Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 2 March 2013

[Panas!!!] Berita Terkini Dari Lahat Datu...


PC Sabah CPO tadi 5.30 pm. Bermula operasi jam 9.59 am, police was just tightening up the security at the cordoned area. During that process, polis terserempak penceroboh dan berlaku tembak menembak.

Anggota polis di kampung tersebut telah diserang oleh kumpulan bersenjata asing dan menyebabkan 2 anggota kita terbunuh. Ekoran itu pihak polis telah melancarkan serangan bagi menangkap kesemua anggota kumpulan ini dan pertempuran masih berterusan.

Saya ingin maklumkan pihak polis sebagaimana yang diminta oleh kerajaan cuba menyelesaikan pencerobohan ini sebaik mungkin. Kita telah membuat rundingan sejak mereka menceroboh pada 12 Feb, kita juga pada awalnya memberi bantuan makanan.

Adalah harapan kita menyelesaikan perkara ini secara aman tanpa membawa kepada kematiaan tetapi ia tidak menjadi kenyataan. Pihak polis sedang berusaha menahan semua yang terbabit. Tambahan lagi - jumlah kematian 2 orang, 3 cedera dari pihak polis. Pihak penceroboh 12 orang terbunuh.

Senjata dirampas M16 - 2 laras, SLR - 2 laras, Pistol - 2 pucuk, Peluru , N193 - 3 unit, Badung - 10, Magazine - 2 kelopak, Voucher, Beg pakaian dll. Tidak ada curfew dikeluarkan. Police on top of the situation. Police have cordone the area. Skrg ini penceroboh masih dalam kawasan cordone. Operasi masih diteruskan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers