Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 21 September 2011

Pelik tapi benar : Hakim Terkedu Pesalah Minta Hukuman Gantung

Sungai Petani, 20 Ogos, Hakim Mahkamah Seksyen, Norsalha Hamzah terkejut apabila pesalah yang hanya dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan 2 sebatan meminta dijatuhkan hukuman gantung kepadanya.

K Pasupathy, 26 membuat permintaan demikian di hadapan hakim ketika hukuman dijatuhkan kepadanya. Tertuduh berkata "Yang Arif, saya mohon hukum gantung sampai mati". Terkedu seketika Hakim Norsalha Hamzah mendengar pengakuan tertuduh. Namun, setelah diberi penjelasan oleh jurubahasa bersabit hukuman sebenar yang dijatuhkan ke atas tertuduh, tuduh berkata "Kalau macam itu saya minta hukuman penjara 20 hingga 30 tahun. Hukunlah penjara maksimum sebab saya ada masalah peribadi". Sekali lagi hakim terkedu mendengar pengakuan tertuduh.

Mengikut fakta kes, Pasupathy didakwa menetak ibunya dengan sebilah parang sehingga menyebabkan kecederaan parah 6 September lalu. Dia didakwa mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara 20 tahun atau denda dan sebatan atau kedua-duanya.

Sumber : Berita Harian

Kulaan : Macam ni punya orang pun ada. Kalau pesalah lain merayu diringankan hukuman, pesalah ini nak maksimun. Sapa sebenarnya yang bermasalah?....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers