Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 1 February 2014

Muka Awek Korea Nie Jadi Pelik Sebab Nak Sangat Jadi ‘Sailormoon’!!!


Menyedihkan – demi untuk kelihatan persis watak gadis anime, seorang wartawan penyiaran Korea Selatan sanggup melakukan pembedahan meruncingkan dagu yang membuatkan wajahnya ketara berbeza dan pelik berbanding orang normal.

Wanita yang tidak diberitahu nama itu kemudiannya disindir oleh ramai orang terutama di forum-forum siber yang giat berkongsi gambar 'sebelum' dan 'selepas' wartawan tersebut.

Hal ini bagaimanapun bukan sesuatu yang aneh di sana, malah mengikut kajian satu daripada lima wanita Seoul melakukan pembedahan plastik.


Pembedahan paling popular adalah menambah kelopak mata agar bahagian tersebut nampak lebih besar, sedut lemak dan membentuk hidung.

Bagi yang tidak melakukan pembedahan pula, rata-rata menggunakan Botox dan melakukan pembuangan bulu secara laser.


Rakyat Korea yang membesarkan bahagian mata dikatakan kerana tidak mahu mata sepet membuatkan mereka terlalu berbeza daripada orang Barat.

Sesetengah pula melakukannya bagi menyempurnakan definisi kecantikan yang tidak masuk akal iaitu mahu kelihatan serupa dengan karakter gadis anime yang bermata besar dan memiliki wajah bentuk hati macam Sailormoon.

p/s : macam-macam jenis gile manusia sekarang...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers