Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday, 4 June 2013

Gempar!!! Datuk S.Ambiga Jadi Pengerusi SPR???


KUALA LUMPUR – Angkatan Warga Aman Malaysia (WargaAMAN) mencadangkan Pengerusi Bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil, Datuk S.Ambiga dilantik sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Setiausaha Agungnya, S.Barathidasan mendakwa cadangan itu dibuat kerana SPR memerlukan kepimpinan yang bebas, bersih dan adil untuk semua pihak seperti yang dikehendaki Perlembagaan Persekutuan.

"WargaAMAN menggesa Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof dan Timbalannya, Datuk Wan Ahmad Wan Omar meletakkan jawatan serta merta.

"Kita memerlukan kepimpinan SPR yang baharu. Oleh itu WargaAMAN mencadangkan Ambiga, golongan profesor, penyelidik dan bekas hakim membarisi kepimpinan SPR," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Barathidasan dalam kenyataan sama turut mempertikaikan pihak polis kerana didakwa tidak mengambil tindakan meskipun banyak laporan polis dibuat berhubung dakwaan penipuan semasa Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13). – mynewshub.my
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

12 comments:

  1. Tak ada 'bebas, bersih dan adil'nya si Ambiga ni. Tengok le track record dalam Majlis Peguam maupun Bersih. Tak tau nak hormat undang-undang, tak tau bagi keadilan kepada rakyat umum. Dia kira nak tuntut keadilan ikut pandangan dia saja. Dia juga lepas tangan bila dah jadi huruhara, salahkan orang lain, salahkan polis.

    Kalau sebelah sana bencikan Aziz Yusof dan Wan Ahmad, sebelah sini pula amat bencikan Ambiga. Memang bodoh sangat pihak WargaAMAN mencadangkan nama itu. Nampak sangat merengnya ke arah mana?

    ReplyDelete
  2. Sikeling betina ni sering berlaku adil ke didalam setiap tindakannya..dimana keadilan beliau yang sering mempertikaikan apa yang dilakukan oleh pihak kerajaan walaupun ianya telus tetapi pabila berlaku dipihak yang dia sokong contoh pemilihan CEC DAP..walaupun terbukti berlaku penyelewengan beliau dan juga majlis peguam yang kononnya pejuang hak asasi duduk mendiamkan diri..lagi rosak negara kalau cadangan ni di persetujui.

    ReplyDelete
  3. aku setuju sangat bro..

    ReplyDelete
  4. jika kita Tanya puak ni, apa lagi dia mahu, dulu masa undi ada pergi undike, ada ke tengok apa terjadi kat tempat undi, adake apa apa yang tak bersih,.. yang kita tahu ambiga memang tak bersih tak hormat undang undang, itu undang undang sudah naik turun parlimen, surat lulus dewan rakyat, dewan Negara, itu suara wakil rakyat, kalau tak suka, cari sajalah tempat yang boleh hari hari demo, boleh kawin laki sama laki, perempuan sama perempuan, ini punya orang pun mau lantik untuk jadi banyak adil punya orang ka..orang berlaku adil orang yang takut sama tuhan, dia tahu dalam jamban pun tuhan tau apa dia buat...ini ambiga ada takut tuhan ke..lu jawap

    ReplyDelete
  5. Boleh jadi Pengerusi SPR. TAPI Sendiket Perosak Rakyat.Jangan jadi bangang lah dgn cadangan tu.SPR tidak berpihak.Neutral.Tapi Ambigas ni menyebelahi pembangkang.Cuba tgk pentas mana dia selalu berdiri.Pengerusi SPR kunun.Ptuiii..

    ReplyDelete
  6. Jangan nak merepek la!! lawyer rata2 ramai yg suka menipu!!kebykkan kes pesalah lps sbb masalah teknikal je..bukannya x buat salah..Jgn buang masa layan idea bodoh tu!!

    ReplyDelete
  7. Asik asik si keling mencadangkan keling bangsat paria ni cuba cadangkan seksephone kawan si jubri dari ostolia [ ausralia tu ] lagi ngam boleh jugak dia tolong tolong bancuhkan teh anuar ibrahim sambil makan KARIPAP

    ReplyDelete
  8. Cadangan yang paling bongok. Adakah Si Ambiga Pariah yang pro-pembangkang,
    pro-murtad dan pro-LGBT nak dilantik sebagai Pengerusi SPR? Betina ini sepatutnya ditarik gelaran Datukshipnya dan kerakyatannya. Dia juga layak ditunjukkan bontot dan dikentutkan sahaja. Begitu bencinya saya kat dia.

    ReplyDelete
  9. Angkatan Warga Aman Malaysia (WargaAMAN) fuck u laaaa lu saper suka-suka nuak suruh amek ambabibabbabigagal tu....hohohoho mampuslalaaa

    ReplyDelete
  10. bodoh kalau lantik Ambiga. Ambiga orang pembangkang dan kalau dia jadi pengerusi spr sama macam seperti usaha sokong pembangkang menang pru seterunya. Kenapa kerajaan macam terikut2 kerenah pembankang. Woii KERAJAAN MALAYSIA TIDAK PERLU LAYAN DAN TERIKUT2 KERENAH PEMBANGKANG. Kekalkan pengerusi spr yang sdia ada.

    ReplyDelete
  11. India pulak nak jadi pengerusi SPR??? Ayo yo...korang ni dah la dapat tinggal aman disini...Semua korang nak yerrrrr???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers