Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Thursday 18 April 2013

Biar Betul Husam Dihalau Jemaah Surau Di Putrajaya Sebab Nak Bagi Tazkirah Politik????... @tengkuadnanreal @tunfaisal


Maghrib semalam sebelum program ceramah Husam dan Hadi Awang di Taman Pinggiran Putra, Husam singgah tumpang sembahyang Maghrib di Surau Putra Damai.

Selesai solat Maghrib beliau memperkenalkan dirinya sebagai calon Pas yang akan bertanding menentang Ku Nan di Putrajaya. Selesai sesi memperkenalkan diri, Husam mula memberi tazkirah kepada jemaah surau sekitar 50 orang. Pada mulanya tazkirah agama kemudian mula melalut ke politik yang disulam-selikan dengan beberapa isu yang kurang benar mengenai topografi politik Putrajaya dan isu-isu setempat yang kurang tepat serta sebahagian besarnya sudah diselesaikan oleh Ahli Parlimen Putrajaya, Ku Nan.

Akibat tidak selesa dengan tazkirah yang sudah mula menyelit cerita politik, sebahagian besar jemaah mula melahirkan rasa tidak puas hati sebab pada asalnya konon mahu memberi tazkirah agama. Keadaan menjadi semakin tegang bila sebahagian besar jemaah mula memberi signal kepada Husam agar menghentikan tazkirahnya.

Merasakan tazkirah beliau mula tidak disenangi jemaah, Husam mengambil tindakan meninggalkan surau dengan tergesa-gesa tanpa sempat menunaikan solat Isyak seperti yang mahu dilakukan beliau sebelum ini. Ini jelas menunjukkan pemimpin Pas yang kononnya tinggi agama bukanlah mahu mengajar tentang Islam kepada jemaah surau atau masjid tapi cuba mengambil kesempatan menggunakan Rumah Allah sebagai platform politik peribadi sahaja. Inikah ciri pemimpin yang kita mahukan di Putrajaya.

p/s : tolak Husam sebagai Ahli Parlimen Putrajaya...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

7 comments:

  1. PAS KALAU PARTY ISLAM BERLAWAN LAH DIKAWASAN KAFIR.. MCA,MIC.

    ReplyDelete
  2. pandai hang no...anoy 1105..saye suker..saye suker

    ReplyDelete
  3. kalau sayangkan Malaysia.... kita buang UMNO

    ReplyDelete
  4. Kalau buang UMNO siapa memerintah?
    PAS? dah cuba kat Perak sekejap, DAP yang dominan di dewan.
    PKR? dah melalut di Selangor, DAP juga yang pegang remote.
    PAS? Kedah hutan simpan dah botakkan. KUIN....
    PAS? tanah di Kelantan dah bertukar tangan kpd DAP tak jawab.
    Pondok Abdullah Saamah pun nak di halang.

    ReplyDelete
  5. anon 20.48 x sedar realiti politik sekarang ni...dia sedar x Dap yang dominan dalam pakatan..x guna pas bertanding 70 -80 kerusi jika hanya menang 20-30 kerusi..pru 12 dap bertanding hanya 38 kerusi dan menang 33 kerusi..tgk perancangan dap lagi cekap..hanya kerana pelembagaan x bagi bukan islam jadi mb kalau x dah lama jadi mb kat perak tu..

    ReplyDelete
  6. bukan umno yg patut dibuang ta[i PAS PIS PUS yg ptut dikuburkan. sebabNye senang aje , pas bukan perjuangkan islam tapi hanye pergunakan islam aje. merapu slalu pok ajis tu maklumlah dah tue kan. nak politik sampai mati tu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers