Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Friday 9 March 2012

KSN Yang Buat Idea Giler, PM Plak Yang Kena Kasi Settle???... @NajibRazak


Semalam kecoh satu Putrajaya cerita PM mansuhkan SPBA. Bukan setakat kakitangan awam jer, kakitangan swasta, bekerja sendiri, meniaga sendiri, yang tak bekerja, surirumah dan yang tak boleh tahan 'neng cleaner' kat ofis pun dok sembang topik hangat ni. Entah si 'neng cleaner' ni tau hujung pangkal cerita aku pun tak pasti.

Dua tiga hari lepas pun dah bertiup kencang berita dan khabar angin dikalangan kakitangan awam terutama yang tinggal di Putrajaya bahawa PM bakal mengumumkan sesuatu yang mengembirakan kakitangan awam terutama kumpulan sokongan.

Bukan kerana pelarasan gaji 13% yang dinikmati oleh kumpulan sokongan tetapi suara hati mereka didengari oleh pihak atasan terutama PM. Sistem SPBA yang sebelum ini dilihat banyak menguntungkan kumpulan atasan terutama pegawai profesional, JUSA, Turus tak terkecuali KSN sendiri yang kononnya kenaikan gaji 130%.

KSN... KSN... Berapa kali dah Kulaan bagi tau sebelum ni tindakan dan dasar KSN banyak tidak menguntungkan dan menyebelahi kerajaan sekarang terutama dalam menjaga kebajikan kakitangan awan peringkat bawahan.


Yang untung sekarang hanyalah "tembolok" KSN jer. Dia mana peduli orang lain. Dia mana peduli nasib kakitangan bawahan. Yang dia peduli berapa besar dia punya gaji dan pencen bila dia dah tak jadi KSN.

Itu pun ada hati nak jadi Presiden Perbadanan Putrajaya ganti Presiden sekarang. Dah ler dapat pencen penuh dengan gaji yang besar jika SBPA terlaksana campur dengan gaji Presiden PPJ lagi. Peeerrrgghh!!!! Masyuk.

Buat PM kesayangan rakyat Malaysia, jenguk-jenguk la masalah KSN yang dah 3 kali sambung kontrak ni. Bagi ler orang yang lebih baik dan berkaliber daripada dia yang dok pentingkan diri sendiri.dah 3 tahun sambung kontrak masih tidak ada perubahan dalam menjaga kebajikan penjawat awam yang akhirnya mendatangkan kebencian kakitangan awan membawa kepada undi protes seperti PRU12.

3 comments:

  1. org2 mcm ni yg patut ditendang keluar dr perkhidmatan awam.agak2 la klo nak adjust gaji tu.sikit2 sudah la.ni duit bayar gaji pun hasil duit pembayar cukai.

    ReplyDelete
  2. die niela yg kerjanya nak jerkah org bawah jer...

    Pantang silap sket nak buang... itu ke dasar yg betul..

    Termasuklah semua KSU2 yg bersubahat... KSU kaki lendir pun ada... g tanya menteri pantun.... Tak pun tanya AKW @ RTM....

    ReplyDelete
  3. salam bro..

    macam macam bodoh ada kat ksn... ksu...

    spba... budak tadika pun tau kebanggangan sistem ni..


    dah la selama ni kakitangan awam di diperbodohkan denagan berbagai peperiksaan yang terbukti akhirnya sememang bodoh, bangang dll

    ksn... ksu... buatlah kerja dengan cerdik!!!!!!

    jangan makam gaji buta dan tidurrrrrrrr

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers