Jadilah Sahabat Kulaan...

KUIPS

KUIPS

Thursday, 11 October 2012

Kerana Kamera "AES" Kerajaan BN Bakal Jatuh Ke Tangan Pakatan Rakyat???... @NajibRazak @KLroadblock


Korang kenal tak gambar kat atas tu. Itulah kamera 'speedtrap' terbaru JPJ yang dikenali sebagai Automated Enforcement System (AES) yang heboh diperkatakan rakyat Malaysia daripada kedai-kedai kopi hinggalah kepada Ahli Parlimen di Dewan Rakyat. Kamera ini diperkenalkan baru-baru ini dan menurut Ketua Pengarah JPJ, Dato' Solah Mat Hassan, keberkesanan kamera ini terbukti bila mana hanya dalam masa dua hari sahaja telah merakamkan 2952 kesalahan memandu melebihi had laju.

Itu baru dua hari, kalo dalam masa dua bulan bersamaan 60 hari x 1450 kesalahan (secara purata) = 87,000 kesalahan dicatatkan oleh kamera pintar ni. Kalo setahun beroperasi, 365 hari x 1450 kesalahan = 529,250 kesalahan dicatatkan. Dekat 1/2 juta saman bakal dikeluarkan dan sampai ke pintu rumah kita. 

Itu tak termasuk hari cuti perayaan seperti Hari Raya, Raya Cina, Deepavali dan sebagainya di mana limpahan kenderaan bertambah di atas jalan raya terutamanya di lebuhraya. Tolak pi tolak mai mai dekat 1 juta saman bakal dikeluarkan. Itu belum lagi dengan saman kesalahan lalulintas yang lain. 

Sudah la sebelum ni JPJ buat banyak benda-benda bodoh dan mengarut macam pasang talipinggang belakang penumpang dan saman ekor yang banyak menyusahkan rakyat hingga buat rakyat bukan marah kat Dato' Solah tapi kerajaan sekarang yang jadi mangsa dek kebangangan pihak atasan JPJ membuat dasar dan keputusan yang akhirnya boleh menyebabkan rakyat tidak menyokong kerajaan. Dah la tu, laksakannya dekat-dekat nak Pilihan Raya Umum Ke-13 plak tu. Bengong...

20%... jangan lupa ana punya 20%...
Banyak persoalan yang timbul dengan perlaksanaan AES ni seperti benarkah keberkesanannya mampu mengurangkan jumlah kemalangan jalanraya atau ia dilakukan kerana "ada masuk" kot oleh pihak-pihak tertentu.

Kat sini ada beberapa kupasan mengenai isu perlaksanaan AES oleh YuseriYusoff [KLIK SINI] dan APA [KLIK SINI]

M. Nasir Difitnah Kononnya Menyanyikan Lagu PKR???


Blogger artis rotikaya mendedahkan M. Nasir menyanyikan lagu Panji Keadilan, iaitu lagu rasmi PKR... Erm... Biaq pi la depa... Apa nak herankan... Sama la jugak macam that so called sasterawan negara tu... Orang Singapore... So, tak ada apa yang nak diherankan... At anytime without regret dia orang boleh je nak khianati Malaysia... Sedangkan orang yang berwarganegara Malaysia pon ada yang bebal khianati Malaysia... Betul x???

Cuba korang dengar dan amati betul-betul... Betul ker suara M. Nasir????

Walaupun tidak dinyatakan pada penerangan video, ianya jelas merupakan suara ikonik M. Nasir serta lagu tersebut dicipta oleh Buddhi Hekayat, rakan kepada pencipta bagi lagu Awan Nano.

Kita sendiri tidak mengetahui tahu sama ada benar M. Nasir terlibat secara langsung bersama Parti Keadilan Rakyat atau lagu Panji Keadilan ini hanya sekadar projek seni beliau yang lainnya.

Wednesday, 10 October 2012

RAKYAT SELANGOR MENUNTUT HAK AIR PERCUMA.....


"Pemberian bekalan air kegunaan domestik secara percuma sebanyak 20 meter padu pertama setiap bulan kepada pemilik kediaman di seluruh Selangor ini memang disebut dalam manifesto pakatan pembangkang pada pilihan Raya umum 2008.

"Perkara ini bukannya seperti ungkapan 'kami akan bagi, kami akan beri'. Itu subjektif tapi ini jelas dan terang memang disebut, jadi perkara ini adalah hak seluruh rakyat dan penduduk yang tinggal di Selangor, tak ada diskriminasi sama ada anda guna atau tidak meter air pukal."

Itulah sebabnya Pengerusi Gerakan Prihatin Rakyat Selangor(GPRS), Datuk Sohaimi Shahadan menggerakkan inisiatif membantu mereka yang menuntut hak berkenaan daripada kerajaan PKR Selangor yang turut diterajui sekutu mereka daripada DAP dan Pas.

"Sebelum ini mereka tak kisah dan mungkin tak bersatu, tapi hati inginkan air percuma. Ada yang pada awalnya mengatakan ah! berapalah sangat kalau RM50 dikalikan (darab) dengan 11 bulan, baru RM550, tapi kalau diteliti balik, rugilah," kata Sohaimi ketika ditemui di Shah Alam kelmarin.

Pada Jun 2008, kerajaan negeri Selangor yang mengambil alih pentadbiran BN pada Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU 12), Mac tahun itu, memperkenalkan subsidi sebanyak RM11.40 kepada rakyat Selangor di bawah Skim Air Percuma bagi 20 meter padu pertama setiap bulan.

Namun, bagi rumah yang menggunakan meter pukal tidak tertakluk di bawah program itu sehingga mengundang kemarahan rakyat negeri itu. Ini kerana diyakini pihak kerajaan negeri masih dapat menentukan penggunaan air dan mengeluarkan bil mengikut setiap isi rumah.

Dan sehingga Jumaat lalu, sejumlah 4,000 saman termasuk daripada orang perseorangan telah dikeluarkan terhadap kerajaan Selangor bagi menuntut tunggakan subsidi di bawah skim tersebut.

Setakat ini, tiga kumpulan pengguna air daripada kawasan penduduk Kinrara, Puchong, Bukit Mahkota Cheras melibatkan 1,313 pengguna telah membuat tuntutan tunggakan subsidi RM748,410, manakala 2,020 penduduk Shah Alam dan Petaling Jaya (RM1.15 juta) sementara dari Seksyen 7 dan 18 Shah Alam melibatkan 711 orang dengan tuntutan RM450,270.

Manifesto adalah perkataan Latin yang dipopularkan di Itali yang maksudnya jelas tanpa was-was. Dan daripada catatan sejarah, istilah itu telah digunakan dalam penulisan Inggeris pada tahun 1620.

Manifesto secara umumnya adalah satu deklarasi awam yang dibuat secara bertulis untuk melahir sesuatu hasrat, motif atau aku janji tentang sesuatu pandangan, isu oleh seseorang individu, kumpulan, kerajaan atau pun parti politik.

"Justeru, sama juga dengan tindakan-tindakan politik yang secara keseluruhannya melibatkan pemilih atau pengundi, kaedah pemasaran yang baik telah digunakan secara meluas demi mencari kemenangan dalam pilihan raya.

"Apa lagi perkataan manifesto itu secara asasnya sejak daripada awal lagi penggunaannya lebih menjurus untuk tujuan politik. Lantas apabila kita menyebut istilah tersebut, kita akan bayangkan janji-janji orang politik. Apabila berkempen pada setiap pilihan raya, para calon sebagai 'produk' akan menyediakan manifesto yang terbaik bagi memancing undi," kata Sohaimi.

Menurut Sohaimi, rakyat Malaysia sudah 12 kali menggunakan autoriti memilih 'produk' yang difikirkan berkualiti dan berkelayakan untuk memimpin negara. Tidak lama lagi, pastinya rakyat akan sekali lagi membuat keputusan memilih satu produk yang berkualiti untuk dibayar dengan harga satu undi.

"Persoalannya, apakah selepas pilihan raya yang ke-13 itu nanti, produk yang kita pilih itu akan berfungsi seperti mana yang kita inginkan sewaktu memilih untuk membeli mereka," kata beliau.

Pada PRU 12 yang lalu, kata beliau, pengundi telah disogokkan dengan pelbagai janji atau manifesto parti-parti dan individu yang bertanding.

"Pada hemat saya, manifesto Barisan Nasional lebih fleksibel dan berpijak di bumi nyata. Sementara manifesto pakatan pembangkang pula sarat dengan janji-janji manis, tidak ubah seperti 'menabur gula-gula kepada kanak-kanak'.

"Telah ditakdirkan pakatan pembangkang menang di Selangor Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan. Kemenangan di Selangor misalnya, kerana rakyat terpesona dengan manifesto yang dilaungkan mereka. Sudah tentu harapan itu tinggi kerana janji-janji yang dilaungkan itu ibarat mencapai bulan dan bintang.

"Sementara Barisan Nasional tidak menjanjikan bulan dan bintang kepada pengundi, sebab itulah janji-janji dalam manifesto yang ditulis adalah berpada-pada dan fleksibel kerana pemimpinnya berhati-hati dalam mengukur keupayaan dan kemampuan diri untuk melaksanakan sesuatu," katanya.

Walaupun tidak menaburkan janji manis dalam manifesto, kata beliau, Barisan Nasional telah melaksanakan pelbagai program untuk membangunkan rakyat. Dengan berslogankan "1Malaysia: Pencapaian Didahulukan, Rakyat Diutamakan", Kerajaan Barisan Nasional telah mewujudkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Skim Penyelarasan Harga, Bantuan Pelajar RM100, Baucar Buku RM200, Klinik 1Malaysia, Kedai Rakyat 1Malaysia, Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KAR1SMA), Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1MALAYSIA), Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA),Transformasi Kedai Runcit (TUKAR), dan pelbagai lagi.

JumpaA Peguam Di Paris Bukti Anwar Dalang Pembohongan SCORPENE...


Anwar Ibrahim dikatakan berada di Paris, Perancis selepas menghadiri Ceramah Mega Konvoi Royalti di Shah Alam. Perkara ini disebutkannya sendiri ketika berucap di program tersebut.

Katanya, peguam-peguam yang mengendalikan skandal Scorpene ingin mengambil kesempatan bertemu beliau berhubung perkembangan terbaru kes tersebut dan beliau akan mengambil kesempatan itu untuk bertanyakan tentang perihal ‘komisyen’ yang terlibat dalam urusniaga itu.

Lalu, kembanglah hidung penyokong-penyokong Anwar, bangga kerana ada Mat Salleh ingin berjumpa Anwar.

Langsung tidak terlintas di fikiran mereka tentang apa kena mengena Anwar dengan pembelian scorpene kalaupun benar terdapat keraguan dalam urusniaga tersebut?

Di bahagian manakah nama Anwar tertulis sebagai saksi atau alibi kepada sesiapa? Apakah Anwar terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam proses pembelian tersebut, atau apakah Anwar melihat sendiri ‘wang komisyen’ bertukar tangan, atau apakah Anwar berada di tempat kejadian rasuah atau mungkin, pembunuhan Altantuya?

Atau apakah Anwar sekadar diperlukan untuk memberi pendapat mengenai kredibiliti saksi atau sikap orang yang disyaki? Jika benar, layakkah beliau? Jika layak, atas dasar apa pula kelayakan tersebut? Sebagai musuh? Sebagai rakan subahat? Sebagai pasangan intim?

Tidak mungkin peguam-peguam tersebut ingin berjumpa Anwar sekadar untuk meminta penjelasan beliau tentang kes liwat, chinadoll atau Shamsidar yang tiada kena mengena scorpene?

Jika benar mahkamah Perancis sedang membicarakan kes scorpene, yang mana mereka menafikannya, antara perkara yang perlu sebagai subjek penyiasatan selain saksi dan alibi, adalah barang bukti iaitu dokumen-dokumen kontrak, spesifikasi barangan, dokumen pengesahan syarikat-syarikat dan individu yang terlibat, butiran komunikasi antara pihak yang terlibat, butiran kewangan dan mungkin juga bukti perjalanan dan perbelanjaan yang dibuat oleh semua pihak yang terbabit.

Selain dari semua ini, tidak ada peguam atau penyiasat yang akan mengambilkira individu atau perkara atau benda atau kejadian yang tidak bersangkut-paut dengan saksi, alibi atau bukti, sepertimana yang tersenarai dalam proses penyiasatan.

Justeru, di manakah signifikannya kewujudan individu bernama Anwar Ibrahim yang kebetulan menjadi Ketua Pembangkang Malaysia, dengan pembelian kapal selam oleh kerajaan Malaysia dari sebuah syarikat Perancis?

Hanya satu saja kemungkinan penglibatan Anwar Ibrahim dalam apa yang disebutnya sebagai ‘skandal scorpene’ ini, iaitu beliau adalah dalang yang mereka-reka kisah rasuah dan komisyen dalam urusniaga ini. Maka, pertemuan beliau dengan peguam Perancis adalah untuk menyampaikan skrip baru atau arahan baru bagi menyerang kerajaan Malaysia menjelang pilihanraya.

Jangan sekali-kali lupa bagaimana sebelum ini, Datuk Zulkifli Nordin, bekas peguam Anwar yang juga menjadi peguam kepada Chief Inspektor Azilah yang dituduh membunuh Altantuya telah mendedahkan bagaimana Anwar mengarahkan beliau agar menukar strategi pembelaan Azilah dengan ‘mencipta dan memalsukan bukti untuk mengaitkan Perdana Menteri dengan pembunuhan tersebut’. Bertitik tolak dari itu, maka Zulkifli telah menarik diri dan akhirnya meninggalkan Anwar lalu mendedahkan perkara ini.

Jika Anwar pernah mengarahkan Datuk Zulkifli berbuat demikian, apakah yang menghalang beliau berbuat yang sama terhadap peguam-peguam Perancis yang ditemuinya?

Jika Anwar sanggup merancang agar orang yang tidak bersalah dihukum atas kesalahan yang membawa hukuman mati, maka apakah yang menghalang beliau untuk merancang atau melaksanakan pembunuhan itu sendiri?

Persoalan ini membawa kita kembali menyorot dua ‘kemalangan langgar-lari’ berasingan melibatkan kematian isteri seorang Dato’ yang menjadi orang pertama membawa kes liwat 1 kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad iaitu Perdana Menteri ketika itu, dan juga kematian isteri kepada mangsa dalam kes tersebut, Azizan.

Mengambilkira semua fakta ini, maka pertemuan antara peguam-peguam Perancis yang kononnya mengendalikan kes scorpene, dengan Anwar Ibrahim yang ‘tiada kena mengena’ dengan pembelian tersebut, membawa kita kepada dua kesimpulan iaitu 1. ‘semakin banyak persoalan’ atau mungkin juga sebenarnya adalah 2. ‘sebuah jawapan’.

Tuesday, 9 October 2012

Tun M - Soros Using NGO's To Effect Regime Change...


WHEN I was away, Malaysiakini was busy trying to legitimise their receiving money from George Soros because I invited him to join the campaign to make war a crime.

Receiving money from Soros and an invitation to make war a crime are two different things. In no way can one justify the other.

I only wrote to Soros after he admitted that I was not wrong in my criticisms of currency trading. Some people may remember that he said I was a menace to my country. By saying that the currency control Malaysia imposed to counter the effects of currency trading was the right thing to do, he was clearly admitting that I was right and was, therefore, not a menace to my country. Obviously, I would not have anything to do with him if he had continued to regard me as a menace to my country.

My letter inviting him to join the campaign to make war a crime was prompted by his financing of the campaign to prevent president George W. Bush from winning a second term. Bush is a warmonger and is responsible for the deaths of hundreds of thousands of Iraqis and 6,000 American soldiers in the war against Iraq.

I thought Soros’ opposition to Bush was because he did not like war. But he replied to my invitation to work towards making war a crime by explaining that people had been fighting wars for 7,000 years and, therefore, war is a means of settling conflicts. Malaysiakini is quite right in surmising that his answer was in the negative.

I was not surprised. Obviously, he was not against killing people in war. Nor I presume did he care for the massive destruction and sufferings caused by war.

I did meet him when he came here, but we agreed to disagree. He still maintained that currency trading is right and proper. We did not bury any hatchet. I was being civil as I am a Malaysian — and nothing more. So digging up hatchets does not arise.

According to Richard Miniter writing in Forbes, Soros is conducting his own foreign policy which may or may not be identical with US foreign policy. Soros believes he can use his money to set up governments which are pro-Soros or his ideals. Impoverishing countries and peoples matters little to him. Famously, he was quoted as saying in reply to his role in the 1997 East Asian currency crash, “As a market participant, I don’t need to be concerned with the consequences of my actions”.

Bukti Kewangan Negara Jatuh Semasa Anwar Jadi Menteri Kewangan???...


REKOD JINGGA SENGSARA DIRI

Anwar semasa menjadi Menteri Kewangan...

Ada hati la pulak nak ajar DS Najib buat bajet... alaaahhhaaaaiiii!! Masa mangkuk ni Menteri Kewangan, 97/98 zaman PALING SENGSARA hingga kadar faedah dinaikkan 12%-14%! Perrggghhhh!!

Dan pada masa tu jugaklah wakil IMF datang berjumpa Tun Mahadir menawarkan pinjaman! Anwar dipahamkan adalah PROKSI IMF memujuk Tun Mahadir supaya menerima syarat-syarat IMF. NAMUN wakil IMF dihalau dari pejabat Tun Mahadir apabila beliau TIDAK BERSETUJU dgn syarat-syarat yg dikenakan terutama apabila wakil IMF berkata

'LET IT BE BLOOD ON STREETS'

Kerana kerajaan MESTI MENAIKKAN KADAR FAEDAH demi membayar balik pinjaman! Sedangkan dengan kenaikkan 12%-14% pun kita dah nak terbalik!

Jgn kita lupa bahawa negara Greece MUFLIS angkara IMF nihhh!

Monday, 8 October 2012

Video Anwar Yang Buat Penyokong PR Naik Angin???

Suara KEADILAN Kantoi.... Menipu Lag???.


Tidak lama dahulu blog-blog pro-kerajaan ada mendedahkan strategi pilihanraya Pakatan Rakyat yang dibocorkan oleh sumber dalaman parti tersebut. Jika ada pembaca yang masih ingat, antara strategi utama PR menjelang pilihanraya ialah menyerang Datin Seri Rosmah Mansor dengan menggambarkan beliau sebagai boros, sombong dan buruk tingkahlaku.

Dan nampaknya, walaupun strategi tersebut telah pun bocor, PR tetap menggunapakainya kerana ketandusan isu yang ‘valid’ untuk menyerang kerajaan. Maka, Datin Seri Rosmah pun dijadikan isu utama oleh media-media pembangkang walaupun sebenarnya tiada isu.

Baru-baru ini akhbar Suara Keadilan sekali lagi mengitar semula pembohongan kononnya Datin Seri Rosmah membeli-belah lagi dengan menggunakan wang rakyat. Tidak serik apabila terkantoi dengan tuduhan cincin RM24 juta yang sebenarnya dibawa ke Malaysia untuk pameran, kini PR menurunkan pula harga penipuan kepada RM2.5 juta bagi sebuah jam tangan Datin Seri Rosmah dan RM500,000 bagi sepasang subang beliau, seperti yang tertera dengan tulisan besar di muka belakang Suara Keadilan.

Yang peliknya, di muka 31 akhbar tersebut faktanya terbalik pula di mana ia menyebut, “Rosmah dilapor memakai subang bernilai RM2.5 juta dan jam tangannya dianggar bernilai antara RM350,000 hingga RM500,000.”

Lebih pelik lagi apabila di dalam media alternatif PR, hanya jam tangan yang dipertikai iaitu berharga RM350,000 dan kisah mengenai subang tidak pula digembar-gemburkan.

Kecelaruan fakta ini saja sudah cukup menunjukkan bahawa kisah ini sengaja diada-adakan mengikut ‘sedap rasa’ si penulis.

Sunday, 7 October 2012

[18SX] Kantoi Dengan Isteri Orang, Peringatan Buat Lelaki...



Bukan niat gua nak memalukan individu dalam video nie cuma gua nak ingatkan sahabat-sahabat, kawan-kawan gua kat luar sana kot-kot tengah mabuk asmara dengan anak dara orang terutama dengan isteri orang agar berenti la...

Kalo dah berkenan sangat buat cara baik dan elok... Masuk merisik, meminang pastu kawen la... Tapi kalo lu orang nak buat gak terpulang la... Gua sekadar memberi peringatan...

Kalo bila kaki dah naik ke muka, waktu tu nak menyesal dan takda guna...

Lagu 'Anak Kampung' Berdasarkan Liku Hidup Saya - Jimmy Palikat




NAMA Jimmy Palikat mula menjadi bualan setelah lagunya yang berjudul “Aku Anak Kampung” berjaya mencetuskan fenomena terutamanya di kalangan muda. Lagu yang telah diubah susunan muzik itu daripada bentuk asal adalah hasil kerjasama dengan One Nation Emcee.

Umpama bulan jatuh ke riba, lagu yang asalnya dalam bahasa Dusun telah dicipta pada tahun 2010 itu melonjakkan nama Jimmy di seluruh tanahair. Lagu ini juga mendapat perhatian di laman YouTube dan sering diputarkan di stesen-stesen radio tempatan.

“Lagu ini ditulis berkisarkan kesusahan dan liku-liku hidup yang dihadapi oleh saya. Lagu ini seperti penceritaan yang diluahkan dalam sebuah lagu, daripada pengalaman hidup saya,” kata Jimmy pada Rumah Terbuka Hari Raya Bersama RIM di Restoran Saloma Bistro & Theatre baru-baru ini.

Anak Sabah yang berumur 34 tahun ini sedang dalam proses membuat lagu terbaru untuk single keduanya yang berjudul “ Aku Datang KL”. Walaupun terpaksa berulang alik antara Sabah dan Kuala Lumpur, Jimmy belum mempunyai perancangan untuk terus menetap di sini.

Bapa kepada 5 orang anak ini tidak mendapat tentangan keluarga untuk bergiat aktif di dalam bidang seni dan memegang prinsip tidak mudah lupa diri kerana menganggap semua yang terjadi hanyalah tuah semata-mata. Jimmy menegaskan yang hidup ini seperti roda, kadangkala kita di atas tetapi tidak selamanya kita kekal di sana.

Lagi cerita pasal Jimmy Palikat atau lagu "Anak Kampung" KLIK SINI dan KLIK SINI

HUDUD Pecah Belahkan Pakatan Rakyat!!!!


Perjuangan PAS dengan membawa hukum HUDUD satu ketika dahulu kini , terpaksa ditentang habis-habisan oleh rakan sekutunya iaitu DAP dan PKR.

Penolakan KERAS yang dibuat oleh Presiden DAP terhadap apa yang diperjuangkan oleh PAS selama ini jelas menunjukan bahawa PAS memperjuangankan sesuatu yang masih belum pasti akan dilaksanakan walaupun dari golongan mereka memerintah Negara ini.

Apa yang lebih menyedihkan adalah Perjuangan yang berlandaskan Agama Islam PAS , kini dilihat semakin berjaya mempengaruhi orang-orang Melayu untuk menyertai perjuangan yang boleh dianggap sebagai perjuangan yang KOSONG, perjuangan yang tidak mempunyai apa-apa ketetapan yang berdiri diatas satu landasan yang tetap.

JAngan pandai bercakap , jika tahu setiap manusia ini adalah hina disisi Allah . Tetapi kenapa PAS perlu mnghina orang lain yang seagama dan sebangsa denganya. Adakah Kalmiah Syahadah yang dilafazkan ada kelainanya? Adakah pembacaan Surah Al-Fatihah berlainan baris dan bunyinye, sehingga sanggup mengkafirkan orang lain secara terbuka. DIMANAKAH LETAKNYA ISLAM PAS????

HUKUM HUDUD , adalah HUKUM ALLAH yang tiada siapa boleh mengubahnya. Juga membawa maksud tiada siapa yang boleh mempolitikanya. Tetapi PAS ? dengan selamba tanpa ada rasa segan dan silu kepada Allah S.W.T jauh sekali berasa malu terhadap anak bangsa sendiri yang seagama denganya , mempermainkan hukum Allah tersebut. Dalam hal ini siapa yang lebih hina.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers