Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 13 February 2012

#AmanKampus 8 : Tersentuh Hati Mahasiswa Mendengar Rintihan Hati Ibu Tua Di Rumah Kenangan... @NajibRazak @Saifuddin @khalednordin @amankampus



Kulaan sempat menjengah ke blog tersohor 1Peluru untuk mengikuti perkembangan Jelajah Aman Kampus yang sedang berlangsung memasuki hari ke 9. Tersentuh hati nurani Kulaan sebagai seorang anak apabila melihat rintihan hati penghuni Rumah Orang Tua Kenangan Cheng di Melaka.

Rintihan hati seorang tua bergelar ibu yang tinggal di rumah orang tua sedangkan sepatutnya mereka berada bersama keluarga terutama anak-anak tercinta yang dikandungkan selama 9 bulan dan dilahirkan serta dibesarkan dengan kasih sayang. Namun, pabila si anak sudah besar dan mempunyai kehidupan sendiri maka ibu bapa dibiarkan hidup sendirian tanpa perhatian dan kasih sayang seorang anak.

Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh seorang manusia bergelar "MAHASISWA". Merenung menghargai jasa seorang insan bergelar "IBU" dan "BAPA". Bukan seperti Adam Adli, Safuan Anang dan segelintir yang kononnya bergelar "Mahasiswa". Melakukan sesuatu perkara menggunakan kepala lutu bukan akal yang dikurniakan Allah..



tontonilah klip lagu ini sebagai muhasabah diri kita sebagai anak dan apakah tanggungjawab kita kepada kedua ibubapa kita... 
janganlah menjadi anak derhaka...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers