Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 26 March 2014

Gempar!!! Teori Terkini Kehilangan #MH370 Libatkan "Drone" Amerika???? #PrayForMH370


Kenapa MH370 “membawa diri” jauh ke lautan yang sangat dalam paling sunyi dan terpencil di dunia untuk bersemadi. Dapatkan kronologi kejadian dan motif dalam artikel ini.

Adakah anda pernah mendengar teori konspirasi mengenai kehilangan MH370? Perkara ini berlaku seperti ini:

Amerika telah keluar daripada Afghanistan, salah satu sistem kawal dan perintah (command and control system - CNC) mereka (yang digunakan untuk mengawal Drone tanpa pemandu) KLIK SINI telah dirampas oleh Taliban ketika konvoi pengangkutan Amerika sedang bergerak ke bawah dari salah satu pangkalan di atas bukit. Taliban menyerang hendap konvoi tersebut dan membunuh 2 kakitangan Navy Seal Amerika, merampas peralatan/senjata, termasuk CNC yang beratnya 20 tan dan dimasukkan ke dalam enam peti. Peristiwa ini berlaku lebih kurang sebulan yang lalu pada Februari 2014. Tiada liputan dalam peristiwa ini. KLIK SINI

Apa yang Taliban mahu ialah wang. Mereka mahu menjual sistem CNC tersebut kepada Rusia atau China. Rusia terlalu sibuk dengan urusan di Ukraine. China pula amat dahagakan teknologi sistem ini. Bayangkan jika China dapat menguasai teknologi di belakang sistem CNC ini, semua Drone Amerika akan tidak berguna lagi. Oleh itu China telah menghantar lapan saintis pakar pertahanan mereka untuk memeriksa sistem yang dirampas tersebut dan bersetuju untuk membayar jutaan dollar untuk itu. KLIK SINI


Sekitar awal Mac 2014, lapan saintis China tersebut bersama 6 peti melakukan perjalanan mereka ke Malaysia, dengan berpendapat laluan ini adalah yang terbaik untuk mengelakkan dari dikesan. Kargo ini kemudian disimpan dalam Kedutaan China di bawah perlindungan diplomatik. Sementara itu, Amerika dengan bantuan perisikan Israel, bersama-sama merangka pelan untuk memintas dan menawan semula kargo tersebut.

China berfikiran adalah lebih selamat untuk mengangkut kargo tersebut menggunakan pesawat awam untuk mengelakkan syak wasangka. Lagipun penerbangan terus dari KL ke Beijing mengambil masa hanya 4 jam setengah, dan Amerika dipercayai tidak akan merampas atau memudaratkan pesawat awam itu. Jadi MH370 adalah pilihan yang terbaik.

Terdapat 5 agen Amerika dan Israel, yang sudah biasa dengan operasi Boeing 777 di dalam pesawat ini. 2 warga "Iran" dengan pasport curi kemungkinan diantaranya.


Sebaik sahaja MH370 meninggalkan ruang udara Malaysia dan melapor diri kepada kawalan udara Vietnam, satu pesawat AWACS Amerika telah menyekat isyarat komunikasi mereka (jammed the signal), mematikan sistem kawalan juruterbang dan menukar kawalan kepada mod kawalan jauh (remote control). Pada ketika itu pesawat hilang ketinggian secara tiba-tiba untuk seketika.

Bagaimana AWACS boleh melakukannya? Ingat peristiwa 911? Selepas peristiwa itu, semua pesawat Boeing (Airbus dan mungkin semua) dipasang dengan sistem kawalan jauh untuk menentang rampasan pesawat oleh pengganas. Sejak itu semua Boeing boleh terbang dengan kawalan jauh oleh menara kawalan di daratan. Sistem kawalan jauh yang sama digunakan untuk mengawal pesawat pengintip tanpa pemandu dan Drone.

Seterusnya, 5 agen Amerika dan Israel mengambil alih kawalan pesawat, mematikan transponder dan sistem komunikasi yang lain, mengubah laluan dan terbang ke arah barat. Mereka tidak terbang timur, ke Filipina atau Guam kerana Laut China Selatan dan keseluruhan ruang udaranya diawasi sepenuhnya oleh radar dan satelit pengawasan China.

Radar tentera Malaysia, Thailand dan India sebenarnya telah mengesan pesawat yang tidak dikenali itu tetapi seperti dijangka mereka bertindak balas secara tidak profesional.

Pesawat itu kemudian terbang ke atas Sumatra Utara, Anambas, India Selatan dan kemudian mendarat di Maldives (beberapa penduduk kampung menyaksikan pendaratan pesawat), mengisi minyak dan meneruskan penerbangannya ke Deigo Garcia, Pangkalan Udara Amerika di tengah-tengah Lautan Hindi. Sebaik mendarat, kargo dikeluarkan dan kotak hitam ditanggalkan. Penumpang disenyapkan (dibunuh) melalui kaedah secara semula jadi, iaitu kekurangan oksigen. 

Memandangkan MH370 dan kapten kamikazenya memilih untuk menyelam di selatan Lautan Hindi yang paling ganas ombaknya jauh dari daratan dan tak mungkin usaha menaikan pesawat dapat dilakukan MAKA kerajaan Malaysia menghentikan segala usaha untuk recovery pesawat dan mayat-mayat penumpangnya.

Maka disitulah kubur semua 239 penumpang dn anak kapal. Kotak hitam tak mungkin ditemui sebab dah lama US tanggalkan dari pesawat sewaktu parking kat Diego Garcia lagi. Sadis kan bunyi ending drama ni? Tapi itu mungkin kemungkinannya kalau US decides untuk korbankan 239 org ni demi nak tutup malu dan kebodohan mereka. Yang dimangsakan adalah kerajaan kita yg tiada kena mengena dengan krisis US dan China ni. Cuma sekarang terpulang kepada US macam mana nak "create story" yang masuk akal andaikata mereka "decides" nak bebaskan 239 orang ni.

Bila Menteri Datuk Seri Hishammuddin sahkan memang MH370 "carry wooden pallet", maka teori pesawat bawa 20 tan CNC yang dibeli kerajaan Cina dari Taliban boleh kita ambil kira wooden pallet hanya digunakan dalam kargo Mas untuk lapik benda berat. Semua manifest kargo MH370 diambil oleh US Military Intelligent sebelum pesawat berlepas lagi. Salahnya Kerajaan China yang nak beli benda tu dari Taliban. US cuma rampas hak dia balik dan kita tak sengaja terlibat sebab China guna pesawat kita. Kerajaan kita dilibatkan bukan terlibat. Bila kargo sulit 20 tan dihantar dengan Mas melalui tiket diplomatik kedutaan Cina kita tak boleh buat apa-apa kecuali ikut kargo tu..

55 comments:

  1. USA & CHINA,
    BOTH FUCKER !!
    AND ALWAYS FUCKER

    ReplyDelete
  2. Yang x logiknya apa ke hal lak taleban nak antar benda alah tu through flight kita.
    afghanistan kan dekat je ngn china apasal lak nak guna cara yang susah...
    x boleh pakai teori ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, bro.. How the fuck the CNC end up in Malaysia at the first place from Afghanistan? Baik dia send terus jer guna jalan darat ke China..

      Delete
  3. Cnc utk drone sekarang ni predator n global hawk dkawal 80000 batu dari afghan menggunakan jaringan rangkaian satelit...cnc berada dipangkalan tentera di amerika...jd teori ni takleh pakai

    ReplyDelete
  4. hebat betul teori bodo ni
    camne lak 8 saintis cina tu bawak masuk kargo tu dalam malaysia dan simpan kat kedutaan cina?

    sudah sudah la tu buat teori memperbodokan diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. mohon admin rujuk map sblom bt teori..hahaha..

      Delete
  5. bungul teori ni hahaha

    ReplyDelete
  6. bnyak sngt tngok filem bourne ko nih

    ReplyDelete
  7. salam.. bukan nk defend teori ni..tp pk2 blk.. knp tetiba israel tutup semua kedutaan.. 500 lebih Ikhwanul Muslimin kener hukum bunuh.. dan dlm MH370 ada saintis dr Freescale Semiconductor.. tak Israel tgh marching to Gaza.. so teori tu ada kemungkinan.. ingat lg drone US yg terhempas kat China.. mcmana US mintak blk drone tu dr China.. mgki korang tk phm apa yg aku sampaikan ni.. tp anak buah aku tgh kursus electronic warfare kt mindef.. jd phm2 sudah.. peperangan menggunakan sistem elektronik.. dan.. knp kerajaan beli pesawat tempur dr US dan Russia.. dlm jet F-18 ada chip yg US boleh control.. shutdown atau destruction dr pentagon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan US dgn rusia un tgh ada confilct kan?

      Delete
  8. Muat ke drone tu nk masuk kn dlm MH370?? Ke drone tu kecik jer?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan drone..alat kawalan drone la ngok!!mastermind kepada semua drone2 yang dicipta..diam lebih baik ko ni

      Delete
    2. haha. padan muke terkena

      Delete
  9. Curi di Afghanistan, kemudian nak bawa ke China melalui Malaysia naik kapal terbang? Afganistan dgn China sebelah menyebelahje, berjiran. Buat apa payah-payah lalu jauh-jauh.. nonsense. btw great story, leh masukkan dlm tabloid mcm Mastika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan drone..alat kawalan drone la ngok!!mastermind kepada semua drone2 yang dicipta..diam lebih baik ko ni

      Delete
  10. Entah lah . Samada kita yg baca ni bodoh atau sebaliknya .

    ReplyDelete
  11. Benda ni ad kmungkinan.. mgkin btul mgkin salah. Tp x mustahil ianya btul. Sbb teknologi skrg ni kita x tahu setara mana...

    ReplyDelete
  12. Hahahahaha... Ini lah jadi kalau banyak sangat tengok movie warfare.
    - Mohon admin tengok peta dunia. Kalau betul betul diorang dapat CNC. Apasal x gi terus ke china... Ni nak bawak malaysia apasal pulak?
    - Nak simpan selamat di malaysia ker. Ni Malaysia la bang. Kalau nak pakai rantai pun x selamat dari penyamun. CNC US selamat di malaysia ka.. Kalau US nak balik hak dia, terus jalan dan bawak keluar jer. Malaysia brani ker menentang US.
    -Ok la biar saya setuju CNC berjaya dibawak masuk ke Malaysia. Macam mana dia bawak masuk, ikut apa? 20 Tan pulak tu. X kan nak sembunyi celah kangkang. Jadi Kerajaan Malaysia BERSUHABAT Kah???
    - Pesawat MH370 adalah jenis Boeing 777-200ER dan customized untuk passenger flight bukan utk cargo freight. Hang tau tak 20 tan to berapa. 20000kg.
    -Biar kita setuju, 20 tan dah boleh bawak masuk. Simpan celah mana aku pun x tahu. Wooden pallet biasanya aku tahu dia orang letak sebagai lapik bawah dalam baggage compartment.
    -20tan bahagi 6 pellet=3.333ton = 3333kg, pallet kayu negara mana boleh tahan 3333kg??? Pakai teknologi alien ker...

    Kalau nak tanya soalan... banyak lagi aku boleh tanya... Sedar la sikit... Ini bukan cerita Mastika. Ini isu sensitif, Keluarga manga yg terlibat masih dalam kesusahan & patah hati, jiwa & semangat. Jangan la confuse lagi diorang ni dengan cerita2 sebegini. Mohon admin lebih bernas & bertimbang rasa.

    ReplyDelete
  13. Mungkin jg.. Kalau di buat nya semua jalan ke china kena block... ikut m'sia je la...

    ReplyDelete
  14. Kalo teknologi canggih betul...baik Taliban simpan jer serang balik US dan Israel...kerana duit aku x caya Taliban nak... Taliban bukan nak syurga dunia...xder la susah payah nak serang US di Afgan

    ReplyDelete
  15. segalanya berkemungkinaan?,tanya sikit,mengapakah pangkalan tentera us dilautan hindi yang bagitu cangih dengan pertahananya tak dapatkah mengesan mh370?.atau tidak mengzinkan mh370 buat pendaratan lalu mengahalau supaya pandai-pandai cari padang,inilah yang terlintas dalam permikiran saya.Dari utara keselatan mustahil pertahanan mereka tak dapat imbas.

    ReplyDelete
  16. ini blog macai tegar ke ape hahaha

    ReplyDelete
  17. Aku rasa alat kawal drone berat 20gram je kot yg ada jual kat sg wang plaza kedai jual helikopter remote kontrol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik ko dik cerdas... :p

      Delete
  18. Amun handak dipadah bungul sarik..china dgn afgan berjiran,kenapa bersusah payah taliban nak hantar malaysia pastu anta ke china..bungol..hahaha

    ReplyDelete
  19. Nampaknya US ke, Afghan ke, atau Cina ke, kurang Canggih,Yg canggih admin Blog nii.. Canggih dan Beran!!

    ReplyDelete
  20. salam.. bro anon semer yg tanak dikenali..aku salute admin ni.. at least dier ada knowledge tentang electronic warfare compare ngan korang.. korang penah tau tak yg atase kedutaan tu kebal dr undang2.. seluruh dunia bro.. even kat US or Russia.. korang takan tatau kalau guna laluan atase embassy.. tak perlu scan atau complete inspection.. just declare apa barang yg nk dibawak masuk.. then straight away transfer to the embassy.. aku tulis bkan sbb nak defend kerajaan ke apa ke.. pun bukan macai tegar.. tp nilah teknologi yg kita semua kener hadapi akan datang..jgn asyik leka main game strategy atau tgk cerita omputih tp tak mendalami apa yg cuba nk disampaikan.. aku kecewa bila korang merendah2kan knowledge admin ni.. try to discuss this thing more further and detail but do not look it down.. for our own future.. wasalam bro semer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong. Mmg logik. Kalau rampasan tu betul, Taliban mmg tak minat. Nak buat apa? Bukan blh bangunkan pun. Diorang akan jual. Macam ganja/opium. Sanggup jual nak duit. Hukum ditolak tepi. Dan selama inipun inilah salah satu cara China dan negara tertentu dapatkan teknologi terkini. Seludup. Macammana sampai Malaysia? Mungkin dgn bantuan/laluan di Pakistan. Kalau terus dari Afghanistan, kena rentas gurun dan gunung. Kapal terbang khas, confirm syak dan kena tembak. Cara selamat? Servis komersial. Tapi ini kena lalu Malaysia atau negara ASEAN. Tu alasan logik la kenapa sampai Malaysia.

      Delete
    2. Kenapa tak rentas terus ke China? China tu besar. Dan yg bersempadan dgn Afghanistan tu gurun dan gunung. Isunya nak bawa ke sebelah Timur atau Tengah China, sebab di situ ada kemudahan nak analisa teknologi yg dirampas tu.

      Delete
  21. Setuju. Atleast kita bincang in different context. Ini suatu kejadian yg 'luarbiasa' bg Negara kita. Bukan x sensitive, atau x Mau mendoakn Tp suatu yg jd disebalik insiden ni. Klu suda mmg takdir menimpa nyawa2 dlm flight kita redha. Cuma smua mcari jawapn/kebenaran. Bukalah kinda, kritik dgn bhemah

    ReplyDelete
  22. Masa mh370 merentasi beberapa negara...x kn negara tersebut x leh detect...begitu senang radar x leh detect

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kaka.. civilian radar tak sama dgn radar army.. biler transponder disabled.. radar detected friendly mode.. MH370 tak merentasi negara lain.. en route ruang udara bebas.. destination.. diego garcia.. selagi tak masuk ruang udara negara terbabit.. airport radar takan ambil tindakan.. just monitor the flight route.. sekiranya masuk ke ruang udara tanpa identification..jet tempur akan approach kapal tu.. harap maklum..

      Delete
  23. Its about freescale semiconductors. There is 4 China engineers employees of free scale who designed a chip and they are 80‰ shareholder of the patent with remaining 20‰is free scale. Free scale is Rothschild company which is under illumunati (Jews).all the patent holders and other free scale staff was on the way to Beijing for conference... And then you know what was the story . 4 days after the crash the patent was approved and free scale semiconductor was the 100% shareholder . you can believe if u feel like believing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i believe it bro.. thats why our PM announced ended not crashed.. because every parties involved didnt give any concrete evidence .. n bout the CNC as well.. why only people at China create a choas there but not at Malaysia and why China government keep on silence regarding this issue even they praised Malaysia for good handling issue..

      Delete
    2. Not as simple as to overtake shares. How can a patent holder lose his patent, if he/she died? In fact, if a company employee apply for patent, most probably that patent belongs to the company not just 20%. Not like university. Even share must be floated, or hold by the beneficiaries. Not simply transferred to the company (who owns it then?).

      Delete
    3. Peidong Wang,Suzhou China 20%
      Zhijun Chen, Suzhou China 20%
      Zhihong Cheng,Suzhou China 20%
      Life ying, suzhou China 20%
      Freescale semiconductor 20%

      If the patent holder dies, the remaining holders equally share the dividends of the deceased so long as its not disputed in a will.

      If 4 of the 5 patent holder die, then the remaining patent holder gets 100% of the wealth of the patent and the remaining patent holder is freescale semiconductor.

      Delete
  24. MERAPU TAHAP GABAN NI.... PI HOSPITAL MENTAL CHECK OTAK...SAYA RASA ADA MASALAH BESAR DENGAN KREATIVITI MINDA ANDA

    ReplyDelete
    Replies
    1. depa byk tgk cite Ryukendo ni....ataupun kartun Timmy time

      Delete
  25. siapa pernah baca konspirasi israil mengagalkan usaha mesir membeli kapal perang dari perancis pasti menganggap teori ini sesuatu yg tak mustahil

    ReplyDelete
  26. Kesian minda melayu yg kata artikel ni merapu....semoga tuhan buka pintu hati janganlah tutup dinding hitam hati kamu dgn kejahilan. Jangan lah jadi jahil dan tidak mahu menerima ilmu@knowledge.
    Banyak kan "bersholawat" dan "berzikir". Mudahan Tuhan bersihkan hati utk menerima ilmu.
    Ada yg sampaikan knowledge janganlah dihentam. Buatlah sedikit kajian utk tambah ilmu pengetahuan.
    InsyaAllah...mudahan Allah beri rahmat dan perlindungan kpd umat islam.

    ReplyDelete
  27. Teori ni boleh pakai..yg xmaju je yg xleh pikir dan xtahu ngan apa2

    ReplyDelete
  28. siapa yg kata merapu tu...bolehlah di kategorikan sbagai jumud..wahai saudara islam atau melayu ku..sedarlah yang sebenarnya ada banyak musuh kita di sekeliling yang sentiasa mencari peluang untuk membinasakan..dan menghancurkan Malaysia ni..jangan tak tau tu..dan musuh ni sentiasa lebih advance dari kita..teori ni menunjukkan yang tak semua anak bangsa kita bodoh dan lalai..dan saya rasa kerajaan juga lebih arif tentang benda 2 ni..kerajaan kita pun bukan bodoh sangat...bab tu dalam banyak pc hishamuddin look very cautious..dan sebagai kerajaan takkan semua rahsia nak dedahkan..macam majikan jugak tak semua rahsia syarikat dia nak bgtw...ada benda yang perlu terus dirahsiakan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers