Jadilah Sahabat Kulaan...

KUIPS

KUIPS

Saturday, 3 December 2011

Lensa Niring 5 : Corat-coret Hari Terakhir Di Gerai Jualan PWTC.... #PAUMNO

ader ker gambar cik adik oooiii...

ini bukan cd lucah atau cd cetak rompak... ini cd ori tuh...

aper yang beria isi borang tuh brader oooii...

halamak! ini bukan gadis litar tapi gadis kaunter pameran...

Lensa Niring 4 : Corat-coret Gelagat Pengunjung PAU 2011 di PWTC... #PAUMNO

cameraman mana yang dok tinggal kamera video
tengah-tengah jalan nie... dah la lorong kosong
bukan ada orang pun...

chef dok sebok melayan pelanggan yang banyak songeh...
nak tambah macam-macam tapi harga nak murah...

cari sapa pakcik... cari makcik yang dah lesap ker... cari makcik
kat gerai jualan... makcik doksyok shopping tuh...

Nik Aziz Setaraf Nabi : MasyaAllah, Tok Guru Muda-muda Dah Sesat...




"Sebenarnya... orang alim tu nabi doh!!" 
Percanggahan pendapat diantara ulamak adalah perkara biasa, asalkan ianya selari dengan pendapat Ahli Sunnah Wal Jamaah, Kekeliruan didalam Islam pula sering berlaku samada ia secara sengaja ataupau tidak, kadangkala ianya akan menimbulkan persepsi buruk masyarakat terhadap Agama Islam itu sendiri.
Bagi kebanyakkan umat Islam yang hanya mempunyai asas agama fardhu-ain, mereka seringkali terpengaruh dengan orang agama yang pada fizikalnya warak dan alim, apa saja yang mereka terima akan dijadikan sebagai pegangan hidup.
Apa yang mengelirukan kali ini mengenai ceramah politik seorang anak muda yang berpengetahuan tinggi didalam agama dikenali sebagai Ustaz Shamsul Zaman Sukri atau terkenal dengan panggilan ‘ Ustaz Budak ‘.
Beliau Berasal dari Kampung Paloh Rawa Machang, Keluarganya juga dari keturunan ulamak dan pengasas pondok di Paloh Rawa.
Sabda Nabi وَإِنَّهُ لاَ نَبِيَّ بَعْدِي، وَسَيَكُونُ خُلَفَاءُ yang bermaksud ” Sesungguhnya tiada Nabi lagi selepasku, yang ada selepas ini adalah Khalifah-Khalifah “.
Ianya jelas dan perkara ini umum mengetahuinya, tetapi bilamana ada kesamaran hujah yang disampaikan sedikit sebanyak ia akan mengelirukan umat Islam.
Diharapkan kekeliruan ini akan dapat dirungkai oleh para ilmuan Islam yang ada bagi mendapat penjelasan yang hakiki akan maksud sebenar apa yang disampaikan oleh Ustaz tersebut.
Sumber : 1Peluru

Panas!!! Jentera Parti Dihalau Keluar Dari Interview @khairykj Ketua Pemuda UMNO... #PAUMNO

KJ ketika di "interview" oleh Unit Media Baru (UMB)....
Semalam Kulaan mendapat panggilan daripada sahabat Kulaan yang mengadu dia sebagai "Jentera Parti" tak dapat nak interview Ketua Pemuda UMNO Malaysia, sdr Khairy Jamaluddin di PWTC petang semalam gara-gara kerenah birokrasi dan sikap "besar kepala" ketua berpangkat Datuk, assistant dia, urusetia dan pak guard yang bertugas. Cerita yang sama Kulaan baca kat blog APA pasai kes "kerek"nya Datuk nie... cerita betoi Klik Sini bro...

Kulaan : betoi ka hangpa nie kena halau atau korang jer perasan kena halau...

Member Kulaan : betoi la... kami datang kerana dijemput untuk cover KP UMNO... kata interview pukul 4 petang... kami pun mai la tingkat 4... baru nak masuk tiba-tiba mai satu Datuk kira orang kuat kat PWTC la mai sound siap dengan jelingan manja yang kalo lembu "feedlot" NFC tu pun tau la maknanya suruh keluar kandang...

Kulaan : Iskh! hangpa nie biaq betoi... takkan la orang parti sendiri nak buat kat hangpa yang memang duduk bawah parti... lain la kalo "Blogger Upahan" ka Malaysiakini ka MalaysianInsider ka... takpa la nak halau pun... depa bukan orang parti pun...

Friday, 2 December 2011

DRI Minum Petang Bersama Pemimpin IPTA #PAUMNO


Dalam kesibukan sebagai Timbalan Menteri Belia & Sukan, Dato' Razali Haji Ibrahim yang lebih dikenali sebagai DRI yang juga merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia masih sempat meluangkan masa untuk bersama pemimpin-pemimpin IPTA untuk Program Ramah Mesra & Minum Petang Pemimpin IPT bertempat di PWTC.

Turut hadir sebagai tetamu jemputan adalah Pengerusi Unit Media Baru (UMB), Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz. Tidak ketinggalan turut hadir sama sebagai tetamu jemputan adalah Setiausaha Politik Menteri Pengajian Tinggi (KPT), Tuan Haji Khairi Malik.

Panas!!! 2 3 Kerat Blogger Pro BN Jer Yang Support Kerajaan... #PAUMNO @NajibRazak

gambar hiasan sahaja... individu ini tiada kaitan dengan artikel di bawah...
Sedang Kulaan melilau dalam bangunan PWTC membuat liputan Perhimpunan Agung UMNO 2011 tiba-tiba Kulaan terhenti di depan skrin besar yang terdapat di ruang legar bawah... Kulaan tertarik dengan ucapan seorang "Pembahas Usul" yang sedang bersemangat memberi ucapannya... bukannya pembahas lain tak "best" dia punya ucapan cuma yang seorang ini ada sangkut paut dengan peranan cybertroopers yang berjuang di alam maya sekarang...

Namun sedang asyik Kulaan  mendengar ucapan beliau, tiba-tiba beliau "mention" HANYA 2 3 kerat blogger jer yang sedang mempertahankan UMNO di alam cyber (siap sebut nama lagi tuh!!!)... aik!!! terkejut beruk Kulaan... terkedu seketika Kulaan depan skrin sampai di tegur seorang makcik pemerhati Wanita UMNO... "Anak! Kena heart attack ker...?" Halamak! terrornya makcik ni "Speaking London"... dengan muka seposen Kulaan pun angkat kaki beredar dari situ sambil kepala masih lagi pening berpusing memikirkan betapa kuatnya UMNO sekarang ini di mata rakyat alam cyber hanya kerana dek 2 3 kerat ni jer...

Macam mana dengan bloggers-bloggers lain yang blognya turun naik dek penangan ranking yang dikeluarkan oleh MYMASSA yang juga seorang blogger Pro BN... kalo ikut ranking paling kurang dah ada 100 orang bloggers Pro BN dalam "Ranking Top 100"... yang tak masuk ranking tuh toksah citer la... bersepah... takkan la Kulaan nak citer satu persatu... Sah! Sah pembahas usul nie tak pernah baca blog pun... dunia blogosfera pun dia tak tau kot ada wujud ka tidak... silap hari bulan mesti dia kata dunia blogosfera ni mitos dan mistik macam dunia Atlantik... sorry dah melalut pulak...

Lensa Niring 3 : Corat-coret Gelagat Pengunjung PAU 2011 di PWTC... #PAUMNO

gerai jualan yang tersedia untuk pengujung membeli-belah
di Tingkat 3 PWTC...

perwakilan, pengunjung dan orang ramai yang hadir ke gerai
jualan PWTC untuk mengambil kesempatan membeli-belah
dan mencari cenderamat kenang-kenangan...


Cuba Teka Lelaki Ka Perempuan ; Gua Pun Tengah Kongpius Nie... #PAUMNO

cuba korang teka... laki ka pompuan?????

pening gak gua dok pikir-pikir nie...
nak kata laki macam pompuan.... iskh!!!!

Thursday, 1 December 2011

Sharizat Cabar Wan Azizah Berundur, Berani ka???? #PAUMNO

Selepas Kak Ijat berulang kali didesak melepaskan jawatan kerana dikaitkan dengan isu NFC, semalam ketika ucapan Ketua Wanita UMNO, Kak Ijat mencabar pula Presiden PKR, Wan Azizah isteri ANUar pula meletakkan jawatan sebagai mengambil tanggungjawab terhadap isu skandal video seks suaminya.

Sketsa Niring : Gambar Candid TPM Tengah Ambil Gambar Perwakilan...

Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin sempat merakam gambar ketika mengikuti persidangan sayap Wanita di Dewan Tun Dr. Ismail, PWTC.

Panas!!! : Video Sharizat Mengamuk Di Pentas Wanita Ketika Perhimpunan Agung UMNO #PAUMNO




Sumber video : Minaq Jinggo

Kak Ijat mendapat sokongan padu daripada perwakilan Wanita UMNO sekalipun beliau dihimpit dengan kontroversi yang mengaitkan beliau denga isu "feedLot" atau NFC...

Gegak gempita dewan dengan teriakan dan jeritan padu perwakilan Wanita yang menyokong ucapan Ketua Wanita UMNO ini ketika persidangan sayap Wanita berlangsung di sebelah pagi tadi...

Inilah rupanya ucapan yang Kak Ijat janjikan buat pembangkang terutama ucapan ini dituju khas buat Zuraidah dan Rafizi...

Hah! pembangkang... Zuraidah dan Rafizi... apa lagi... kalo berani sambut la cabaran Kak Ijat nie.... sambut... jangan tak sambut...

Wednesday, 30 November 2011

Wardina Cemburu Dengan Baju Pink Lisa Surihani Dan Sherina Chef Wan... #PAUMNO

post istimewa Lisa Surihani kepada Ketua Puteri UMNO,
Datuk Rosnah Shirlin....

manis Lisa Surihani berbaju warna Pink yang dicemburui
oleh Wardina Saffiyah...

Lensa Niring 2 : Corat-coret Permandangan Dan Gelagat Perwakilan... #PAUMNO

skuter Harimau Malaya yang menarik perhatian
ramai pengunjung di booth Naza Bikes...


skuter UMNO special edition juga tidak ketinggalan
mencuri pemerhatian orang ramai...

Lensa Niring 1 : Corat-coret Permandangan Dan Gelagat Perwakilan... #PAUMNO

permandangan bangunan UMNO di kala malam...




#PAUMNO : Selamat Bersidang Perwakilan Umno....



Hari ini akan bermulanya Persidangan Agung UMNO 2011...

Kepada semua perwakilan Umno yang hadir ke Perhimpunan Agung UMNO 2011, Kulaan mengucapkan Selamat Bersidang. Persidangan hari ini akan melibatkan 3 sayap parti iaitu Wanita, Pemuda dan Puteri yang akan dijalankan secara serentak di tiga dewan yang berbeza.

Perhimpunan sayap kali ini pasti menarik perhatian kerana setiap perwakilan ternanti-nantikan ucaptama ketua sayap masing-masing yang pasti akan menggunakan pentas perhimpunan persidangan ini untuk membicarakan soal survival parti UMNO, misi dan visi yang ingin dibawa, namum yang paling mengujakan mungkin juga pentas ini akan digunakan sebagai platform untuk mempertahankan diri daripada tohmahan dan kontroversi yang terpalit dan dikaitkan dengan orang No. 1 dalam sayap masing-masing....

Tuesday, 29 November 2011

#PAUMNO : Majlis Taklimat Presiden Bersama Ahli MT...

PRESIDEN UMNO Datuk Seri Mohd Najib Abdul bersama Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO dan perwakilan menyanyikan lagu Negaraku sebelum Majlis Taklimat Presiden di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) sebentar tadi...

Kulaan dimaklumkan amanat Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak kali ini amat penting kerana perhimpunan kali ini begitu signifikan dengan desas-desus PRU 13 yang semakin hampir.

Sketsa Niring : Nak Pegi Kelas Ker Atau Nak Dengar Ceramah Politik????

ha ha ha ha ha...

Dulu masa Kulaan menjadi mahasiswa, Kulaan tak ambil pusing pasal politik nie... Pegi kelas, balik kelas... Lepak dengan kengkawan sambil mutalaah... Ada masa pegi enjoy dengan kengkawan untuk 'release tension'...

Kritik Pemimpin Atau Parti Boleh Tapi Lakukanlah Secara tertutup...

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menasihatkan ahli UMNO yang mahu mengkritik pemimpin serta dasar parti supaya melakukannya secara tertutup berbanding menghebahkannya kepada orang luar kerana ia boleh disalah tafsir.

Monday, 28 November 2011

Sketsa Niring : Aksi Terlampau Pengantin Baru....




buat bakal-bakal pengantin di luar sana... terutama mat-mat rockers (yeah yeeeeeaaaahhh!!!!)... cuba bawak bertenang, segan la skit dengan bakal pak mertua, keluarga mertua, keluarga sendiri... paling tidak segan la skit dengan pak imam yang dok nikah kan korang tuh... tapi kalo dah seronok sangat apa salahnya kan... bukan senang nak nikah dengan sekali lafaz jer... bukan semua orang boleh buat oooo... next entry Kulaan bawakan sketsa satu pakcik nie sampai pak imam pening kepala tak jugak boleh-boleh angkat lafaz... tuuuungguuu!!!!!...

Malaysia vs Bahrain : 5 Minit Yang Pahit Untuk Ditelan Penyokong Tegar Malaysia!!!!!


Harapan beraksi pada Sukan Olimpik 2012 mungkin sudah terkubur buat skuad bawah 22 tahun negara selepas tumbang 2-3 kepada Bahrain walaupun kemenangan bagaikan semakin berada dalam genggaman Malaysia apabila mendahului 2-0 ketika permainan hanya tinggal 12 minit untuk ditamatkan. 

Entah apa yang tidak kena, skuad negara gagal menahan asakan bertali arus Bahrain yang berjaya mendapatkan tiga gol dalam tempoh lima minit melalui pemain gantian Bahrain, Saad Sazah Azamer pada minit ke-79 dan dua jaringan lagi oleh Isa Ahmed Nayem, minit ke-83 dan 84. 

Ketiga-tiga gol itu telah meruntun semangat 30,000 penyokong negara yang tidak percaya melihat skuad bimbingan Ong Kim Swee itu membenarkan lawan memperoleh ketiga-tiga gol biarpun kekurangan seorang pemain, Fahad Tareq Showaiter yang dilayangkan kad merah pada minit ke-60. 

Warkah Buat KSN : KSN Buat Perangai Lagi Tak Mahu Pencen!!!!


Ke hadapan Tuan KSN yang dihormati,

KSN... KSN... tak habis-habis dengan kerenah Tuan... lepas satu, satu... semenjak menjadi pemerintah atau Perdana Menteri bagi kakitangan awam nie, banyak sangat isu-isu dan dasar-dasar yang Tuan perdendangkan kepada Perdana Menteri dan pak-pak menteri tak memberi manfaat dan kebaikan kepada dasar kerajaan dan terutama yang paling penting kepada kakitangan awam sebagai rakyat jelata Tuan...

Dah 3 kali sambung kontrak, dah 3 tahun memerintah setelah tamat pemerintahan regim Tuan secara rasmi akibat pencen wajib, masih sayangkan kerusi empuk yang sedang Tuan duduki... Kulaan tak kesah kalo Tuan nak duduk lama kat kerusi empuk tuh tapi Kulaan rasa apa yang Tuan lakukan itu kurang tepat dan yang akan terkena tempiasnya adalah kerajaan yang memerintah sekarang...

Sunday, 27 November 2011

Biar Betul???? Akhbar Harakah Untuk Ahli Sahaja....


Iskh! Iskh! biar betul.... bukan ka penjualan akhbar lidah rasmi Pas, Harakah HANYA dijual kepada ahli Pas sahaja... nie ahli Pas ka... biar betul?????..... 

Panas!!! Perogol Bersiri Kelantan Yang Sudah Merogol 19 Wanita Akhirnya Tewas Kepada Mangsa Ke 20....

SUSPEK (gambar atas) ditangkap ketika cuba merogol
mangsa ke-20 dalam asrama pekerja yang terletak
di dalam bangunan ini di Kota Bharu kelmarin.
Pemburuan polis Kelantan terhadap seorang lelaki yang dilabelkan sebagai penjenayah seks paling dikehendaki berakhir apabila dia ditangkap oleh orang awam ketika cuba merogol mangsa dalam sebuah asrama di sini kelmarin. 

Gadis berusia dalam lingkungan 20-an itu yang bekerja sebagai jurujual sepatutnya menjadi mangsa ke-20 lelaki tersebut. Namun kegiatan licik suspek yang juga penganggur berusia 29 tahun itu memerangkap diri sendiri apabila suaranya dalam rumah perempuan itu menarik perhatian jiran mangsa yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada seorang wanita yang bertugas sebagai penjaga asrama tersebut pada pukul 11.10 pagi kelmarin. 

PAU 11 : Liputan Secara Langsung Dari PWTC Bermula 29 Nov - 3 Dis!!!!


Bermula dari 29 November 2011 (Selasa) sehingga 3 Disember 2011 (Ahad), Kulaan akan membuat liputan secara langsung Perhimpunan Agung UMNO 2011 live dari PWTC....

Liputan yang akan dibuat adalah lain daripada yang lain dan bukan yang disiarkan oleh media arus perdana... gambar-gambar yang akan diambil adalah gambar "candid" perwakilan yang hadir ke perhimpunan itu nanti...

Jadi, kepada pembaca Kulaan yang setia... Kulaan akan cuba membawa yang terbaeeek, lain dari yang lain, eksklusif dan santai kepada anda...

Ikutilah perkembangan terkini Perhimpunan Agung UMNO 2011 dari masa ke semasa di mana jua anda berada...


Seperti yang telah Kulaan nyatakan dalam entri lepas (klik sini)


Kulaan Niring melaporkan untuk dunia blogosfera....

PM : Utamakan Parti Daripada Kepentingan Peribadi

Menjelang Perhimpunan Agung UMNO yang bakal menjelang, PM Datuk Seri Najib Razak mahu ahli mengutamakan kepentingan parti melebihi kepentingan diri.

Ahli UMNO mesti mempunyai perasaan 'cinta dan kasih' kepada parti serta sanggup berkorban untuk parti. Bukanlah pengorbanan dari segi kewangan dan harta benda tapi jiwa dan semangat sayangkan parti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers