Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Sunday 1 January 2012

Adam Adli & Safwan Anang Mengamuk Di Malam Tahun Baru 2012...


Seramai 17 mahasiswa dipercayai dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) ditahan pihak polis tengah malam tadi apabila mengadakan perhimpunan tanpa kebenaran.

Kekecohan yang berlaku antara pihak berkuasa dan kumpulan mahasiswa menyebabkan Pengerusi Badan Mahasiswa Menuntut Kebebasan Akademi (Bebas) yang juga Timbalan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (Gamis), Safwan Anang Talib cedera dan dikejarkan ke unit kecemasan Hospital Slim River.

Ada laporan awal menyebut beliau patah tulang rusuk dalam kejadian itu namun versi berkenaan masih belum dapat disahkan sepenuhnya.


Antara yang ditahan pula adalah Adam Adli yang sebelum ini mencetuskan kontroversi kerana menurunkan gambar bendera Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di perkarangan Ibupejabat UMNO.


Kesemua mereka telah dibawa dan ditahan di lokap Ibupejabat Polis Daerah Tanjung Malim.

Kejadian malam tadi dipercayai berpunca apabila kumpulan mahasiswa yang berhimpun itu merempuh barisan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) yang mengawal kawasan perhimpunan berkenaan. -MyNewsHub

Kulaan : yang bodohnya bebudak UPSI nie berkumpul malam tahun baru mengamuk tak tentu pasal buat apa... Orang lain semua 'happy celebrate New Year'... padan muka tido dalam lokap... kalo boleh biar lama skit... tapi Kulaan yakin mereka ini tidak mewakili majoriti mahasiswa UPSI kerana Kulaan sempat jumpa dengan mahasiswa UPSI di Pangkor yang tidak bersetuju dengan tindakan 'mamat mangkuk hayun nie'...

3 comments:

  1. hang balik permatang bertam..aku cari hang..aku terajang muka hang..kalau hang tak percaya hang tengok nnt...

    ReplyDelete
  2. Anon 13:56

    Hang marah kat sapa nie...

    ReplyDelete
  3. x profesional giler diorang ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers