Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Sunday 16 October 2011

Bajet 2012, Bajet Cedok


Harakah 10-13 Oktober, Pakatan Rakyat menyifatkan Belanjawan 2012 yang diumumkan Perdana Menteri, 7 Oktober laly dicedok daripada Belanjawan Pakatan Rakyat yang diumumkan Ketua Pembagkang, Dato' Sri Anwar Ibrahim, 4 Oktober lalu.

Lebih tepat ia 'belanjawan gelabah' menuju Pilihan Raya Umum Ke-13, tegas Anwar ketika ditemui selepas pembentangan Belanjawan 2012 di Dewan Rakyat 7 Oktober lalu.

Memang Kulaan dah agak dah. Dah agak dah. Pasal apa pembangkang tergesa-gesa nak bentangkan bajet mereka sendiri 2 hari sebelum PM bentang bajet. Mesti 'ada udang sebalik mee'.

Sah! Firasat Kulaan tepat bila pembangkang membentangkan bajet dulu baru boleh dakwa bajet 2012 dicedok daripada bajet pakatan. Kalo pakatan bentang selepas bajet kerajaan, tak dapatlah pembangkang nak dakwa kerajaan cedok. Ini semua taktik murahan pembangkang dalam meraih publisiti dan sokongan pengundi yang dilihat kebelakangan ini tidak memihak kepada pakatan pembangkang.

Bukan Kulaan sahaja tapi masyarakat dan rakyat di luar sana dapat meneka 'sandiwara semasa' pakatan yang semakin terdesak kerana rakyat sudah muak dan mengenali tipu helah kata-kata pemimpin pembangkang.

DSAI yang masih bergelumang dengan masalah moral dan klip video seksnya dengan China Doll, dan yang terbaru dikatakan terdapat lagi klip video beliau tapi kali ini di Siam pulak sudah tentu memerlukan sesuatu "Turning Point" untuk meraih sokongan rakyat dan juga penyokong pembangkang sendiri yang kebelakangan ini sudah mula menyedari tipu helah dan permainan licik DSAI membuatkan mereka semakin meluat dan sedar bahawa selama ini pemikiran mereka telah diperkotak-katikkan oleh individu kononnya "ANUgerah tuhan".



Kulaan : Kulaan dah agak dah... dah agak dah... kalo korang pun tak boleh agak macam Kulaan mengajak kes pembangkang dengan hal dok sebok nak bentang bajet sebelum bajet kerajaan... lu pikir ler sendiri...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers