Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

Saturday, 31 March 2012

Puaka Niring : REAL UFO Sightings Footage Over SYDNEY HARBOR March 15th 2012!

Panas!!! Akhirnya Mahasiswi Pro-M Telah Insaf Dan Berminat Sertai #AmanKampus???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd


syukur alhamdullillah... 
akhirnya mahasiswi Pro-M telah insaf 
dengan apa yang sebenarnya dibawa 
oleh geng Adam Adli Mahasewel itu 
jauh terpesong daripada matlamat 
sebagai seorang mahasiswa...

Biar Betul!!! Takkan La Jumlah Pengikut Twitter Perdana Menteri Cecah Lebih 500 Ribu???... @NajibRazak

Gua macam tak caya jer citer nie. Takkan la jumlah pengikut Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di laman sosial Twitter terkini sudah melebihi 500 ribu pengikut dan dijangka akan meningkat dari semasa ke semasa.

Ketika entri ini ditulis, jumlah pengikut laman sosial milik Perdana Menteri sudah berjumlah 502,406 orang dan lebih.

DS Najib yang menyedari pertambahan jumlah pengikut Twitternya itu sejak malam semalam melahirkan rasa terima kasihnya kepada para pengikutnya dan mengumumkan 'pengikut bertuah'nya akan dihubungi kelak.

"Pengikut twitter saya telah mencecah 500 ribu. Terima Kasih kerana mengikuti saya! Pengikut yang bertuah akan dihubungi kelak," katanya di Twitternya.

Perdana Menteri sebelum ini dilaporkan berkata, beliau akan terus menggunakan media baru untuk mendekati golongan muda kerana ia adalah medium hubungan yang baik. -MyNewshub-

Friday, 30 March 2012

Peserta #AmanKampus Dipaksa Berkawad Pagi-pagi Buta Di UUM???... @NajibRazak @KhaledNordin @razaliibrahim @AmanKampus @shaharabd


asal plak la budak-budak student UUM nie 
kena berbaris pagi-pagi buta nie... 
nie penangan Aman Kampus la nie...

Al-Fatihah... Kemangkatan Anakanda Sultan Perak, YTM Raja Ashman Shah ibni Sultan Azlan Shah... @ZambryAbdKadir @Azwanbro @promelayu





Inna lillahi wainna ilaihi rojiun....

YTM Raja Ashman Shah ibni Sultan Azlan Shah, anakanda Sultan Perak Darul Ridzuan juga sebagai Raja Kecil Sulong Perak telah kembali ke rahmatullah kira-kira jam 1.30 pagi ini akibat sakit asma di Bukit Damansara...

Thursday, 29 March 2012

Puaka Niring : Ghost Caught on Security Camera in Adelaide South Australia...

Subhanallah! Seorang Lelaki Membaca Ayat Al-Quran Ketika Masih Koma???...

Subhanallah! Segala puji-pujian bagi Allah SWT yang memberikan keajaiban terhadap seorang pemuda yang begitu asyik mengalunkan ayat-ayat Al-Quran dalam keadaan tidak sedarkan setelah baru dibawa keluar dari bilik pembedahan.

Pemuda yang hanya dikenali sebagai As-Syeikh Nidhal itu dikatakan terlibat dalam satu kemalangan telah dimasukkan ke hospital kerajaan Al-Bashir di Jordan dalam keadaan koma dan terpaksa menjalani pembedahan atas kecederaan yang dialaminya.

Menakjubkan, beliau yang baru berusia 35 tahun dan merupakan seorang imam di sebuah masjid di sana begitu asyik membaca beberapa potong kalamullah dalam keadaan koma meskipun cuba disedarkan oleh rakan yang menyambutnya keluar dari pintu bilik bedah di hospital berkenaan.

Melalui rakaman video Youtube yang dimuat naik oleh TheKimof, antara firman Allah yang dibaca oleh Nidhal adalah dari Surah Al-Hasyar, bermula dari ayat 18 sehingga ayat 21.

Ayat-ayat Al-Quran yang dibaca Nidhal itu menceritakan mengenai golongan fasiq yang lupa pada perintah Allah SWT serta perbezaan ketara di antara golongan ahli syurga yang dianggap sebagai 'pemenang sebenar' berbanding ahli neraka.

Selain itu, di dalam 'tidur'nya, Nidhal turut menceritakan tentang keagungan Al-Quran yang diturunkan kepada manusia yang berbanding gunung-ganang yang akan hancur kerana tidak mampu menerima amanah kitabullah tersebut.

Justeru, sama-samalah kita renungkan apakah hikmah yang tersirat disebalik keajaiban yang Allah SWT berikan kepada insiden yang menimpa Nidhal yang hafal Al-Quran 30 juzuk ini, wallahua'alam.

Biar Betul!!!... Geng Pro M Tunggu Konvoi Kembara Aman Kampus Di Utara Tanahair???... @AmanKampus @shaharabd


Gua dengar cerita geng Aman Kampus 2 hari ini akan bergerak ke Utara tanahair bagi menuju ke beberapa lokasi IPT di sana bersama mahasiswa bukan "MAHASEWEL" bagi membuat beberapa aktiviti berfaedah dan program kemasyarakatan bersama pelajar-pelajar IPT dan penduduk serta masyarakat setempat.

Ini adalah sesinambungan daripada program Aman Kampus 1 sebelum ini yang mendapat sambutan baik daripada golongan mahasiswa dan masyarakat. Jesteru itu, Aman Kampus 2 ini diadakan kembali.

Ia amat bertepatan seperti apa yang telah dinyatakan oleh sahabat Double Y seperti kenyataannya di bawah dan blog Harapan Esok serta Brader Jai :

Wednesday, 28 March 2012

Puaka Niring : Ghost Caught On Tape At St Augustine Florida

Kulaan Niring : Kenali Kaum Banjar...


Orang Banjar merupakan suku peribumi bagi sebahagian besar wilayah Kalimantan Selatan, kecuali di Kabupaten Kota Baru. Mereka menggunakan bahasa Banjar, yang pada asasnya adalah bahasa Melayu. Nama Banjar diperolehi dari Kesultanan Banjarmasin atau dipendekkan menjadi Banjar, bertepatan dengan nama ibukota pada mula berdirinya.

Terdapat sekurang-kurangnya dua pendekatan yang cuba menerangkan mengenai asal usul orang Banjar. Pertama, pendekatan primordialisme yang dikemukakan oleh Alfani Daud. Kedua, pendekatan konstruktifis atau situasionalis yang pada mulanya dikemukakan oleh Idwar Saleh (1986), kemudian dikembangkan oleh Marko Mahin (2004).

Pendekatan primordialisme

Mengikut Alfani Daud (1997; 2004: 85) suku bangsa Banjar ialah penduduk asli sebahagian wilayah provinsi Kalimantan Selatan, iaitu selain kabupaten Kota Baru. Mereka itu diduga berintikan penduduk asal Sumatera atau daerah sekitarnya lebih dari seribu tahun yang lalu. Setelah berlalu masa yang lama sekali, dan setelah bercampur dengan penduduk yang lebih asli, yang biasanya dinamakan secara umum sebagai suku Dayak, dan dengan imigran yang datang kemudian, akhirnya terbentuklah setidak-tidaknya lima subsuku, iaitu:

-Banjar Pahuluan
-Banjar Batang Banyu
-Banjar Kuala
-Banjar Alai
-Banjar Kaluak

Orang Pahuluan pada asasnya ialah penduduk daerah lembah sungai-sungai (cabang sungai Negara) yang berhulu ke Pegunungan Meratus. Orang Batang Banyu mendiami lembah sungai Negara, sedangkan oang Banjar Kuala mendiami daerah sekitar Banjarmasin dan Martapura. Bahasa yang mereka kembangkan dinamakan bahasa Banjar, yang pada asasnya ialah bahasa Melayu– sama halnya seperti ketika mereka berada di daerah asalnya di Sumatera atau sekitarnya – yang di dalamnya terdapat banyak sekali kosa kata yang berasal dari kosa kata Dayak dan Jawa.

Nama Banjar diperoleh kerana mereka dahulu, sebelum dihapuskan pada tahun 1860, adalah warga Kesultanan Banjarmasin atau dianggap sebagai Banjar, sesuai dengan nama ibukotanya pada masa mula-mula didirikan. Ketika ibukota dipindahkan arah ke pedalaman, terakhir di Martapura, nama Banjar tersebut nampaknya sudah diterima umum dan tidak berubah lagi

Pendekatan konstruktifis atau situasionalis

Profil pembesar Kerajaan Banjar sekitar tahun 1850 koleksi Muzium Lambung Mangkurat.

Mengikut Idwar Saleh (1986: 12) pula, sebelum dan pada awal berdirinya Kesultanan Islam Banjar, etnik Banjar pada waktu itu belum menjadi identiti suku atau agama, dan hanya sebagai identiti diri yang merujuk pada kawasan teritorial tertentu yang menjadi tempat tinggal mereka.

Idwar Saleh menyimpulkan suku Banjar terdiri dari tiga subetnik berdasarkan wilayah tempat tinggal mereka dan unsur pembentukan suku:

-Banjar Pahuluan; campuran Melayu dan Bukit (Bukit sebagai ciri kelompok).
-Banjar Batang Banyu; campuran Melayu, Maayan, Lawangan, Bukit dan Jawa (Maanyan sebagai ciri kelompok)
-Banjar Kuala; campuran Melayu, Ngaju, Barangas, Bakumpai, Maayan, Lawangan, Bukit dan Jawa (Ngaju sebagai ciri kelompok)

Lensa Niring : MasyaAllah!!! Kuatnya Iman Hamba Allah nie...






Gambar ini sempat gua rakamkan ketika gua baru keluar daripada Kompleks Kerajaan KDN Parcel D petang semalam bila mata gua tertumpu pada satu susuk tubuh sedang berdiri tegak di tengah padang.

Gua tertanya-tanya apakah gerangan yang insan ini lakukan dengan berdiri tegak di tengah-tengah padang seorang diri. Gilakah insan ini? Kurang siumankah dia?

Tazkirah : Beza Hudud Dan Ta'zir...


Assalamualaikum buat seluruh sahabat gua sekalian. Apa yang korang semua tahu tentang HUDUD?? Apa itu TA'ZIR?? Apa kaitannya diantara 2 perkataan ini? Sehingga mana anda tahu tentangnya? Dari media massa?, media cetak? Dari pandangan orang lain bercakap? Betul ke tidak. Oleh itu, tazkirah untuk kita renungkan serta huraian secara ringkas bagi renungan kita bersama.
---------------------------

APA ITU HUDUD DAN TA'ZIR? (secara ringkas)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tuesday, 27 March 2012

Puaka Niring : Kedai Runcit Berhantu Di Australia???...



orang putih pun percaya kat benda-benda paranormal nih bukannya orang kita jer...

Panas!!! Pelajar Pro Mahasiswa Rampas Dokumen Dari TNC Dan Cuba Di Bawa Lari...



Perkara sebegini menimbulkan keraguan dalam diri remaja2 terutama. Atau kata lain "budak-budak berdarah muda" menjadi CONFUSE tentang : dimanakah terletaknya personaliti Islam setelah melaung-laung hebat dan gerun tentang Islam. Janganlah kita malukan diri dan paling penting agama.

Lihat dan nilailah sendiri perbuatan itu. Adakah ini yang diajar Islam? Pro-Mahasiswa, janganlah begitu rebellious, sehingga terlupa atau terlepas pandang tentang aspek2 penting seperti MENGHORMATI ORG TUA. Jangan kita jadi fanatik, tapi kita jadilah rasional.

JOM kita tenguk video di atas ini .. apa yang berlaku sebenarnya

Kejadian pembatalan calon yang seramai 11 orang adalah isunya apabila 11 orang ini didapati daripada kumpulan atau parti Pro-Mahasiswa UPM. Justeru, dengan keputusan begitu, satu demonstrasi telah diadakan untuk menarik perhatian yang berkenaan dengan harapan suara mereka didengar.

Panas!!! Lagi Cerita Video Seks Chinadoll Anwar???...


Tiga rakan Islam yang bernama UMNO, PAS & PKR ke kedai makan di sebuah bandar.

Mereka dapati chef kedai itu sekarang adalah seorang yang dikenali bernama DAP. Si UMNO ini tahu chef DAP itu adalah tukang masak makanan khinzir yang terkenal di bandar mereka.

Si PKR ingin belanja kengkawannya itu makan steak pada hari itu. Maka selepas mereka order makanan itu, Si UMNO yakin makanan yang dihidangkan oleh tukang masak DAP itu adalah makanan yng tidak halal dan haram dimakan. UMNO melarang mereka memakan makan yang dihidang itu dan ajak mereka ke restoran yng lain.

Hukum Menghina Pemerintah???...



Bagi yang kurang faham hukum-hakam dalam Islam lebih baik rujuk dengan orang yang lebih mengetahui kerana jika silap menuntut boleh sesat kita nanti... 

Astagfirrullah hal azim...

Monday, 26 March 2012

Puaka Niring : Misteri Lembah Sirih???...


untuk mengetahui apa cerita sebenar Misteri Lembah Sirih... sila klik READ MORE kat bawah nie...

Panas!!! Scha Al-Yahya Dilamar Awal Ashaari Secara Terbuka???...


Terkejut gak gua bila gua dapat cerita pengacara, Awal Ashaari telah membuat kejutan dengan melamar kekasihnya Scha Al-Yahya untuk dijadikan isteri secara langsung dalam set Propaganza yang bersiaran di Astro Ria.

Gua dengar citer ketika melamar Scha Al Yahya, Awal Ashaari turut menghadiahkan sebentuk cincin, sejambak bunga ros dan patung beruang sebesar manusia.

Scha yang terkejut dengan tindakan spontan Awal itu dengan sebak terus menerima lamaran berkenaan.

Orang Utan Mengambil Kesempatan Terhadap Dato' Siti Nurhaliza, Penyanyi No 1 Malaysia???...


Cuba korang perhatikan gambar nie betul-betul... apa yang korang nampak... tak perasan lagi... cer tengok tangan Orang Utan tuh kat mana... Gerammmm Weehhh...!!!

Tak kira lah lu orang penyokong mana-mana parti politik sekali pun, tetapi mungkin lu cemburu bila tengok Orang Utan tuh "dapat buat begitu" pada Siti Nurhaliza... 


sumber : MJ Atam Atam

Pas Nik Aziz Agih Seguni Beras Tapi Bukan Rasuah Tau???...


KEPADA SELURUH RAKYAT KELANTAN : 

Kini Kerajaan Negeri Tengah Sibuk Untuk Mengagih Dan Memberi Seguni Beras Kepada Setiap Keluarga Dalam Negeri Kelantan.

Sunday, 25 March 2012

Puaka Niring : Ular Besar Di Sungai Rajang, Sarawak???...


Gambar ini dikatakan diambil dari helikopter semasa banjir besar Sungai Rajang. Lokasi gambar adalah di Ulu Kapit, Sarawak. Badan ular sebesar tong drum dan dikatakan sepanjang 100meter. Ular besar ini digelar 'Nabau' oleh penduduk tempatan.

Anwar Ada Hati Konon Nak Berdebat Ngan Najib..!!


Berkokok dari Utara ke Selatan, dari Timur ke Barat oleh pencacai PR setiap kali melayari facebook dan group facebook. Ketua pembangkang Anwar Ibrahim hebat dengan pidatonya dan mereka juga mencadangkan supaya perdebatan diadakan antara Anwar dan Datuk Seri Najib. Apabila tidak dilayan permintaan mereka lalu mereka berkokok lagi sehingga ekor bergelumang najis.. Punyalah teruk bagai dilanda sawan babi..!! Hakikat tak perlu dibuang masa melayan kerenah sampah dan adalah lebih baik masa diberikan tumpuan untuk menjaga kebajikan terhadap rakyat.

Datuk Seri Najib berkata, keputusan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang enggan berdebat dengan blogger Raja Petra Kamaruddin di Kent, England adalah satu tindakan yang tidak konsisten. Perdana Menteri berkata, 'nampaknya dia (Anwar) tidak sanggup (berdebat dengan Raja Petra)," Kita mesti konsisten kita mengata kita mengamalkan demokrasi dan kita bersifat terbuka, yang mana dia selalu salahkan kerajaan dengan mengatakan kerajaan (Barisan Nasional) tidak demokratik dan tidak terbuka..

Sketsa : hahahahahaha!!!! Bye... Bye... Kadiaq


Bye... Bye... Kadiaq...

DAP Sedang Merangka Agenda Untuk Menipu Dalam Pilihanraya Umum Ke13???...


Dengan peti undi lutsinar, dakwat calit pada kuku, di mana lagi corak penipuan yang akan dilakukan oleh DAP?

Umum mengetahui DAP ADALAH PARTI PALING SIAL DAN CELAKA kerana gemar memanaskan hati orang Melayu dengan tindakan-tindakan mereka yang melanggar kedaulatan agama, bahasa apatah pula bangsa.

Para haiwan ternakan mereka yang terdiri dari Melayu PAS dan Melayu PKR telah mereka ketahui akan bermati-matian menyokong mereka walaupun diludah muka mereka oleh pemimpin DAP.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers