Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Wednesday 17 August 2011

Kebenaran Disebalik Serbuan JAIS di DUMC

Kulaan rasa pembaca semua orang yang bijak pandai dalam menilai sesuatu perkara sama ada ia baik atau buruk. Pihak pembangkang terutama pemimpin Pas yang dah tentu konon kuat Islamnya dan pemimpin PKR yang beragama Islam bermatian menyatakan bahawa JAIS telah melanggari prosedur dalam kes DUMC dengan membuat serbuan. Kalau istilah "Serbu" pada fahaman Kulaan adalah memasuki sesuatu tempat dengan cara paksaan termasuk memecah masuk dengan kekasaran. Tapi pembaca lihatlah sendiri betapa berhemahnya pegawai JAIS yang beragama Islam menggunakan kaedah "hikmah" apabila menjalankan tugas. Bahasa yang digunakan masih lagi baik tanpa memaki hamun dan menggunakan perkataan lucah seperti yang dilakukan pemimpin pembangkang walaupun mengaku dirinya beragama Islam dengan berpuasa dan menyambut lebaran hari raya (lebih baik sambut Hari Natal @ Krismas saja). TAHNIAH daripada Kulaan kepada pegawai JAIS yang terlibat dalam pemeriksaan tersebut. 

Mamat yang pakai spec dan berkacamata berdiri di atas pentas kata beliau berasal daripada keluarga Muslim dan dibesarkan dengan cara Islam tetapi tidak tahu apa yang ada dalam Al Quran. Kalau perhatikan dengan teliti muka mamat tu sebijik macam muka orang cina dengan mata sepetnya berkulit cerah. Kalo mata bulat dan kulit bersawo matang tu lojik jugak. takkan la orang melayu yang datang tu tak boleh bezakan. Dah buta hati, mata pun buta.

Kulaan bukanlah nak bersikap rasis sangat sebab Kulaan pun ada kawan-kawan berbangsa cina tapi inilah yang akan berlaku nanti bila cina sudah mempunyai kuasa. Ini yang mereka cari kerana mereka sudah ada kuasa ekonomi tapi bercita-cita untuk mendapatkan kuasa memerintah. Sedarlah bangsaku yang Melayu dan beragama Islam agar sedar dengan permainan kotor mereka ini. Jika dulu Pas bersungguh dengan dasar untuk membentuk "Negara Islam" melalui amanat Hadi Awang Rusila 1984 Klik Sini, tapi sekarang demi kemaruk undi dan kuasa mereka menukar kepada "Negara Berkebajikan"

Masuk Pas belum tentu syurga jaminannya dan masuk UMNO belum tentu neraka tempatnya. Soal syurga dan neraka ini biarlah diadili oleh Allah s.w.t di akhirat nanti. Tugas kita sebagai Muslim jika malu untuk mengaku sebagai bangsa melayu kerana ada yang sensitif soal bangsa adalah mempertahankan agama Islam demi kesinambungan Islam di Tanah Melayu yang diterima datuk nenek moyang kita sejak zaman dahulu lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers