Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday 4 February 2014

Yang Pakai Jersi Manchester Tu Bukan Bertanding Pilihan Raya Tiba-Tiba Kat Sana Dol!


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin (KJ) yang menyindir beliau kerana memakai jersi pasukan Selangor pada satu majlis baru-baru ini.

"Menteri (Belia dan) Sukan tanya saya kenapa saya pakai jersi Selangor apabila saya dari Pulau Pinang. Saya nampak orang pakai jersi Manchester (United)… adakah mereka dari Manchester?," katanya yang menggamatkan Dewan Komuniti Taman Mesra di Kajang.

Khairy merupakan penyokong pasukan Manchester United.

Anwar, yang merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh turut berkata bahawa beliau tinggal di banyak tempat di Malaysia termasuk Kuala Kangsar.

"Saya turut tinggal di Kamunting selama dua tahun," katanya yang berseloroh kerana merujuk mengenai penahanannya di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

"Saya juga pernah tinggal di Selangor selama berpuluh-puluh tahun," tambahnya.

Sajelah gua nak tolong jawab kat Encik Anwar Ibrahim ni… bro… tak kisah la KJ ke siapa ke… memang la tak bererti kalau pakai baju Manchester United maka berasal dari Manchester.


Kononnya ko saje aje pakai baju Selangor… tak bermakna ko meroyan nak jadi orang Selangor.

Ok… kita faham la mesej yang ko cuba sampaikan cara sinis tu.

Tapi Encik Anwar … ada beza… orang yang pakai baju Manchester tu bukannya bertanding pilihan raya sengaja buat kat Manchester.

Berbeza dengan ko yang tiba-tiba wujudkan pilihan raya kecil di Selangor… lepas tu muncul pula pakai jersi Selangor.

Betul la bila KJ kata ko 'desperate gila nak jadi orang Selangor'.

Orang takkan kata KJ desperate gila nak jadi orang Manchester… sebab bila tengok dia pakai jersi tu… dan puluhan ribu yang lain pun ada jersi tu… semua tahu itu hanya jersi sebab beliau penyokong kelab bola sepak Inggeris berkenaan.

Namun, bila Encik Anwar Ibrahim pada usia yang lanjut tiba-tiba pakai jersi Selangor (tatkala hendak bertanding di Selangor).. memanglah nampak terdesak tahap gaban seyyy.

Itu mesej Kj sebenarnya… kalau itu pun tak faham… abislah Selangor tak lama lagi.


Cuma gua harap janganlah ada orang Selangor sejati yang terdesak nak bagi orang Penang pandai cakap tak tahu buat kerja jadi Menteri Besar negeri tu.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.













2 comments:

  1. apa punya sial la nasib team bola selangor. elok aje mamat gila gaban tu pakai jersi selangor, selangor melingkup kalah laluan piala FA dengan sarawak. memang betul la mamat ni pembawa sial.....

    ReplyDelete
  2. Babi betol Anwar punya pasal dia pakai jersi Selangor la, Selangor kalah. Sial Sial Sial

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers