Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 1 November 2013

Lensa Niring : ADUN Sik Bawak Briged Sukarelawan Gempur Kubu Kuat Pas!!! @NajibRazak #PRKSgLimau #BeraniHijrah



Petang tadi sewaktu gua pusing-pusing melawat PDM Kabu 10 dan PDM Sungai Limau di bawah tanggungjawab gua, tiba-tiba mata gua tertarik dengan sekumpulan anak muda seperti sedang membakar lemang. Lalu gua menghampiri dengan lebih dekat lagi. Memang benar rupa-rupanya ada aktiviti membakar lemang oleh Bilik Gerakan Bahagian Sik.



Sewaktu gua sampai di sana gua sempat tegur dan bersalaman dengan seorang breder di situ yang memakai vest tertera tulisan Briged Sukarelawan 1Malaysia Daerah Sik. Lantas gua tegur dan menanyakan apa sebenarnya yg berlaku bila membakar lemang lepas musim raya ni. Brader tersebut dengan ramahnya menjelaskan bahawa aktiviti membakar lemang bersama penduduk sekitar Bilik Gerakan adalah persediaan untuk program sebenar malam ini iaitu aktiviti lepak santai bersama Jentera Sik.

Beliau juga menjelaskan bahawa semua petugas ini adalah sukarelawan bagi Briged Sukarelawan 1Malaysia Daerah Sik yang bertugas secara "volunteer" tanpa ada sebarang bayaran. Tahniah kepada anak muda Sik yang sanggup bekerja tanpa mengharapkan bayaran atau upah. Malam ini lemang akan dihidangkan disamping beberapa juadah lain.


Briged ini juga mempunyai beberapa jentera asas untuk memberi khidmat kepada masyarakat secara percuma seperti lori dan van. Briged ini juga bertindak sebagai pasukan "back-up" jika berlakunya sesuatu bencana alam.

Setelah itu gua meminta kebenaran kepada brader tu untuk beransur kerana ingin melawat ke lokasi lain sambil dihulurkan sekeping "namecard" yang tertulis :



Y.B Mahadzir bin Abdul Hamid
Ahli Dewan Undangan Negeri Kedah Darulaman Kawasan N24 Jeneri


Terkejut beruk aku... Tak sangka brader yang aku sembang sempoi jer tu rupa-rupanya seorang YB. Begitu humble, mesra, ramah, sempoi macam orang biasa tanpa meminta untuk dipanggil YB pun. Memang brader nie layaklah menjadi seorang YB dan ini antara contoh serta sifat yang perlu ada pada setiap pemimpin UMNO dan BN sekarang. Bukan seperti semalam seorang pemimpin Johor bersama konvoi keretanya memandu dengan laju dan memotong "double line" di selekoh Sedaka hingga ke Kg. Kuala Sg. Limau konon nak cepat hingga membahayakan motosikal saya dan beberapa motosikal orang kampung lain. Nanti la, story siapa pemimpin tu bakal gua cerita detail di artikel lain.



p/s : Gua menulis pasal brader ni bukan kerana sudah dibayar atau ada apa-apa kepentingan peribadi cuma lahir dari rasa terharu dengan sikap rendah diri dan mesra rakyat seorang yang bergelar YB tapi gua panggil "BRADER". InsyaAllah kalo ada kelapangan gua akan memenuhi jemputan brader ni untuk merasai lemang sambil lepak santai.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers