Jadilah Sahabat Kulaan...

Saturday, 26 May 2012

Kereta Lampu Boleh Kalahkan "Knight Rider" Kat #HBN2012... @shaberychik @razaliibrahim @beliabangkit

Jangan tak caya keta Malaysia boleh kalahkan keta Knight Rider kat Amerika tu. Gua bukan kencing cakap lu. Gua story betul punya. Keta Knight Rider pun tak berani pakai lampu banyak-banyak sampai penuh satu keta.

Gua memang minat giler cerita Knight Rider ni tapi setahu gua Knight Rider ni pun pakai lampu "lip-lap" kat depan jer. Keta nie lampu neon penuh satu keta. Gua jumpa keta kat tapak Redah 4x4 kat Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena pameran autoshow yang sedang berlangsung malam ni bagi memeriahkan suasana oleh pihak penganjur.

Puluhan keta modified khas untuk pameran autoshow tersusun berderet menggamit kehadiran pengunjung yang tertarik dengan modifikasi yang dibuat oleh keta-keta nie.

So, kalo korang berada berdekatan dengan tapak pameran, ringan-ringankan kaki ke tapak aktiviti Redah 4x4 bersebelahan dengan BeeAntBlues Port.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

15 Percaturan Politik Fuckatan Rakyat....


1. Politik PR adalah politik desperate, sehinggakan setiap hari  UMNO/BN  akan diserang oleh PAS dan PKR.

2. PR hanya boleh bercakap bab kelemahan UMNO/BN sahaja tetapi mereka tidak pula memberikan formula kelebihan mereka untuk dinilai oleh rakyat.

3. Politik PR yang berunsurkan menyalahkan pihak lawan tidak berjaya membuktikan bahawa PR itu lebih baik dan lebih bagus daripada keadaan yang sedia ada.

4. PR hanya bermain dengan propaganda jahat menghasuk rakyat agar menukar kerajaan tanpa menghiraukan rakyat dan negara.

5. Tiada jaminan daripada PR bahawa sistem raja berpelembagaan, hak istimewa orang melayu dan sistem raja demokrasi berparlimen tidak terusik.

6. Tiada jaminan daripada PR yang Malaysia tidak akan ditukar kepada negara republik.

7. PR hanya berkata tukar parti sahaja, tetapi apakah PR buktikan dan beri jaminan sistem politik yang sedia ada tak akan diusik?

Apa Hal Ada Komando Plak Kat Putrajaya ni??? #HBN2012 @shaberychik @razaliibrahim @beliabangkit



apa hal plak kecoh-kecoh kat Putrajaya nie... selama nie Putrajaya aman bahagia jer... yang dok kecoh kat sini cuma pembangkang yang dok tak sabar-sabar nak rampas Putrajaya konon... bila masa plak ada kawasan tentera kat Putrajaya nie... jangan kata kem askar... pos askar pun takda... Putrajaya aman beb daripada anasir-anasir subversif...

oooooooooooo.... demonstrasi pertunjukan kehebatan komando Askar Malaysia semasa Himpunan Jutaan Belia 2012 kat hadapan Menara KBS semalam... patut la ada 3 4 biji helikopter dok lalu lalang atas kepala gua nie... memang dahsyat rupanya komando Askar Malaysia nie... gua rasa dah sama taraf mungkin lebih daripada apa yang TV dok tunjuk pasal kehebatan askar atau komando dari barat tuh...

apa pun gua bangga rasanya dengan kehebatan askar kita dan gua ucapkan terima kasih sebab kerana mereka la gua dapat tidor nyenyak setiap malam... lu orang yang kat luar sana terutama pembangkang, jangan ler bising-bising pasal keselamatan korang nie la dijaga oleh pihak keselamatan seperti askar dan polis yang korang maki "ANJING KERAJAAN"... pasal anjing-anjing ni la korang dapat tidoq nyenyak tau dak...

Friday, 25 May 2012

@RafiziRamli Frust Tak Dapat Lawan Karok Dengan @razaliibrahim Lepas Tewas Berdebat Dengan @Khairykj.... #HBN2012 @Shaberychik @beliabangkit



Minggu lepas heboh satu malaya cerita Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli dilondehkan oleh Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy semasa debat PTPTNanjuran Sinar Harian di bangunan Karangkraf.

Minggu ni pulak dia bakal dikecewakan oleh Timb. Ketua Pemuda UMNO bila melihat video santai dan sporting YB Razali yang juga Timb. Menteri Belia Dan Sukan mengajak Ketua Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli atau mana-mana Ahli Parlimen untuk karok sama.

Gempak!!! DS @HishammuddinH20 Datang Ke Y-Avenue Naik "Kuda Putih" Trafik... @shaberychik @razaliibrahim @beliabangkit

Petang ini berlangsung satu event bersejarah bila bukan senang nak tengok seorang Menteri penuh menunggang "kuda putih" (nama jolokan yang diberikan mat rempit kepada motor trafik polis).

DS Hishammuddin hadir ke pentas Y-Evenue yang terletak bersebelahan Menara KBS dengan diiringi pasukan belia bermotor seramai 50 buah motosikal (20 motosikal berkuasa besar dan 30 buah motor kapcai) untuk merasmikan Y-Avenue dan Himpunan Jutaan Belia 2012. Turut mengiringikumpulan konvoi DS Hishammuddin ini adalah sekumpulan remaja berbasikal prewel mati.

Bersama ini juga gua kongsikan bersama gambar-gambar lensa yang sempat rakamkan semasa program berlansung.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sifat Pas Seperti Yang Digambarkan Rasullullah... Nauzubillah...


Rasulullah SAW bersabda :-
"Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari DUNIA dengan AGAMA. Di hadapan manusia mereka memakai baju dari bulu domba untuk memberi KESAN kerendahan hati mereka, KATA KATA mereka lebih MANIS dari GULA namun hati mereka adalah HATI SERIGALA (sangat MENYUKAI harta dan kedudukan).
Allah SWT berfirman : 'Apakah dengan-Ku (kasih dan kesempatan yang kuberikan) kalian tertipu ataukah kalian berani kepada-Ku. Demi diriku, Aku bersumpah, Aku akan mengirim bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya." (HR. Tirmidzi).

Thursday, 24 May 2012

Biar Betul Ada Motor Terbang Kat Putrajaya... #HBN2012 @shaberychik @razaliibrahim @beliabangkit






Mula-mula gua tak caya gak citer member gua mat motor tapi bukan mat rempit pasal kononnya ada "motor terbang" kat Putrajaya. Ish! Gua yang duduk Putrajaya pun asal boleh tak tak sory ni. Kalo betul la story sensasi ni, confirm boleh buat story puaka niring.

Berdasarkan panduan dan arah tuju yang member gua bagi macam mana nak pi tempat tuh. Sampai kat sana gua dengar bunyi motor bukan main bingit lagi. Cantik... Kata gua. Bunyi motor dah betul.

Gua pun melangkah dengan berhati-hati ke arah bunyi motor tu. Wow! Kagum gua dengan motor-motor ni yang sedang melayang, memusing atas kepala gua. Memang betul la kata member gua, motor terbang atas kepala. Itulah aksi Freesyle Motorcross Xtreme sempena Himpunan Jutaan Belia hari yang memulakan aksinya hari ini.

Gua pun ambik 3 4 keping gambar aksi-aksi menggerun yang dilakukan oleh mat motorcross ni. Gua tanya crew yang bertugas mamat motorcross freestyle ni orang Malaysia. Depa kata majoriti adalah profesional freestyle motorcross dari luar negara seperti Jepun dan Eropah.

Apa pun gua salute kat beberapa anak muda Malaysia yang sudah meningkat tahap mereka sehingga boleh beraksi bersama pemandu luar. Kepada orang ramai di luar sana, anda dijemput ke Himpunan Jutaan Belia 2012 kat Presint 3 Putrajaya.

Jumpa anda disana.....
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tapak Tanah Depan Jabatan Peguam Negara Diserang Lebah Dan Semut Selama 5 Hari Berturut-turut Semasa #HBN2012... @shaberychik @razaliibrahim @tunfaisal @beliabangkit @BeeAntBlues #BeeAntBlues




Gua dengar citer yang disampaikan oleh angin kata dalam minggu ni satu kawasan padang lapang di hadapan Jabatan Peguam Negara (AG) akan dihurungi oleh lebah dan semut. Gua pun tanpa berlengahkan masa capai kunci motor kapcai gua start enjin motor cabuk gua.

Ala, Jabatan Peguam Negara bukannya jauh sangat dengan rumah gua. Pecut punya pecut sampai gak gua kat area AG. Pusing-punya pusing kat bulatan depan AG tak nampak apa-apa pun.

Gua pun cuak gak nak redah tempat cam ni. Tambah plak citer lebah ngan semut datang serang kawasan padang tuh. Karang tak pasal-pasal gua plak kena serang. Takda penyakit cari penyakit karang. Namun gua redah gak.

Tiba-tiba gua dengar sayup-sayup dari jauh bunyi riuh berdengong. Gua pun follow dari mana bunyi tu datang. Sampai kat lokasi gua tengok bukan main banyak manusia. Rupanya inilah tapak "BeeAntBlues Port" anjuran Pemuda UMNO Malaysia. Oooo!!! Bee = lebah dan Ant = semut. Kus semangat... Gua ingat apa tadi.

Pergh! Memang 'happening' port ni bro, memang sangat sesuai untuk muda-mudi datang lepak sempena Himpunan Jutaan Belia 2012. Kat sini gua selitkan sekali tentatif program untuk hari ni. Banyak siot orang datang. Aktiviti pun sesuai dengan jiwa muda mudi dan mereka yang perasan jiwa muda tapi badan dah tak muda lagi.

So, apa tunggu lagi... Ayuh anak muda merasai keriangan sambutan Himpunan Jutaan Belia 2012 di BeeAntBlues Port... Jangan lepaskan peluang keemasan ini. Muda hanya sekali bro... Gua plak jiwa masih muda cuma badan jer yang tak semuda dulu... Jumpa di sana...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Anak Melayu Mesti Baca!!! Mendaliar, Ambiga: Dulu Dan Kini...


Banyak sekali perkara yang boleh kita pelajari daripada Sulalatus Salatin, kesusasteraan historiografi kita. Antara lain, ketika kita berasa rumit untuk memahami mengapakah Pas dan PKR kelihatan akrab dengan Datuk Ambiga Sreenevasan, buku klasik itu pasti membantu.

Saya sebenarnya sejak dulu tertarik kepada watak Raja Mendaliar. Namun, saya sendiri tidak membuat tafsiran. Pada masa lepas, biarpun terdapat kupasan oleh beberapa pengkaji kesusasteraan lama tentang tokoh ‘yang berjasa’ itu, saya sekadar membacanya secara sambil lewa. Saya tertumpu pada teks, bukan kupasan.

Sekarang, setelah berlakunya siri Bersih, dan Ambiga mengambil peranan besar, maka saya teringat kembali kepada Mendaliar. Peranan Ambiga masa kini dan Mendaliar masa lalu tidak sama, tetapi ada keselariannya, dan kedua-duanya berkesan dalam kehidupan bangsa kita.

Perhatikan kisah ini: Seorang yang bernama Kitul bercerita kepada Mendaliar tentang Bendahara yang kononnya hendak merampas kuasa raja Melaka. Mendaliar membawa perkara itu kepada Laksamana. Laksamana mempercayai kata-kata Mendaliar, lalu membawa kisah itu kepada Sultan, dan Sultan menjatuhkan hukuman bunuh ke atas Bendahara. Jalan cerita yang ringkas ini menunjukkan kuasa Melayu mempercayai Kitul dan Mendaliar.

Jadi, benarlah ada sesuatu yang boleh kita pelajari daripada Sulalatus Salatin. Jalan ceritanya tidak sama dengan jalan cerita Bersih, tetapi tokoh-tokoh hebat seperti Kitul dan Mendaliar itu muncul di tengah-tengah kita kini. Antara kita, tidak besar jumlah yang sedar.

Mungkin Sasterawan Negara pada zaman Melaka (jika ada) menganggap Kitul dan Mendaliar amat baik dan berjasa kepada rakyat dan negara. Sasterawan Negara masa kini sudi menjadi penganjur bersama dengan Ambiga untuk satu kegiatan yang difahaminya sebagai kegiatan bakti murni.

Kisah bagaimana Mendaliar dapat menyesuaikan diri dan berhelah dengan menggunakan pembohongan, dapat kita nikmati dalam Sulalatus Salatin. Kisah itu sesuai dengan zaman itu, iaitu zaman tanpa pilihan raya. Kini, dalam zaman pilihan raya, Ambiga mengetuai Bersih, satu kisah kemodenan.

Bicara yang berasaskan historiografi seperti di atas dapat memperlihatkan sikap dalaman orang Melayu. Akan kita temui bahawa kita mempercayai orang di luar budaya. Ini memudahkan kita faham, misalnya mengapakah orang Melayu bermusuhan sesama sendiri. Bagi saya, penemuan ini adalah akademik.

Oleh sebab semua ini ada dalam Sulalatus Salatin, maka ini bukanlah kisah baru orang Melayu. Saya cadangkan, sesiapa yang mahu memahami dasar fikiran dan perasaan orang Melayu berhubungan dengan orang-orang seperti Mendaliar dan Ambiga, ulangilah pembacaan Sulalatus Salatin. Karya sastera moden tidak mudah sampai ke tahap fahaman demikian, melainkan novel Senja Belum Berakhir karya Azizi Haji Abdullah.

Dalam kalangan orang Melayu, jiwa feudal dianggap ketinggalan zaman, dan jiwa fanatik mentaati orang seperti Ambiga tentulah lebih ketinggalan. Walau bagaimanapun, sebagai rakyat yang maju dan luas pembacaan, kita hendaklah menerima baik cara berfikir bangsa kita, baik feudal mahupun fanatik. Baik atau buruk, ini ialah bangsa kita. Saya teringat baris lagu yang dinyanyikan oleh ibu-ibu di kampung saya, ketika mendodoikan anak mereka: hodoh buruk pun anak mak juga!

Kita tidak dapat menikmati kasih sayang polis kita, kerana kita mempercayai unsur Mendaliar yang terdapat dalam kegiatan Bersih. Ini bukanlah satu cemuhan, tetapi satu pelukisan.

Dalam zaman moden, kita lihat anak-anak muda dipengaruhi oleh si tua bangka dan si tua banker untuk berbuat sesuatu yang di luar impian asal mereka. Saya memahami istilah ‘tua bangka’ sebagai tua yang kurang fikiran, manakala ‘tua banker’ ialah tua yang ada duit. Si tua banker telah memberikan duit belanja kepada sesiapa yang mahu menyertai perhimpunan Bersih.

Saya ingin menegaskan, sejarah kita elok kita hargai dengan penghayatan. Sejarah akan berulang, itu telah disebut-sebut oleh pelbagai pihak. Jika kita faham akan hakikat itu, kita boleh memilih apakah segi yang patut diulangi.

Mengapakah kita memilih untuk mengulangi kisah orang Melayu menindas sesama Melayu? Adakah ini ialah satu takdir yang tidak boleh dielakkan? Jika demikian, teruskanlah. Hidup bangsaku.

Sumber : Sinar Harian

Wednesday, 23 May 2012

Khas Buat Pencari Karier Perniagaan, Sport Industry Adalah Jawapannya... #HBN2012 @ShaberyChik @razaliibrahim @beliabangkit


Sport Tourism / Ekspo / Pameran / Jualan / Sport Equipment / Education / Health Related Products Exhibition

Muka @RafiziRamli Merah Padam Tak Boleh Jawab Hujah @KhairyKJ Masa Debat #ptptn???...

Hahahahahahaha... Nak pecah perut gua tengok muka Rafizi yang kononnya Pengarah Strategi PKR yang juga sorang akauntan terkulat-kulat merah padam muka dia bila dihujani dengan hujah-hujah yang bernas dan fakta-fakta yang tepat oleh Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaluddin.
Selama ni dia ingat dia teror sangat kat atas pentas ceramah umum berbicara dengan fakta kelentong kat penyokong pakatan yang buta hati nak buat research betul ker cakap mamat ni.
Tajuk debat semalam sepatutnya berkaitan dengan PTPTN terutama isu pemansuhan PTPTN oleh pembangkang tapi bila masuk round kedua, Rafizi dah mula melalut dan meroyan dengan cuba membawa isu kes berprofil tinggi dan isu entah hapa-hapa lagi tanpa membawa fakta dan cadangan beliau yang mewakili PKR. Ini debat PTPTN bro bukan debat Petronas ka Mas ka. Lain kali faham tajuk, kata Pengarah Strategi PKR.
Paling teruk bila si Rafizi ni dah kehabisan fakta dan idea serta mula membuat kenyataan provokasi dan menyerang peribadi KJ dan keluarga beliau. Sedang isu sebenar adalah PTPTN bukan isu lain yang tiada kaitan langsung. Kalo nak tanya pasal Pertonas, buat la debat Petronas.
Apa pun gua nak ulas skit isi debat semalam. Paling gua suka bila KJ membangkitkan kegagalan kerajaan negeri pakatan rakyat yang dok sibok nak mensuhkan PTPTN dan memberi pendidikan peringkat tinggi terutamanya secara "PERCUMA", tapi hakikatnya benda kecik pun gagal nak selesaikan tambah la perkara yang sangat besar.
Nak bagi pendidikan percuma konon terutama diperingkat pengajian IPT tapi bila perintah sebuah negeri pun tak mampu nak bagi "PERCUMA" kat pelajar peringkat tadika macam kat bawah ni.
Yuran tadika PASTI (Umur 6 Tahun) - Jumlahnya RM494.00
Yuran Pendaftaran - RM30
Yuran Tahunan - RM70
Yuran Bulanan - RM120
Pakaian Seragam - RM60
Buku Teks/Tulis/Lencana/Kertas Periksa - RM62
Alat Bantu Mengajar - RM100
Buletin & Sukan & Ihtifal - RM50
Takaful - RM2.00
Jumlah - RM494.00
YB KJ - "Sebelum berjanji nak bagi pendidikan percuma di Malaysia, tunaikanlah dulu nak bagi pendidikan percuma untuk taska di Selangor".
P/s - Yuran PASTI pun tak boleh bagi free... Lain kali faham dulu tajuk debat jangan nak melalut menyimpang jauh dari tajuk Rafizi ooooii!!!!...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, 22 May 2012

Lensa Niring : Suasana Debat KJ vs Rafizi... @KhairyKJ @RafiziRamli

Gua sempat singgah jap kat Kraftangan Shah Alam di mana satu pertembungan tahap gaban "Clash of the Titan" antara Ketua Pemuda UMNO, YB Khairi dengan Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli dengan tajuk perdebatan yang terhangat di pasaran pasal PTPTN.

Memang gua sedar gua tak dijemput pun dan jauh sekali tersenarai dalam jemputan program debat ni. Cuma gua mengambil kesempatan menjenguk macam mana suasananya majlis debat ni berbanding majlis debat sebelum ni antara KJ ngan Nasrudin, Ambiga ngan Tan Sri Wan.

Gua dapati debat kali ini agak tersusun perjalanan dengan ada kaunter pendaftaran tetamu jemputan dan urusetia yang hanya membenarkan jemputan sahaja masuk. Manakala penyokong kedua belah pihak kena la duduk luar. Cuba korang tengok gambar yang gua sempat snap ngan BB.

Dalam kegelapan sepasukan bodyguard Sinar menunggu depan dewan dan hanya membenarkan jemputan dan wartawan sahaja yang masuk. Itu pun kena mendaftar dulu. Tak ramai pun penyokong kat luar dewan hanya sekitar puluhan orang sahaja.

Mungkin ramai yang sedang tercongok di depan kaca TV tengok "live" di saluran Astro501 sambil makan popcorn. Tak pun tengok debat ni kat internet di MobTV. Gua pun tengah tengok internet kat MobTV sebab jelas dan terang, tak payah nak frust-frust tak dapat masuk.

Okey geng, gua pun takleh nak menulis panjang sebab gua nak "konsentret" kat internet nie. Gua xda Gtab ka Ipad ka, member gua kata kalo lu orang ada gajet tuh boleh tengok kat internet kat www.MobTV.my

Selamat menonton....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Peluang Bertemu Artis Di Himpunan Jutaan Belia Putrajaya... #HBN2012 @ShaberyChik @razaliibrahim @beliabangkit


Pengunjung karnival Himpunan Jutaan Belia Putrajaya yang akan berlangsung selama lima hari mulai Rabu ini berpeluang menemui beberapa artis yang mempunyai latar belakang pengajian undang-undang di gerai Pertubuhan Sukarelawan Peguam Malaysia (Sukaguam).

Pengerusi Sukaguam, Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata selain menawarkan khidmat nasihat berkaitan undang-undang kepada pengunjung khususnya golongan belia, program yang mendapat kerjasama Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) itu turut menampilkan ruang buat golongan artis berkenaan berinteraksi dengan para peminat.

Beliau berkata setiap hari 10 peminat bertuah akan dapat menemui artis berkenaan secara bersemuka, berbual mesra, mendapat nasihat atau mendengar sendiri pengalaman artis semasa mengikut pengajian undang-undang, mungkin untuk kira-kira 45 minit.

"Bagi membuat temu janji dengan artis pada hari berkenaan, mereka yang berminat boleh melawat Facebook Sukaguam dan kami akan buat pilihan dan tetapkan temu janji," katanya dalam satu persidangan media yang turut disertai Timbalan Presiden Seniman, Zed Zaidi di pejabat Sekretariat perhimpunan di Kementerian Belia dan Sukan di sini hari ini.

Difahamkan selain Zed Zaidi, antara artis yang sudah menyuarakan minat untuk menjayakan program itu ialah Fahrin Ahmad, Neelofa dan Ana Rafali.

Aspek Keselamatan Himpunan Jutaan Belia Diberi Perhatian... #HBN2012 @ShaberyChik @razaliibrahim @beliabangkit


21 Mei 2012

PUTRAJAYA - Aspek keselamatan pengunjung dan peserta Himpunan Jutaan Belia akan diberi perhatian sewajarnya supaya tiada kejadian buruk berlaku sepanjang lima hari acara itu berlangsung.

Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata kira-kira 1,500 anggota keselamatan beruniform termasuk Polis Diraja Malaysia akan bertugas untuk memastikan keselamatan orang awam.

"Saya sempat bertemu Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar tadi dan berbincang mengenai aspek keselamatan termasuk mengawal keadaan lalu lintas.

"Beliau meminta kita tidak bimbang kerana mereka akan mengawal keadaan.

Malah seperti tahun lepas tiada sebarang kejadian buruk berlaku," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Celebrity Planet yang dikendalikan Stadium First Sdn Bhd dan majlis menandatangani memorandum persefahaman antara syarikat itu dan Majlis Belia Malaysia di sini hari ini.

Selain itu lebih 20,000 sukarelawan antaranya anggota Rela, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia dan Rakan Muda akan turut sama memastikan segala acara berjalan lancar.

Siapa Antara Mereka Berdua Ini Adalah Bapa Kandung Afifa Yang Sebenarnya???...


Siapakan antara dua individu ini adalah bapa kandung sebenar adik Afifa ini... 

Jika anda ada jawapannya boleh ler berkongsi dengan gua... Gua bukan niat nak menuduh sesiapa... 

Sekadar pertanyaan yang bersarang dalam kepala hotak nie...

Monday, 21 May 2012

Beza Pas Dulu Dan Pas Sekarang???...


SEMASA PAS BERJUANG BERSENDIRIAN:

"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram " - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

PAS JUGA kata yang mereka menentang UMNO dan dakwa UMNO kafir kerana UMNO memerintah menggunakan Perlembagaan negara yang sedia ada yang PAS kata Perlembagaan kafir tinggalan penjajah.

PAS kata yang perjuangan PAS adalah untuk menubuhkan Negara Islam dengan mengambil Al Quran dan Hadis sebagai Perlembagaan negara dan akal laksanakan hudud dan segala perundangan Islam bila memerintah.

SEMASA PAS NAK BERSEKUTU DAN BERKONGSI KUASA DENGAN KAFIR DALAM PR : PAS bersetuju dan berjanji dengan kafir DAP dan PKR bahawa sekiranya PR memerintah, PAS/DAP/PKR akan kekalkan dan gunapakai Perlembagaan negara yang sedia ada yang PAS kata perlembagaan kafir tinggalan penjajah.

PAS gugurkan perjuangan menubuhkan negara Islam dan gantikannya dengan Negara Berkebajikan. 

PAS istihar bersama-sama dengan kafir DAP dan PKR bahawa hudud bukan lagi agenda PAS/DAP/PKR, walaupun mendakwa bahawa DAP dah faham Islam hasil penjelasan PAS dan bawa DAP ke masjid-masjid dan surau-surau supaya Umat Islam menerima kafir DAP sebagai rakan kongsi kuasa PAS.

Nik Aziz dan puak-puak Anwarinas dalam PAS menolak sekeras-kerasnya tawaran UMNO untuk bermuzakarah dan menekan sesiapa saja dalam PAS (termasuk Presiden dan Tim. Presiden PAS) yang bersetuju dengan hasrat UMNO untuk bermuzakarah. 

BILA DAP NYATAKAN AKAN TETAP BANTAH DAN TK SOKONG PERLAKSANAAN HUDUD : Nik Aziz buat pengistiharan bahawa PAS sedia bermuzakarah dengan sesiapa saja termasuk UMNO demi kepentingan Ummah.

Adakah Nik Aziz betul-betul ikhlas nak bermuzakarah atau sengaja BERSENDIWARA untuk nak gertak Karpal dan DAP supaya jangan bantah dan komen apa-apa tentang penipuan PAS untuk nak laksanakan hudud.

Sebab PAS dan DAP sama-sama faham bahawa tanpa sokongan dan persetujuan DAP, PAS tidak boleh laksanakan hudud dalam perkongsian kuasa mereka.

Adakah Nik Aziz dan PAS betul2 ikhlas nk bermuzakarah atau sekadar bersendiwara??

Jualan Kek Terpanjang Di Malaysia Sempena #HBN2012... @ShaberyChik @razaliibrahim @beliabangkit


Pertandingan Cup Cake tercantik / jualan kek terpanjang 2012 (Malaysian Book of Record) pameran / pertandingan menghias kek / kelas membuat kek / fruit choclate / meneka jumlah gula-gula dalam balang / pertandingan membuat gula kapas terbesar / pertandingan membuat "kek bulan" / jualan dan pemeran coklat, gula-gula import / macaron / candies dan choco

[Video] : Kenali Siapa Pemimpin Anda???...



Agak-agak siapa pemimpin anda???...

Sunday, 20 May 2012

Kah kah Kah Video Lawak Silap Angkat Nikah...



gugup nak jadi pengantin baru ler katakan... ini bukan berlaku kat Malaysia rasanya... mungkin di tanah seberang sebab dari lenggok bahasanya agak berbeza...

Hadiah Tiket AirAsia Kepada Juara Basketbal 3 On 3 #HBN2012...


nak join pertandingan street basketball 3 on 3.... ada hadiah best... Air Asia taja tiket... yahooo!!!

Halamak! Sudah Tukar Ler...




ALAMAK APA NIE??? 

GUA SUDAH TERTIPU KA???

MANA NEGARA ISLAM PAS ???
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers