Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Tuesday, 1 May 2012

#Bersih : Cara Anwar Solat Pelik!!! Yang Arif Dan Alim Soal Hukum Hakam Tolong Jawab???... @NajibRazak @HishammuddinH2O


Anwar Ibrahim dikata berada di perkarangan Masjid Negara pada hari Bersih 3.0. Mereka berkumpul di situ bersama beberapa pemimpin PR lain. Apabila masuk waktu zohor, mereka ini dikatakan tidak masuk dalam masjid untuk solat berjemaah bersama orang ramai tetapi solat hanya di perkarangan masjid itu sahaja.

Soalnya:

1. Apakah dia terikut dengan perpecahan yang pernah berlaku dulu – kerana tidak mahu ikut imam kerajaan?

2. Apakah masa terlalu suntuk kerana sudah hendak mula Bersih? Kalau solat di dalam masjid nanti lambat. Imam baca surah panjang. Wirid lagi.

3. Apakah dia tidak larat kerana keuzurannya hendak berjalan jauh ke dalam masjid turun naik tangga? Maklumlah masih sakit belakang.

4. Apakah beliau malas nak buka kasut atau bimbang kasut beliau hilang bila tanggal kasut untuk solat di dalam masjid? Solat di luar masjid boleh solat sambil pakai kasut!

dan banyak lagi persolan dan kemungkinan lain.

Namun, apa pun sebabnya beliau tidak mahu solat dalam masjid itu terserahlah kepada dia dan “ahli jemaahnya”.

Yang peliknya ialah apabila dia solat di luar perkarangan masjid mereka solat beramai-ramai macam solat berjemaah tapi mereka solat sendiri-sendiri! Atau IB yang salah? Tolong betulkan.

Lihat gambar-gambar dari minag-jinggo ini:

a. Pemuda sebelah kiri ini mungkin nak beritahu arah kiblat. Bukankah lebih senang dalam solat masjid – mesti dah confirm arah kiblatnya.


b. Masing-masih bersedia untuk solat. Anwar menterbalikkan topi beliau. Orang sebelah kirinya mengikat sapu tangan di kepala.


c. Mereka mula bertakbir. Tunggu! Siapa imamnya? Nampak macam sebaris semua tidak ada imam di depan. Kalau orang yang sebelah kanan Anwar yang takbir dulu – mungkin dia imam kot? Sungguh bersiap siaga sekali untuk “berperang”, sebab itu boleh solat dengan pakai kasut!


d. Mereka guna banner untuk alas solat. Kenapa tidak diterbalikkan banner tu – guna yang sebelah putih. Nasib baik teringat nak tutup sikit – kalau tak tercium muka Ambiga kat banner (?). Kesian dua orang dihujung sana – banner tak cukup besar.



e. Nak kata orang sebelah kanan Anwar jadi imam tidak betul juga. Sebab dia turun sujud lambat. Anwar yang sakit belakang nampak mengeran kesakitan bila nak sujud. Tambah pulak dengan pakai kasut – lagi sakit masa nak lipat turun dan duduk tahiyyat.



f. Bertahiyyat sama-sama. Solat bersama macam berjemaah. Pergerakan semua hampir sama – macam berjemaah. Tapi masing-masing solat bersendirian. Yang belakang tu – agaknya ikut siapa. Mereka tahu tak masing-masing di depan tu solat bersendirian? Mereka mengguna Mazhab yang memboleh dedah tangan semasa solat? (di Malaysia?) Kalau di Indonesia mereka kata “oh sikit aje nampak engak apa-apa”



Yang lain yang ramai lagi tu tak solat ke? Ramai lagi yang Melayu tu … tidak mengapa – menjadi taraf pemerhati!








151 comments:

  1. aku tak penah belajar pun mcm ni, banyak lagi yg aku jahil bab sembahyang ni rupanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. [Please Fuck Me] ABG Berkerudung Lagi Blowjob Di Dalam Gubug Derita..Penuh Dengan Nafsu

      [Please Fuck Me] ABG Lagi Dientot Bergantian Sampai Terengah-engah Kecapean.

      [Please Fuck Me] Kasihan tuh Memeknya diangguri..Agan Mau..!!!!

      [Please Fuck Me] Pemerkosaan Cewek Susu Gede Pentil Mungil..Mantap Banget.

      [Please Fuck Me] Cewek Mabok Dientot Rame-rame..Mulus gan.

      [Please Fuck Me] Ngentot Cewek cantik Toket Besar Dan Mulus..Durasi lama.

      [Please Fuck Me] Sepasang Pelajar Lagi Pamer Ngentot Hot..Mantap gan.

      [Please Fuck Me] Dogy Style...Sepasang ABG Lagi Ngentot sambil Pamer Gaya.

      [Please Fuck Me] Kecil-kecil Jago Ngentot..Bkin Nafsu.

      [Please Fuck Me] Intan....Sicantik Yang Suka Ngentot.

      [Please Fuck Me] Lagi Ngintip Ekspresi Wajah Pelajar Lagi Ngentot.

      [Please Fuck Me] Sepasang ABG Lagi Ngentot Gaya Berdiri..Berkerudung Hitam.

      [Please Fuck Me] Ngintip Susu Gede Pentil Mungil ABG Mandi ..Hot Banget Gan.

      [Please Fuck Me] Meki Perawan Kena Sodok dua Jari..Seret Banget

      [Please Fuck Me] Scandal perekrutan SPG..Harus Berani Bugil.

      [Please Fuck Me] Cantik Mulus..Tapi Hobinya Ngentot.

      [Please Fuck Me] Sepasang Muda Mudi Lagi Ngentot di Kebun

      [Please Fuck Me] Sepasang ABG Ngentot DiTangga.."Ga Kebagian Hotel"


      ………… /´¯/) Click Any Link For Porn Video
      ……….,/¯../ /
      ………/…./ /
      …./´¯/’…’/´¯¯.`•¸
      /’/…/…./…..:^.¨¯\
      (‘(…´…´…. ¯_/’…’/
      \……………..’…../
      ..\’…\………. _.•´
      …\…………..(
      ….\…………..\.

      Delete
  2. Hoho..imam dah lesap cri mineral

    ReplyDelete
  3. penyonsang ugama, apa nak diheran kan,..buat lah apa dia nak buat,,,jelas org tak ikut dia,..berapa org bersembahyang sama dia... che jawap...

    ReplyDelete
  4. nuar, banyak sangat dosa kamu, tak takut ke yang kamu tu dah dekat nak mati,sebab umur makin lanjut, taubat lah nuar,..kamu dengan geng geng kamu tu... adi, pok nik,,mat bud, wak entah pa, semua nya menuju ke neraka,.. tak caya tanya ustazah ambiga, ustazah eli wong,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pyh tnye ustaza ambiga, ,cer tanya ustazah rosmah btol ke cara pemakaian , dan cara smbahyangnye, ,atau pemakaian dorang slah sbb tudung x cukup tbal[minimum tebal helmet] dan x de cincin yg harga tdak kurang dri RM 10K?

      Delete
    2. mg tau mane sek tu tuju ke nerake...mg masuk syurge ker...mg tau mane dose die banyok..mu dop kire dose najib banyok aner..kalu mg kire...aq rase lebih banyok dr org kapir yg banyok wak dose

      Delete
    3. dosa najib dh terlalu byk..nk tambah pulak dgn dosa ank bini yg x tutup aurat..dh sah2 masuk neraka...(Al-Quran &Hadis)

      Delete
    4. Hang sapa nk sah2 yg org masuk neraka.jgn blagak mcm Tuhan la

      Delete
  5. imam mahdi pkr ni boh! meme la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan memburukkan nama itu,itu ialah imam besar kita!! jahil lahh kau nie!

      Delete
    2. ntg mnde mg kabo imam mahdi pkr..mg kapir ke...xdop agame..nok cakap agop2 boh...imam mahdi sape..die sape...die x staraf imam mahdi...lu mmg jubo punye org...ckp mnde agame kawal r sket burek...

      Delete
    3. imam mahadi tu imam mahadi la...jangan nak samakan dengan orang lain...

      Delete
    4. apahal ko bodoh sangat nak samakan IMAN MAHADI dengan ABANG BRAHIM ko tu?? jangan taksub berpolitik sampai IMAM besar kita pon ko main samakan je..ade plak boleh cakap IMAM MAHADI PKR..cakap siang pandang2 bangggg..jgn berpolitik bagai bukan main,kata pandai bab agama la,kerajaan x betul la,pm x betul la,pembangkang x betul la,semua x betul la

      Delete
  6. Yg xpg sane senyap la. Korang mane taw situasi kat sane. Taw komen je.

    ReplyDelete
  7. Kalau darurat cam ni la kot, situasi darurat. Kalau buat kat stadium tak nampak darurat, kalu buat kat jalanan jatuh hukum darurat. Bila dah jatuh darurat, pakat solat camni la kot? Kan depa nak syahid mandi darah kat dataran hari tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq rase solat dkt mane2 pn xpe asalkn brsih tmpat kte solat tu... jahil lg kamu eah....

      Delete
    2. aha . betol ! solat kat mane2 pon tak pe . janji bersih . so , ape mslh nye solat kat situ ?

      Delete
    3. yup..atas tanah pon xpe..asalkn bersih n xde najis..at least lapik la dahi tkot sakit dahi

      Delete
    4. Lantak kamu la.... yang tanggung kamu.... tapi jangan sesekali mempermainkan islam .......
      Semoga kita di rahmati Allah hendaknya .......

      Delete
    5. kesian btul aku kt admin blog nih..jahil

      Delete
    6. bukan admin yang jahil, kamu tu yang Jahil....

      Delete
    7. memang solat d mana2 pon boleh asalkan bersih..dorang memang "bersih" pon..tp x akan jadi darurat bila masjid dah terang2 depan mata tempat suci..yakni taman syurga..akibat benci kerajaan dah x nak smyg kt masjid..

      Delete
    8. sama gaknnya.. kencing berak kat mana mana pun boleh .. asal boleh lepaskan hajat.. tak mesti dalam jamban ... dalam bilik tidur pun boleh, bawah pokok rambutan pun boleh, dsalam parit pun boleh, yang penting ada tempat ... tapi agaknya dimana yang lebih sempurna ya???... tergantung niat .. kalau ada peluang aku nak berak atas kepala nuar ...

      Delete
  8. Fulamak. Punyalah... Haha.

    ReplyDelete
  9. xsmua smpurna,yg xsmbyang tu cmna? gmbaq msok club ja slalu, anak2 trnama

    ReplyDelete
  10. jahilnye korang.. korang ni pegi x berhimpun? ade tak disane? masjid kan penuh... apsal bingai sgt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb si penulis nie tak pegi la dye bingai sgt . or pon ... dye sendiri tak solat .. nak sembang kencang .. puihhhh !

      Delete
    2. si blog nie sembang x bayor..cakap je banyok...

      Delete
    3. kan masjid tu always penuh smpai kaki lima..aku dah penah pegi sane time solat jumaat...

      Delete
    4. mmg ... masjid penuh ... tp .... si penulis nie tahu ke ?? of course dye tak tahu . kalo dye tahu , dye tak kan buat entry yg tak logik nie .

      Delete
    5. bodoh punya admin. baik hang tutup je blog ni. cuba hang tanya mana2 Utz dulu sebelum tulis. Hang skolah mana ni dulu? Lepaih x darjah 6? Bingai...

      Delete
    6. .. yang korang gi berdemo tu cerdik sangat ke??
      tu yang dikatakan tak da keja cari keja.. Nuar tu memanglah itu keja dia dari muda dulu .. keja dia menghasut orang untuk berdemo untuk kepentingan dia ..... cuma bezanya dia sekarang dah tua... tapi sasarannya sama.. golongan muda ..sebab golongan ini merasa mereka paling hebat jadi manusia... serba tau ...nuar dapat nama... dapat duit,, dapat penyokong... dapat lepas hajat.. korang dapat apa???..bodo piang ..

      Delete
  11. kelakar la pulak tuan blog ni. pasal solat pun nak jadi isu jugak. kau tu dah semayang asar ke belum skang ni? cakap banyak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. admin ni bukan stakat buat klakar bodoh.. konon nk memperbodohkn org..rupanya diri sendiri yg dibodohkan.. banjar murtad..tuihh..

      Delete
    2. Solat dalang masjid orang dok nampok...Solat kat luor baru ada orang nampak dan boleh yang dok solat ambik gambor...Tu pu mu dak pahang...

      Delete
  12. KAU SOLAT KAU DAH SEMPURNA HABIS KE, PENULIS BLOG?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah..menfitnah je reti! pesal xg sound depan2..hua3.. kalo berani sgt pegi sound depan2..

      Delete
    2. betol ! klo ko rase cara ko solat tu da sempurna sgt . da CONFIRM masok syurga . ko g ckp depan2 .. nie sembang blkg je kencang . habuk pon tak de . puihhhh . malu kan org dgn entry yg mcm nie da cukup bagus la ?? BAGUS NYE PERANGAI KO ADMIN .... mcm sampah .. sampah ape ??? SAMPAH MASYARAKAT .....

      Delete
  13. Jangan men Tuhankan diri sendiri. Amal ibadat ini antara kita dgn Tuhan. Harap penulis blog ini bertaubat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga dia dikasihani tuhan. kalau ikut logik..dah sah mamat ni masuk neraka je. sedar ke tak ..mamat ni tabur fitnah je. ntah brape berat dosa dia gamaknya..dah konfiden la tuh msk syurga gamaknya. cuba bagi mak dia baca blog ni.

      Delete
  14. Tu sembahyang sunat hajat la.solat sorang2 la.apa la jahil sgt.nasib baik reti buat blog sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong sunat hajat....

      Delete
  15. admin bodoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong 200% . si penulis nie mcm da cukup bagos je nak judge org . cara solat plak tu .. mcm cara solat dye PERFECT sgt je . cara dye cite , mcm dye CONFIRM masok syurga je . menyampah pulak aku dgn penulis nie ... puihhhhh !

      Delete
    2. penulis pertikai orang sekeliling tu tak sembahyang...yang ambil gambar nih bagaimana? guna la otak sikit...yang sekeliling tu tengah tunggu giliran...

      Delete
    3. sesama Islam menghina? apahal? saya bukan penyokong ANWAR tp saya x dpt terima cara admin menghina perkara berkaitan agama...da la salah tulis,"..Mereka mengguna Mazhab yang memboleh dedah tangan semasa solat?...",
      (bahagian f)Mazhab mana yg ajar wajib tutup tgn?wajib pakai telekung? please lah

      Delete
  16. dari baik dari x solat..pe kejadah la bawak isu ni..banggang

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bangang . biar la dye nak solat mcm mane pon kan . Allah tahu la nak menilai . yg si admin nie BAJET BAGOS kenape ?? BAJET TUHAN kenape ?? nk menilai psl solat . aku benci ko admin ..........

      Delete
  17. haha.. bebalnya penulis.. solat pun nak dijadikan isu. dah tak ada isu ka? aqu nak tanya, penulis ni solat tak.. Aqu pi sana, ramai saja yang solat kat jalan2.. di negara arab, perkara2 mcm nie is normal, penulis je yang masik duk dlm zaman batu..

    ReplyDelete
  18. Sembahyang pun nak jadi isu... Seolah cara ibadah dan iman penulis ni cukup baik utk judge orang sembahyang atau tidak.. Seolah dia cukup baik utk judge cara orang sembahyang

    ReplyDelete
  19. tak baik judge orang nya solat , itu urusan dia dengan ALLAH , kita kan orang islam . kita berhak menegur bukan menentu kan dia ahli neraka ke tidak . mcm mana negara ni nak bersih ? sedang kan diri kita belum tentu bersih dari dosa , bersih dari akidah yang betul , bersih dari akhlak betul ? setiap sesuatu berlaku itu adalah ALLAH yg menentukan bukan kita manusia . nak gerak kan jari pun kita mengguna kan Rahmat ALLAH TAALA . insyaALLAH , mari kita bersama-2 menuju jalan yang di ridhai ALLAH .

    ReplyDelete
  20. islam itu mudah...

    ReplyDelete
  21. Sembahyang diterima atau tidak, itu urusan mereka dengan ALLAH, Dia Maha Mengetahui, sekurangnya mereka melakukannya jugak dari yang tak
    buat langsung. Admin page ni pun kenapa sampai orang sembahyang pun ko nak persoalkan? ko tu cukup solat 5 waktu x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dye da tak de keje la tu . nak carik slh org .. ops ! mungkin dye nak cari PUBLISITI MURAHAN ... aish ! menyirap je aku ngan entry ko nie admin ...

      Delete
    2. Sabo jer la :P

      Delete
  22. Tuan blog ni dah yakin ke solat hang tu sempurna???

    ReplyDelete
  23. Blogger ni bongok cam lembu...

    ReplyDelete
  24. yg xde imam tuh sbb kat dlm masjid pnuh ,,,lpastuh kalu wat imam kat luar nnt mesti org marah ad 2 imam ,,,zzzz pikir la,,tp kalu yg smyg atas banner tuh xtau sbb ap,,,emmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. mane tau smayang sunat bos...org leni mcm2 bleh reke...

      Delete
    2. rasa smyg zohor tuh,,,hahah mgkin smyg sunat ,,,kalu smyg zohor mgkin smyg ikut imam dlm msjid tp x dpt pahala pnuh saf ,,,,tp pahaladosa bukan urusan kita lol

      Delete
  25. tp kat tmpat sujud tuh kan dia alas ngn kain ,,,so xde masalah smyg atas banner sbb org smyg tgk tmpat sujud ,,,bgus2

    ReplyDelete
  26. Comment kt atas2 nie pn bnyk yg prsendakn agama...
    Na brckp psal agama..
    Ntah tau ta ap sbenar2 agama..
    Anwar je la tua..
    Anwar je la mati..
    Awk org muda ta mati..
    Ckp ta de pgangan & pngetahuan..
    Sok mati mnjwb la ngan maha pencipta...

    ReplyDelete
  27. Comment kt atas2 nie pn bnyk yg prsendakn agama...
    Na brckp psal agama..
    Ntah tau ta ap sbenar2 agama..
    Anwar je la tua..
    Anwar je la mati..
    Awk org muda ta mati..
    Ckp ta de pgangan & pngetahuan..
    Sok mati mnjwb la ngan maha pencipta...

    ReplyDelete
  28. bini najib tak tutup aurat kenapa tak pertikai...dah sah2 hukum haram kalau tak tutup aurat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah..patot pemimpin negara dulu kene bagoss...barulah rakyat ikot

      Delete
  29. hmm..kesian la jgk kt pnulis blog ni..bljr agma byk2 dulu yer..

    ReplyDelete
  30. "#Bersih : Cara Anwar Solat Pelik!!! Yang Arif Dan Alim Soal Hukum Hakam Tolong Jawab???... @NajibRazak @HishammuddinH2O"

    haha tanya soalan agama kat Najib Razak dan Hishamuddin. ni nak buat kelakar tak lawak macam amir raja lawak ke atau memang plain stupid?

    ReplyDelete
  31. penulis blog, banyak rupa2 nya kamu xtau pasal solat ni. kamu mesti tak pernah bermusafir. malah mungkin time skolah kamu x tumpukan perhatian bab ibadah.cuba kamu pakai topi tanpa menterbalikkan ia time solat. boleh kena ke dahi kamu kat sejadah? Islam x menjadikan sseorang itu payah.malah mudah untk dlkukan tak kira kita kt mana. yg psl banner tu sy sgt pasti banner bhgian blkg yg putih tu kotor. mna ada org letak banner ats jalan terbalik time demo? org solat samada berimam atau tak, cuba kamu tanya diri sendiri, seumur kamu baligh penuhkah solat 5waktu kamu brjemaah. jgn judge ibadah orang. siapa kita nk menerakan org. siapa kita nk tentukan taraf ibadah org. jgn sbb politik, kita tia2 jadik ustaz yg membabi buta bab2 agama.

    ReplyDelete
  32. Surah Al Hud: Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan. (113) Dan dirikanlah sembahyang (wahai Muhammad, engkau dan umatmu), pada dua bahagian siang (pagi dan petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari waktu malam. Sesungguhnya amal-amal kebajikan (terutama sembahyang) itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang yang mahu beringat. (114) Dan sabarlah (wahai Muhammad, engkau dan umatmu, dalam mengerjakan suruhan Allah), kerana sesungguhnya Allah tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan. (115) Maka sepatutnya ada di antara umat yang telah dibinasakan dahulu daripada kamu itu, orang-orang yang berkelebihan akal fikiran yang melarang kaumnya dari perbuatan-perbuatan jahat di muka bumi tetapi sayang! Tidak ada yang melarang melainkan sedikit sahaja, iaitu orang-orang yang Kami telah selamatkan di antara mereka. Dan orang-orang yang tidak melarang itu telah menitik beratkan segala kemewahan yang diberikan kepada mereka dan menjadilah mereka orang-orang yang berdosa. (116) Dan Tuhanmu tidak sekali-kali hendak membinasakan mana-mana negeri dengan sebab kezaliman penduduknya, selagi mereka sentiasa memperbaiki keadaan sesama sendiri. (117). Percaya & yakin lah kpd balasan Allah swt. jika tidak dibalas oleh Allah swt segala kezaliman mereka itu di dunia ini, pasti balasannya di akhirat nanti insyallah.....sesungguhnya Allah swt maha adil...

    Dosa menzalimi atau menganyanya manusia tidak akan diampunkan oleh Allah SWT dengan bertaubat kepada-Nya kerana dosa sesama manusia mesti minta maaf sesama manusia dahulu baru taubatnya di terima oleh Allah SWT.

    Dari Abu Hurairah r.a bahawa Nabi SAW bersabda yang bermaksud :

    “Tahukah kamu siapakah dia Orang Muflis?”

    Sahabat-sahabat baginda menjawab :
    “Orang Muflis di antara kami, ya Rasulullah ialah orang yang tidak ada wang ringgit dan tidak ada harta benda.”

    Nabi SAW. bersabda yang bermaksud :
    “Sebenarnya Orang Muflis dari kalangan umatku ialah orang yang datang pada hari kiamat membawa sembahyang, puasa dan zakat , sedang datangnya itu dengan kesalahan memaki hamun orang ini, dan menuduh orang itu , memakan harta orang orang ini , MENUMPAH DARAH orang itu dan juga MEMUKUL orang . Maka akan di ambil dari amal kebajikannya serta di beri kepada orang ini dan orang itu , kemudian kiranya habis amal kebajikannya sebelum habis di bayar kesalahan-kesalahan yang di tanggungnya , akan di ambil pula dari kesalahan-kesalahan orang yang di aniayakannya serta di timpakan keatasnya , kemudian ia di humbankan kedalam neraka.”

    (Hadis Riwayat Muslim dan Turmizi)

    Berdasarkan hadis di atas jelaslah kepada kita bahawa amal soleh yang di lakukan sesaorang belum tentu menjamin dia akan masuk syurga , sekiranya di samping dia membuat amal soleh tersebut dia juga melakukan amal kejahatan seperti menumpahkan darah orang, memukul, menangkap, dan menyeksa orang yang membawa kepada dosa. Apabila berlaku proses timbangan segala amalan-amalan manusia yang baik dan buruk , maka sekiranya habis amalan kebaikannya di bayar atas kesalahannya tadi maka ketika ini dia akan jadi Orang Muflis. Segala penyesalannya sudah tidak berguna lagi kerana dia akan di masukkan kedalam neraka.

    ReplyDelete
  33. masjid kn penuh waktu tu,so deorang sembahyang kat luar...his korang ni...kalau ye pon benci pkr jgn la libatkan perkara cmni... ak pon sokong kerajaan jugak,tp kene la bsikap tidak bias,,,yg ni sampai tuduh2 pkara yg xbenar kenapa? ...padam la entri ni admin...malu dgn geng2 kita

    ReplyDelete
  34. Assalammualaikum :)

    Mungkin mereka solat berimamkan imam di dalam masjid. Situasi yg sama berlaku kat masjid jamek. kami solat di luar tp berimamkan imam di dalam masjid kerana kami tahu pergerakan imam..

    Aurat bagi wanita adalah keseluruhan tubuh kecuali muka dan kedua tapak tangan. dan ulama' bersetuju kedua telapak tangan termasuk belakang tapak tangan. aurat di luar solat dan aurat semasa solat adalah sama. jadi apa isunya mereka solat nampak tangan? patutnya anda berbangga kerana wanita2 itu memakai pakaian yg mampu dibawa utk bersolat. kalau wanita pakai jeans dan baju tee agak2 dorg berani ke solat dpn org ramai tanpa pakai telekung? fikir-fikirkan..

    bercakap berlandaskan akal..bukan nafsu mahupun amarah. kerana setiap penulisan dan kata2 ada catatan pahala dan dosa. wallahu'alam

    ReplyDelete
    Replies
    1. sory ye...[off topic] aurat di luar solat dan aurat semasa solat x sama...dlm solat wajib tutup je, luar solat wajib tutup dan loggar...
      (correct me if I'm wrong)

      Delete
    2. hahahaha,,,,,,,,,,,,,,
      bAnyak lah kau......
      aurat mase solat dengan bukan masa soalt, SME SAHAJA!!!!!!!!!!!
      tak cye???... g tye uStazah~~~

      Delete
  35. SEDIH AKU BACA POST NI
    KENAPA ANWAR SOLAT SEBARIS? SEBAB TAK ADA IMAM, DALAM MASJID HARAM SOLAT PADA SATU MASA DENGAN DUA IMAM.

    ReplyDelete
  36. Sembahyang orang pun nak dipertikaikan. Apa... hebat sangatkah kamu. Dalam solat yang penting ikut rukun 13. Bodoh punya banjar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat seseorg bkn kita yg berhak menilai... kamoo sendiri??? jgn ikut nafsu dlm berkata-kata.. mengatakan org bodoh.. berhak ke kamoo??? kalau beginilah sikap kite semua saling menuduh, mencaci maki antara satu sama lain, memang tersenyumlah pihak lain..yg memang menginginkan perpecahan dalam Islam..

      Delete
    2. salah kena tegurkan..ade kuasa kena tgur dng perbuatan..ikut aku mau tumbuk jer admin ni cr nak tegur d..tp aku takde kuasa skg,jd selembut2 dalam menengur adlah dengan kata-kata..so kata2 terbaik utk admin ni=>ko ni bodoh macam lembu yg duduk dalam kondo bk gi ngaji dulu ye bru boleh cite lagi lps ni..

      Delete
  37. betul lah peribahasa melayu kata, xkenal maka xcinta...xpergi bersih maka xtahu dan xbersih...timbul perkataan "dikatakan" dlm blog ini...si penulis boleh terus menulis...dan si pembaca yg pergi tahu cerita sebenar...
    harap bersih 4.0 nanti penulis dpt turut serta utk terus menulis tanpa persoalan & perkataan "dikatakan" lagi...renung-renungkan...

    ReplyDelete
  38. Mcm2.. Asyik nk gaduh je keje.. Isu kecik pom nk diperbesarkan.. Dah xda Isu.. Kan bagus kalau masing2 muhasabah diri, jgn nk salahkan org lain.. BN, PAS, PKR, DAP,MCA Kan bagus BERSATU hati jaga keamanan negara.. Tgk palestin, syria, bosnia.. Hmm.. Ntahla.. Xlama da nk kiamat..kat akhirat pandai2 jawab.. Hakikat kebenaran xblh disembunyikan.. ^_^.. Semoga malaysia aman sentiasa.. Sama2lah kita pelihara.. Islam x menyusahkan, tapi menyusahkan.. Tamadun Islam ialah Tamadun plg berjaya.. Kaji sejarah..

    ReplyDelete
  39. kalo nk tulis blog pon..jgn nk hine agame.. bab kate UAI..bodo mcm lembu..blajo care smyg dlu bru tau rukhsah solat..islam itu syumul

    ReplyDelete
  40. LAGI SATU KENAPA NAK PERTIKAI PEREMPUAN BELAKANG TU SEMBAHYANG DENGAN TANGAN TERDEDAH? AURAT PEREMPUAN BOLEH DEDAHKAN TAPAK TANGAN DAN TAPAK KAKI. CUMA LEBIH SELAMAT KALAU PAKAI TELEKUNG SUPAYA BAHAGIAN LAIN TIDAK TERSELAK KETIKA SOLAT. AKU TENGOK PEREMPUAN YANG KAT BELAKANG TU PAKAI LENGAN YANG KETAT DI PERGELANGAN TANGAN, JADI AURAT TAK MUNGKIN TERDEDAH.
    JANGAN PERSOALKAN MAZHAB SEGALA BAGAI KALAU BASIC SOLAT PUN FAIL!

    ReplyDelete
  41. Aduyai admin, ko ni mmg xpnah tgk 30min ustad don..perempuan kalo nk solat mmg kene ttup semua kecuali muka n kedua tapak tangan TERMASUK belakang tangan. Knowledge mane ko ni pakei bedal je.. Puak2 bien yg lain, yg kurang ilmu pon ya je lah. Org gi la dgr ceramah, tingkatkan ilmu, br bole bahas. Ni ko ckp main bedal je..benda lain xpe, bab2 agama ni ko bebaik sket. X bole main2. Jgn sibuk nk ckp psl ibadah org kalu yg ko punya sendiri ke laut. Tgk cermin, perbetulkan diri tu.

    ReplyDelete
  42. sape kenal admin nih..?leh post gambar dia x...gua nk kenal ustaz yahudi nih...mcm bagus sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu juga berbuat dosa sbb memaki hamun sesuka hati...tak payah ikutkan amarah..kalau tak suka cara dia menulis kenapa perlu teruskan membaca dan berkata yang bukan2??baik bersabar dan berdoa semoga penulis diberi petunjuk dan hidayah...saya benci BERSIH..saya sukan kan keamanan..peace!!!

      Delete
  43. tak yah la korang nak nasihat2 lg . sah2 admin nie mmg bodoh . klo dye pandai dye tak kan buat entry cam nie . ilmu agama dye tak cukup lg . tp dye bajet cam dye da master sgt bab2 agama nie . dengan sendiri nye dye telah tunjukkan kebodohan dye . TERIMA KASEH ADMIN sbb telah tunjukkan KEBODOHAN ko kat kiteorg sume ... g blaja ilmu agama dulu.... blaja tinggi2 , baru blaja JUDGE org ye ....

    ReplyDelete
  44. dulu kecik2 aku buat ujian solat dengan ustaz kat sekolah agama pakai kasut..xde plak ustaz cakap haram kalau sembahyang betul2 pun..aduss

    ReplyDelete
  45. Pembetulan anon 1 May 2012 17:50

    muka dan tapak tangan, bukan tapak kaki

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum...
    admin solat janganlah dijadikan isu kamu ada xdisana semasa anwar sembahyang tau xkeadaan disana terima atau tidak itu antara anwar dan allah jika kamu islam kamu tentu faham tepuk dada tanya selera kita didunia hanya sementara jika artikel ini membawa fitnah dan pembacanya terikut2.. dan percaya kata2.. kamu maka kamulah yg harus dipertanggung jawabkan apa bila kamu mati kelak jadi sama2.. membawa kebaikan didunia dan akhirat wauallahhuallam....

    ReplyDelete
  47. ko tanggung la akibat kebebalan n kelembuan sendiri! admin punya pasal, lembu dpt nama..phuihhh

    ReplyDelete
  48. xpayah nk kondem sangat tentang solat orang lain ya..dah macam ketandusan isu dah admin punya blog ni...carilah isu yg berfaedah pada umum sedikit ya..

    ReplyDelete
  49. BN..(babi negara...)bodoh pnya banjar..

    ReplyDelete
  50. tak nampak masalah pun... kita boleh sujud dimana2 jer di muka Bumi Allah ni...

    ReplyDelete
  51. wahai admin yang bodoh, kamu ni dah la takda masa himpunan tu, tak tau yang masjid tu penuh, pastu mase orang buat solat hajat pi tanya plak mane imamnya, aduila bodoh betul, tak yah la nak fitnah2 orang lagi, buat dosa jer, admin ni ntah solat ker tidak..

    ReplyDelete
  52. wahai admin. soal sembahyang pon ko nak jadikan isu. ko tau ke diorg sembahyang ape tu. sembahyang hajat ke mana ko taw. kalau ko rakam lain la cerita. ni dok tangkap gmbr je. lagi satu. x jadi masalah nk solat kt mne pon jnji kita solat. x de dalil yang kata solat tu perlu dalam masjid je. lps tu aku nak bagi taw, hari tu orang ramai la gila. aku nk masuk masjid pon susah. alhamdulillah la mereka2 ni ad inisiatif nk solat kt mana2. daripada tak solat. paham ke tidak?

    ReplyDelete
  53. ape la punye blogger....ko sape nak judge tahap iman org? pahala n dosa ko sendiri pon ko xmampu nk kire.....
    ko ade kat situ ke???tahu diorg solat jemaah ke solat sendiri2 ke?
    asal ade wuduk(bersih dr hds bsr n kcil),tutup aurat, tempat solat bersih n mengadap kiblat dah okey.
    menyampah aku la....dah la jahil...sibuk nk bukak aib org...xpasal2 ko sendiri yang bentangkan aib ko....hadoi..ade jgk org mcm ko nie...
    then...makin ramai yang bace blog ko nie...makin betambah2 dose ko sebab memfitnah.... org yg difitnah pulak makin beganda2 pahala nya kalau die redha n sabar dengan perbuatan org macam ko nie....

    xpegi skola ke ???? mintak najib sponsor la der

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg bodoh kulaan ni. kitab mana ntah dia belajo? ngaku org banjar plak tu. aku ni org banjar ni.. malu la dgn kefahaman cetek ko ni. lain kali fikir sebelum tulis.. dah semua org chop ko bodoh bangang.

      Delete
  54. mkg dia solat sunat...atau pn mkg dia ikut jemaah..sbb dlm hukum klu x silap kita masih bleh ikut berjemaah klu kita tau pergerakkn iman(melalui speker) n dlm lingkungan 300 m...klu pakai kasut n dia pasti tiada najis ok je...pasal benner tuh pn x menjadi masalah..baik benner umno,BN tau benner apa pn as long xnajis atau tiada unsur2 maksiat...pasal muslimah bersolat nampak tanggan..bkn satu isu..sbb klu bengong tuh cakap kt indon pompuan bleh solat nampak tangan ..tp di malaysia xboleh..tyer kt dia...kita ada berapa mazhab n tuhan kt indon n malaysia x sama ke...solat x semestiny kena pakai telekong..as long tutup aurat yg wajib(darurat).n last sekali yg lain tuh x solat ke...1st tyer diri sendir...kedua mkg yg lain tuh mmg xnk solat atau ada kesulitan barang kali terkena najis ...bersangka baik lg bagus dr sebalikny..sbb klu dh selalu di sangka buruk ..risau allah akan palitkn kemuka kita sendiri..

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  56. smbhyg kt mn2 pon boley... atas tnh pon bley.. asl kn BERSIH dr najis... pe ntah lg yg de lapik mcm anuar tu.. lg2 la boley.. pnah tgk x org smbhyg dlm bnjir?? even dlm bnjir pon boley solat, pe ntah lg cmni.. askar tu, dorg solat kai kasut tau.. x pnah tgk ke?? yg psl topi plak, lntk die la.. kopiah tu sbnrnye x wajib pon.. kai topi pon bley.. rmbut laki x aurat pon..lg 1, yg pmpn tu solat, x smestinye kne kai tlekung je.. kt mesia ni je kai tlekung, kt negara arab sn tu xde tlekung pon, arab lg la, negara kelahiran nabi, pe psl xde tlekung, dorang kai jubah, tdung labuh, n stokin, trus solat.. tgn bkn aurat pon.. sblm nk tegur psl aurat ke, solat ke, kaji abes2 dl.. admin pon ntah solat @ x... tegur bini2 menteri yg x sempurna ttup aurat tu.. tu bkn ttup aurat, ttup jambul je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo macam bangkai. telekung tu untuk tutup aurat. dorang sembahyang pakai kasut tu darurat ke? nak pergi perang ke? air sembahyang ambil kat mana? bodoh sokmo la si tukang komen ni

      Delete
    2. maaf ye, setahu saya, telekung tu memang x wajib pon. asalkan sempurna tutup aurat wanita tersebut, die boleh solat. pasal kasut pulak, kalau lelaki tu dah ambil wuduk kemudian pakai kasut dan solat di jalanan, tiada salah pun. kerana mereka memang di dalam keadaan darurat, semua masjid penuh. betulkan sy kalau saya salah sebab saya bukan sebijak admin yang belajar di pondok dan universiti islam untuk menilai solat orang

      Delete
  57. blog macam haram jadah..geli aku masuk..

    ReplyDelete
  58. bodoh punya lembu suruh umno ni..

    ReplyDelete
  59. Salam admin,banyak2 kan muhasabah diri..kata2 fitnah ni eloklah di padam..tak elok lah tambah account dosa..lidah ni pencukur..pencukur pahala..kerana kata2 dusta,habis pahala dikikis..padamlah entry ni..sementara belum ajal..ajal tak kenal usia..anwar dah tua tapi kamu berani jamin yang kamu hidup lagi lama dari dia? Tiada siapa tahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingt. makin ramai bce. maki tggi saham 2.

      Delete
  60. kulaan bangang. bodoh. tau kutuk je. baik ko tukar nama blog ni. memalukan org banjar je. bodoh sombong. tak tau agama nk cakap hal agama. sudahlah..balik banjarmasin je

    ReplyDelete
  61. admin ni penah sekolah agama tak ? .. ko pegi tanya balik la ust sekolah rendah agama kau tuh ~

    ReplyDelete
  62. BANGANG Ko ni... Islam is such a simple and beautiful religion... Mana2 pon boleh solat. mcm ler ko ni malikat... orang solat pon ko hina... Hey gi ler ko tukar Agama ko... Never call yourself a muslim ler laknat...

    ReplyDelete
  63. hargh..tuihh.. aku ingatkn blog ni utk org banjar.. blakang blog memalukan org banjar je. mtk tolong saudara2 banjar ku sekalian.. tolong singkirkan dia.. jgn benarkan dia gunakan nama kulaan utk blog ni.. memalukan..aduyai.. malu aku

    ReplyDelete
  64. Masjid Negara kena kunci ! Sebab tuh diorang sembahyang dekat perkarangan masjid je . ADMIN JAHIL TUKIR

    ReplyDelete
  65. woit! tolong a'a... godam blog ni. nyampah aku. mamat ni islam ke x? TOLONG HACKERS SEKALIAN.. KASI 'PECAH' BLOG X GUNA NI

    ReplyDelete
  66. ADMIN TAK PERNAH TENGOK MAK BAPAK DIA SOLAT KOT ? SEBAB TUH LAH DIA KURANG DIDIKAN AGAMA , BAPAK ADMIN DULU SELALU AJAK ADMIN TIME KECIK USHA BOHSIA CHOW KIT , SEBAB TUH ADMIN KURANG DIDIKAN AGAMA !

    ReplyDelete
  67. Bodoh punya penulis, first aku nak tanya, admin pernah pergi arab?, second, kau ada ke time tu?, ketiga, kenapa kau nak susahkan ISLAM?, timbul kan ragu-ragu2, ISLAM ni mudah, bodoh..kau pergi belajar solat balik..kau nak solat atas permukaan apa2 pun boleh, janji takde najis. Bodoh, dekat arab benda biasa je solat macam ni. FITNAH2, Kau taw kan fitnah lebih besar dosanya dari membunuh. Kumpul duit pegi Umrah atau Haji, tengok orang kat sana macam mana. Dah lah jahil, megumpat orang pulak tu.

    ReplyDelete
  68. penulis, aku nak gtau hang beberapa pekara. 1st, hang sendiri yang buat aku was2 dgan cara solat camni. mungkin jugak, orang lain pon akan rasa sama mcam aku rasa. aku mngaku yang aku pon x tau byk psal agama. tapi aku jugak sikit2.
    kedua, hang cuma bagi persoalan saja byk. x dak langsung dalil2 atau hadis2 yang menunjukkan pekara2 camni salah. aku rasa apa yang hang post ni x membantu langsung.
    ketiga, hang ni semata2 nak memecah belahkan orang saja. orang cam hang mmg x buleh pecaya pnya.
    ish, teringin saja nak pom hang.

    ReplyDelete
  69. semoga kamu semua diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah SWT..amin...

    ReplyDelete
  70. admin ni bangkai lg sakai....hahaha kalo xreti ckp pasal agama xpayh sembang la..ni sembang je lebih..piiiiiirrrraaaaaaaaaahhhhh!! admin mabok.ni mst mkn pil kuda ni..hahahahaha

    ReplyDelete
  71. jgn dipersoal tntang solat yg DSAI buat,tanya diri kita sndri dlu,adakah sempurna solat kita? Cukupkah 5 waktu solat kita lakukan? Hanya ALLAH SWT yg layak mengadili semua perbuataan hambanya.Cukuplah menfitnah sesama manusia.Moga Allah membuka pintu taubat bagi kamu semua sebelum ajal bakal menjemput.Amin..

    ReplyDelete
  72. soalan 1 - penulis yang mengkritik orang solat ni solat tak? jom kite bersua muka.. boleh juga saya menilai saudara dari segi agama?

    soalan 2 - pemimpin umno ade tak yang boleh mengimamkan solat? kalau boleh biarlah yang tahfiz alquran.. kalau boleh biarlah yang boleh mentafsir dan menilai hadith sekali.. saye tak la mintak imam dari BN yang menghafal jutaan hadith seperti Imam Ahmad bin Hanbal, tetapi sekadar 1000 hadith dan Al-Quran pun jadi lah..

    soalan 3 - kenapa saya tanya sama ada saudara solat atau tidak atau erti kata lain ilmu agama saudara ini sudah cukupkah untuk mengkritik orang solat? tidakkah saudara tahu untuk menjadi imam, tidak perlu berniat sebagai imam, tetapi sebagai makmum barulah wajib berniat sebagai makmum.. tidakkah saudara tahu?

    soalan 4 - sila nyatakan mazhab yang mengharamkan solat ditempat lain selain masjid dan surau? ataupun solat berhampiran masjid atau surau, dimanakah nas dan dalil sahih mengharamkannya sila nyatakan

    soalan 5 - adakah saudara tahu hukumnya memfitnah, mencipta fitnah, membuat cerita, menipu, dan menghina orang sedang beribadah?

    ReplyDelete
  73. adoooiii... pe pasal la bangang sgt admin blog ni. x sekolah agama ke? x pun x reti pape pasal solat?? solat pon nak jadikan isu. admin punya solat sempurna ke x sebelum nak komen org lain punya solat? cukup 5 waktu tak? bacaan al fatihah sempurna x? cukup tajwid nye? surah2? hafal x? kalau rasa2 x sempurna, x yah nak komen org lain punya..

    ReplyDelete
  74. Dah pelik mesti la pertikaikan. Nak serang admin blog kenapa? dah rasa tercabar ke? Sempurnakah solat mereka tu? memang la solat tu Allah yang terima, tapi kalau gitu nampaknya, dah macam permainkan solat. Kalau nak solat, masjid jamek pun dekat!! pi solat dalam masjid tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuan-tuan semua memang arif dalam hukum hakam..sebab apa yang tuan-tuan komen tu memang tepat..hahaha

      Delete
  75. kuang kuang kuang..Anwar sembahyang cara yahudii..anwar yahudi anwar yahudi..betul kata admin blog..yg bestnya betina 2 ekor kat belakang tu ikut imam mana?imam anwar al kote bengkok ke??

    ReplyDelete
  76. ANWAR MEMANG SESAT DAN BANGSAT. SOLAT PUN BOLEH DIPERMAINKAN. MALAH DISOKONG OLEH BABI-BABI PENCACAI PR YANG LAIN. TOLONG LA WOII.. JANGAN JADI BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lorrh, mcm tu je komen? gne kte2 maki je? asal x sokong kwn admin ko yg bodoh ni? sokong la die, bg ckit2 dalil2 @ surah2 yg kte cra anwar solat slh.

      Delete
    2. Tu la dikatakan personal atteck... Ckap xbrlandaskan agama atau fakta... Ni la pecacai bee n... Bini pemimpin tu,tak de plak nk komen..xttup aurat lg..solat,wallahhua'lam..

      Delete
  77. tak salah nk semayang di luar masjid. diorang niat ikut imam di dalam masjid. masa semayang jumaat pun ramai yg semayang kat luar masjid sampai ke atas jalan. tak kan admin tak pernah semayang kat luar masjid kot? kalau tak pernah mesti selalu datng masjid awal ni. alhamdulillah.. bersangka baik itu lebih baik dari bersangka buruk hingga menimbulkan fitnah.

    ReplyDelete
  78. hahah lawak la...sembahyang dkt mana2 pon boleyh..asal tempat bersih..mna taw diorg smbnyang jamak ker..haha..bodoh lah..pasal pusing topi nk jadik isu..klu x pusing cmner dahi nak cecah tempat sujud..memalukan kaum kulaan jek..

    ReplyDelete
  79. aku tak mau tanya banyak la...ini saja soalan aku..siapa boleh jamin kasut yang mereka pakai tu bebas dari najis.wanta yang sembahyang di belakang tu apa agaknya pandangan orang lelaki berada di belakang wanita itu ketika bersujud??bukan dalam keadaan begitu boleh mengaibkan mereka??darurat sangat ka?

    sah ka tak sah cara solat mereka tu hanya Allah S.W.T yang mengetahui.tapi hakikatnya kasut yang mereka gunakan ketika bersolat itu apakah bebas dari najis???

    ReplyDelete
  80. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  81. tak payah la kita nak jaga pasai solat orang lain...solat kita sendiri pun tak tahu bagai manakan,kita pun tak tahu kesalahan ketika solat kan ni kan nak cakap SALAH LA DIA SOLAT,kita tengok diri kita dulu baru nak tegur orang lain itu dia dengan Allah SWT sahaja yang tahu..kita jaga solat kita sahaja..owner blog macam tak takut dosa ja kan..fitnah yang taburkan akan menbinasa kan diri tak payah la kita nak cerita aib orang lain berdosa...jangan jadi manusia tiada pegangan Al-Quran dan Al-Sunnah jika kita ambil semua itu settel dunia akhirat insyaAllah...

    hope owner blog ni bertaubat sebelum pintu taubat tertutup rapat..jangan la kain putih 7 helai dibaluti badan baru nak bertaubat kan,masa tu tak guna da nak bertaubat...fikir-fikirkan la sebelum terlambat...

    ReplyDelete
  82. Harap pada semua yg memberi komen,bglah komen yg berbaur nasihat atau teguran yg berhemah...jgn gunakan perkataan yg xmenggambarkan keperibadian kita sbg org Timur/Melayu...dan pandangan yg berkaitan dgn agama,sila rujuk mereka yg lebih berilmu dlm bidang tersebut.takut nnti menimbulkan fitnah.niat admin sbnrnya nk berkongsi pandangan cuma cara tu mungkin salah.hrp kita semua sama2 muhasabah diri agar terhindar drp dosa fitnah dan sbgnya...harap maaf klu ada yg xleh terima apa yg sy tulis...wassalam

    ReplyDelete
  83. Wey admin, masa kejadian ni ko ada kat situ tak? Atau ko pun dengar2 cakap orang je? Prfhhhhhh

    -ASD-

    ReplyDelete
  84. itu la,,, org bukak blog, hang nak bukak blog, hang kalu x cukup ilmu, hang jangan cakap pasal agama,politik politik jugak, kalu bab agama x yah la nak main2, leh batal agama nanti, bawak2 la mengucap admin oiii....

    ReplyDelete
  85. sah ke solat tu...pakai kasut...
    bile sujud mcm mane...semua jari kaki tak sentuh lantai...boleh ker???
    anak aku tanye...
    yang perempuan tepi skali tu...tutup aurat ke kalau pakai mcm tu..nampak bentuk tangan..
    kalau mcm tu boleh agaknya sembahyang pakai bikini...anak aku bertnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kot nak ckp darurat pun..agak2 lah..bukan pergi berperang..dan bukan pula tsunami atau ada bencana alam..jauh sekali bermusafir...

      Delete
  86. korg solat berjemaah gak ke...ntah2 nak jadi imam pun takut...asyik tuding jari kat org...

    diorg solat le juga....korg solat ke...ntah2 2 minit lagi nak masuk asar baru solat....

    pandai mengata kat org...

    ReplyDelete
  87. admin bodoooo kena bantai ... bantai jgn x bantai .. bantai lagi org x de otak nie .. mengaji x nak .. mkn duit rasuah nak... jumpa kt neraka nnt admin !

    ReplyDelete
  88. Ini bukan solat tp main-main solat,budak-budak katakan..tak salah sembahyang guna banner tp sujud gambar si Ambiga, org yg mermurtadkan org Islam..masih ingat Lina Joy...lucu.Sembahyang dulu,lepas tu buat kecoh...inilah ajaran sonsang......kalau pemimpin begini di dipilih RAKYAT....fikir-fikirlah sendiri......ini bukan fitnah tp realiti.

    ReplyDelete
  89. Dimana olang-olang alim PAS,takkan tak join sekali....inilah barisan pemimpin yg yang konon nya merjuangkan nasib rakyat iaitu Gay,Lesbian,Homoseksual Dan golongan £¥*%#^*.Mungkin orang PAS sembahyang dlm Masjid kot...Orang PKR mana tahu baca Al-Quran dgn betul...sebab tu tak Ada Imam.....Kenapa si hero tak jadi Imam....Kalau cakap bukan main lagi,semua orang tak betul.....tuhan akan menunjukkan kebodohan dan mengaibkan orang yang suka berbohong......tak perlu video x x x x

    ReplyDelete
  90. Foi yo sembahyang pakai kasut...tak pernah dibuat orang..he he he,kalau dah ajaran sonsang inilah jadinya....pakai kasut Dan tak berimam..terorlah dia orang ni.Si hero al-Aljuburi manaboleh di depan...tak shok....sebab tu yg lain tak berani jadi Imam....faham-faham sajalah...takut jd skandal,panjang cerita.....

    ReplyDelete
  91. Bukan sembahyang masa darurat tp sembahyang dibuat-buat,supaya nampak macho.....pakai kasut,dah ambil air sembahyang ke......Susah sangatkah nak tanggal kasut.Inilah dia sembahyang cowboy ikut suka hati aje.

    ReplyDelete
  92. Boleh tak Pak Nik yg dah babo komen sikit cara si pencacai Dan lembu PKR sembahyang......betul-betul pelik kan.

    Inilah dia sembahyang ala Cow Boy.(budak lembu).....

    Pakai kasut,sejadah Gambar si doraemon Ambiga......adakah ini cara melayu ortodok sembahyang.......adakah ini propaganda kerajaan.renung-renunglah...

    ReplyDelete
  93. Sebenarnya anwar takut nak masuk masjid sembahyang berjemaah sebab sumpah laknat terhadapnya tak tau bila nak berlaku terhadapnya.Sumpah tersebut berlangsung dalam masjid.Allah telah tutup mata hati mereka sehigga solat yang d dirikan d rasakan sah. Janganlah kita ikut pemimpin yang telah nyata kesesatannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebenarnya enta yang jahil...

      Delete
  94. Bodoh tahap gila babi puak anwar dan pengikut2 bangsat dia...aku baca nak muntah.duk defend sampai entah apa2.hampa tak reti nak pikiaq ka setan tu setan dajjal antaq mai..

    ReplyDelete
  95. PENGUMUMAN PENTING.......SESIAPA YANG DUK DEFEND ANWAR N THE GANG BAIK HENTIKAN KERANA ANDA SEMUA BAKAL DIMASUKKAN KEDALAM SYURGA DAJJAL AL MASIH TIDAL LAMA LAGI.DAN TIKET KE SYURGA JUGA TELAH DITEMPAH OLEH NIK AZIZ TOK GURU TEROMPAH.TAHNIAH.

    ReplyDelete
  96. Fuyooooo cara solat pun dah kira advance loorrr.pakai kasut wooo.ingat negara sudah darurat ka.aiya tepi masjid tuu.mau masuk tv banyak cara weiii.bangang punya puak pr n pas.pengikut dia suruh makan taik pun sanggup tu..dasat tahap haprak nak mampus

    ReplyDelete
  97. Sy bkn org PKR, tp nak tanye kat TUAN TANAH, bro ada tak ms perhimpunan tu??? sbb rasenya org2 kat situ, ramai giler... Cube tanye diri balik...
    - Agak2 masjid negara dapat menampung kesemua jemaah ketika itu???
    - Pernah tak amik tahu hukum Solat dimana jemaah yg mengikut imam tapi x nampak imam?? contoh, imam tingkat dua, kita ditingkat satu.. sah atau tidak...

    Thread nie bgtahu, apabila masuk waktu Zohor, mereka bersolat di PERKARANGAN MASJID... Ce try tengok jemaah2 ketika solat Jumaat atau solat Hari Raya... IsyaAllah keadaan ini kita boleh jumpa...

    Berdosa besar nie sebarkan fitnah... Better siasat dulu sebelum copy paste dari org lain...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers