Jadilah Sahabat Kulaan...

Kereta Sewa

Kereta Sewa

Friday, 23 September 2011

Corat Coret Majlis Rumah Terbuka KDN 2011

Corat -coret warna-warni di sekitar Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Kementerian Dalam Negeri (KDN) di PWTC hari ini penuh dengan orang ramai dan masyarakat Malaysia berbilang kaum berbilang bangsa melambangkan 1Malaysia. Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri ini lebih meriah lagi dihadiri oleh pemimpin tertinggi KDN sendiri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang beramah mesra dengan orang ramai yang hadir tanpa terlalu berprotokol.
apa agaknya yang dibisikkan DSHH...
6P atau pasal Mat Sabu...
DSHH dan isteri beramah mesra dengan tetamu...
apa yang seronok sangat tu sampai tersenyum
lebar DSHH dan isteri...
Dato' Alwi berbicara sesuatu dengan DSHH...
duit raya takde ker Datuk Seri?... ko tu
dah besar, budak-budak tu lain la...
seronoknya giler ahsoo tu dapat bergambar
dengan menteri lagi...
ucapan alu-aluan oleh DSHH kepada tetamu yang hadir...
Sebahagian daripada pengunjung yang terdiri daripada pelbagai peringkat umur dan kaum turut sama hadir memeriahkan majlis tersebut.
mak aik... jem jalan masuk dewan...
orang ramai beratur untuk mengambil
juadah makanan...
ini tak tau apa hala tuju... saja jalan-jalan
atau tengah ushar makanan...
meriah... meriah... memang meriah...
gerai yang menjadi tumpuan... letak habis...
letak habis... tak letak depa terbalikkan gerai...
pening-pening...
1Malaysia... Melayu ada India pun ada...
ni lagi best... pelbagai kaum dan bangsa releks
jer makan semeja... tarak gaduh-gaduh pun...
ana sudah ajak anta datang... tapi anta sibuk
jaga unta... sini makan masyaAllah...
sebahagian daripada delegasi kedutaan asing
yang turut hadir...
ramai punya pasal... kat tangga pun jadi...
jadi dapat balun...
Agensi yang bernaung di bawah KDN yang turut membuka booth pameran kepada pengunjung.
booth JPAM
booth Rela
moto sapa plak parking kat atas nie...
woi! parking kat luar la...
sebahagian daripada booth agensi KDN yang lain...
gambar kandid reaksi pengunjung yang sempat dirakamkan....
sabar ye dik... akak ambik kan...
baiknye kakak dia...
lain dari yang lain... lain macam jer...
jangan tamak-tamak... badan tur kecik jer...
woi! anak sapa nie... sesat dah hilang
mak bapak dia yang dok sibuk cari makan...
istimewa tang kupiah tuh... cicik jatuh
boleh tercacak oooo...
nenek dan cucunya... atas lantai pun jadi...
kerusi meja dah penuh... sabor jer la...
alamak! dia perasan la aku ambik
gambar dia... cabuuut!...
suasana dapur yang hiruk pikuk sibuk
menyediakan juadah makana kepada tetamu...
Sebahagian daripada pegawai-pegawai kanan dan kakitangan Pejabat Menteri KDN yang turut sama menyinsing lengan bagi menjayakan majlis.
sebahagian kakitangan Pejabat Menteri KDN...
henson... serba hijau... jangan pangkah hijau sudah...
pegawai-pegawai Menteri KDN yang
mengalu-alukan tetamu yang hadir...
sapa plak awek nie... cover muka
dengan kamera la plak...


Thursday, 22 September 2011

Majlis Rumah Terbuka Wanita, Pemuda & Puteri Umno Malaysia 2011

Gambar-gambar menarik sekitar Majlis Rumah Terbuka Wanita, Pemuda & Puteri Umno Malaysia 2011 di PWTC hari ini meriah dengan kehadiran hampir 20 ribu pengunjung yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat Malaysia yang turut hadir memeriahkan majlis tersebut.

Hasrat pemimpin sayap Umno untuk mengadakan majlis yang yang melambangkan gagasan 1Malaysia dapat dilihat dengan kehadiran rakyat Malaysia daripada pelbagai kaum dan lapisan agama, Kulaan rasakan amat berjaya. 
pakcik nie releks jer pakai kain pelikat...
rakyat berbangsa Singh jugak tidak
melepaskan peluang meraikan majlis...

apek... wa salute sama lu... lu langsi lu mati ooo...
orang ramai yang turut memenuhi gerai
makanan di luar dewan...
 

dalam dewan pun sama...
jam macam jalanraya kat KL...
apek nie mengambil angin di luar sambil
menikmati juadah yang disediakan...
anak-anak kecil juga tidak ketinggalan
meraikan majlis rumah terbuka...
1Malaysia maa...
anak sapa la yang tercicir nie...
mak bapak dia sibuk dok ambil makanan la nie...

pengunjung warga cina amat meminati
satey katanya...
patty sama tanggachi suka sama lontong...
alamak! ada kamera la... tak sempat makcik
nak betulkan tudung nak oooiii...
peeeweeeet!!! awek pun ada... ashieteru...

Bukan Soal Nasik Lemak 2.0, Soalnya Namewee...

Melihat reaksi orang ramai mengenai filem sulung arahan Namewee, Nasi Lemak 2.0 yang dikatakan mereka sebagai sebuah filem 'komedi sosial' yang baik lagi menghiburkan, ia sedikit pun menarik minat saya untuk menonton filem tersebut.

Jika diberi tiket percuma pun, saya tidak mahu menonton filem ini, walaupun dibarisi oleh nama-nama selebriti handalan yang saya kagumi seperti Adflin Shauki, Datuk David Arumugum dan Adibah Noor, apatah lagi melanggannya di Astro First apabila filem itu habis ditayangkan kelak.

Sebabnya, bukan kerana filem Nasi Lemak 2.0 tetapi kerana si pengarah dan penulis skripnya yang banyak mengguris hati rakyat Malaysia sebelum ini.

Tentu kita belum dapat melupakan lagi, pemuda yang berasal dari Johor ini pernah dengan lagu "Negarakuku" (Klik Sini), memperlekehkan negara dan menghina wanita Islam bertudung dan azan subuh.

Selepas itu dia atau nama sebenarnya Wee Meng Chee buat hal lagi dengan menghina TNB dan dalam lagu bertajuk "Kawanku" (Klik Sini) menghina Melayu dengan lirik 'Melayu Balik Hutan Jadi Sakai'.

Dan ada lagi, dia membuat satu lagi klip video yang menghina Guru Besar dan Kementerian Pelajaran dengan perkataan-perkataan lucah.

Sekarang, Namewee malalui Nasi Lemak 2.0 pula menyifatkan, filem lakonannya itu adalah aspirasi 1Malaysia, yang melambangkan penyatuan dan perpaduan kaum di negara ini.

Alahai, dia pula bercakap pasal 1Malaysia. Adakah anak muda ini sedar, bukankah perpaduan negara ini dipupuk dengan cara kita menghormati setiap kaum yang ada. Bukan dengan menghina dan memperlekehkan sesuatu kaum dan negaranya seperti yang disiarkan di Youtube.
Namun 'perjalanan seni' anak muda ini boleh disifatkan luar biasa, kerana setelah apa yang dilakukannya, peliknya masih diberi peluang berjumpa seorang menteri, dan tiada tindakan yang diambil terhadapnya.

Dan dia yang banyak 'diberi muka' ini juga dengan yakinnya mahu berjumpa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pula untuk menyokongnya berkarya atas nama 1Malaysia.

Siapa dia Namewee ini, apa keistimewaan Dan kekebalannya? Jawapannya, lelaki ini telah menyakiti hati ramai orang terutamanya orang melayu dan umat Islam di negara ini.

Seperti yang ditegaskan, saya tiada masalah dengan filem Nasi Lemak 2.0. Saya menyokong filem tempatan dan tidak kisah mengeluarkan wang menonton filem Melayu di pawagam.

Apabila memperkatakan filem berunsurkan 1Malaysia, bukan filem Nasi Lemak 2.0 sahaja mempunyai aspirasi ini. Saya juga menonton filem Estet di pawagam.

Estet arahan Mamat Khalid ini menggabungkan kehidupan semua kaum di negara ini yang saling hormat menghormati dan membantu antara satu sama lain dalam sebuah kampung.

Dan saudara Mamat kita ini, tidak heboh pun dengan mengangkat filem tersebut sebagai filem 1Malaysia!

 Sumber : Fauziah Arof Rabu 21/09/2011 Utusan Malaysia

Kulaan : Antara hasil nukilan Namewee yang menyakitkan hati... selamat menonton (Klik Sini) (Klik Sini) (Klik Sini) (Klik Sini) 

Wednesday, 21 September 2011

Pelik tapi benar : Hakim Terkedu Pesalah Minta Hukuman Gantung

Sungai Petani, 20 Ogos, Hakim Mahkamah Seksyen, Norsalha Hamzah terkejut apabila pesalah yang hanya dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan 2 sebatan meminta dijatuhkan hukuman gantung kepadanya.

K Pasupathy, 26 membuat permintaan demikian di hadapan hakim ketika hukuman dijatuhkan kepadanya. Tertuduh berkata "Yang Arif, saya mohon hukum gantung sampai mati". Terkedu seketika Hakim Norsalha Hamzah mendengar pengakuan tertuduh. Namun, setelah diberi penjelasan oleh jurubahasa bersabit hukuman sebenar yang dijatuhkan ke atas tertuduh, tuduh berkata "Kalau macam itu saya minta hukuman penjara 20 hingga 30 tahun. Hukunlah penjara maksimum sebab saya ada masalah peribadi". Sekali lagi hakim terkedu mendengar pengakuan tertuduh.

Mengikut fakta kes, Pasupathy didakwa menetak ibunya dengan sebilah parang sehingga menyebabkan kecederaan parah 6 September lalu. Dia didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara 20 tahun atau denda dan sebatan atau kedua-duanya.

Sumber : Berita Harian

Kulaan : Macam ni punya orang pun ada. Kalau pesalah lain merayu diringankan hukuman, pesalah ini nak maksimun. Sapa sebenarnya yang bermasalah?....

Luahan Hati Pengarah HMLBR Mamat Khalid Terhadap Layanan Yang Diterima Namewee!!!!

Sedari mula aku mula jadi pengarah filem hinggalah ke hari aku merasakan letihnya mengarah. Aku mahu filem dan drama Melayu tinggi martabat sumbangannya kepada bangsa dan negara. Soal bangsa Melayu adalah keramat besar kami kerana itu adalah akar yang mencengkam bumi menahan langit yang dijunjung.

Mamat Khalid pengarah filem tersohor...

Apabila isu perkauman dimainkan oleh beberapa pengarah muda yang mulia di mata sesetengah masyarakat menduga isu perkauman dengan hasil kerja mereka, aku gusar. Aku mula gusar dengan masyarakat itu sendiri. Mengapa seseorang yang terang-terangan menghina akar Melayu aku di bumi Melayu aku ini diangkat hero dan layak berjumpa pak menteri, minta diberi pertolongan di dalam karyanya yang kononnya menyokong intergrasi kaum.


Bangsa melayu sendiri melompat berdondong-dondong membayar tiket mengasak panggung menyokong filem yang "lebih elok dari filem biasa" itu. Aku ingat lagi akan hari Malaysia dikejutkan dengan video "Negarakukunya" yang menghina kedaulatan negara dan bangsa aku. Dan kini diangkat jadi hero? Kini layak berjumpa Datuk Seri Perdana Menteri. Adakah aku tidak cukup bangsat untuk mendapat tempat setaraf si polan? Mahukah Perdana Menteri berjumpa aku jika aku menyanyikan "gua mau jumpa lu" berulangkali di Youtube.


Bongkaknya entry aku kali ini, adalah mencerminkan bongkaknya hati aku yang tidak cukup bangsat untuk menjadi pengarah yang memperdayakan masyarakat aku dengan pembikinan filem yang dapat menyucikan segala dosa terhadap bangsa dan negara aku.

terkejut Mamat bila Namewee nak jumpa PM
pakai Youtube jer...

Apa la Mat! Itu pun mau sensitif ka. Biarlah! Masing-masing pun mau hidup maa. Dan aku mahu anak cucu aku terus hidup dengan megah bangsa bermaruah.

Kulaan : bukan setakat Mamat Khalid jer... banyak lagi pengarah yang hangin satu badan dengan isu Namewee... esok pandangan orang lain plak yang akan aku kongsi bersama korang... lagi pedas... lagi panas... sepanas Nasi Lemak 2.0....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers