Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 23 August 2013

Gempar!!! Gambar Calon Exco Pemuda @Armand_PJU "Sound" India Depan Istana Kehakiman???? @Khairykj @tunfaisal










Gambar-gambar ini dirakamkan tengahari semalam di hadapan Istana Kehakiman atau Palace of Justice (POJ) Putrajaya ketika perbicaraan rayuan penggunaan kalimah Allah bersidang bagi mendengar keputusannya.

Rileks... Rileks... Jangan terkejut... Cerita sebenarnya begini. Semalam mahkamah bersidang bagi mendengar rayuan kes penggunaan kalimah Allah. Beratus umat Islam daripada pelbagai NGO dan tempat hadir bagi memberi sokongan agar penggunaan kalimah Allah ini hanya boleh digunakan oleh orang Islam sahaja.

Sedang orang ramai berkumpul sambil berzikir, berselawat dan membaca surah Yassin tiba-tiba kedengaran bunyi bising lagu Tamil. Mulanya perlahan, makin lama semakin kuat. Apabila dirisik-risik rupanya ada sekumpulan penari India sedang "baek" punya menari. Rupa-rupanya ada pengambaran filem Tamil yang dibuat di hadapan Istana Kehakiman oleh satu produksi filem dari luar negara.

Atas dasar kesedaran dan prihatin dengan umat Islam yang sedang membaca ayat Al-Quran dan bersalawat, Armand mengambil inisiatif turun ke jalan dan bersemuka dengan kumpulan produksi filem. Selepas tangan dihulurkan dan bersalaman, Armand menerangkan tujuan kehadiran beliau. Beliau meminta jasa baik pihak produksi filem agar memperlahankan sedikit "volume" muzik lagu yang dimainkan kerana mengganggu suasana di hadapan Istana Kehakiman.

Penerangan Armand diterima baik oleh pihak produksi filem dan selepas itu kelihatan kumpulan produksi filem memperlahankan suara muzik. Tidak lama kemudian kumpulan produksi filem dilihat meninggalkan lokasi depan Istana Kehakiman.

p/s : gua malas nak komen... korang jer la yang komen kot...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

  1. Pemimpin Islam/Melayu BERANI mcm. Encik Armand ini sgt diPUJI! Yg. herannya, kenapa penggambaran filem Tamil boleh hari itu pula? Ganjil betul!

    Patutnya juga, pemimpin/Jbtn-jbtn. Agama Islam Islam/NGO-NGO Islam/Melayu kita kena pastikan di masa hadapan, mana-mana isu berkaitan ISLAM dibicarakan di MAHKAMAH SHARIAH! Kalau kita tak perjuangkan ini, bayangkanlah, esok si KRISTIAN ZIONIS DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu mereka, Barat-Israel) mungkin akan HINA Al-Quran suci kita pula, dsbnya. Lepas itu minta bicara kat mahkamah sivil lagi, terus suruh umat Islam TUNDUK lagi kpd. undang-undang berasaskan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIAQ Barat-Zionis (kononnya "universal human rights" - PENIPU betul)! Lagipun, Islam adalah AGAMA PERSEKUTUAN dan Malaysia ini NEGARA ISLAM!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    ReplyDelete
  2. Dia tak sound, hanya tegur. Teguran diterima dengan baik. Tiada insiden, tiada provokasi. Saling hormat menghormati.
    Pasal apa u nak jadikan ini isu perkauman.

    Ta'pa lah. U nak berkaum, berkaumlah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers