Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

Saturday, 5 January 2013

Rupa Macam Mana Kalo Maya Karin Jadi Patung???...


Pernah terfikir bagaimana rupa aktres, Maya Karin apabila menjadi patung?

Dalam majalah Esquire Malaysia, Maya Karin tampil dengan gambar dirinya yang menjadi patung.

Berikut adalah gambar-gambar Maya Karin selepas 'ditukar'kan menjadi patung ala-ala fantasi.

Layan…

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Apa Dosa Nureffa Sahira Hingga Diperlakukan Begini?


KEJAM… inilah perkataan terbaik boleh kita beri kepada penjenayah yang sanggup melakukan perbuatan paling hina seperti ini.

Misteri kehilangan seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun sejak lima hari lalu terjawab apabila mayatnya ditemui dalam keadaan menyayat hati di sebuah ladang sawit di Kampung Salimbangun, Semporna, Sabah kelmarin.

Harian Metro melaporkan, mayat Nureffa Sahira Ringkasan ditemui dalam tong dram dengan badannya berlipat, dipenuhi ulat dan mulai reput, kira-kira 500 meter dari kediaman mangsa.

Mayat kanak-kanak itu ditemui jam 2 petang oleh penduduk kampung yang melakukan gerakan mencari sejak mangsa dilaporkan hilang 31 Disember lalu.

Menurut seorang ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali, kanak-kanak itu yang juga anak tunggal disedari hilang dari rumahnya apabila tidak pulang selepas bermain di pekarangan kediamannya itu.

Berikutan itu, katanya, usaha mencari mangsa dilakukan ahli keluarganya dengan bantuan penduduk kampung, namun gagal hinggalah ia ditemui dalam tong dram tersebut.

Apa dosa Nureffa Sahira…apa yang kanak-kanak enam tahun ini mampu lakukan hingga dia diperlakukan sebegini rupa?

Semoga polis dapat segera mengheret pelakunya ke muka pengadilan, kalau ia boleh berlaku pada Nureffa Sahira, ia juga boleh berlaku pada anak kita semua, Nauzubillah.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, 4 January 2013

Kata Terakhir TunM sebelum meninggalkan kerusi Presiden UMNO ketika Perhimpunan Agung UMNO Ke-54...


KATA-KATA TERAKHIR TUN DR MAHATHIR MOHAMAD sebelum meninggalkan kerusi PRESIDEN UMNO ketika PERHIMPUNAN AGUNG UMNO 54

"Sesungguhnya musuh UMNO tidak kuat. Mereka tidak mungkin mengalahkan UMNO. Tetapi UMNO boleh mengalahkan UMNO. Saya tidak perlu hurai perkara ini. Kita semua tahu. Parti lawan tidak menang. Hanya UMNO yang kalah.

Sesungguhnya UMNO tidak mungkin kalah jika kesetiaan kita kepada parti, pada bangsa dan agama tidak dilunturkan kerana kepentingan diri. Tidak ada parti politik di mana-mana yang lebih berjaya memulihkan maruah sesuatu bangsa, seperti UMNO. Daripada bangsa yang dijajah dan dihina, bangsa Melayu sekarang dianggap sebagai bangsa yang begitu berjaya sehingga menjadi contoh kepada ramai bangsa-bangsa lain di dunia. Jasa UMNO kepada orang Melayu, Bumiputera lain, bangsa Malaysia dan negara Malaysia amatlah jelas dan besar. Janganlah kekecewaan kita menghancur semula maruah bangsa kita

Tahukah Anda Justin Bieber Beragama Islam Dan Mazhab Hanafi???...


Bila anda baca tajuk di atas, perkara pertama terlintas di kepala ialah betul ke apa admin tulis ni.

Sebenarnya admin pun tak tahu…. namun sebuah akhbar arus perdana telah memberikan beberapa fakta baru mengenai Justin Bieber.

Percayalah…ramai yang tidak tahu fakta-fakta ini termasuk Justin Bieber sendiri. Lihat reaksi Justin bila mengetahuinya…

Selain itu, Justin Bieber adalah negara kesembilan terbesar di dunia.

Dia juga bebas dari cengkaman komunis Sejak 16 Disember 1991?

Selanjutnya anda tengoklah sendiri dalam keratan akhbar di bawah…

Sumber : MyNewsHub
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Bodohnya Rafizi Percayakan Deepak????...


Dari awal lagi kita telah diingatkan kepimpinan Pakatan Rakyat supaya tidak terlalu mempercayai ahli perniagaan berbangsa India bernama Deepak Jaikirshan ini.

Selain diketahui sebagai seorang yang begitu terdesak dan mencari pihak yang boleh membantunya menyelesaikan hutang berjumlah ratusan juta ringgit dengan beberapa institusi kewangan, Deepak juga kita tahu tidak konsisten dalam memberikan kenyataan berkaitan dengan isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansur'

Sekejap dia kata Rosmah baik dan dianggap sebagai kakak, sekejap dia kata Rosmah jahat dan tidak boleh dipercayai.

Disamping itu, ada juga rakaman video tersembunyi yang menunjukkan Deepak menuduh Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai dalang dalam membabitkan Perdana Menteri dengan satu skandal perolehan tanah bernilai jutaan ringgit di Selangor.

Semua ini sepatutnya sudah jelas untuk menolak sebarang kenyataan Deepak dan seharusnya dijadikan panduan kepada pimpinan Pakatan Rakyat dalam mengendalikan orang terdesak seperti Deepak ini di masa hadapan.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Thursday, 3 January 2013

Zarina Anjoulie Masuk Penjara Kajang Bila Ahli Keluarga Tak Jamin????...


Pelakon Zarina Anjoulie yang pernah membintangi siri drama Anak Pontianak telah di bawa ke Kompleks Penjara Kajang selepas tiada ahli keluarganya yang datang untuk mengikat jamin aktres tersebut sehingga pukul empat petang Rabu atas pertuduhan memiliki dadah.

Menurut laporan Harian Metro, Zarina, 27, dikenakan ikat jamin sebanyak RM2,000 oleh Majistret Nazri Omran dengan syarat penjamin daripada ahli keluarga dan sebutan semula kes pada 8 Februari ini.

Rakan lelakinya iaitu Mohamad Fakhruzaim Mohamad Fawzi, 27, bagaimanapun dibebaskan selepas dijamin oleh abangnya.

Sebelum itu kedua-dua mereka mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini atas pertuduhan memiliko dua biji pil iaitu dadah disyaki Erimin 5 anggaran seberat 0.6 gram, empat hari lalu.

Krisis Air: SYABAS Dan Selangor Tuduh Menuduh, Setengah Juta Penduduk KL Yang Merana!!!!...


Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) mendakwa kelewatan kerajaan Selangor melaksanakan pembangunan sistem pengepaman tambahan di rumah pam Wangsa Maju di sini, menjadi punca kepada masalah ketiadaan air yang menjejaskan lebih setengah juta penduduk ibu kota, sejak seminggu lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif SYABAS, Datuk Ruslan Hassan, berkata cadangan untuk membina sistem itu dikemukakan sejak 2009 dan pada Mac 2012, kerajaan Persekutuan meluluskan pelan pembangunan serta pinjaman untuk projek itu dibangunkan oleh Kerajaan Selangor.

"Tetapi sehingga kini, kita difahamkan projek ini masih di peringkat rundingan reka bentuk oleh Kerajaan Selangor dan dijangkakan projek itu akan mengambil masa setahun untuk disiapkan jika dilaksanakan dengan kadar 'fast track'," katanya.

Beliau juga menjelaskan cadangan untuk membangunkan sistem pengepaman dibuat pada 2009 selepas menyedari masalah kekurangan air akan berlaku berikutan rumah pam Wangsa Maju yang sedia ada beroperasi secara 'overload' dengan permintaan bekalan air yang meningkat sejak kebelakangan ini.

Siaran Langsung Penjelasan Amanat Hadi sangat Bahaya???... @KhairyKJ


"Sekurang-kurangnya kita perlu tahu terlebih dahulu isi kandungan mesej yang ingin disampaikan beliau sebelum boleh disiarkan menerusi kaca televisyen.

"Kita risau seandainya perkataan yang keluar dari mulut beliau nanti mampu meracuni minda penonton untuk mempercayai sesuatu yang tidak benar," katanya pada satu sidang media semasa menghadiri program Selamatkan Bumi Gaza, Malam Kutipan Dana Bersamamu Palestin anjuran VIC Motorsports Club Malaysia di Dataran Senawang.

Menurutnya, Abdul Hadi tidak perlu bersusah payah untuk bersiaran secara langsung, tetapi cukuplah sekadar membuat penjelasan melalui YouTube, sidang media, blog atau penulisan artikel.

"Cara ini dilihat lebih wajar, selamat dan praktikal bagi semua pihak selain dapat hindar sebarang kontroversi," katanya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, 2 January 2013

Takkan 7 Hari Nak Pulih Bekalan Air???...


Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) diminta tampil menjelaskan mengapa ia memerlukan sehingga 7 hari untuk memulihkan sepenuhnya bekalan air di beberapa kawasan di ibunegara yang terjejas berikutan kegagalan stesen pam penggalak Wangsa Maju Sabtu lalu.

Gabungan Persatuan Penguna-Penguna Malaysia (Fomca) merasakan tempoh itu sebagai terlalu lama untuk berlaku di bandar terbesar di negara ini.

Pengarah Komunikasinya, Mohd Yusof Abdul Rahman memberitahu, kerosakan adalah sesuatu yang tidak boleh dielakkan dalam apa jua bidang tetapi tempoh pemulihan terutama untuk bahan penting seperti air tidak boleh mencapai tempoh yang keterlaluan.

"Syabas perlu tampil menjelaskan mengapa begitu lama baru bekalan akan pulih sepenuhnya? Apakah rancangan luar jangka atau alternatif yang dimiliki Syabas untuk memastikan bekalan dipulihkan dalam tempoh yang terpantas bila berlaku kerosakan.

"Dalam kes terbaru ini, kita hendak tahu apa yang sebenarnya berlaku, apakah bila dah rosak baru nak mula buat tempahan barangan, kita perlukan penjelasan," katanya ketika dihubungi.

Rupanya Mat Sabu, Nizar, Nge & Nga Ada Hubungan Kekeluargaan Dengan Chin Peng???...


Inilah Chin Peng atau nama sebenarnya Ong Boon Hua, bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya. (PKM) yang diharamkan.........

Tahukah korang semua apa kaitan Chin Peng ni dengan Ngeh Koo Ham? Dia adalah bapa saudara kepada Pengerusi DAP Perak tu.

Tahukah korang semua apa pertalian antara Ngeh Koo Ham dan Ngah Kar Meng? Mereka adalah sepupu yang tentunya berkongsi bapa saudara yang sama, si Chin Peng tu.

Dan tahukah anda apa hubungan Nizar Jamaludin, bekas MB Perak tu? Ibu Nizar Jamaludin adalah ibu saudara kepada Ngeh Koo Ham dan Ngah Kor Meng. Ini bermakna Nizar Jamaludin, Ngeh Koo Ham dan Ngah Kor Meng adalah sepupu manakala ibu Nizar juga adalah sepupu kepada Chin Peng!!!!!

Apa pula kaitan mereka dengan Mat Sabu yang menganggap pengganas komunis tu adalah pejuang kemerdekaan yang sebenarnya? Dan apakah alasan Mat Sabu dilantik sebagai Ahli Lembaga Pengarah dalam Pihak Bekalan Air Pulau Pinang dengan elaun sebanyak RM15K sebulan?

Jawapanya tidak lain dan tidak bukan adalah Mat Sabu diumpan wang ringgit oleh DAP utk menjadi ayam jantan berkokok untuk cuba membersihkan imej ganas Chin Peng dan Parti Komunis Malaya di mata rakyat Malaysia dengan cuba mewujudkan gambaran bahawa mereka adalah pejuang kemerdekaan negara yang sebenarnya bagi tujuan membawa balik Chin Peng dan bekas anggota PKM pulang ke Malaysia tanpa tentangan rakyat...............

Bukalah mata wahai orang-orang Melayu PR terutamanya PAS bagaimana pemimpin korang digunakan oleh cina DAP bagi menjayakan agenda mereka....

Sekadar renungan bersama.. BANGKIT!!!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, 1 January 2013

Gambar Nasha Aziz Kena Peluk Dengan Siapa Tu???...





Nama pelakon dan model cantik ini agak jarang dikaitkan dengan mana-mana lelaki.

Kalau ada pun, cerita itu akan berhenti setakat di situ saja kerana Nasha Aziz, 41, sememangnya tidak gemar untuk memberi komen berlebihan mengenai status percintaannya.

Selepas pelakon kacak, Hans Isaac dikaitkan dengannya, nama seorang jejaka Nur Iman Tang pula muncul. Namun, Nasha mengakui yang perhubungan itu sudah menemui titik noktah.

4 Tahun Terpedaya, Rakyat Selangor Perlu Pilih BN...


Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa rakyat Selangor yang selama ini terpedaya dengan dakyah dan janji kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat, supaya memilih Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Timbalan Perdana Menteri berkata selepas empat tahun, mereka kini sedar tembelang kerajaan negeri.

Muhyiddin berkata BN sebaliknya telah membuktikan pengalaman dalam mentadbir negara, sekali gus memastikan ekonomi negara terus berkembang.

Beliau menarik perhatian BN sepakat dalam melaksanakan dasar dan agenda pembangunan negara, tidak seperti pakatan pembangkang dianggotai PAS-PKR-DAP.

Pendemo Kat Dataran Kantoi Makan Lagi!!!...


Tiada siapa sebenarnya boleh menafikan peserta-peserta kononnya mogok lapar 100 jam Himpunan Hijau di Dataran Merdeka kantoi terang-terangan curi makan semalam (dan mungkin juga hari-hari sebelum itu).

Buktinya bukan satu keping gambar, tetapi beberapa keping. Boleh klik kat citer semalam : http://kulaanniring.blogspot.com/2012/12/kantoi-peserta-mogok-lapar-kat-dataran.html?m=0

Well, sesiapa pun dalam keadaan itu pasti mula mencari alasan untuk menafikan perkara itu.

Kedengaranlah beberapa orang bodoh yang kata benda itu dirancang dan sebagainya. Soalnya siapa yang nak rancang?

Namun, rumusan senario dan alasan terbaik yang diberikan setakat ini adalah seperti berikut:

Monday, 31 December 2012

Lim Guan Eng Lari Ikut 'Laluan Lain' Elak Bertemu 50 Ahli Pelbagai NGO!!!...


Ketua Menteri, Lim Guan Eng sanggup tidak menggunakan lorong khas bagi orang kenamaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Bayan Lepas semata-mata tidak mahu bertembung dengan sekumpulan ahli daripada pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mahu 'menyambut' kepulangannya.

Setiausaha Agung DAP itu yang tiba daripada bercuti di Hong Kong dikatakan mengikut laluan lain seterusnya keluar dari bangunan tanpa dapat dikesan kumpulan terbabit.

Ahli Jawatankuasa Jaringan Muslimin Pulau Pinang (JMPP), Azmi Jaafar berkata, beliau kecewa dengan tindakan Guan Eng tersebut yang dilihat memang sengaja tidak mahu bertemu mereka.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kata Nak Daulatkan Institusi Kehakiman… Jadi Apa Masalahnya Shamsidar Ke Mahkamah?



Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman fitnah terhadap Ahli Dewan Negara, Datuk S.Nallakaruppan serta syarikat penerbitan, Utusan Melayu (M) Bhd ekoran petikan ringkas yang disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu di muka hadapan bertajuk Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang – Nalla dan berita penuh di muka surat enam bertajuk Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual.

Baru-baru ini Pesuruhjaya Kehakiman, Vazeer Alam Mydin Meera membenarkan sebahagian besar pembelaan Nallakaruppan serta Utusan Melayu dalam kes saman tersebut dikekalkan.

Nallakaruppan dalam pernyataan pembelaannya yang difailkan pada 23 Mei lalu menyenaraikan kira-kira 10 orang termasuk isteri Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali, Shamsidar Taharin bagi membuktikan dakwaannya berhubung seksualiti bekas rakan baiknya itu.

Jelas Nallakaruppan, kes saman fitnah yang dikemukakan oleh Anwar melibatkan kepentingan awam dan Shamsidar perlu tampil menjadi saksi bagi membuktikan kebenaran di mahkamah.
Pada masa yang sama, Nallakarupan mengecam rancangan pakatan pembangkang untuk menganjurkan perhimpunan bagi memastikan Shamsidar tidak menjadi saksi di mahkamah.

Sunday, 30 December 2012

Ariel, Luna Maya Dulu Kongsi Katil Kini Kongsi Niaga???...


Penyanyi, Ariel dan selebriti, Luna Maya membuat kejutan apabila kedua-duanya dikatakan kembali menjalinkan hubungan semula selepas percintaan mereka terputus sebelum ini.

Bagaimanapun, hubungan mereka kali ini hanya terbatas pada perniagaan saja.

Ariel, bekas penyanyi kumpulan Peterpan yang dibebaskan dari penjara beberapa bulan lalu baru-baru ini memulakan perniagaan kasut, ARL, sementara Luna sudah lama terlibat dengan perniagaan pakaian, LM for Hardware.

Dia dipenjara kerana terbabit dalam video porno bersama Luna dan seorang lagi selebriti, Cut Tari, "Hubungan kami hanya berkait dengan perniagaan," katanya malu-malu, lapor Tabloidnova.com.

Ariel sengaja memilih Luna sebagai rakan perniagaan kerana bekas kekasihnya itu mempunyai pengalaman dalam bidang berkenaan. – BT
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Kantoi! Peserta Mogok Lapar Kat Dataran Kantoi Makan Di Hotel!!!...

Sebahagian daripada kumpulan 18 'pejuang alam sekitar sejati' yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran Merdeka.

Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

Menurut jurugambar berkenaan, peserta mogok pada awalnya memperlihatkan kepada orang ramai sekitar dataran bahawa mereka dalam keadaan yang sangat lemah.

Bagaimanapun selepas beberapa ketika, seorang demi seorang mula hilang dari tempat mogok lapar terbabit.

Mengesyaki sesuatu, jurugambar Mynewshub mula menjejaki mereka secara senyap dan akhirnya berjaya menemukan sebahagian peserta yang makan dengan pantas di beberapa kawasan sekitar Dataran Merdeka.

Malah lebih memeranjatkan, sebahagian peserta yang dikatakan merupakan ahli DAP dilihat menerima bungkusan makanan yang dihantar kepada mereka.

Memetik kenyataan penganjur program berkenaan sebelum ini, Tan Woen Tian berkata, mogok lapar selama 100 jam itu sebagai protes terhadap beberapa isu alam sekitar dan kemasyarakatan.

Mogok lapar itu jelas beliau akan berakhir pada detik tengah malam Tahun Baru 2013.

Pesertanya – yang juga akan terdiri daripada remaja dan pesara – hanya akan minum air botol sepanjang tempoh tersebut (petikan Malaysiakini).

Woen Tian berkali-kali menegaskan aspek hanya minum air berkenaan ketika sidang media pada malam pelancaran kempen itu.

Beliau bagaimanapun sama sekali tidak menyentuh mengenai 'aktiviti makan diam-diam' seperti yang ditemui pihak kami hari ini.

Beliau juga tidak sekali pun mengatakan ia adalah kempen 'sepatutnya lapar' tetapi bertegas ia adalah mogok lapar selama 100 jam.

Anggota jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat yang sebelum ini bersemangat juga tidak kelihatan di Dataran Merdeka hari ini.

Mogok 'sepatutnya lapar' berkenaan dianjurkan oleh Malaysian Youth Against Public Hazard (MYAPH).

Berikut kronologi penemuan kami;

Gambar utama: Pukul 12.28 – ada peserta menerima bungkusan nasi.

Gambar 2 dan 3: Pukul 12.55 – peserta keluar mencari kuih dan makan sepanjang perjalanan balik ke lokasi mogok lapar.

Gambar 4: Pukul 1.18 – Dua orang Peserta mogok pulang ke hotel.

Gambar 5: Pukul 1.32 – Dua orang peserta mogok lapar makan di restoran berhampiran Masjid Jamek.

Gambar 6: Pukul 1.41 – Seorang lagi peserta mogok lapar datang makan di restoran yang sama.

P/s: Tidak berkaitan tapi perlu diketengahkan….**Bangsat punya Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas), ada kawasan sudah dua hari takda air…tahu hantar bil mintak duit aje ke! Kerajaan Negeri Selangor pun sama duk politikan isu air bagi rakyat susah!

Sumber : MyNewsHub
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

[18SX] Artis-artis Malaysia Yang Menayangkan Tubuh/Bogel Dalam Filem...

Kehendak skrip, menjiwai dan menghayati watak selain membuktikan keberanian diri mencuba sesuatu yang baru, akhirnya mendorong pelakon menggadaikan maruah serta perasaan malu apabila sanggup membelakangi norma masyarakat dan memperjudikan hukum agama sekalipun memberi alasan ia dilakukan atas tujuan kerja mahupun nilai estetika sesebuah karya itu. Jom kali ini kita selongkar antara artis yang menayangkan tubuh mereka di dalam filem bagi menjayakan watak yang dilakonkan..!!

1 – Zizan


Zizan melucutkan pakaian towel yang dipakai bagi memenuhi tuntutan skrip berbogel apabila melihat pocong di dalam Filem Hantu Bonceng yang kontroversi itu. Cerita Hantu Bonceng mengisahkan Amran seorang budak Delivery yang gemar berlumba secara haram motor Drag. Satu hari selepas memenagi satu perlumbaan, Amran telah di hadiahkan seorang Bohsia bernama Maya sebagai habuan perlumbaan. Malang tidak berbau, di ketika Amran hendak membawa bohsia yang memboncengnya itu keluar dari port, mereka telah kemalangan dan Bohsia tersebut mati ditempat kejadian.

2 – Ana Dahlia


Pelakon baru yang meningkat naik menerusi drama Nora Elena ini memberitahu dia juga pernah mendedahkan tubuh untuk filem lakonannya berjudul Mantra. Gambar yang mendedahkan belakang Ana Dahlia itu yang dijadikan poster filem Mantra walaupun menjadi kontroversi, Ana mengakui tindakan berani itu sekadar memenuhi watak yang dibawakannya.

3 – Arja Le



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers