Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 15 August 2011

Jahatnya Malaysiakini : Fatwa Pasal Larangan Bacaan Al Quran Sebelum Azan Bukan Larangan laungan Azan

Lihatlah betapa jahatnya Malaysiakini cuba mengelirukan pembacanya antara tajuk berita dengan isinya. Tajuk berita "Larangan Azan Bukan Keputusan Pulau Pinang" sedangkan isu didalamnya hanyalah membincangkan isu larangan bacaan Al Quran sebelum azan  oleh Mesyuarat Majlis Fatwa dan Mufti Pulau Pinang bukan melarang laungan azan tersebut (Klik Sini) :-

“Kerajaan Negeri Pulau Pinang menghormati keputusan Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang bil. 2/2011 yang bersidang pada 7 April 2011, mengenai hukum membaca Al-Quran sebelum subuh dengan menggunakan pembesar suara bahawa Mesyuarat Majlis Fatwa bilangan 2/2011 yang dipengerusikan oleh mufti kemudiannya disahkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Bil.3/2011 pada 6 Jun lalu yang memutuskan bahawa bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara dari surau dan masjid sebelum waktu subuh adalah dilarang menurut hukum syarak.,”

Sepatutnya Malaysiakini menggunakan tajuk "Larangan Bacaan Al Quran Sebelum Azan Bukan Keputusan Pulau Pinang". Jika pembaca tidak melihat ini dengan teliti maka secara tidak sedar akan dimanupulasi dan dipengaruhi oleh tajuk berkenaan isu bacaan Al Quran sebelum azan menggunakan speaker buka larangan azan. Inilah niat busuk portal Malaysiakini. Malaysiakini sering mendakwa kerajaan sering menggunakan pendapat dan kenyataan daripada mereka yang condong ke arah kerajaan. Tetapi jikalau kita meneliti dan lihat, Malaysiakini seringkali merujuk Dr. Maza bila datang isu berkaitan Islam dan kenyataan Maza adalah menyokong Malaysiakini. Jika kenyataan itu tidak mendatangkan manfaat kepada mereka, maka kenyataan Maza akan disimpan kemas oleh Malaysiakini.

1 comment:

  1. Komunis mana tau bezakan antara azan dan bacaan Al Quran.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers