Jadilah Sahabat Kulaan...

Kereta Sewa

Kereta Sewa

Saturday, 7 April 2012

Puaka Niring : Jambatan Panjang Berhantu Yang Paling Seram Di Dunia...


Salam.

Semoga korang sihat dan hidup tidak diselubungi misteri~~~

He he he… sekarang dah malam, malam minggu plak tuh.... jam menunjukkan... ikut jam korang la time bila baca entri nie... angin sejuk masih sepoi-sepoi bahasa... keadaan di luar rumah pun masih sunyi tak berapa nak bising memandangkan dah nak masuk tengah malam masa gua post entri nie...

Blues Bior Pape Asei Bergaye : Lagu Loghat Perak Yang Hits!!! @ZambryAbdKadir @Azwanbro @promelayu



teman haghap mike semue terhibor dengan lagu tradisi negeri teman nie... ate... bior pape wei... asei bergaye...


Editor Harakah Frust Bila Penduduk Putrajaya Tidak Jadi Bakar Akhbar Harakah???...sabar bro


Semalam gua ada keluarkan entri pasal kemarahan penduduk Putrajaya terhadap penyebaran Akhbar Harakah ke rumah-rumaRrrh kediaman di sekitar Putrajaya [KLIK SINI STORY PENUH]. Jam 12.26 tengahari, wakil Harakah telah mengeluarkan artikel terkini (gua ternampak YDP Pas Putrajaya terkial-kial cuba mengambil gamar secara tersembunyi, gua ada gambar sebagai bukti) berkenaan kononnya penduduk Putrajaya bakal membakar akhbar lidah Pas tu di Medan Selera Presint 8 ((hadapan kedai makan kepunyaan YDP Pas Putrajaya pulak tuh.

Tup tup takda pun berlaku insiden pembakaran seperti yang dilaporkan oleh HarakahDaily. Cuma apa yang dilakukan oleh penduduk hanyalah mengoyakkan akhbar tersebut sebagai melahirkan rasa tidak puas hati mereka. Tanpa membuang masa HarakahDaily.net terus memusing cerita kata penyebaran harakah tersebur telah berjaya.

Khas buat editor Harakah.... cer lu baca apa sebenarnya yang berlaku kat blog member gua Hak Malaysia...


Seperti yang dijangka Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mendabik dada mengatakan penyebaran fikrah PAS melalui pengedaran HARAKAH telah berjaya. Tetapi diingatkan bahawa Belia Putrajaya SAYANG BANDAR PUTRAJAYA, jawapan jelas bahawa kami MENYOKONG HASRAT KERAJAAN didalam menjadikan Putrajaya model aspirasi pembangunan bandar hijau.




Sebab itu kami tidak membakar HAKARAH yang diberikan percuma oleh PAS Putrajaya pada waktu yang lepas. Fikrah yang dibawa jelas dilihat hanyalah untuk merosakkan pemikiran Penduduk Putrajaya. Janganlah hendak menang dengan cara yang kotor. Pengundi tahu bagaimana menilai pergerakkan kotor PAS Sendiri

Ambiga Gembira Bila Ramai Mahasiswa Yang Menyokong #Bersih3 Kali Ini???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd



Pendapat golongan mahasiswa ini dirakam selepas sahaja sessi program Pentas Anak Muda yang berlangsung di Kolej Teknologi Bestari, Setiu Terengganu.

Friday, 6 April 2012

Puaka Niring : Seram Wanita Pemakan Daging Manusia Dari Filipina...



Seorang wanita dari Filipina telah membunuh banyak orang dan menyimpan daging mereka dalam peti sejuknya.

Wanita tersebut sangat suka menikmati dan memakan daging manusia dan wanita ini juga dikatakan bahawa telah banyak membuat pesta untuk saudara dan teman-temannya. 

Hahahaha!!! Mahasewel Takut Kat Mahasiswa #AmanKampus???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd


hahahahahahahahaha!!!! kalo jadi 
mahasewel macam nie la kesudahannya
 nanti... muka tak berseri-seri kena pecah
 dengan masyarakat....


cuba bandingkan muka mahasewel dengan 
mahasiswa waras... kan berseri-seri muka
 depa nie... ada cahaya "Nur" lagi tuh sebab
 diberkati Allah kerana belajar adalah salah 
satu jihad fisabillillah... 

Raja Nazrin Kecewa Bukan Islam Main Api Agama... @ZambryAbdKadir @Azwanbro @promelayu



Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah kecewa kerana garis sempadan menyentuh agama Islam mula dilanggar malah ada kalangan bukan Islam semakin lantang mencabar perkara berkaitan Islam melalui ungkapan dan kenyataan bernada mempersendakan syariat dan memperkecilkan aqidah umat Islam.

Baginda mahu supaya perbuatan melanggar sempadan agama lain secara keterlaluan dan terbuka ini dihentikan dan dicegah secara tegas kerana ia boleh mencetuskan tragedi buruk dalam negara.

"Bara keagamaan jangan dihidupkan, api keagamaan jangan dinyalakan, kelak nanti terbakar diri, kelak nanti terhangus negeri," titah baginda semasa merasmikan persidangan Dewan Undangan Negeri Perak.

Kenyataan Mahasewel vs Mahasiswa Waras #AmanKampus Berkaitan #Bersih3???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd



Kata-kata berunsur hasutan kepada mahasiswa agar menjadi MAHASEWEL!!!!

berhati-hatilah wahai mahasiswa agar anda jangan disewelkan....

"For Bersih 3.0, I really put my hope on mahasiswa, they are very brave..."
- S.Ambiga (Pengerusi Seketeriat Bersih 2.0)

Thursday, 5 April 2012

Puaka Niring : Misteri Orang Sebelah???...


Pada suatu malam, Azi dan rakannya yg bernama ira sibuk mengulang kaji pelajaran.. Dua lagi rakannya zati dan zila pula sedang lena dibuai mimpi di atas katil masing-masing kerana kepenatan dengan program yg dianjurkan oleh pihak Universiti... Begitulah rutin harian mereka berempat semenjak masuk di Universiti tersebut. Hubungan mereka yg baru mengenali antara satu sama lain dilihat semakin akrab.. kebetulan juga mereka dalam kos yg sama..

Jam ketika itu telah menunjukkan ke angka 2 pagi, Ira sudah mula menguap kerana mengantuk.. matanya sudah mula rasa perit, Sesekali Azi menjeling kearah rakannya itu.. Dia hanya tersenyum melihat wajah layu Ira, kesian pula dia melihat Ira yg nampak gayanya sudah terlalu mengantuk lalu Azi menyuruh ira beransur tidur dahulu..

Penduduk Putrajaya Berang Penyebaran Harakah Ke Rumah Bertindak Mengoyakkannya Di Medan Selera!!!...

Tengahari tadi bertempat di Medan Selera Presint 8 Putrajaya, sekumpulan penduduk yang diketuai oleh beberapa Pengerusi Persatuan Penduduk sekitar Putrajaya berkumpul dan berhimpun secara aman melahirkan rasa tidak puas hati.

Gua yang sedang sedap-sedap lepak terus bergegas ke sana setelah mendapat info drp sahabat infomer gua. Sampai saja gua kat sana, gua tengok ramai orang dah berkumpul. Gua pun menyelit la dalam kelompok orang ramai.

Gua tanya salah seorang pakcik yang hadir kat situ. Apa kes nie? Rupanya ini kumpulan wakil penduduk dan segelintir masyarakatÚ yang marah dan berang dengan penyebaran akhbar Harakah ke rumah-rumah di sekitar kompleks kediaman penduduk.

Aktiviti penyebaran akhbar Harakah ini berlaku semenjak dua menjak nie rentetan daripada ceramah tanpa permit mereka di tempat awam seperti Pasar Basah Presint 8 dan Medan Selera Presint 9.

Penyebaran akhbar Harakah ke pintu-pintu rumah ini mengundang rasa tidak senang dan kurang selesa penghuni lantas begitu banyak aduan yang diterima persatuan penduduk.

Sebab itulah mereka mengambil keputusan berkumpul bagi meluahkan rasa tidak puas hati dengan bertindak mengoyak dan membakar akhbar Harakah dan memijak bendera Israel.

Yang lebih menarik lagi, peristiwa ini turut dirakamkan secara sembunyi-sembunyi oleh YDP Pas Putrajaya yang berniaga dan mempunyai kedai di kawasan tersebut. Cerita pasal YDP Pas Putrajaya ni nanti la gua 'story' dalam entri lain.

Teh Tarik Session Pemimpin Mahasiswa Anak Perak Bersama KP Perak @Azwanbro... @ZambryAbdKadir @ArmanPJU @muammarghadafi @promelayu


Semalam bertempat di kedai kopi di THE CURVE, Damansara, Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak, Khairul Azwan bertemu kepimpinan mahasiswa anak-anak negeri Perak bagi menyelami permasalahan dan berkongsi pandangan dengan golongan muda yang sedang menuntut di beberapa IPT tempatan sekitar Lembah Kelang.

Program yang 'simple' berkonsepkan santai sambil minum-minum ini disambut baik kepimpinan mahasiswa anak Perak yang merasakan tidak terlalu terikat dengan protokol apabila bertemu dengan pemimpin muda seperti Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak.

Ini salah satu pendekatan pemimpin muda UMNO untuk mendekati dan menyelami permasalahan golongan pelajar dan mahasiswa melalui wakil pemimpin mahasiswa. Sudah pasti isu yang dibangkitkan adalah mengenai kebajikan mahasiswa anak-anak kelahiran negeri Perak.

Program ini juga dihadiri oleh Presiden NRC dan Presiden Belia 4B Malaysia, Muammar Ghadafi dan Naib Pengerusi Kelab Pidato Pemuda UMNO Malaysia, Armand Adha.


tiada protokol antara pemimpin muda 
UMNO dan mahasiswa...


apa kebende nyer mike tulis tu... teman
 idok beghaper nampok...


dalam ghamei-ghamei tu ade pule awek 
cun menyelit... ape kabor yong ooooi...




Panas!!! Geng Adam Adli Datang Ke Program #AmanKampus II Di Kolej Universiti TATI???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd



Semalam konvoi Aman Kampus II memulakan xpdc dengan melawat dan mengadakan program pertamanya di  Kolej Universiti TATI bagi edisi Pantai Timur ni. Ramai mahasiswa yang waras hadir memberi sokongan kepada program yang diadakan di Dewan Utama kolej ini.

Inilah contoh pelajar yang boleh digelar Mahasiswa yang melahirkan isi hati serta perasaan melalui saluran atau 'channel' yang betul. Bukan seperti kumpulan MAHASEWEL yang tak pandai menggunakan akal yang Allah anugerahkan. 

Terbaru, Adam Adli and The Gang mengisi "masa cuti" yang diberikan oleh UPSI selama 3 semester dengan membuat onar dan kecoh di kampung orang hingga dikejar oleh orang kampun yang berang dengan perangai bodoh geng MAHASEWEL yang cuba masuk campur dalam urusan orang lain yang langsung tak ada kena mengena dengan pendidikan seorang pelajar IPT. Padan muka dia!!!!!...

Wednesday, 4 April 2012

Puaka Niring : Misteri Rumah Atas Pokok Paling Tinggi Di Dunia???...


Tennessee – Horace Burgess, menghabiskan masa selama 11 tahun untuk membina sebuah rumah di atas pokok setinggi 10 tingkat selepas mendakwa mendapat arahan daripada Tuhan untuk melakukannya.

Rumah berkenaan yang berukuran 10,000 kaki persegi, hanya berharga RM36,000 dengan menggunakan bahan kitar semula.

Aman Kampus Kini Bergerak Ke Pantai Timur.... Ayuh Mahasiswa Pantai Timur... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd


Setelah geng Aman Kampus II berjaya dengan misi menjelajah ke Utara tanahair hujung minggu lepas, kini konvoi Aman Kampus II sedang menuju ke Timur Semenanjung Malaysia melibatkan negeri Terengganu dan Kelantan.

Lokasi yang bakal disinggahi oleh konvoi Aman Kampus II nanti adalah Kolej Universiti TATI pada 4-5hb April 2012, Kolej Teknologi Bestari Terengganu pada 5-6hb April 2012 dan lokasi terakhir adalah UMK Kelantan pada 6-7hb April 2012.

Jadi, kepada semua mahasiswa termasuk bukan daripada pelajar IPT terbabit adalah dijemput hadir sama bagi memberi sokongan terhadap program jelajah ini.

Nantikan laporan terkini info jelajah Aman Kampus II dari masa ke semasa...

Nur Alert!!! Durina Binti Behi Hilang Dari Rumah!!!...


DURINA BINTI BEHI, 12 TAHUN, 
HILANG SEJAK 1/4/2012

JIKA ANDA MEMPUNYAI MAKLUMAT MENGENAI KANAK-KANAK INI,

SILA HUBUNGI 
SJN NORAZLI BIN LIMAT
DI TALIAN 013-5577792
ATAU
BALAI POLIS TANJONG ARU
088-242111

TEMPAT TERAKHIR DIJUMPAI FLAT KEPAYAN RIDGE JLN H.Q.E
KOTA KINABALU.

Panas!!! Adam Adli & The Gang Dikejar Penduduk???...


Mahasewel sekor nie tak habis-habis buat onar kat dalam negara kita nie. Dah kena gantung 3 semester, Mahasewel ni mengisi masa lapang dengan membuat kecoh kat tempat orang. Adam Adli, Safwan Anang & geng Mahasewel cuba membuat kecoh di Kg. Kerinchi telah dihalau dan dikejar oleh penduduk kampung yang berang dengan kehadiran budak-budak Mahasewel nie yang cuba menjadi Hero di tempat orang.

Lu Langsi, Lu Mati

Tuesday, 3 April 2012

Puaka Niring : Real Ghost Sightings Must See!!!

It Wasn't Me!!! Menitik Airmata Shaggy Bila Lagu Dia Anwar Yang Cetak Rompak!!!...




enjoy yourself....


Sanggup Tak Ahli Bar Council Nak Buat Macam Anggota Rela Buat Macam Nie???... @NajibRazak @HishammuddinH2O



Mana dia ahli Bar Council yang sanggup bantu masyarakat buat rondaan macam ni. Kalo bukan anggota RELA jugak yang sanggup berkorban buat rondaan agar ahli Bar Council dapat tido lena.

Wei! Ahli Bar Council!!!!! Lu cakap memang senang, buat belum tau....

Monday, 2 April 2012

Puaka Niring : Video Gambar-gambar Makhluk Pelik???...



betul ka makhluk macam nie benar-benar wujud???...

-The X-File-

Pengerusi Dong Zhong Beli Ijazah Doktor Palsu???......


Sia-sia saja Dong Zhong ke hulu hilir mendabik dada sebagai pejuang masa depan pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina apabila pengerusinya, Yap Sin Tian kantoi menipu taraf pendidikan malah lebih memalukan lagi bila menggunakan gelaran "Dr" hasil dari membeli ijazah palsu.

Sekurang-kurangnya tiga tahap pendidikan milik Yap Sin Tian diperolehi dari Kensington Universiti yang hanya beroperasi dari sebuah rumah kedai tanpa bilik kuliah dan telah pun diarahkan tutup oleh pihak berkuasa California pada 1996.

Antara Bar Council Dengan RELA, Siapa Yang Lebih Berjasa Kepada Rakyat Dan Masyarakat???... @NajibRazak @HishammuddinH2O



Sejak sehari dua ni negara dikejutkan dengan berita 'awang hitam' warga Nigeria mati dibelasah oleh anggota RELA kerana awang hitam ini dikatakan mencabul kehormatan seorang wanita. Kejadian yang berlaku di Kajang menjadi gempar lantas satu pihak yang dikenali sebagai Bar Council pulak melatah menyebelahi awang hitam dengan mendesak kerajaan mansuhkan RELA.

Cuba korang duduk diam-diam dan guna kepala hotak untuk berfikir. Kalo bukan kerana jasa anggota RELA kat tempat korang, sapa yang nak jaga parking masa majlis kenduri-kendara? Sapa yang nak jaga trafik masa program komuniti atau kemasyarakatan? Masa getah sekerap naik harga, sapa yang jaga kebun getah mak bapak korang? Masa korang nyenyak tido, sapa yang bersengkang mata meronda kawasan? Masa anak bini korang kena ganggu dengan warga asing, sapa yang mai tolong? Masa bencana alam dan musibah, sapa yang bersengkang mata tak tido malam? Masa ahli keluarga korang kemalangan mati lemas, sapa yang dok susah payah tolong cari?





Ada anggota Bar Council nak buat semua tu? Mau ka depa puak-puak Bar Council tuh nak turun padang buat kerja ni? Depa yang duduk kat dalam Bar Council tu pun pakai khidmat RELA masa kenduri kawin anak depa. Depa pun pakai RELA masa nak buat program depa. Bila sesak mai cari anggota RELA gak nak angkat tu nak angkat ni. Kacang Lupakan Kulit betul la depa ni.

Cakap memang senang, buat belum tau. Cuba korang timbang antara jasa anggota RELA yang dah membantu rakyat dan masyarakat setempat dengan APA JASA puak-puak Bar Council nie? Nak suruh kerajaan mansuhkan RELA konon hanya kerana satu dua kes terpencil salahlaku anggotanya. Biasa la dah adat dunia. Mana ada yang sempurna. Dalam polis pun ada berlaku salahlaku oleh anggotanya yang juga manusia biasa yang mudah terpengaruh dengan kuasa dan wang ringgit. Takkan nak mansuhkan polis plak.

Panas!!! Reaksi Mahasiswa Pasal Mahasewel Yang Suka Berdemo... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd



itu pandangan mereka... 


apa pandangan anda???...


Sunday, 1 April 2012

Puaka Niring : Rumah Sewa UiTM Shah Alam BerPUAKA !!!!


9 tahun lepas aku dapat sambung belajar di UiTM Shah Alam. Jadi perkara pertama yang perlu difikirkan adalah tempat tinggal sebab aku tidak dapat hostel. Oleh sebab kerajinan & keprihatinan aku dan kawan-kawan,maka dapatlah kami rumah sewa, berdekatan seksyen 2. Berhampiran dengan Wet World [kalau korang tahu la.

Rumah tu banglo 2 tingkat 4 bilik. 3 bilik dekat atas dan 1 bilik dekat bawah. Kami semua berlapan,kiranya 2 orang untuk 1 bilik lah. Aku ringkaskan sajalah, kami masuk rumah tu dengan perasaan berbelah bahagi; gembira, suka, pelik, rimas, takut semua ada.

* Pertama,tuan umah hanya kutip rm50 saja sebagai deposit dan sewa pertama hanya bayar bila masuk bulan kedua kami duduk rumah tu. Kiranya bulan pertama percuma lah....[?]

* Kedua,tuan rumah tak bagi kami bawa barang banyak-banyak sebab nanti penat nak angkat balik, terangnya...

* Ketiga,pokok ara tepi umah tu sangat besar sampai dahannya boleh masuk tingkap bilik atas.

Malam pertama duduk rumah tu kami tidak tidur sebab sibuk punggah dan kemas barang serta layan serta layan dvd korea. Cerita seramnya berlaku semasa hari kedua. Tak payah nak tunggu malam, siang-siang pun kami dah kena kacau. Azmi "dagu" orang pertama kena.

Air Mata Seorang Ibu Tertumpah Gara-gara Kedatangan Mahasiswa #AmanKampus???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd


airmata mahasiswi yang mengalir sedih
 mengenang nasib diri... huk! huk! huk! huuuuuaaaarrrggghhh!!!


si ibu meratapi kesedihan pabila ada 
insan yang sudi berkongsi masalah...


mahasiswi Aman Kampus berkongsi 
masalah si ibu malang...


berat mata memandang... 
berat lagi bahu memikul...

Quikie : Anak Kecil Main Api... Bumi Dipijak Milik Orang...



sama-sama kita hayati lirik lagu ini yang gua rasa makan dalam...

kalo korang tak boleh menjiwai lirik lagu ini yang sangat kuat dengan akar umbi kita sebagai orang Melayu yang sudah ada di bumi Tanah Melayu ini sejak dari nenek moyang kita dulu lagi sebelum kemasukan bangsa asing dari luar sebagai buruh oleh penjajah Inggeris...




kalo kerana bait-bait lagu ini gua dikatakan sebagai "RASIS"... ya... gua rasis kerana gua sayangkan bangsa gua...

BANGSA MELAYU GUA...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers