Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

Friday, 29 July 2011

Yayasan Selangor Dah Nak Bangkrap????


Kerajaan pimpinan PKR yang ditadbir oleh regim Khalid Gagap dikatakan cuba menutup dua buah asrama yang menempatkan hampir 450 pelajar dengan alasan kesesakan lalulintas dan lokasinya tidak sesuai.

Asrama Tun Dr. Ismail (ATDI) dan Asrama Toh Puan Norasikin (ATPN) ini dikatakan asrama kebanggaan seluruh anak-anak Selangor yang mana asrama ini merupakan penyambung talian pendidikan pelajar ke dua sekolah terkemuka iaitu Sekolah Aminuddin Baki dan Sekolah Menengah Victoria.

Kerajaan regim Khalid Gagap sebenarnya telah gagal menguruskan dengan baik setiap perbelanjaan yang melibatkan kewangan Yayasan berkenaan.


Tindakan tidak berperikemanusiaan ini dipercayai dibuat atas kesempitan sumber kewangan yang dialami oleh Yayayasan Selangor, sebelum ini sudah banyak kali didedahkan bahawa Yayasan Selangor di bawah regim PKR ini boros dalam menghabiskan wang milik Yayasan berkenaan.

Mereka pernah anjurkan pertandingan memancing yang melibatkan kos RM1 juta, malah jika masih ingat lagi Tuanku Sultan Selangor sendiri murka selepas baginda mendapat tahu mengenai kos majlis makan malam yang mencecah beratus-ratus ribu ringgit.

Selain itu ada juga cerita di mana ada pihak mendakwa wang berjumlah RM80 juta yang diwariskan kepada pihak pengurusan dikatakan telah lesap!

Mereka mencanang ke serata pelusuk negeri bahawa pentadbiran mereka bagus, efisyen dan cekap dalam menjaga kebajikan rakyat. Tetapi pada hakikatnya keadaan sebenar adalah sebaliknya kerajaan negeri dikatakan mengalami defisit setelah ditadbir oleh regim PKR.

Lihatlah keborosan yang mereka buat sepanjang 3 tahun memerintah wang milik Yayasan Selangor pun lesap begitu saja.

Sumber dari : Double Y

Kulaan : mula-mula tutup sekolah... lepas nie nak tutup apa plak apa yang ada di bawah kekuasaan dan pentadbiran kerajaan negeri Selangor yang dipimpin oleh PKR dan dikawalselia DAP... sekolah tutup duit takda tapi lombong pasir bukak merata-tara macam cendawan tumbuh...

Eksklusif : Penyokong Bersih Membuat Onar Di Putrajaya?

Ketika program majlis Debat : Kematangan Demokrasi di Malaysia yang dianjur oleh Pergerakan Pemuda Umno Putrajaya bersama ahli panel Dato' Zaki Zahid (Ketua Pemuda Umno Putrajaya), YB Nik Nazmi (ADUN PKR Seri Setia), Dr. Mohammad Nawar Ariffin (Ketua Umum Dewan Pemuda Masjid Malaysia) dan Wan Mohd Firdaus (Pengerusi Young Corporate Malaysia), seorang penyokong Bersih dan Patriot datang dengan tujuan membuat provokasi apabila cuba memasuki dewan majlis dengan memakai baju kuning berlogo Bersih dan Patriot. 
Maaf mutu gambar kurang memuaskan. (pakai handphone jer)
Pihak penganjur telah memaklumkan bahawa peserta dan penyokong yang memakai pakaian mempunyai logo Bersih atau logo Patriot tidak DIBENARKAN memasuki dewan majlis
penyokong Bersih tidak berpuas hati dengan tindakan polis
Sebelum majlis debat berlangsung, seorang penyokong bersih cuba membuat kecoh apabila pihak penganjur tidak membenarkan beliau masuk ke dalam dewan atas alasan memakai baju kuning berlogo Bersih. 
penyokong Bersih sedang diambil maklumat oleh pihak polis
penyokong Bersih tetap berkeras mahu memasuki dewan sekali pun telah dilarang

Nasib baik pihak polis bertindak dengan pantas, profesional dan mengikut prosidur meredakan keadaan. Pihak polis telah mengambil butiran diri individu tersebut serta mengarahkan beliau beredar dari kawasan majlis. 
terdapat juga penyokong bersih dibenarkan masuk kerana memakai baju kuning tanpa logo Bersih
situasi yang jauh berbeza di dalam dewan... keadaan terkawal...

Namun, pihak polis masih bertimbang rasa dengan membenarkan inividu tersebut memasuki dewan majlis setelah beliau menukar pakaian kepada t-shirt biasa.

Kulaan : ungol… ungol… ungol…

Dikehendaki Oleh Pihak Polis!!!!!


Shuhardi Mohd, pelakon 'mati dua kali' semasa perhimpunan haram baru-baru ini sedang dicari oleh pihak polis. Begitulah kenyataan pihak polis seperti yang dilaporkan di dalam media perdana perdana.

Di antara laporan tersebut :-

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, setakat ini, Shuhardi masih belum dijumpai dan dipercayai menyembunyikan diri. “Saya nasihat dia tampil ke hadapan membantu polis dalam siasatan ini, kenapa pula dia perlu bersembunyi tanpa sebab.
“Kita ingin tahu sebab dan siapa yang menyuruh dia (Shuhardi) melakukan perkara itu, malah jika dia beri alasan munasabah kelakuannya itu, kita tetap akan menerimanya,” katanya seterusnya








MiM pernah menyarankan kepada Shuhardi supaya tampil ke hadapan dan mendedahkan dalang yang terlibat di dalam lakonan beliau itu.

Sekarang beliau terpaksa bersembunyi tetapi dalang-dalang tersebut masih boleh berada dikhalayak ramai tanpa rasa takut seperti Shuhardi.

Malah, tindakan Shuhardi menutup mulut untuk menjaga mereka itu hanya kerana sedikit wang upahan, juga dilihat sebagai satu tindakan bodoh dan menyusahlkan diri beliau sendiri.

Dan kepada sesiapa yang terserempak atau terlihat Shuhardi Mohd, ambil foto dan kawasan itu. MiM akan siarkan di dalam blog ini!


sumber : BLOG MIM

Servis Astro Yang Sangat Mengecewakan!!!!!!


Penyokong pasukan Malaysia yang menonton perlawanan Malaysia vs Singapura skrin besar di Presint 9 Putrajaya kecewa dengan servis Astro apabila siaran secara langsung seringkali terputus-putus walaupun cuaca baru mahu hujan, belum pun hujan siaran dah terputus-putus. Kalau hujan menyusul sudah pasti siaran Astro terus tiada. Inikah yang dikatakan perkhidmatan yang efiksyen sejajar dengan bayaran yang dikeluarkan oleh pelanggan kepada Astro yang diberi hak siaran berbayar secara monopoli.

Kulaan berharap agar pihak kerajaan terutama Kementerian Penerangan, Komunikasi  dan Kebudayaan yang diterajui oleh Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim agar mengambil serius berkenaan hal ini. Ini adalah rungutan akar umbi, rungutan rakyat biasa, rungutan masyarakat marhain.
Monopoli Astro sudah terlalu lama dan ini menyebabkan Astro semakin "naik kepala" dengan baru-baru ini mengumumkan pelarasan harga bagi perkhidmatan yang tak seberapa atas alasan untuk menyerap kos perbelanjaan yang semakin meningkat.

Satu lagi yang menjadi kemusykilan Kulaan ialah kenapa siaran berbayar ini dibenarkan menyiarkan iklan semasa tayangannya sedangkan bayaran telah dikutip kepada pelanggan sebagai pendapatan. Apa rasional iklan yang tiada kena mengena dengan Astro dan sudah tentu ia akan menjana pendapatan kepada Astro.

Astro untung sebelum cukai RM430.82 juta

2010/03/31
ASTRO All Asia Networks Plc (Astro) mencatat keuntungan sebelum cukai RM430.82 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Januari 2010, berbanding kerugian RM372.37 juta tahun sebelumnya.

Pencapaian itu bersandarkan pendapatan yang meningkat 9.66 peratus kepada RM3.26 bilion, daripada RM2.97 bilion pada tahun kewangan berakhir 31 Januari 2009.
Berita selanjutnya Klik Sini

Banyak tu bukan kecik-kecik anak untung yang dijana daripada bayaran yang dibuat pelanggan. Tambah pulak dengan pendapatan daripada iklan yang menyibuk masa siaran. Jika siaran tanpa berbayar (percuma) seperti TV1, TV2, TV3, NTV7, 8TV dan TV9 ada iklan, Kulaan faham kerana itulah pendapatan bagi stesen TV tersebut. Tapi rasionalnya iklan bagi Astro. Tidakkah cukup lagi dengan keuntungan yang dibayar oleh pelanggan.

Kulaan : tuhok angahnya cariin duit...

Blogger Pembangkang Bergaduh Kerana DUIT????

Atas maklumat yang diberikan oleh Bro Jinggo (Klik) dan Keris 7 Lok (Klik), Kulaan selak-selak ler bagi mencari kebenaran yang mengatakan "Blogger Pembangkang bergaduh pasal DUIT". Begini rupa-rupanya blogger pembangkang yang kononnya berjuang kerana agama Islam dan perjuangan adalah di atas landasan Fissabillillah. Astagfirullahalazim, begitu mudah mereka mempermainkan agama demi kepentingan politik sempit Pas. Memang mudah untuk menuduh dan memfitnah orang lain berkenaan sesuatu yang belum tentu benarnya tapi amat sukar bagi puak-puak pas ini mempraktikkan apa yang dilaungkan tentang soal Politik Wang dan kuasa DUIT itu.
Inilah bukti perbincangan mereka pasal DUIT...
Selama ini blog-blog pembangkang heboh mengutuk dan memfitnah blogger Pro Kerajaan kononya perjuang blogger-blogger ini telah dibayar untuk menghentam pemimpin pembangkang. Rupa-rupanya mereka yang telah meludah ke langit akhirnya jatuh ke muka sendiri.

Wednesday, 27 July 2011

Penyokong Baju Kuning Cuba Menyerang PM Di KL Sentral...

Tak habis-habis cari pasal... Saja provok pihak polis lepas tu tunjuk satu dunia kononnya polis bertindak kasar dan tidak mengikut prosedur... Kali nie polis dah masak dengan taktik kotor mereka yang memakai baju kuning sekaligus secara indirectly mencemar kesucian warna kuning yang sinonim dengan raja-raja dan sultan-sultan Melayu... Tahniah kepada penyokong BerShit terutama yang beragama Islam dan berbangsa Melayu... Anda telah menjatuhkan martabat bangsa sendiri dan membiarkan bangsa lain memijak-mijak bangsa melayu...



Saksikan video yang disunting oleh pihak pembangkang yang cuba sekali lagi menjatuhkan air muka polis... tapi syukur pihak polis kali nie dah bersedia... sepanjang rakaman tiada insiden yang pada kita yang boleh dimaksudkan polis melakukan kekasaran... ini adalah standard prosedur...

kenapa tak serbu jer setiausaha politik PM ka pegawai khas PM ka kalo semata-mata nak hantar surat... Tun M, tolong bagi feedback skit bila mamat tu kata dia pernah bagi surat dengan cara yang sama masa Tun M menjadi PM...

Kulaan : bungol... bungol kanakan kada basakulah nik...

Tiket Malaysia vs Singapura Sold-Out???

Memang benar tiket bolasepak perlawanan antara Malaysia vs Singapura perlawanan timbal balik malam esok Sold-Out sebanyak 25000 keping habis dijual hanya dalam masa 1 jam. Bukan setakat di Stadium Bukit Jalil malah di Stadium Shah Alam dan Kelana Jaya juga menerima nasib yang sama. Setiba di lokasi Kulaan bertanya kepada seorang mamat yang berjalan dengan sugul "Bro, tiket bola ada lagi tak?" jawabnya dengan penuh sayu " Saya dari Stadium Bukit Jalil belari ke sini dengar tiket bola ada lagi... Dari pukul 7.30 pagi dah start beratur sampai kat turn saya, boleh orang jaga kaunter kata tiket dah habis... Saya sayangkan negara saya... Saya sayangkan team Malaysia tapi...." tanpa dapat menghabiskan ayat mamat ni terus berlalu. Kulaan faham isi hati mamat ni pasal situasi yang sama juga terjadi kepada Kulaan.

Dua hari lepas Kulaan telah minta jasa baik seorang sahabat yang bekerja di Stadium Bukit Jalil agar dapat menyimpan sedikit tiket untuk kengkawan juga. Sehingga pagi tadi sahabat Kulaan membuat pengesahan tiket Kulaan masih ada dalam simpanan. Kulaan terpaksa meminta bantuan sahabat kerana jumlah tiket yang Kulaan mahukan adalah 30 keping dan jumlah ini agak besar dan tidak akan dijual dalam kuantiti yang banyak jika dibeli di kaunter. Kebiasaanya hanya 5 ke 10 keping seorang sahaja dibenarkan dibeli di kaunter. Cuba bayangkan berapa banyak round daa Kulaan kena u-turn nak beli sampai jumlah 30 keping. Sebab apa tak ajak kengkawan datang beli sekali, tak payah pening nak u-turn. Sebabnya Kulaan telah diamanahkan oleh kengkawan sebagai wakil, biasa la banyak yang order jer daripada tolong beli. Siap order pakai facebook lagi. canggih... canggih dunia la ni.

kesudahannya Kulaan tengok la pasukan kesayangan Kulaan kat skrin besar kedai mamak jer la. Sebagai pengubat hati yang lara termasuk telah mengecewakan kengkawan lain, Kulaan dah booking dengan tokey mamak tur " macha, esok malam kasi booking itu meja depan skrin juga untuk 30 worang kawan mau mari tengok... apa dia orang mau order kasi hantar tapi bayar sendiri-sendiri. Harap-harap Harimau Malaya boleh membaham dan menumbangkan Singa Selatan esok malam.... aauuuuummmmm!!!!
berapa lama mau sampai daa...
bro... tolong belikan untuk awek gua... dia nak ikut la pulak...
dah bukak kaunter baru la pulak... kejap sangat abih nyer...
halo... halo... tiket RM30 dah abis la mak tinggal RM50 jer... dah la mak bagi duit tak cukup... nak buat macam mane nie...
mari... mari... kita serbu... bila nak bukak kaunter nie bang... dah lenguh lutut berdiri dari subuh tadi...
ha ha ha ha ha ha padan muka korang tak dapat tiket... aku punya azab dah lepas...
aduh bateri lak kong... nak call bos macam mana nie nak bagi tau tiket dah abis... aduh... pening... pening...
la abang ingat tadi ada perhimpunan macam perhimpunan bersih tadi... tu yang abang ajak lijah turun sekali... mana tau depa nak beli tiket bola...
tak dapat tiket, dapat beli baju dah la... boleh pakai mai mapley tengok skrin besar...
sorry la peah... ingatkan orang jual tudung dengan kain pasang... depa jual kain kuning ni... sensitif nie...

Terima kasih sebab sudi menjenguk artikel Kulaan yang tak seberapa nie. Hari nie  kepala Kulaan serabut pasai tak dapat beli tiket bola. Apa pun "Good Luck Team Malayisa"... Kita jumpa di mapley... "macha... teh tarik onne, roti kosong onne..."

"Barbican Bir Halal" Disahkan Halal Dan Boleh Diminum


Halal diminum...
Halal diminum. Itulah rumusan yang dibuat Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam kali ke95 pada 16-18 Jun 2011 isu berhubung minuman ringan buah-buahan berperisa malta, Barbican yang mencetuskan kegemparan berikutan dakwaan kandungan alkohol melebihi jumlah dibenarkan. Kandungan alkohol dalam Barbican adalah kurang daripada 0.01% iaitu pada kadar yag dibenarkan untuk produk akhir sebanyak 0.05% sekaligus tidak mendatangkan kesan memabukkan jika diminum.

Perkara ini disahkan oleh Tan Sri Abdul Shukor Husin selaku Pengerusi setelah ahli Jawatankuasa berbincang dan meneliti beberapa keputusan Muzakarah kali ke7 (1984), ke19 (1987), ke91 (2010) berkaitan alkohol dalam makanan, minuman dan ubatan dengan dibantu pakar Institut Penyelidikan Produk Halal, Universiti Putra Malaysia ?UPM). Muzakarah Khas juga menetapkan alkohol diperoleh bukan menerusi proses pembuatan arak hukumnya tidak najis tapi haram diminum kerana ia racun yang boleh membunuh.

Tiada sijil dari JAKIM
Sijil luar negara
Nah! Terlerai sudah kekusutan kita pasal Barbican yang sedap nie... Kulaan dari dulu pun dah yakin Barbican nie boleh minum tapi bila timbul isu ia haram, tu Kulaan jadi was-was... Alyakinnu yuzhallu bis syak..."Keyakinan itu melampaui atau mengatasi setiap yang syak",

Maka selepas ini Kulaan harap tidak timbul lagi perkara-perkara yang belum tentu hujung pangkalnya sudah dijatuhkan hukumannya.
HALAL
HARAM
 
Kulaan : wahinik hingkat lah kulaan ngimon bayu Barbican...

Ambiga Akhirnya Mengaku Melanggar Titah DYMM Agong!!!



Akhirnya Ambiga mengaku yang beliau telah dititahkan oleh DYMM Agong agar tidak melakukan 3 perkara berkaitan perhimpunan Bersih 9/7 :-

1. Jangan adakan perhimpunan di jalanan.
2. Jika masih mahu adakan perhimpunan, buat di stadium.
3. Jangan gunakan Stadium Merdeka.

Inilah kenyataan penuh Ambiga apabila Tun Faisal, Exco Pemuda Umno merangkap Pengerusi Unit Media Baru (UMB) menanyakan soalan kepadanya ketika Wacana Sinar Harian semalam.

Q : "What the transpired in your meeting between you and Yang Dipertuan Agong . Because there is the rumors that few area that you don’t follow the Agong instruction.

First, shouldn’t be a rally. Second, stadium merdeka shouldn’t be used for the "Perhimpunan".

Second, wouldn’t be less provocative if you take the proposal from MB Selangor to do your perhimpunan Bersih at Stadium Shah Alam".

A : "On the first issues I hope you accept that I cannot disclose the entire content of the… It would be right it a confidential meeting... But I can say to you... What were the first points you ask... Whether... It question should not be a street rally... If street rally YES... That was in in the titah Tuanku... That was in the titah, which everybody saw... Yes it was the Tuanku wish of Tuanku there is no street rally yes... That’s correct… Nothing was mention Stadium Merdeka... I can tell you what... Not mention… Stadium Merdeka was not mention..."

"As second point… What were your suggesting… We should accepted the other option… All right... When we, when the promise as I said the promise was made by government that we could have a stadium, I remember as it about choice although after that said no we didn’t said that.. We chose the Stadium Merdeka for the simple reason… Is easy to get people in, is easy to get them out… Public transport yeah…

“So, but we had already made the arrangement… Let me just say that… We had already made the announcement… Because the time period was short if your recall… From the time that we got okay for the a stadium, and I had meeting with Tuanku ect ect… So we them make the announcement we will have it in Stadium Merdeka because we thought that the best way we go in and go out… to change it at that point is very difficult



Akhirnya Ambiga terperangkap dengan soalan yang selama ini berlegar dengan penipuan, pembohongan, dan penafian mengenai apa sebenarnya titah DYMM Tuanku.

Kulaan : ilah maling basurah  hirang nik...

Tuesday, 26 July 2011

Ambiga Mengaku Melanggar Titah DYMM Tuanku????

Ambiga derhaka dengan titah DYMM Agong?
Datuk Ambiga, Pengerusi Bersih 2.0 mengaku dalam kenyataannya semasa program anjuran Sinar Harian bertajuk "Apa Selepas 9 Julai" petang tadi di Karangkraf berkenaan apa yang DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong titahkan kepada beliau berkenaan tidak mengadakan perhimpunan dijalanan 4 hari sebelum Bersih 2.0 diadakan. Saksikanlah esok kenyataan penuh beliau berkenaan titah DYMM Agong ketika Ambiga ditanyakan soalan oleh hadirin berkenaan khabar-khabar angin apa yang dititahkan DYMM Agong. Adakah Ambiga selama ini berkata benar atau sebaliknya Klik Di Sini, nantikan kenyataan beliau esok.
Jika orang Melayu menderhaka pasti dihukum, tapi bila bangsa asing menderhaka Sultan melayu ada orang Melayu sendiri yang menyokong penderhakaan ini

Siapa lebih berkuasa, Ambiga Atau DYMM Agong?

Bersih 2.0 : The Truth That Cannot Be Covered (Must See)



 The truth is out there...
This is the real stories of what actually happen on the D-Day (July 9th, 2011). The fact that is been covered by the OPPOSITION to the public. This is what the OPPOSITION leader does not want the “Rakyat” knows the attentions of what they want to do with this country. They said that the police was misused their power, the government hide the truth from the public but they leader was a TRUE LIAR. This is what OPPOSITION leader want to create, the momentum of hate to the current government using the NGO’s as a leader to start the movement and the desire to show support for the Bersih 2.0 ‘Walk for Electoral Reform’. Is this the leader that we want to role and run this lovely country in the future? The kind of leader who played the lies all along and for them there is no harm to lie as long as what their want are achieves. Therefore, who is the BIG LIAR now…

Kulaan : hingkat jua kulaan basuarah “orang putih”

Mat Sabu Kata "Kita Jumpa Di Court..."

sumber : Harakah bil 1660 25-28 Julai 2011
"Semua apa yang polis paparkan tidak benar, gambar kereta polis yang merempuh saya yang sedang membonceng motosikal tidak kelihatan dalam gambar kerana Pajero milik polis berada di hadapan."

"Doktor yang merawat saya sendiri boleh jadi saksi keadaan sebenar kaki kanan yang dirawat. Cuma polis saja yang pandang ringan sebab terlalu ikut kata tuan mereka tanpa bersikap adil, telus dan cekap."

"Bagi menangkis tohmahan polis, saya sudah pun mengarahkan peguam PAS, Hanipa Maidin untuk menyaman Pengarah Keselamatan Dalam Negeri, Dato' Saleh Mat Rashid yang melemparkan tuduhan, menghina dan memfitnah saya."

-MOHAMAD SABU, Timbalan Presiden PAS, Harakah Bil 1660 25-28 Julai 2011-





Dia buat dah... dia buat dah... dah kantoi malu satu alam semesta dah tau rahsia Mat Sabu kaki kencing kaki pembohong kaki penipu kaki auta kaki putar belit dan macam-macam kaki lagi la...

Jawapan yang sebenarnya bagi kenyataan Mat Sabu adalah :-

"Semua yang polis paparkan adalah BENAR, bukan polis rempuh motosikal saya. Saya yang celok tak lepas. Bangang betul rider saya tu, kata mat rempit tersohor di KL."

"Doktor saya boleh jadi saksi tapi masalahnya doktor yang merawat saya sorang jer. Kalo ikut Islam kena bawak 4 orang saksi macam kes video seks a***r."

"Saya sebenarnya malas nak saman-saman ni takut lak nanti saya kalah kes mahkamah naya saya. Nanti masa pemilihan Presiden Parti PAS dia orang guna isu nie malu saya."


Kulaan : Kao ni pang kada wagas-wagas lagik...




Monday, 25 July 2011

Wow! Jambunya Menantu ANUar Al-Juburi

Inilah wajah ceria raja sehari Klik Di Sini menantu ANUar Al-Juburi. Segak, bergaya, hensom, jambu. Menantu baru Kak Wan ni yang buat Kak Wan punya migrain datang balik. Nak buat macam mana dah si Nurul Ilham dok tergile2kan. Kak Wan nak larang nanti karang Si Nurul Ilham ni masuk Puteri Umno lagi Kak Wan susah. Kak Wan dah ada plan besar nak lantik Si Nurul Ilham jadi Ketua Srikandi Keadilan Malaysia melawan Siti Aishah binti Shaik Ismail dalam pemilihan parti yang akan datang. Lepas tu menantu barunya pulak sebagai Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) ganti Shamsul Iskandar a.k.a Si Ketot.
Hari bahagia yang dinanti akhirnya tiba jua...
Saat bahagia bersama suami tercinta...
Wajah-wajah sedih dan suram Kak Wan Azizah…
Apalah nasib menantuku nanti?
Sedih hatiku menantuku bakal jadi maduku...
Huk! Huk! Huk! Huk! Huk! Huuuuaaarrrgghhh!!!
Aduh!!! Migrainku datang balik penangan Kanda Nuar...
Ya Allah... Ya Tuhanku... Selamatkanlah menantuku dari menjadi mangsa kerakusan nafsu suamiku ANUgerahmu...
Wajah-wajah ceria dan gembira ANUar Al-juburi melihat mangsa terbarunya… heheheheheheheh… yum yum yum yum yum… sehinggat menjilat Jubur…
erm... yum yum yum... sedap sehingga menjilat Juburi...
ha ha ha ha ha sapa yang nak halang aku nanti...
Come'on bebeh! yeah babeh yeah!
Kulaan : kada hingkat basurah lagik...

Siri 1 : Datuk Zaki Bakal Mengisi Kerusi No2 Bahagian Putrajaya


Misi menawan Putrajaya...
Berdasarkan maklumat bawah tanah yang sahih, Datuk Zaki Ketua Pemuda Putrajaya berhasrat menentang jawatan kerusi no 2 Bahagian Putrajaya. Khabar angin yang sebelum ini kononnya Zaki berhasrat menentang jawatan no 1 adalah "test market" saja. Ini kerana jika pemilihan pemuda tahun depan Zaki akan habis usia sebagai calon Ketua Pemuda.

Inilah pemimpin yang tidurnya belum bangun-bangun lagi...
Kalo tidak dapat langgar kerusi no 2, Zaki masih bernafsu untuk duduk kerusi no 3 sebagai Naib Ketua Bahagian Putrajaya asal dapat duduk top 3 sudah la. Zaki tetap tak mahu duduk bawah daripada tu.

Perancangan line-up ini dibuat dan disusun dengan cantiknya oleh kumpulan yang menyokong beliau . Zaki sebagai Ketua Pemuda Bahagian Putrajaya juga jarang berada di dalam kawasan Putrajaya. Secara tidak langsung tiada program-program yang dibuat oleh pemuda bahagian sepanjang setahun dua ni. Berdasarkan cakap-cakap pemuda putrajaya termasuk exco bahagian yang mula merajuk dengan ketua mereka, jika Zaki pegang jawatan sayap pun tak turun akar umbi buat program apatah lagi jika duduk kerusi no 2. Bukan calang-calang position tu ooo.

Kulaan : aur guring hajak angahnyak....

Ambiga Derhaka Titah DYMM Agong

Inikah bakal pemimpin kita nanti...
Pengerusi perhimpunan BERSHIt 2.0 peguam murtad Ambiga telah melanggar 3 titah DYMM Agong kesayangan rakyat Malaysia ketika dipanggil mengadap ke bawah duli tuanku 4 hari sebelum perhimpunan BERSHIT 2.0 berlaku 9/7.

Apa 3 titah tuanku kepada hamba rakyat jelata terutama kepada si Ambiga ini :

1. Jangan mengadakan perhimpunan di jalanan terutama dalam kawasan ibukota.

2. Perhimpunan hendaklah dibuat di dalam stadium ( tapi DYMM Agong tidak menyatakan spesifik stadium mana terutama Stadium Merdeka).

3. JANGAN GUNA STADIUM MERDEKA

Perhatikan betul-betul kenyataan pembohongan Ambiga ini...


Dirgahayu Ke Bawah Duli Tuanku
Tak ada pun dinyatakan stadium mana yang DYMM Agong beri kebenaran berhimpun. Hanya dinyatakan “accepting the offer of the government to have a RALLY in a stadium, RALLY on the street WILL NOT take place…” Tapi lihatlah betapa kurang ajar dan besar kepalanya Ambiga yang rasa dia cukup hebat tambahan pula dibelakangnya menyokong penuh adalah orang Islam yang kononnya dulu nak menegakkan negara Islam tapi sekarang dah nak menegakkan negara bukan Islam pasal orang Islam boleh murtad nanti.

Rakyat yang menderhaka titah DYMM Agong macam Ambiga ni patut dihalau daripada negara ni, buang masa simpan dalam ISA. Makan minum nak kena bagi. Baik bagi kat rakyat lain yang lebih memerlukan. ini orang yang korang nak angkat menjadi pemimpin. ini bakal pemimpin yang direstui oleh PAS sebuah parti Islam kononnya. Fikir-fikirkanlah nasib anak cucu kita nanti....

Kulaan : Ampun Tuanku Sembah Patik Harap Diampun…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers