Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

Saturday, 11 August 2012

Sketsa : 3 Benda Paling Susah Nak Buat Dalam Dunia Nie...


3 benda paling susah nak buat dalam dunia ni.

1.Anda tidak boleh kira rambut anda.

2.Anda tidak boleh basuh mata anda dengan sabun.

3.Anda tidak boleh bernafas sambil mengeluarkan lidah anda.

Friday, 10 August 2012

10 Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Oleh Allah SWT....


Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud : "10 orang yang solatnya tidak diterima oleh Allah SWT iaitu :

1. Orang lelaki yang bersolat sendirian tanpa membaca sesuatu.

2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.

3. Orang lelaki yang minum arak tanpa meninggalkannya (bertaubat).

4. Orang lelaki yang menjadi imam padahal orang yang menjadi makmum membencinya.

5. Anak lelaki yang melarikan diri dari rumah tanpa izin kedua ibu bapanya.

6. Orang perempuan yang suaminya marah/menegur kepadanya lalu si isteri memberontak.

7. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim serta menganiaya.

8. Orang perempuan yang tidak menutup aurat.

9. Orang yang suka makan riba.

10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar."

[Hari Ini Dalam Sejarah] : Pemisahan Singapura Dari Malaysia...


Pada hari ini 9.8.1965, Singapura telah dipisahkan dari Persekutuan Malaysia. Kemasukan Singapura ke dalam Persekutuan Malaysia pada 16hb. September, 1963 telah membebaskan Singapura daripada belenggu penjajahan Inggeris dan menjadikan Singapura sebuah negara yang merdeka serta berdaulat dalam Persekutuan Malaysia.

Dalam satu persetujuan yang dicapai di antara Kerajaan Malaysia dan Kerajaan Singapura sebelumnya pemisahan ini diisytiharkan, YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj selaku Perdana Menteri Malaysia telah bersetuju dan mengisytiharkan bahawa negara Singapura terus wujud dan merdeka terasing daripada Persekutuan Malaysia.

Tindakan pemisahan Singapura daripada Malaysia adalah satu-satunya jalan keluar yang paling baik demi perpaduan kaum, kestabilan ekonomi dan menghindarkan konflik politik di antara Kerajaan Malaysia yang dikuasai oleh Parti Perikatan dengan Parti Tindakan Rakyat yang berkuasa di Singapura.

YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj menyatakan antara lain sebab-sebab perpisahan itu ialah sikap setengah pemimpin-pemimpin politik Singapura yang memperjuangkan konsep "Malaysian Malaysia" menafikan kewujudan institusi kesultanan Melayu, menentang hak-hak keistimewaan orang-orang Melayu dan Bumiputra dan tidak adanya persefahaman pendapat dalam meningkat dan memajukan dasar-dasar perdagangan dan pembahagian cukai serta perindustrian.

Bagaimanapun pemisahan Singapura dari Malaysia ini dibuat dengan persefahaman bahawa Malaysia dan Singapura akan terus bekerjasama dalam bidang-bidang pertahanan perniagaan dan perdagangan.

Satu persetujuan mengenai bidang-bidang ini telah ditandatangani oleh kerajaan Pusat Malaysia dengan kerajaan Singapura.YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-haj mengetuai perwakilan Malaysia,dalam perundingan perjanjian ini bersama-bersama denganTun Abdul Razak, Dato Dr. Ismail, Tan Siew Sin dan Dato V.T. Sambanthan. Encik Lee Kuan Yew mengetuai perwakilan kerajaannya bersama-sama dengan ahli-ahli kabinetnya, antaranya Dr. Toh Chin Chye, Dr. Goh Keng Swee, Encik S. Rajaratnam dan Encik Othman Wok.

Thursday, 9 August 2012

Puaka Niring : Video Seram yang Boleh Menggugurkan Jantung...



Kepada mereka-mereka yang nak menonton video nie tapi ada penyakit lemah jantung, baik batalkan jer hasrat korang... Karang terkangkang kojol gua gak yang susah... Kalo ada asma pun jangan nak gatai tangan klik "PLAY" kat video nie... 

Degil betul ler korang nie... lantak korang la... Sendiri buat sendiri tanggung...

Keluar UMNO Masuk Pas Kerana Kemaluan Isteri Dilihat Doktor Lelaki???...


buat renungan kita bersama... kes terpencil... kemaluan bini dia kena pegang dengan doktor lelaki... dia keluar UMNO dan masuk PAS... karang bila bini dia kena konseling pakai tuwala... dia keluar PAS dan masuk DAP pulak... semuanya salah parti... dia betul semata-mata... umat akhir zaman... [KLIK SINI]


SOALAN:

Apakah hukum mendedahkan aurat diri kepada orang lelaki, contohnya semasa ibu yang ingin melahirkan anak sudah tentunya akan mendedahkan aurat. Malah ada doktor lelaki yang menyambut bayi tersebut. Apa pandangan Islam dalam hal tersebut?

Jawapan oleh Ustazah Sakinah :

Dalam ilmu usul fiqh, terdapat satu prinsip yang disebut sebagai ‘perkara darurat mengharuskan perkara yang haram’. Para ulama sepakat bahawa harus bagi seorang doktor lelaki melihat bahagian anggota wanita yang sakit jika perlu berserta mengikut syarat yang ditetapkan oleh syariat. Begitu juga dengan aurat lelaki yang harus dilihat oleh doktor perempuan. Selain itu prinsip syarak juga menyebut bahawa ‘darurat itu diukur mengikut kadar keperluannya’. Jadi, jika diharuskan melihat, membuka, menyentuh aurat dan sebagainya mengikut keperluan rawatan. Ia tidak dibolehkan dalam keadaan biasa. Hal ini dibolehkan dengan syarat tertentu, iaitu:

1. Mendahulukan rawatan lelaki dengan lelaki dan wanita dengan wanita, mendahulukan doktor muslimah, kemudian doktor wanita kafir, kemudian lelaki muslim kemudian barulah lelaki kafir.

2. Tidak melebihi tempat biasa yang perlu dibuka. Cukup dengan hanya mendedahkan tempat yang perlu sahaja.

3. Jika huraian pesakit sudah mencukupi, maka tidak perlu sentuh atau buka aurat.

4. Wanita hendaklah ditemani suami, mahram atau wanita lain yang berakhlak.

5. Doktor tersebut seorang yang amanah, tidak pernah didakwa dengan pelbagai perangai buruk. Wallahu a’lam.

Ini sebahagian daripada komen-komen pembaca facebook mengenai hal ini.




Video Penyokong Pas Yang Dungu Bila Bangsa Lain mempermainkan Agama Islam...



oh ok, orang UMNO dilabel kapir... Yang ni tak apa pulak? Boleh pulak tu disahut, yg melaung takbir tu pun dah terang-terang bukan Islam... Paham ke dia? Ke apek-apek tu yang paham "Sebut je takbir, melolong la orang Pas ni seronok."

Takkan tak faham lagi. Pas nak menang untuk jadi pengikut. Mereka memang bercita-cita nak jadi kuli orang kafir. Ni tengah berlatih la ni jadi pengikut orang kafir.

Astagafirullaha'zim... Ape ke bangang nie... Dah taksub sangat ke? Sampai camtue skali...

Pemimpin Pas Bangang Walaupun Tahu DAP tentang Islam...


Tok berani kate bahawa pemimpin-pemimpin Pas ni memang betul-betul bangang sebangang-bangang manusia. Presiden DAP tu dah berterus terang menyatakan pendirian DAP menentang Pas menubuhkan negara Islam dan menjalankan hukum Hudud. Dengan secara kebetulan semua sudah mengerti bahawa DAP tu anti Islam.

Yang peleknye otak pemimpin-pemimpin Pas yang dah beku ni asyik-asyik mengatakan itu semua pendapat peribadi Karpal Singh saje dan bukannye dari DAP keseluruhannye. Kite semua tahu bahawa Karpal Singh tu presiden DAP jadi ape-ape yang terkeluar dari mulutnye dah pasti ianye menyuarakan pendapat DAP keseluruhannye.

Tok tak segan nak kate bahawa penyokong-penyokong Pas ni memang tongong bebeno. Ape maknenye mereka menyokong DAP yang dah terus terang anti Islam. Yang nampak paling tongong ialah Nik Aziz - mengapa Tok berani kate demikian? Sebab bye setiap kali Karpal suarakan DAP menentang negara Islam dan hukum Hudud, make dengan pantas Nik Aziz membalas - "Itu pendapat peribadinye".

Sebenonye bile DAP menyuarakan penentangannye tentang negara Islam dan hukum Hudud kite dah faham bahawa DAP tu bukan saje anti Islam tetapi DAP juge sudah menghina Islam. Tok cabar pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong Pas ni, sampai bile kamu semua mahu ditongongkan oleh DAP?

Sumber : KLIK SINI

Monday, 6 August 2012

Puaka Niring : Misteri Benda Putih Atas Blok J Politeknik PD...



budak-budak Politeknik nie tak study ker dok sibuk ambik gambar hantu...

Sketsa : Bapak Polisi Kantoi Tembak Tak Pakai Pistol...


Anda perhatikan sendiri gambar kat atas tu. Slumber je pakcik tu dalam keadaan bersedia untuk menembak. Tapi pistolnya langsung tak nampak. Untuk lebih jelas, tengok gambar kat bawah ni.


Mana pistolnya pak... Tembak angin ker... hahahahahahahahahaha

[Video] Bukti Mat Sabu Kata Tak Kenal Abby Abadi???... @Abby_Abadi112

Sunday, 5 August 2012

Puaka Niring : Detik Cemas Budak Dihanyutkan Kepala Air Terjun Batangsi Semenyih...

Panas : 2 Wanita Cina Menggunakan Tudung Seperti Orang Islam Untuk Meminta Sedekah...


TWO CHINESE NON MUSLIM CAUGHT BEGGING DISGUISED AS MUSLIMAH…

Place: Seksyen 13, Shah Alam.
Date: 13th Ramadhan/2.8.2012.

This must surely go down as a first in our nation's history!
All these while we hear about a portion of the Chinese constantly griping about this and that here in Malaysia but this news of two local Chinese sisters hailing from Cheras caught masquerading as Muslimahs is the first case of its kind!

The pair of Non Muslim Chinese sisters aged 65 and 63 respectively have reaped in as much as RM300 a day by begging at a Shah Alam Ramadan Bazaar before the authorities were alerted and promptly caught the sisters in the act!

They are reported to have changed into jubahs and tudung labuh at the public toilet first to fool the crowds of fasting Muslims coming to buy their iftar foodstuffs into giving them sadaqah! Malaysian Muslims are proven to be quite generous during Ramadhan!

Sekumpulan Peminat Abby Abadi Rancang Komplot Boikot Al-Humaira... @Abby_Abadi112


Sekumpulan peminat pelakon Abby Abadi melancarkan kempen memboikot satu syarikat jualan tudung yang didakwa telah menamatkan kontrak seniman tersebut sebagai duta produk mereka.

Kempen "Kami Boikot Syarikat Al-Humaira Contemporary" itu pada hari ini dikesan menerima sokongan lebih 5,000 pengguna sejak dilancarkan semalam.

"Kita minta Abby Abadi buka syarikat tudung sendiri jenama 'Tudung Abby Abadi'. Setuju?," tulis pengendali laman tersebut.


Selang beberapa jam selepas kempen itu dikesan, syarikat mengeluarkan satu kenyataan yang antara lainnya mengancam untuk membawa isu tersebut ke mahkamah.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers