Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 26 October 2013

Bukti Kerajaan Pas Kedah Menolak Pembangunan Di DUN Sg. Limau!!! #PRKSgLimau #BeraniBerubah


Ini bukti kerajaan Pas Kedah menolak pembangunan!!! Ini adalah jambatan yang menghubungkan tanah besar Semenanjung di Kg. Kuala Sedaka, Yan, Kedah dengan Pulau Bunting sejauh 2.8 km panjangnya. Jambatan ini dibina semasa kerajaan BN memerintah negeri Kedah.

Tujuan jambatan ini dibina adalah sebagai jalan penghubung antara pulau dan tanah besar bagi memudahkan pengangkutan. Pada awalnya kerajaan BN pada ketika itu bercadang ingin membina loji penapisan minyak (Refinary) bagi memudahkan kapal-kapal tangki minyak berlabuh kerana lokasinya yang sangat strategik dari segi kedalaman.

Tapi projek ini tidak dapat diteruskan apabila Kedah jatuh ke tangan pembangkang yang diperintah oleh Pas. Segala rancangan baik kerajaan BN terpaksa ditangguhkan sebaik saja Pas memerintah dengan alasan kononnya projek ini membazir wang rakyat sedangkan projek ini dijangka bakal menjana pendapatan tambahan kepada penduduk setempat dan membuka peluang pekerjaan.

Sepanjang sepenggal kerajaan Pas memerintah Kedah tiada usaha untuk menyambung projek ini. Kesannya, projek ini menjadi projek gajah putih apabila mendapat banyak halangan terutama daripada kerajaan Pas Kedah.

Inilah sifat sebenarnya pemimpin Pas yang sanggup melihat rakyat menderita asalkan mereka berjaya memegang kuasa politik. Sekali lagi rakyat Kedah terutamanya di Sg. Limau mampu membawa perubahan landskap jika memilih wakil rakyat dari BN kerana kesinambungan ini dapat diteruskan jika wakil rakyat ADUN dan ahli Parlimen dari keranjaan BN yang memerintah.

Oleh itu, pengundi dan rakyat Sg. Limau harus dapat melihat apakah kesannya jika pembangkang masih memerintah atau menjadi wakil rakyat. Fikir-fikirkanlah...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. Kepada semua pembaca selepas bbrp minggu bn menang di kedah JKR telah iklan tender merekabentuk lebuhraya yang menhubungkan jambatan berkenaan dengan lebuhraya utara selatan(PLUS) . LIhat bertapa pantasnya bn bekerja.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers