Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 15 February 2012

#AmanKampus 12 : Rakyat Perak Menghalang Konvoi @amankampus???... @NajibRazak @Saifuddin @khalednordin @ZambryAbdKadir


Terasa reda sebentar kepenatan mahasiswa2 Kembara Aman Kampus dari Jeli ke Kubu Gajah, Perak bila mata disajikan dengan panorama indah & mengasyikan dari mercu Titiwangsa sepanjang perjalanan.


Hamparan rimba menghijau dihias gumpalan awan nano bagai sebuah mahakarya di atas kanvas kebesaran Yang Maha Agung... Keindahan Tasik Banding & kesegaran udara Hutan Belum satu hal yg harus seluruh rakyat Perak banggakan!

Apatah lagi bila mendapat sambutan di luar dugaan, seperti keraian dengan paluan kompang oleh penduduk Kampung Masjid Ijok, Batu Kurau. Sambutan di Perak inilah paling mengujakan sepanjang Kembara Aman Kampus yang telah berlangsung selama 8 hari.


Rata-rata mahasiswa terharu dengan usaha penduduk kampung ini yg membuat persiapan rapi menyambut kehadiran mereka.

Majlis pelancaran Aman Kampus peringkat negeri Perak disempurnakan oleh YBM DS Raja Ahmad Zainuddin. Dalam inti ucapannya, Ahli Parlimen Kubu Gajah itu memuji usaha Aman Kampus yang mahu membuktikan majoriti mahasiswa masih rasional berfikir, bukan seperti segelintir mahasiswa PRO-ANARKI.


Seusai ucapannya, DS Raja Ahmad Zainuddin memperkenalkan mahasiswa2 Aman Kampus dengan keluarga angkat masing2.

Sebuah keluarga di Kampung Masjid Ijok menerima seorang atau dua org mahasiswa, kegembiraan jelas terpancar di wajah penduduk2 kampung bila pertama kali berjumpa 'ahli baru' dalam keluarga mereka.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers