibatkan dua kawasan berasingan. Satu kes hanya melibatkan wilayah Kuala Lumpur saja dan satu lagi hanya melibatkan Putrajaya sahaja. Apa punya bingai tahap gaban isu semasa la anak buah kepada anak Presiden Perbadanan Putrajaya nie.


p/s : pssssssssttt... Tan Sri.... Lain kali pakai kepala atas jangan pakai kepala lutut bila buat keputusan... tak pasal-pasal orang dah nampak kebodohan... elok jer gantikan dia ni dengan orang lain... 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers