Jadilah Sahabat Kulaan...

KUIPS

KUIPS

Friday, 29 June 2012

Suaram Dan Pakatan Mengamuk Bila Sudah Kantoi....


Sepandai-pandai PR dan Suaram menipu, akhirnya kantoi jua. Mereka menuduh kononnya Altantuya dibunuh kerana menuntut komisyennya hasil pembelian Scorpene. Jom kita nilai fakta mereka:

1. Perjanjian scorpene ditandatangani tahun 2002 dalam keterangan mahkamah Razak Baginda mula-mula kenal altantuya tahun 2004

2. Laporan siasatan polis perancis mengesahkan tiada rekod altantuya pernah masuk perancis

3. Altantuya adalah jurubahasa russia, scorpene adalah kapal selam perancis, buat apa guna altantuya yang tak reti berbahasa perancis? Takkan dalam syarikat DCNS (supplier scorpene) takde orang reti cakap english

4. Peguam mewakili bapa altantuya dalam kes mahkamah memintak dipanggil semula razak baginda dalam perbicaraan Sebab menurut peguam, razak baginda merupakan satu-satunya org malaysia yg altantuya kenal. Maksudnya takde kena mengena dgn Najib Razakpun. Itu sebabnya Pembangkang sampai menawarkan Zul Nordin tawaran yg mengugat iman supaya Shirul dan Azilah membuat pengakuan palsu bahawa mereka bunuh Altantuya atas arahan Najib dan Rosmah

5. Dan peguam yg mewakili keluarga altantuya ialah Karpal Singh

Kita Lawan Kebatilan PAKATAN...

Thursday, 28 June 2012

Puaka Niring : Misteri Pokok Bertanda ‘08’???...





Sebagai tanda ‘hormat’ kepada pemimpin, sekumpulan lelaki dipercayai anggota kongsi gelap melilitkan kain tertulis angka 08 berserta kalungan bunga di tepi jalan utama Kampung Kebun, di sini beberapa hari lalu hingga mencetuskan kemarahan penduduk.

Penduduk menyifatkan perbuatan itu sebagai kurang ajar dan meminta pihak berkuasa bertindak membuang kain rentang dan kalungan bunga itu kerana boleh mengeliru dan mengguris hati pelbagai pihak.

Penduduk mendakwa, kain dan kalungan bunga itu dililit pada pokok selepas dua lelaki, dipercayai pemimpin kanan kumpulan terbabit terbunuh apabila kereta mereka remuk teruk merempuh pokok berkenaan selepas dikejar kenderaan polis kira-kira jam 2 pagi, minggu lalu.

Bagaimanapun, sehari selepas kejadian itu, puluhan lelaki menaiki motosikal dan kereta berarak ke tempat kejadian dan memasang kain rentang tertulis 08 serta meletakkan kalungan bunga.

Tindakan kumpulan berkenaan menimbulkan kekeliruan di kalangan penduduk mengenai motif mereka meletakkan kalungan bunga dan melilitkan kain yang tertera angka 08.

Seorang penduduk yang enggan dikenali mendakwa ketika kain rentang dan kalungan bunga itu dipasang, terdapat lebih 50 lelaki dipercayai ada kaitan dengan kumpulan berkenaan.

“Kalau ini sebahagian upacara keagamaan, kami tidak kisah, tetapi cara mereka datang meletakkan kain rentang dan memasang kalungan mempunyai nombor 08 itu secara logik menggambarkan ia mewakili kumpulan kongsi gelap. Penduduk kampung di sini bimbang budaya kongsi gelap sewenang-wenangnya masuk ke dalam kampung mereka dan mempengaruhi penduduk terutama generasi muda.

“Menyakitkan lagi mata kami apabila dalam perarakan menaiki kenderaan itu mereka turut mengibarkan beberapa kain tertulis nombor serupa, seolah-olah megah dengan nama kumpulan kongsi gelap 08. “Kami cadangkan pihak berkuasa menurunkan kain yang dililit pada pokok berkenaan dan menasihatkan semua pihak supaya menjaga hati penduduk di sini,” katanya.

Kain yang tertera nombor 08 yang ditulis menggunakan dakwat merah dan sementara kalungan bunga digantung pada pokok yang sama.

Penduduk turut mendakwa, dalam kejadian mengejar di antara polis dan kereta dinaiki suspek minggu lalu, paip utama berdekatan turut pecah menyebabkan penduduk berdekatan mengalami masalah gangguan air.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob, beliau akan mengarahkan pegawai dan anggotanya ke tempat kejadian bagi menurunkan kain yang mempunyai angka 08 itu.

Beliau memberi jaminan pihak berkuasa tidak akan berkompromi dengan mana-mana perbuatan yang boleh mencetuskan keresahan masyarakat dan tindakan menurunkan kain yang dililit pada pokok itu akan dilakukan serta-merta demi kebaikan semua pihak.

“Saya akan hantar pegawai dan anggota ke tempat kejadian bagi menurunkan poster tertulis nama kumpulan kongsi gelap itu,” katanya.

Sketsa : Dialog Dua Sahabat Ahli Pas Dan UMNO...


Sebelum azan solat Zohor berkumandang di sebuah masjid yang gua singgah untuk menunaikan rukun Islam,  gua terdengar perbualan dua orang sahabat berlainan fahaman politik menyembang pasal parti politik masing-masing.

Pas kata : "Berjuanglah untuk agamamu bukan bangsa dan negara".
UMNO jawap : "Tidak ada orang yang beragama tidak berbangsa dan bernegara".

Pas berkata lagi : "Ikut Pas kamu dapat pahala beroleh syurga".
UMNO jawap lagi : "Belum ada lagi orang-orang Pas banyak pahalanya terutama yang dah mati membuktikan mereka ada di syurga".

Pas emosi : "Kamu ikut UMNO kamu kafir Laknatullah masuk neraka"
Dengan sabar UMNO jawap : "Belum ada orang-orang UMNO di neraka seperti kamu katakan dan kamu tidak mampu buktikan apa-apa".

Pas pun berlalu pergi tanpa solat Zohor dan pergi tanpa beri salam pun,
mungkin dia solat di rumah membawa hatinya terbakar sendiri tadi .....

Pas Terpaksa Menjilat Semula Ludah Sendiri...


Bukan kita yang kata, tapi PAS yang kata UMNO menjadi kafir kerana bekerjasama dengan parti-parti kafir seperti MIC dan MCA.

“Sesiapa yang reda dengan kufur maka dia menjadi kufur..” 

“Haram orang Islam memangkah calon kafir. Ini kerana Allah mengharamkan melantik orang kafir menjadi pemimpin”.

Dulu Pas berfatwa undi orang kapir haram malah boleh jatuh kafir. Tapi sekarang tolong kempen untuk calon kapir lagi malah galakkan ahli-ahlinya undi orang-orang kafir.

Dulu guna dalil Al-Quran dan Hadis, tapi hari ni dalil tu dah tak berbunyi dan disorokkan bawah karpet "sahsiah Islam".

Dulu Pas marahkan UMNO kerana berpakat dengan orang-rang kafir, dan berdalil Al-Quran dan Hadis gak. Tapi kini ikut juga ler bayang UMNO. Berpakat-pakat pulak dengan kaum kafir dan seperti biasa dalil-dalil disapu ke bawah karpet "sahsiah Islam".

Wednesday, 27 June 2012

Puaka Niring : Lembaga ‘Misteri’ Di Kota Damansara?


Kegembiraan seorang penarik kereta yang mahu bersantai bersama rakannya untuk menonton perlawanan suku akhir Kejohanan Euro 2012 antara Jerman dan Greece tidak kesampaian apabila kereta Honda City dipandunya terbabas serta berpusing beberapa kali sebelum terbalik di bahu jalan bertentangan.

Dalam kejadian pada jam 2 pagi di Persiaran Kenangan Seksyen 6 itu, mangsa dikatakan cuba mengelak lembaga misteri yang secara tiba-tiba melintas jalan tersebut.

Penarik kereta berusia 30 tahun itu bagaimanapun bernasib baik dan hanya mengalami kecederaan pada bahagian kepala serta luka pada bahagian badan.

Program Food For Life Sheb Manfaat 20,000 Orang... @NajibRazak @ahmadmaslan @tengkuazman @shebmalaysia #BN4WP #food4life @umbkl @tunfaisal






Tuesday, 26 June 2012

Aaron Aziz Dapat PR : "Tiada Sebarang Keistimewaan Untuk Aaron" Kata Menteri KDN.....


Di sebalik polemik yang dicetuskan Timbalan Presiden Seniman, Zed Zaidi mengenai isu pengiktirafan artis luar yang memenangi anugerah utama Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang, rupanya ada berita baik yang sampai ke telinga gua.

Permohonan Aaron Aziz untuk mendapatkan taraf Penduduk Tetap di Malaysia telah pun diluluskan oleh pihak kerajaan. Cuma mereka masih menunggu masa yang sesuai untuk membuat pengumuman dan masa terbaik bagi pelakon filem Ombak Rindu itu untuk mengambil MyPR, kad pengenalan berwarna merah untuk permastautin tetap di pejabat tersebut.

Populariti sudah berada kemas dalam genggaman diri pemilik nama sebenar Aaron Mustapha Aziz. Namun sosok kacak berusia 36 tahun itu mengakui ada lagi satu impiannya yang belum tercapai, malah dia melabelkan impiannya yang satu itu sebagai suatu deklarasi andai ia sukses dicapai.

"Meraih status penduduk tetap di Malaysia merupakan deklarasi yang paling berharga buat saya berbanding sebarang pengiktirafan," akui Aaron kepada Kosmo! ketika ditemui pada majlis Anugerah Bintang Popular 2011 di Genting Highlands, Pahang.

Berikut adalah kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin mengenai polimek status permohonan PR Aaron Aziz :


Tiada sebarang keistimewaan diberikan kepada permohonan Taraf Penduduk Tetap (PR) yang diperolehi pelakon kelahiran Singapura, Aaron Aziz dan keluarga.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein berkata, semua pihak perlu mematuhi semua prosedur yang sudah ditetapkan kerajaan.

Semalam, media tempatan melaporkan kenyataan pelakon kelahiran Singapura, Aaron Aziz yang mengakui sudah menerima status Penduduk Tetap sejak awal Jun lalu.

Ia turut mencetuskan pelbagai reaksi negatif mendakwa pelakon itu mendapat keistimewaan PRnya diluluskan kerana statusnya sebagai selebriti.

“Dari segi Aaron Aziz ke siapa ke, dia kena ikut prosedur seperti biasa. Yang penting siapa yang kita berikan kelulusan. Keluarga saya sekalipun ikut prosedur, PR bukan merupakan kewarganegaraan. Siapa yang nak menyokong agenda kita jangan lari dari nawaitu dan matlamat untuk tujuan kebaikan. Saya kata orang nak cari pasal dalam landskap hari ini semua kita buat tak kena.” ulas Datuk Seri Hishamuddin.

Beliau sebelum itu hadir di Program Pemantapan Inisiatif Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Mengurangkan Jenayah Peringkat Negeri Johor di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor.

Datuk Seri Hishamuddin berkata beliau gembira kerana golongan selebriti juga mahu sama-sama menjayakan pelbagai program untuk negara dengan memanfaatkan jumlah peminat yang besar.

“Aaron Aziz, Aznil Nawawi, Norman Abdul Halim, Dato’ Siti Nurhaliza mereka ada penyokong tersendiri. Mereka telah mendekati kita bukan untuk apa, tetapi untuk menjayakan agenda lebih besar dan itu merupakan tanggungjawab dan amanah mereka sebagai selebriti yang mempunyai peminat yang ramai. Saya percaya bahawa nawaitu mereka ialah agenda lebih besar, segelintir ni apa kita buat pun tak kena, tapi majoriti melihat isu seperti ini begitu peribadi dan negatif, akhirnya tak akan ke mana. Pandangan majoriti lebih penting untuk tentukan landskap masa depan negara.”

Aaron Aziz dan Aznil Haji Nawawi antara selebriti yang bakal menjayakan satu inisiatif pembelaan kanak-kanak jalanan, terbiar, tiada sijil kelahiran dan diperalatkan sindiket antarabangsa melalui Kementerian Dalam Negeri.

Benarkah Ahli Parlimen Belia Malaysia Sudah Besar Kepala???...


Gua ada terbaca penulisan yang agak menarik untuk dikongsikan bersama dengan pembaca gua. Kadangkala benda yang kita rasa kecik macam ini boleh meletup menjadi isu besar dan tidak mustahil boleh jadi isu nasional. Tambahan pula kalo nanti ditokok tambah macam nasi tambah oleh pembangkang yang takda kerja lain selain mengkritik dengan kritikan yang tak membina langsung.

Kepada belia-belia yang telah dilantik menjadi Ahli Parlimen Belia, satu jer nasihat gua buat lu orang. Jaga imej lu orang sebagai wakil masyarakat belia. Jangan kerana terlebih 'keterujaan' memberi kesan kepada imej yang lu orang patut bawak. Itu baru jadi Ahli Parlimen Belia, kalo betul-betul jadi Ahli Parlimen dah tentu lain plak ceritanya.

Juga nasihat gua kepada Ahli Parlimen yang"betul", korang pun kena jaga imej yang korang bawak sebab korang ini telah dipilih oleh rakyat untuk menjadi wakil kepada rakyat dan masyarakat. So, jangan lupa plak turun padang melihat masalah yang dihadapi oleh penduduk di kawasan korang.
BEBERAPA hari lalu, penulis menerima e-mel daripada seorang pemimpin belia veteran yang mengadu mengenai sikap sesetengah pemimpin belia sekarang yang dikatakan besar kepala. Rupa-rupanya teguran tersebut lebih ditujukan kepada beberapa orang Ahli Parlimen Belia Malaysia (Percubaan) yang menurut beliau bersikap seolah-olah ‘lebih sudu daripada kuah’.
Pemimpin belia veteran yang sudah lama berkecimpung dalam aktiviti pertubuhan belia serta politik ini agak kesal kerana terdapat Ahli Parlimen Belia yang terlalu ghairah menjaja ‘title’ Yang Berhormat ini hingga menimbulkan kekeliruan sesetengah pihak di kawasan berkaitan.
Dikatakan juga ia mengundang rasa gusar Yang Berhormat Ahli Parlimen sebenar di kawasan terbabit. Namun begitu pemimpin belia veteran ini amat menyokong serta mengalu-alukan penubuhan Parlimen Belia Malaysia sebagai bukti pengiktirafan kerajaan terhadap peranan serta bakat golongan belia di negara ini.

Penulis sempat menjawab e-mel beliau dan menerangkan bahawa mereka adalah kelompok terpilih dalam status percubaan. Pihak Kementerian Belia dan Sukan serta Majlis Belia Malaysia (MBM) sedang meneliti lebih mendalam mengenai kaedah pelaksanaan serta pemilihan Ahli Parlimen Belia akan datang.

Penulis berharap rakan Ahli Parlimen Belia di luar sana dapat mengambil iktibar daripada teguran ini demi menjaga imej serta sikap masing-masing. Seingat penulis, perkara berkaitan sikap serta tingkah laku yang sepatutnya ditunjukkan oleh Ahli Parlimen Belia sudah dinyatakan secara jelas sewaktu sesi bengkel kira-kira tiga bulan lalu.

Penulis berharap tiada kejadian pemimpin muda kita ini yang bersikap sombong dan besar kepala hanya selepas menerima Ahli Parlimen Belia Malaysia (Percubaan). Kalau sekadar bersikap sedikit teruja dan seronok masih boleh difahami dan diterima. Mungkin mereka juga terbawa-bawa dengan keterujaan masyarakat kita yang juga amat berminat dengan cerita perkembangan Pilihan Raya Umum Ke-13 dan jangkaan senarai Ahli Yang Berhormat yang mungkin terpilih.

Monday, 25 June 2012

Tok Khatib Baca Khutbah Jumaat Doakan Kerajaan Sekarang Tumbang...

sekadar gambar hiasan

Astagfirrullahal azim... Apa nak jadi dengan dunia politik negara sekarang. Gua ni bukan la tinggi ilmu agama tapi kali ni gua kena bersuara bila agama sudah dijadikan alat untuk kepentingan politik sempit parti pembangkang yang berteraskan Islam. Ini berkaitan dengan insiden tok khatib di Pulau Pinang membacakan khutbah jumaat yang mendoakan supaya kerajaan Pusat digulingkan dalam PRU13 yang akan datang.

Insiden ini berlaku di Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq, Taman Guar Perahu, Pulau Pinang minggu lepas. Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) seharusnya mengambil tindakan segera menyiasat sama ada teks ucapan khutbah Jumaat itu adalah teks yang dikeluarkan oleh MAINPP sendiri atau teks khutbah Jumaat yang ditulis sendiri oleh tok khatib.

Tindakan tok khatib itu boleh memecah-belahkan umat Islam dan perbuatannya juga dianggap sebagai cubaan menghasut. Tugas seorang khatib adalah menyampaikan nasihat daripada segi agama dan bukan mencampur-adukkan politik dengan agama terutama di rumah suci ALLAH itu. Jika tok khatib nak berceramah politik, buatlah di luar bukan dalam masjid.

Perbuatan tok khatib ni jelas menunjukkan ada agenda politik. Jadi gua minta MAINPP siasat kerana inilah ciri-ciri tok khatib yang boleh memecah-belahkan umat Islam dan orang Melayu. Pihak MAINPP perlu bersikap adil dan mengambil tindakan tegas dalam menangani perkara ini. Takkan nak biar khatib gunakan masjid untuk politik. Memang Islam tak memisahkan antara agama dan politik tapi jangan la sampai nak hasut-menghasut la pulak.

Bukan takat gua jer terkejut, seorang kariah masjid berkenaan, Abu Bakar Mohktar mendakwa, beliau dan kariah lain terkejut mendengar doa oleh tok khatib jemputan itu dan apa yang dikesali, doa itu menggantikan doa untuk Yang di-Pertuan Agong.

Artis Mula Masuk Pas Kerana Pangkah Pas Masuk Syurga...



Pas terima artis yang pernah ditangkap khalwat jadi penceramah Pas kini boleh berbangga dengan kemunculan seorang lagi artis yang kian diketepikan oleh dunia seni hiburan untuk menjadi penceramah mereka. Pas kini bolehlah dikatakan sebagai lubuk buat artis-artis yang mahu bertaubat dan mencari jalan cepat ke "Syurga PAS"

Pelakon ini dulunya pernah terpalit dengan isu ditangkap khalwat di Langkawi suatu ketika dahulu , kini memilih Pas untuk membersihkan dirinya. Baguslah, pemimpin besar dalam PAS dulunya pun pernah ditangkap dengan bini orang. Sesuai sangatlah dengan kemasukan dalam Pas. Kalau buat salah apa-apa, senang nak minta ampun kerana ada orang boleh ampunkan. 

Macam yang terjadi kepada ADUN Pas kawasan Selinsing yang ditangkap membuat maksiat dengan bini orang dalam keretapi dulu ALOR STAR: Dua pelakon lelaki drama popular ditahan penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi kerana dipercayai berkhalwat dengan dua wanita di sebuah bilik hotel di Kelibang, dekat Kuah, Langkawi. Pasangan mereka tidak terbabit dalam lakonan dan menetap di Langkawi dan dipercayai sudah lama mengenali seorang daripada pelakon lelaki itu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers