Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Saturday 2 March 2013

Lim Kit Siang Gembira Idea Anwar Ibrahim Memperalatkan Orang Sulu Berjaya???? @NajibRazak @HishammuddinH2O @tunfaisal @KhalidSamad @anwaribrahim @rafiziramli @limkitsiang @cmlimguaneng @tonypua @n_izzah @azminali


KN baru dapat print screen twitter Lim Kit Siang yang sekarang ini sedang melompat beruk kegembiraan kerana idea Anwar memperalatkan masyarakat Sulu telah berjaga. Apa yang pakatan pembangkang mahukan telah benar-benar terjadi.

Anwar telah menjemput kumpulan Sulu datang ke Sabah dengan dijanjikan bulan dan bintang. Anwar menjanjikan kerakyatan penuh atau dwikerakyatan kepada kumpulan Sulu ini jika mereka berjaya membuat kacau di Sabah Bumi Di Bawah Bayu.

Tiada seorang pun pernah bertanya dengan kumpulan Sulu kenapa mereka sanggup datang menceroboh ke negara orang dengan alasan mahu menuntut bumi Sabah sebagai tanah keturunan mereka. Mereka yang entah dari keturunan mana mahu mengaku mereka adalah pewaris yang sah konon ke atas bumi Sabah.

Persoalan yang KN mahu bangkitkan ialah kenapa baru sekarang. Kenapa tidak dari saman tok nenek KN. Siapakah yang menabur pelbagai janji manis yang mendorong mereka menceroboh negara kita dengan membawa senjata api. Kalo puak-puak ni pegi ke Indonesia ka Thailand ka dah lama kena tembak belum sempat pun penceroboh ni menjejak kaki ke tanah.

KN difahamkan Anwar "menjemput" mereka datang ke Sabah dengan dijanjikan pelbagai janji manis seperti penghapusan RCI, diberikan kerakyatan terus, dibayar dengan jumlah wang yang besar agar datang membuat kacau seterusnya memberikan persepsi yang buruk kepada negara dan PN khasnya kerana buat masa ini dunia antarabangsa mengiktiraf PM sebagai pejuang pendamaian seperti mana usaha yang dilakukan oleh PM di Selatan Thai, isu pendamaian Selatan Filipina bersama MILF, penindasan masyarakat Ryohingya di Myanmar, PM menyelami masalah keperitan peperangan yang ditanggung oleh masyarakat Palestin yang ditindas Yahudi haram jadah puuuuiiiiiiiihh!!!!

Semua ini dirancang oleh Anwar bersama sekutunya dalam Pakatan Rakyat untuk menghuru-harakan negara dekat-dekat nak PRU13 yang sudah tidak berapa lama.

KN harap pembaca dapat berfikir dengan waras tentang isu ini. Cuba fikir, takkan la PM kita yang selesaikan isu Mindanao MILF secara baik tanpa pertumpahan darah nak bunuh lagi mereka yang serumpun dan seagama dengan kita.


Dah berminggu mereka menjejakkan kaki ke bumi Malaysia sebagai tetamu yang tidak diundang atau lebih tepat lagi PENCEROBOH tetapi tidak ada seorang pun ditembak atau dibunuh oleh askar Malaysia. Mesti ada puak-puak 4ulu nie yang melakukan provokasi terlampau dekat pihak berkuasa kita barulah berlakunya insiden ini hingga membawa kepada kehilangan nyawa kedua belah pihak.


Harapan KN agar tetamu tidak diundang di pi balik la ke kampung halaman korang. Jangan kacau kita, kita puj tak kacau korang. Korang nak tunjuk hero, kita pun boleh tunjuk hero. Pi la balik, buat semak jer kat bumi bertuah Malaysia... 
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






1 comment:

  1. Fitnah semata2… tanpa bukti.. sedap mengolah cerita. Cerita yg direka baik punya… Semua org sedih dgn kematian, tak perlu buat dosa menjadi kafir menFITNAH orang. Apabila sudah tersepit xde sokongan..x brani buat praya, mcm2 boleh buat!
    Nak tutup pendedahan Suruhanjaya DiRaja, kes beri IC kpd ratusan ribu org asing termasuk org filipina…

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers