Jadilah Sahabat Kulaan...

peluang untuk anda masyuk!!!

Saturday, 24 November 2012

Blog Papar Gambar Curi Punggung, Buah Dada Wanita Bertudung Kembali!


Tidak lama dahulu, Mynewshub pernah menerbitkan satu entri mengenai sebuah blog yang memaparkan gambar-gambar wanita bertudung tetapi dalam keadaan agak seksi.

Baca di sini entri (klik) terdahulu mengenai blog http://tudung-candid.blogspot.com/

Selepas entri pertama Mynewshub dahulu, blog itu ditutup.

Namun, seorang pembaca memberitahu bahawa blog berkenaan telah dibuka kembali dengan lebih banyak gambar baru dimuat naik.

Lensa Niring2 : Corat-coret Himpunan Barisan 1Malaysia... #PAU2012 @NajibRazak @AhmadMaslan @TunFaisal @RazlanRafii





Lensa Niring1 : Corat-coret Himpunan Barisan 1Malaysia... #PAU2012 @NajibRazak @TunFaisal @RazlanRafii





Friday, 23 November 2012

[18SX] Pasangan Orang Putih Buat Seks Dalam Teksi Dubai!!!...


DUBAI – Seorang wanita Britain dan pasangannya, lelaki Ireland yang didakwa melakukan aktiviti seks di dalam sebuah teksi di Dubai, dipenjara tiga bulan semalam.

Mereka akan dihantar pulang sebaik saja selesai jalani hukuman.

Ia merupakan kes terbaru melibatkan pelancong Barat melanggar Undang-Undang Tatasusila Emiriyah Arab Bersatu dan menekankan perbezaan budaya sedang negara itu cuba mengekalkan identiti Islam dan meningkatkan industri pelancongan.

Rebecca Blake dan Conor McRedmond mengaku tidak bersalah atas dakwaan "melanggar kehormatan dengan persetujuan" dan melakukan "perbuatan tidak senonoh dalam teksi" ketika hadir di mahkamah bulan lalu. Mereka mengaku bersalah atas dakwaan ketiga iaitu minum minuman keras di tempat awam. – Reuters
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Ustaz Azhar Idrus Kantoi Makan Kat McD Tapi Suruh Boikot Israel????...


"one picture can speaks a thousand words"

hanya itulah yang mampu gua perkatakan mengenai "Ustaz Lawak" nie bila gambar beliau seisi keluarga sedang menikmati makanan segera McDonalds tersebar luas di alam maya takkala dunia Islam memboikot produk barangan yang mepunyai kaitan dengan Israel sama ada secara langsung atau tidak langsung...



apa pun hukum yang bakal "Ustaz Lawak" ini akan keluarkan demi mempertahankan tindakan beliau turut menyokong produk barangan yang mempunyai kaitan dengan Israel...

Lebihnya Seorang Wanita Berbanding Seorang Lelaki....


Wanita adalah anugerah terbesar daripada ALLAH kepada seorang lelaki. Walaubagaimanapun, ada lelaki yang masih tidak mengerti untuk menghargai seseorang wanita sama ada, ibu, adik, kakak ataupun isteri mereka sendiri.

Disini aku nak senaraikan kelebihan yang dimiliki oleh seorang wanita.

1. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali.

2. Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 lelaki soleh.

3. Seorang wanita yang jahat adalah lebih baik daripada 1,000 lelaki yang jahat.

4. 2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

5. Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang melayan dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.

Khalid : Nurul Izzah Sebenarnya Mahu Berdakwah, KAH KAH KAH KAH.


Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Khalid Samad mempertahankan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar bersabit kenyataannya dalam isu kebebasan beragama sebagai bertujuan untuk berdakwah kepada bukan Islam di negara ini.

Bagaimanapun menurut Khalid, kenyataan Nurul Izzah itu dijadikan bahan fitnah dan sengaja diputarbelitkan oleh pihak tertentu atas dasar kepentingan politik.

"Dia mengasaskan hujahnya kepada ayat 'La Iqra Haffidin' - tidak ada paksaan dalam agama.

"Forum dianjurkan di sebuah gereja. Maknanya dia pergi, latar belakangnya, hendak berdakwah, berinteraksi dengan masyarakat bukan Islam, nak berdakwah menyatakan kepada orang bukan Islam, jangan takut pada Islam kalau ada pemerintahan yang berasaskan Islam sekali pun, soal kebebasan beragama dijamin dalam Islam. Itu konteksnya.

"..... hilangkan ketakutan orang bukan Islam terhadap Islam tapi akhirnya dia ditempelak dengan tuduhan hendak memurtadkan orang," jelas Khalid.

Thursday, 22 November 2012

[18SX] Remaja Tak Sangka Bersetubuh Dengan Bapa Kandung Sendiri!!!...


Seorang mangsa rogol bawah umur memberitahu mahkamah, dia melakukan hubungan seks dengan bapa kandungnya dengan rela hati dan bukan dipaksa.

Mangsa yang kini berusia 16 tahun memberitahu Mahkamah Sesyen, dia tidak mengetahui lelaki berusia 54 tahun dikenali sebagai 'Mat Kedah' itu ialah bapa kandungnya ketika melakukan perbuatan itu di atas tilam di dalam bilik tidurnya yang turut dihuni ibu kandungnya.

Hasil hubungan itu, mangsa yang kini ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Rembau, Negeri Sembilan selama tiga tahun melahirkan seorang bayi perempuan yang kini berusia setahun tujuh bulan selepas disahkan mengandung pada Ogos 2010.

Pengakuan itu dibuat ketika keterangan impak mangsa (VIS) di hadapan Hakim Emelia Kaswati Mohamad Khalid sebelum menjatuhkan hukuman penjara 12 tahun dan tujuh sebatan terhadap bapa kandungnya itu yang mengaku salah merogol gadis berusia 14 tahun di sebuah rumah di Kampung Muhibbah, jam 1 pagi, pada penghujung Julai 2010.

Lensa Niring : KDN #SelamatkanGaza & Tabung Kecemasan Gaza... @NajibRazak @HishammuddinH2O @TunFaisal





Video Rosmah Berjoget Bocor Peningkan Kepala Najib... @NajibRazak



Dah heboh di alam maya nie citer video isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berjoget bollywood dalam satu majlis tertutup gamaknya. Mungkin yang hadir tu hanyalah tetamu jemputan dan rakan terdekat kepada Rosmah tapi beliau harus ingat "rambut sama hitam, hati lain-lain".


Wednesday, 21 November 2012

[18SX] Wah…Eva Sanggup Bogel La Kalau Pasukan Bangladesh Menang!!!...


Malam tadi telah berlangsungnya pertarungan persahabatan bola sepak di antara pasukan Harimau Malaya menentang Bangladesh dengan keputusan akhir adalah seri 1-1.

Nasib baik seri. Kalau buatnya Bangladesh menang, tidak tahulah apa akan jadi.

Mengapa apa penulis berkata demikian? Mari lihat sebabnya..

Seorang gadis Melayu memuat naik status di wall Facebook bahawa dia sanggup berbogel jika pasukan Bangladesh menang pada malam semalam!

Tidak tahulah apa yang membuatkan dia ini sanggup mengambil keputusan sehingga begitu sekali.

Malah, dia juga ada menulis di Facebooknya 'Kalau bangla menang mlm… i sanggup buka…'


Tidak pastilah pula apa yang sanggup dibukanya itu…kalau melihat kepada status pertamanya…maka dia bermaksud mungkin mahu membuka semua pakaiannya kot…

Apa yang penting gadis ini seperti tidak fikir panjang semasa memuat naik status Facebooknya. Teringat kisah mamat bernama Johari Pain yang berjanji mahu mengerat anunya jika Pandelela Rinong menang sebarang pingat di Olimpik London lalu.

Nasib baiklah pasukan Malaysia hanya mampu seri dengan Bangladesh. Jika tidak, apakah gadis ini akan berani mengotakan janjinya itu?

Dan kalau pasukan Bangladesh tahu lebih awal janji Eva tu, mungkin mereka telah bermain lebih hebat, total football sehingga menang agaknya.

Nampaknya Eva patut mengucapkan terima kasih kepada Harimau Malaya kerana telah menyelamatkan 'maruahnya' daripada menjadi tatapan umum!

Oleh: KASIH ISA -MyNewsHub
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sketsa Cinta : Khas Buat Mereka Yang Sedang Bercinta...


Girl : Awak... Saya nak cincin hubungan kita...

Boy : Untuk ape? Malas la... Awak... Petang ni kita jumpa tempat biasa ok..

Girl : Hurm... Yelah...

Boy : Awak... Cuba tutup mata awak... Saya nak bagi hadiah...

Girl : Hadiah? OK...

Boy : OK... Cuba tengok ni... Saya belikan patung beruang untuk awak...

Girl : Awak !Saya tak nak patung beruang... Saya nak cincin hubungan kita! ( Sambil membaling patung beruang itu di jalan raya )

Lelaki itu pun terus berlari untuk mendapatkan patung itu balik dan berada dalam gengamannya... Tiba-tiba sebuah kereta meluru ke arah lelaki tersebut dan badannya di gilis sehingga lelaki tersebut tidak berdaya untuk bergerak... Lalu perempuan tersebut menjerit
dalam keadaan yang bergegas... Perempuan mengambil patung di tangan lelaki tersebut dan patung itu berbunyi...

'You... See in my pocket...'

Dan terlihatnya satu cincin yang sangat cantik...
Dan patung itu terus berkata...
Will you marry me? Di saat itu...
Mengalirnya air mata perempuan tersebut...
Tetapi sudah terlambat untuk menyesal...
Kerana lelaki tersebut sudah pun pergi untuk selama-lamanya...

11 Resolusi Tidak Wakili Akar Umbi Pas????...


Timbalan Pesuruhjaya III Pas Selangor, Khalid Abdul Samad (khalid gereja) mendakwa 11 resolusi yg dicapai hasil wacana 'Mengembalikan Pas ke Landasan Asal' yg diadakan Sabtu lalu di Hotel Vistana, Kuala Lumpur dekat sini bukan mewakili akar umbi parti.

Beliau berkata, wacana yg kononnya dianjurkan oleh Pas Selangor itu juga bukan dihadiri oleh ahli parti, sebalik terdiri daripada individu yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan parti sekarang.

"Wacana tersebut hanya syok sendiri yg diadakan untuk memecahbelahkan parti. Perkara yg dinyatakan dalam resolusi itu juga tidak masuk akal langsung dan hanya menipu rakyat dan umat Islam di negara ini.

"Untuk pengetahuan umum, Pas tidak pernah tersasar dalam perjuangannya, malah kerjasama yg dijalankan dengan PKR dan DAP adalah satu langkah yg betul," katanya ...

A. Samad Said Sayang Anwar Anggap Anwar "Bapa Perubahan"


Said menyifatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai simbol perubahan negara yang selama ini diperintah oleh kelompok ‘bangsawan’. “Anwar adalah sebagai unsur berubah. Saya kata, lihat dunia kuasa kita selama lebih 55 tahun, berterusan di tangan kelompok bangsawan. “Andaian bahawa saya ini menentang raja- saya kata, bangsawan ini di bawah sedikit dari raja, bukan di atas. “Jadi Kelompok bangsawan inilah sebenarnya telah dipelihara oleh penjajah, ataupun kuasa luar untuk menjaga kepentingan mereka,” kata Pak Samad ketika pertemuan dengan Kumpulan Kartunis Independen (KKI) baru-baru ini.

Sasterawan berusia 77 tahun itu berkata, tidak pernah dalam sejarah negara, perdana menteri muncul dari kalangan rakyat biasa dan bukan golongan bangsawan. “Saya jelaskan deretan orang yang berkuasa macam Tunku Abdul Rahman- bangsawan, Tun Razak -bangsawan, Tun Hussein- bangsawan, Mahathir – walaupun pada mula tidak bangsawan tapi akhirnya dia bangsawan juga, Abdullah Badawi – ‘agamawan bangsawan’, (dan) Najib… “Tidakkah terfikir mengapa tidak pernah ada watak wira dari bawah,” katanya yang lebih mesra dengan panggilan pak Samad. Sasterawan yang terkenal dengan Novel Salina ini berkata, golongan bangsawan yang memerintah negara ini pula terus-menerus memanipulasi kuasa termasuk mengawal media dan institusi keselamatan. “Akhbar semua haknya, polis tidak bertindak sebagai penjaga keselamatan (tapi) nampaknya bertindak sebagai penjaga tuannya, tidak untuk rakyat, itu yang saya bantah,” ujarnya lagi.

Dalam pada itu, Pengerusi Bersama Bersih 2.0 itu berkata, perjuangan menuntut pilihan raya adil dan bersih mendapat liputan meluas media antarabangsa dan media alternatif tempatan. “Baru-baru ini (Pengerusi Bersama Bersih) S Ambiga telah ditemuramah oleh CNN. Saya juga telah ditemurah oleh beberapa media antarabangsa, seperti media dari Germany, Italy, Thailand serta yang terakhir oleh media tempatan. “Ini merupakan penerobosan yang luar biasa, maksudnya dunia memberi perhatian dengan apa yang berlaku,” “Walaupun media utama dalam negara sama sekali tidak melayan dan sering menggambarkan seolah-olah Bersih itu tidak berkesan, kami tidak rungsing sangat soal itu kerana apa yang lebih penting adalah interaksi kami dengan umum,” katanya.

Tuesday, 20 November 2012

[18SX] Sanggup Merana Kerana Seni???...


MEDELLIN – Sudah menjadi perkara biasa bagi kita mendengar ada orang sanggup merana kerana seni.

Bagaimanapun, bag sesetengah pihak, mereka bertindak lebih jauh.

Peminat seni tubuh ekstrem dari seluruh dunia baru-baru ini berkumpul untuk mempamerkan seni tatu dan tusukan tubuh melampau di Konvensyen Tahunan Tatu Antarabangsa Ketiga.

Mereka yang menghadiri konvensyen di Medellin, Columbia itu sudah pasti bukan yang lemah semangat.

Persembahan yang paling menarik perhatian ialah seorang wanita berambut merah berkorset kulit, digantung dengan dua cangkuk besi yang ditusuk pada kulit belakang badannya.

Persembahan melampau itu hanya dua daripada koleksi mereka yang bertindak ekstrem atas nama seni tubuh.

Ada yang sudah menghabiskan ribuan ringgit untuk melukis tatu pada tubuh mereka sementara yang lain, bertindak lebih jauh dengan apa yang dipanggil pengubahsuaian tubuh.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Koleksi Gambar-gambar Cantik Yang Diambil Ustaz Azhar Idrus...


Seperti yang kita tahu, Ustaz Azhar Idrus atau UAI adalah seorang ulamak yang terkenal dengan gaya penyampaian kuliah ilmu yang bukan sahaja menarik, malah disampaikan dengan berani dan diselang-seli dengan lawak.

Beliau tidak gentar untuk menegur sesiapa pun termasuk menteri jika dirasakan sesuatu yang dibuat itu tidak tepat.

Dan sebagai seorang yang benar-benar memahami ajaran agama, UAI juga tidak pernahlah mendoakan kehancuran sesama umat Islam.

Kepandaian beliau menggunakan media sosial seperti Youtube menjadikan beliau bukan sahaja terkenal di kalangan golongan tua tetapi turut diminati golongan muda.

Satu yang berbeza dengan UAI berbanding dengan sebahagian ilmuwan Islam yang lain ialah beliau bukan sekadar bercakap mengenai Islam siang dan malam.

Seperti manusia lain, beliau ada minat dan hobi kepada perkara lain.

Satu contoh yang sepatutnya menjadi ikutan ilmuwan yang lain.

Hobi UAI yang paling diketahui ramai ialah minat beliau kepada bidang fotografi.

Kalau melihat kepada gambar yang diambil beliau, kita kena angkat topi tabik ustaz seorang ini yang nyata memiliki ketajaman dalam menentukan fokus dan sudut yang terbaik.

Lihat beberapa keping hasil kerja beliau di bawah :

Anwar Nak Tunjuk Kebebasan Beragama....


Untuk dia nak raih undi pada PRU13 apa pun boleh. Memang koman spanar lah kalu ada pemimpin macam nie.

Anwar Ibrahim sudah kemaruk dan ciciwi hendak jadi Perdana Menteri.

Masih ingat tak lagi waktu ketika Tun mahadhir perdana menteri ke-4 melawat di sarawak, beliau telah dipakaikan topi kaum kadazan atau iban tak salah arab, ditopi itu ada seperti tanda salib,

Pembangkang menggunakan gambar itu untuk menyerang bertubi-tubi memberi pesepsi buruk kepada Perdana Menteri,

Nah sekarang lihat lah pulak pemimpin mereka, apa nak katakan lagi, memakai pakaian yg menyerupai kaum india.

Zul Setuju Jadi Peguam Sukarelawan Utusan Jika Disaman Oleh Nurul Izzah....


Zulkifli Nordin menawarkan diri untuk menjadi peguam secara percuma kepada akhbar Utusan Malaysia sekiranya didakwa di mahkamah oleh Nurul Izzah. Nurul sebelum ini menyatakan akan mengambil tindakan perundangan terhadap Utusan Malaysia dan Berita Harian kerana mendakwa kenyataannya telah disalahtafsirkan. Justeru, Zulkifli dalam nada sinis memberitahu akan memberi kejutan kepada Anwar dan Nurul Izzah dengan barisan peguam kanan yang telah bersedia untuk mewakili Utusan Malaysia. "Saya nak umumkan pada Utusan Malaysia, saya dan peguam kanan ini sedia jadi peguam untuk pertahankan Utusan Malaysia tanpa minta bayaran. Ini sumbangan kecil untuk pertahankan Utusan Malaysia.

"Saya nak beritahu Nurul Izzah dan Anwar siapa yang akan pertahankan Utusan Malaysia. Kamu akan terkejut beruk. Peguam kanan ini minta supaya nama tak didedahkan dulu. "Ini strategi. Anwar akan terkejut. Nurul Izzah akan terkejut," kata Zulkifli yang berkata tujuan beliau membela Utusan bagi mempertahankan agama, bangsa dan negara. Selain itu, pada sidang media selepas forum malam semalam, Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata, forum tersebut diadakan tujuan forum itu diadakan bagi memberi memperbetulkan kekeliruan orang ramai mengenai kenyataan yang dibuat oleh anak sulung ketua pembangkang itu.

"Saya nak jelaskan di sini, forum kita anjurkan ini bertujuan untuk memperbetulkan kekeliruan mengenai kenyataan Nurul Izzah yang bahaya pada orang Islam dan Persekutuan. "Forum ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana pihak dan agama lain. Saya perlu jelaskan ini supaya tidak ada salah faham," katanya lagi.

Monday, 19 November 2012

Kami Buat Seks Oral Dalam 20 Ke 30 Kali!!!!...


Bekas Ketua Biro Narkotik Pusat (CNB), Ng Boon Gay pada hari Isnin menjelaskan hubungan beliau dengan bekas Eksekutif Jualan IT, Cecilia Sue.

Lima belas minit dari awal keterangannya di sebelah petang, beliau menceritakan bagaimana hubungannya dengan Sue bermula sekitar akhir 2008 atau awal 2009.

Dituduh atas empat tuduhan rasuah berkaitan seks, Ng berkata, dalam tempoh tiga tahun hubungan sulitnya, mereka melakukan seks oral antara 20 hingga 30 kali di pelbagai tempat seperti tempat letak kereta dan lain-lain tempat-tempat terpencil di seluruh Singapura.

Pertemuan pertama telah diadakan di East Coast Park, dan setiap sesi adalah dipersetujui dan berlangsung kira-kira 30 minit, katanya.

"Beliau adalah pihak sanggup (melakukan seks oral) dan kami telah menikmatinya bersama-sama," katanya yang bercanggah dengan keterangan awal Sue yang menafikan mereka mempunyai hubungan seksual.

"Dia menyempurnakan perbuatan itu dan saya tidak marah," katanya.

Doa Hancur UMNO Bukti Pas Mengamalkan "HATRED POLITICS"...


PENULIS sudah hilang nombor nak kira dah berapa kali PAS mengadakan solat hajat beramai-ramai mendoakan kehancuran UMNO dan BN. Rasanya sejak Anwar dipecat pada 1998, PAS membuat aktiviti itu (solat hajat) hampir setiap tahun dan setiap kali itulah juga doanya tetap sama – UMNO hancur.

Bercakap pasal doa juga, Perdana Menteri sendiri tidak terlepas. Nik Aziz pernah berdoa supaya Perdana Menteri pecah perut tapi yang nampak pada kita Perdana Menteri makin steady, Nik Aziz juga yang makin semput, jalan pun dah bertongkat dah.

Tun Mahathir yang lebih tua dari Nik Aziz pun tak jalan bertongkat atau kelihatan seuzur si tua kutuk itu.

Tapi yang penting, macam mana PAS doa pun, sepanjang waktu kita lihat, UMNO dan BN masih tetap teguh dan cemerlang, walaupun pada tahun terburuknya pada 2008, UMNO masih menang. PAS? Selama itu duduk di bawah sekali dalam kiraan kerusi di Dewan Rakyat, tidak setakat itu, dia berubah jadi balaci kepada DAP dan PKR, terutama DAP.

Jadi, adakah solat hajat dan doa terbaru PAS yang meminta kehancuran UMNO di Kota Bharu semalam sepatutnya mengejutkan kita? Sudah tentu tidak. Nak doa bukan kena keluar duit pun, dan PAS memang cukup handal manipulasi benda-benda yang tidak perlu keluar duit.

Peringatan Kepada Bangsaku....


Tok dah banyak kali nasihatkan anak cucu tok supaya ber hati2 apebile berhadapan dengan manusia yang seperti kat gambar ni. Tok masih ingat lagi dengan pesanan aruah nenek supaye berhati2 dan jangan terlalu percayakan dengan manusia yang berkulit cerah dan bermate sepet.

Tok masih ingat pesanan2 dari nenek atuk supaye jangan mempercayai segala kate dan janji2 manis dari manusia jenis tu. Kate nenek, setiap gerak dan laku nye pasti ade berniat untuk memperolehi keuntungan bagi diri mereke sahaja. Peribahasa melayu yang mudah berbunyi begini "ade udang di sebalik batu".

Tok nak kasi ingat lagi, melalui pengalaman Tok, bangsa mate sepet ni hanya akan berbuat baik kepada kite jika mereke fikir boleh dapat untung saje. Mereke akan pandang kite seperti bangsat jike tidak ade mendatang kan ape2 menefaat kepade mereke.

Seterus nye jike mereke sudah nampak ade jalan yang menguntungkan mereka dari kite, mereke akan sanggup buat ape saje asalkan cita2 mereke tercapai. Mereke sudah dapat bace tentang kebaikan melayu yang bersifat murah hati dan rase lekas termakan budi ni dari semenjak dahulu kale.

Sunday, 18 November 2012

Siapa ‘Musuh’ Jijik Azwan Ali Atas Pentas AIM19 2012???...


Satu Malaysia menyaksikan majlis Anugerah Industri Muzik 19 (AIM19) 2012 yang berlangsung di Stadium Melawati, Shah Alam.

Sebanyak 19 anugerah yang dipertandingkan untuk mengangkat bakat dan kebolehan semua artis-artis yang berkecimpung dalam dunia muzik di negara kita.


Dalam pada peminat-peminat dan para penonton yang suka menyaksikan majlis itu berlangsung, berlaku satu situasi 'tegang' di laman sosial Twitter.

Di laman Twitter, seperti biasa, artis lelaki, Azwan Ali telah melahirkan rasa tidak puas hatinya kepada acara yang boleh dikatakan meriah dan berjalan dengan lancar.


Persoalannya, apa yang Azwan Ali tidak puas hati?

Bila @Abby_Abadi112 Ditarbiah Di Khayalak Umum!!!!...



Menurut Abby, individu yang memakai tudung namun masih memakai baju berlengan pendek, lebih baik tidak payah memakai tudung, kerana memakai baju berlengan pendek juga tidak menutup aurat dan ia adalah kesalahan yang besar.

“Sebab ada Ustaz cakap kat saya, kalau kita dah tutup aurat, tapi kita duk pakai baju lengan pendek, maknanya… tak dapat markah Ustaz!”

Bagaimanapun fatwa Abby itu disangkal oleh Ustaz Pas yang menyebabkan muka Abby terus merah padam mungkin kerana terlalu malu dengan fatwa yang dianggap salah oleh Ustaz itu.

Ini kali kedua Abby ditarbiyah di khalayak umum selepas Ustaz Azhar Idrus berbuat demikian beberapa bulan lalu.

Abby kena berhenti gunakan lojik akal dalam agama dan belajar betul-betul dahulu.

#1MOCC : Satu Penyelesaian Atau Mengundang Kebencian Rakyat Kepada Kerajaan????... @NajibRazak @AliHamsa55


Pusat Panggilan 1Malaysia atau nama lainnya 1Malaysia One Call Centre (1MOCC) telah dilancarkan oleh PM, Datuk Seri Najib Razak baru-baru ini dan mendapat liputan meluas media perdana. 1MOCC ini dilancarkan dengan bertujuan untuk mempusatkan panggilan orang ramai kepada satu pusat panggilan sahaja yang ingin berurusan dengan hampir 38 agensi kerajaan yang terlibat di bawah 1MOCC ini.

1MOCC ini boleh dihubungi melalui talian 03-80008000 dan beroperasi 24 jam sehari 7 hari seminggu 365 hari setahun. Ini bermakna orang ramai boleh mendapatkan perkhidmatan ini setiap masa. Selain itu 1MOCC ini juga boleh diakses menggunakan saluran  fax 03-80008001 (fax), email 80008000@1mocc.gov.my, website : www.malaysia.gov.my, dan Facebook : facebook.com/myGovernment atau Twitter (twitter.com/myGovPortal).

Cuma yang menjadi persoalan sekarang adalah dua isu utama. 

Pertama, kenapa talian 1MOCC menggunakan no talian biasa 03-XXXXXXXX yang sudah pasti operatornya adalah TM sebagai rakan strategik kepada sistem baru ini. Kenapa 1MOCC tidak menggunakan saja talian bebas tol 1-800 XXXXX yang sudah pasti tidak mengenakan cas bayaran panggilan seperti mana yang digunakan oleh banyak syarikat swasta lain berbanding dengan menggunakan perkhidmatan talian biasa 03-XXXXXXXX. Jika benar 1MOCC ingin membantu memudahkan pihak orang ramai berurusan dengan agensi kerajaan berkaitan, adalah lebih baik pihak 1MOCC memberi perkhidmatan secara percuma seperti lazimnya peranan agensi kerajaan. Sudah pasti orang ramai yang membuat panggilan dari luar Lembah Kelang yang menghubungi talian ini akan dikenakan kadar cas yang berbeza mengikut zon dan kesan yang lebih ketara jika panggilan ini dibuat menggunakan telefon bimbit.

Rasanya pembaca sendiri boleh membuat perkiraan berapa bayaran yang dikenakan oleh pihak pengendali operator talian telefon bimbit atau talian tetap di rumah jika kita menghubungi talian 1MOCC  ini selama 10 minit sekurang-kurangnya. Walaupun ada yang akan berkata ; "berapa sen sangat la kena cas..." tapi hakikatnya bagi yang berkemampuan itu benda kecil sahaja tetapi bagi mereka yang kurang berkemampuan pasti ini membebankan. Itu jika sepuluh minit, kalo setengah jam pula bagi penjelasan yang panjang. "Lu pikir la sendiri..."

Kedua, adakah dengan menghubungi 1MOCC mampu untuk menyelesaikan masalah dengan kadar segera atau "On The Spot". Talian 1MOCC  boleh dihubungi setiap masa yang beroperasi 24 jam tetapi dengan hanya 36 pegawai khidmat pelanggan yang akan mengendalikan talian ini dalam satu-satu masa. Bagaimana jika terdapat 50 atau 100 panggilan masuk secara serentak dari seluruh pelusuk negara. Dapatkah sistem 1MOCC ini mengendalikannya. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers