Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

Tuesday, 1 January 2013

Pendemo Kat Dataran Kantoi Makan Lagi!!!...


Tiada siapa sebenarnya boleh menafikan peserta-peserta kononnya mogok lapar 100 jam Himpunan Hijau di Dataran Merdeka kantoi terang-terangan curi makan semalam (dan mungkin juga hari-hari sebelum itu).

Buktinya bukan satu keping gambar, tetapi beberapa keping. Boleh klik kat citer semalam : http://kulaanniring.blogspot.com/2012/12/kantoi-peserta-mogok-lapar-kat-dataran.html?m=0

Well, sesiapa pun dalam keadaan itu pasti mula mencari alasan untuk menafikan perkara itu.

Kedengaranlah beberapa orang bodoh yang kata benda itu dirancang dan sebagainya. Soalnya siapa yang nak rancang?

Namun, rumusan senario dan alasan terbaik yang diberikan setakat ini adalah seperti berikut:


"Buat-buat terperanjat (Oh My God!) – reaksi kononnya berita semalam adalah spin – lepas itu kata yang makan itu semua adalah ahli jawatankuasa (AJK) dan bukannya peserta".

Oh… AJK rupanya….

Payah yea nak beza peserta dengan AJK dalam kes ni kan… kah kah kah kah kah kah ingat orang lain bodoh macam korang ker...

Ambil contoh mamat dalam gambar di atas.

Dia ada di Dataran Merdeka dari malam pelancaran Khamis lalu - memakai baju mogok – bersama kumpulan yang mogok – dan kantoi tengah makan sambil berjalan dengan seorang wanita semalam.

Dan terakhir… dia jugak botakkan kepala bersama yang lain bagi menunjukkan kononnya banyak isu alam sekitar kat negara ini.

Namun… dia dikatakan bukan peserta tetapi AJK.

Semua dia buat…. dari A – Z… bila kantoi kata dia AJK.

Dari hari pertama mogok kononnya lapar itu dilancarkan…. yang kedengaran adalah peserta akan mogok tidak makan selama 100 jam.

Tidak dengar pula ada AJK yang akan buat semua yang peserta buat tetapi mereka dibenarkan makan!

Kalau ada cakaplah dari hari pertama;

"Tuan-tuan dan puan-puan ahhhh…jangan silap looo…ini ALK (AJK) …diaolang boleh semua…Full Acess maaa…"

Tapi berbalik kepada soalan asal… IYE KE AJK?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. tu puasa nak nipu puak2 pas jekk....

    lebai2 pas pecayaaa tu....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers