Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Sunday 5 August 2012

Sekumpulan Peminat Abby Abadi Rancang Komplot Boikot Al-Humaira... @Abby_Abadi112


Sekumpulan peminat pelakon Abby Abadi melancarkan kempen memboikot satu syarikat jualan tudung yang didakwa telah menamatkan kontrak seniman tersebut sebagai duta produk mereka.

Kempen "Kami Boikot Syarikat Al-Humaira Contemporary" itu pada hari ini dikesan menerima sokongan lebih 5,000 pengguna sejak dilancarkan semalam.

"Kita minta Abby Abadi buka syarikat tudung sendiri jenama 'Tudung Abby Abadi'. Setuju?," tulis pengendali laman tersebut.


Selang beberapa jam selepas kempen itu dikesan, syarikat mengeluarkan satu kenyataan yang antara lainnya mengancam untuk membawa isu tersebut ke mahkamah.



Syarikat itu mengancam berbuat demikian sekiranya isu penamatan kontrak itu gagal diselesaikan dengan baik sehingga menjejaskan reputasinya.

Dalam pengumuman sama di Facebook, syarikat itu menjelaskan yang mereka tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan lagi berhubung perkara itu.


"Kami rasa cukup setakat ini sahaja penerangan pihak kami.

"Jika situasi ini berlanjutan hingga mencemarkan reputasi kami dengan lebih teruk dan pihak terbabit gagal untuk bersemuka dan berbincang untuk menamatkan kontrak secara baik, kami akan membawa isu ini untuk diselesaikan secara profesional mengikut undang-undang," kenyataan itu dipetik.
Kempen itu dijalankan susulan satu penjelasan syarikat tersebut semalam bahawa kontrak berkenaan belum ditamatkan secara bertulis kerana perbincangan masih sedang berlangsung.

Tanpa merujuk secara langsung kepada Abby, syarikat itu mendakwa artis tersebut membuat anggapan kontraknya ditamatkan kerana tidak mampu memberi komitmen kepada tugasan bersama syarikat itu.

Kenyataan itu timbul susulan tulisan Abby di Twitter semalam bahawa kontraknya sebagai duta syarikat tersebut ditamatkan kerana penglibatannya dalam PAS.

"4 Julai 2012 - Kontrak saya sebagai duta kepada tudung mereka terbatal secara rasminya.

"Saya terima dengan hati terbuka & saya minta maaf kerana terlibat Pakatan Rakyat," katanya.

8 comments:

  1. dorang ni dh xde otak,itu pn sampai nk boikot ke????hak org tu lah nak amek ke nk berenti kan ke ade pakai duit dorang ke???childish.....hati klu dh hitam cam tulh jd nye,sampai xleh nk fikir secare waras....

    ReplyDelete
  2. nenek aku selalu berkata..puak2 PAS memang pukimak sejak azali lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pukinek ko la wei....
      hahaha

      Delete
  3. org2 pas mmg bodoh nk mampos ikut PORK NIK lahh.

    ReplyDelete
  4. pas memang parti katak..orang lompat dia lompat..otak simpan kat lutut..bersabarlah al-Humaira..rezeki bukan ditangan perempuan keji tu..berserah pda Allah..yang konon boikot tu hanya gimik bodoh pas dari ahli2 bodoh pas saja..

    ReplyDelete
  5. Ni la ostazah yg lupa diri....time dpt kontrak bkn men memuji time kena tmt kontrak jenuh mencaci.....
    Islam sgt la puak penyokong ostazah ni kn?
    5k sokong boikot? Dlm facebuk ja la kwn2.....
    Puak ni suka menyalak mengalahkan tut...tuttt

    ReplyDelete
  6. Masuk PAs ibarat masuk kandang Babi.
    Masuk kandang Babi ibarat Makan Babi.
    Bila dah makan Babi jadi mcm Cina kafir Babi.
    Jadi manusia PAS Babi lah..kah..kah..kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mano demo taw ibarat masuk kndang babi???
      sapo oyak???

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers