Jadilah Sahabat Kulaan...

SEWA

SEWA

TRIP

TRIP
PAKEJ TRIP KE KRABBI, HATYAI TERMURAH...

Monday 9 July 2012

Betul Ker 2 Individu Yang Menyerang JPM Terpengaruh Dengan Ideologi Pakatan Pembangkang "Menuju Ke Putrajaya"???

Hari ini negara dikejutkan dengan berita dua individu menyerang Jabatan Perdana Menteri (JPM) Blok B Bersebelahan Pejabat PM dengan menggunakan pedang samurai.
Tindakan gila ini dihalang oleh pihak polis yang bertugas menjaga JPM setelah amaran diberikan kepada kedua-dua individu tersebut agar tidak meneruskan tindakan gila mereka. Seorang individu lelaki ditempak di lengan manakala individu wanita ditembak di kaki. Kedua-duanya dihantar ke Hospital Putrajaya untuk menerima rawatan.
Menurut laporan berita TV3 jam 8.00 malam tadi, individu lelaki dilaporkan meninggal dunia akibat pendarahan berterusan. Kematian individu ini pasti memberi peluang kepada pembangkang untuk menghentam kerajaan dengan perbagai spekulasi dan persepsi.
Apa yang gua mahu persoalkan apakah rasionalnya tindakan kedua-dua individu ini menyerang bangunan kerajaan. Sudah gilakah mereka? Sudah tidak waraskah mereka ini? Adakah mereka ini terpengaruh dan taksub dengan ideologi pakatan pembangkang yang mahu menawan Putrajaya? Adakah ini caranya untuk menukar kerajaan seperti yang diterapkan pembangkang.
Semua ini masih menjadi tanda tanya dan misteri yang masih belum terungkai. Nasib baik satu lagi individu masih bernyawa untuk menceritakan segalanya. Sudah pasti kita ternanti-nantikan apakah hasil siasatan pihak polis terhadap individu kedua mengenai motif sebenar tindakan mereka.
Gua pasti motif disebalik tindakan tidak rasional ini pasti dipengaruhi oleh anasir-anasir negatif dan subversif. Tak mustahil juga jika gua katakan mereka ini sudah terlalu dipengaruhi oleh ideologi "Menuju Ke Putrajaya" yang di bawa pembangkang kepada penyokongnya sehingga menbawa kepada tindakan luar kawalan dan tidal rasional ini.
Gua juga amat yakin peristiwa ini akan dimanfaatkan sepenuhnya oleh pihak pembangkang bagi menghasut rakyat dengan tohmahan dan fitnah bahawa kerajaan sekarang ini adalah kerajaan yang zalim.
Nasihat gua kepada mereka di luar sana agar berfikirlah secara waras dan rasional dengan menggunakan akal fikiran yang dikurniakan oleh Allah swt.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The True Brothers

The True Brothers